Toyota представи конкурент на Mercedes EQЕ, който няма да се предлага в Европа

23 Април, 2025 13:48 690 6

  • toyota-
  • bz7-
  • китай-
  • продажби-
  • седан

BZ7 ще се продава в Китай

Toyota представи конкурент на Mercedes EQЕ, който няма да се предлага в Европа - 1

Въпреки слуховете за глобален завой от безспорно не особено вдъхновяващото наименование „bZ“ за електромобили, Toyota утвърждава буквено-цифровото обозначение на най-големия автомобилен пазар в света. Запознайте се с bZ7, готовата за производство итерация на концепцията със същото име, която дебютира миналата година. Този внушителен седан е най-новото попълнение в нарастващата гама електрически автомобили на Toyota в Китай, като се присъединява към редиците на bZ4X, bZ3, bZ3X и bZ5.

Toyota запазва характерната си стеснителност по отношение на специфичните характеристики на bZ7, като само потвърждава значителната му дължина, надхвърляща пет метра. Това го прави забележимо по-голям дори от Camry и удобно изпреварва Nissan N7, друг регионално ориентиран електрически седан на японския автомобилен производител. Докато Nissan си партнираше с Dongfeng за своя N7, Toyota е обединила усилията си с GAC, за да реализира bZ7.

Toyota представи конкурент на Mercedes EQЕ, който няма да се предлага в Европа

Дизайнерският език на bZ7 изглежда е синтез от съществуващите стилистични елементи на Toyota, като черпи елементи както от Prius, така и от Crown. Въпреки това, отличителни черти като дизайна на разделените фарове и изпъкналата сензорна система, монтирана на покрива, му помагат да изгради своя собствена визуална идентичност. Това не е просто уголемена версия на по-бюджетния bZ3, по-малкия електрически седан, който Toyota продава в Китай през последните няколко години. Въпреки леко наклонената линия на покрива и сравнително късата си задна част, bZ7 твърдо се придържа към традиционната форма на седан, вместо да приеме по-гъвкавата конфигурация на лифтбек с пет врати.

В сравнение с концептуалния автомобил, който го визуализираше, серийният bZ7 възприема по-конвенционални елементи като вградени дръжки на вратите и традиционни странични огледала, които заменят камерите на концепцията. Въпреки това цялостната стилистика остава до голяма степен вярна на оригиналното дизайнерско проучване, а сега получаваме и първия си поглед към интериора. Обстановката в купето изглежда значително по-престижна от обичайната за моделите bZ, което е подходящо подобрение, като се има предвид, че Toyota позиционира bZ7 като своето водещо електрическо предложение в Китай.

Toyota представи конкурент на Mercedes EQЕ, който няма да се предлага в Европа

Интериорът може да се похвали с тапицерия от бяла перфорирана кожа, допълнена от дървени акценти и амбиентно осветление, интегрирано в арматурното табло и панелите на вратите. Приятно е, че въпреки наличието на голям централен сензорен дисплей, Toyota е запазила селекция от физически бутони за ключови функции. Зорките наблюдатели ще забележат и марката Huawei върху подложката за безжично зареждане, заедно с отличителния трапецовиден цифров инструментален панел. Двуцветният волан показва фино влияние на дизайна в стил Volvo, а отвор в арматурното табло силно подсказва за включването на head-up дисплей, което допълнително засилва статута на флагман на bZ7 в портфолиото на китайските електрически автомобили на Toyota.“


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 4 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 София Град

    5 0 Отговор
    Прекрасен
  • 2 авто фен

    0 2 Отговор
    VW ID7 е по-стилен и повече ми харесва. Предницата е почти скучна, стоповете са лишени от динамизъм,а стърчащия дисплей на таблото не се вписва стилно. Би трябвало да е интегриран в таблото по някакъв начин.

    Коментиран от #3

  • 3 Хм...

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "авто фен":

    А ID.7 въобще няма един голям телевизор в средата, а? Дизайнът на Фау Ве е въпрос на вкус, за мен дори Шкода се справят по-добре от тях. Без да съм фен на Тойота, но показаното изглежда много добре и определено следва успешната линия на Камри. А и да видим цените, че ID.7 не е никак евтин. Ще е интересно да знаем за батерии, колко волтова е архитектурата, разход на енергия...

    Коментиран от #4

  • 4 авто фен

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Хм...":

    Прав си, същата смешка е и фолксваген интериора с тоя стърчащ дисплей, но поне таблото му е по-стилно поне според мен, а задницата му е по-спортна, стоповете са по-динамични, при тойотата са някак безцветни и скучни. Същото и спредницата, Тойотата все едно гледам Рено Меган отпреди 10 години или Рено Талисман, много изтъркан дизайн, които фарове кичозно заемат ненужно голяма част от предницата, без да придават динамичен вид, просто някакви фарове нагоре и надолу като 10 годишно Рено, те дори новите Рена смениха тоя дизайн и сега изглеждат по-модерно и динамично. ID7 предницата му е по-динамична,а и колата като цяло седни по-луксозно, особено черна и син металик,който е страхотен при Фолксваген. Фаровете са му тесни и издължени назад точно като старите японски коли от 80-те и 90-те, които излъчваха динамизъм, бяха ниски и широки и имаха спортна стойка на пътя, сега тия новите тойота са като семейно Камри, гледаш го като спряло, никаква динамика, особено стоповете като заковани хаха хем че на новото Камри стоповете са динамични като за седан.
  • 5 Оня с коня

    0 0 Отговор
    А ве брат ти ма уби :-)))))))))))) къде видя скука и какъв динамизъм търсиш отзад в стоповете :-D

    авто фен
    VW ID7 е по-стилен и ... Предницата е почти скучна, стоповете са лишени от динамизъм ...
    15:02 23.04.2025
  • 6 авто фен

    0 0 Отговор
    Ще ти обясня, явно колите ги гледаш като хладилници,все ти е тая. Значи една Лада отзад с квадратни стопове е нещо нединамично. Когато погледнеш стоповете на ID7 какви са тънки и издължени назад към калниците това дава динамичен дизайн, както фаровете когато са тънки и издължени настрани, имитира клин, клиновиден дизайн, тоест колата се движи бързо, динамична е , не статичка, а като и сложиш квадратни фарове като 124-ка на Мерцедес, тази кола стои като кутия за обувки, не очакваш от нея да мръдне камо ли бързо и динамично.