На 21 януари се навършват четири години от т. нар. „Минск-2”. На този ден през 2015 г. министрите на външните работи на Русия, Германия, Франция и Украйна спешно се събраха в Берлин, за да спрат гражданската война в източната част на Украйна. Същевременно бяха приети основните принципи на документа, наричан по-късно „Мински споразумения”. Документът беше окончателно договорен в Минск на 11-12 февруари.
Защо не успяха да спрат войната нито през 2014 г., нито през 2015 г., въпреки че имаше възможности за това, се чудят в Центъра за анализ и разрешаване на конфликти в Университета „Джордж Мейсън” в САЩ. Интернет изданието Divergent Options на този център публикува статия, посветена на поредната годишнина от Минските споразумения.
Авторът на публикацията Сара Мартин в статията си „Оценката на провала на „Минск-2” в Украйна и успехът на прекратяването на огъня през 2008 г. в Грузия” се опитва да бъде възможно най-обективна.
„Лесно е да се намери сравнение между текущата война в Донбас в Украйна и войната през август 2008 г. в Грузия. Но въпреки сходствата им, едната завърши за по-малко от месец, а другата продължава вече пета година без никакъв намек за приключване в близко бъдеще”, пише Divergent Options.
В настоящия конфликт в Украйна участват двама основни играчи: централното правителство на Киев и самопровъзгласените републики. Москва предоставя хуманитарна помощ на ДНР и ЛНР, а доброволци от Русия също се бият на страната на републиките. Киев се подкрепя от Съединените щати, Организацията на Северноатлантическия договор (НАТО) и Европейския съюз. Тази подкрепа е предимно от политически характер, както и от обучение на военни специалисти, продажбата на определени видове оръжия, но наскоро САЩ премина към открити доставки на смъртоносни оръжия, се казва в онлайн-изданието.
Киев се стреми да запази вътрешната цялост на държавата и политическата независимост от Русия. ДНР и ЛНР не търсят независимост, а обединение с Руската федерация, тъй като те се считат за етнолингвистично малцинство с по-тесни връзки с Русия, отколкото с останалата част от населението на Украйна. Западните партньори искат да запазят международния ред и да гарантират правото на Украйна на самоопределение. Русия обаче се притеснява от всякакви опити за „демократични реформи”, които тя счита за западна конспирация, подчертава Сара Мартин.
През годините бяха направени два големи опита за прекратяване на този конфликт: споразуменията от Минск от септември 2014 г. и споразуменията от Минск през февруари 2015 г.
През 2015 г. представителите на републиките обсъдиха възможността за реинтеграция с Киев. А сегашният президент на Украйна Петро Порошенко говори за прекратяване на конфликта и постигане на мир. Обаче и „Минск-1”, и „Минск-2” се оказват мъртвородени проекти.
Като припомня войната от август 2008 г., Мартин отбелязва, че основните участници са грузинското правителство в Тбилиси и бунтовническите групи в Южна Осетия и Абхазия, които са две етнически малцинства в Грузия и искат независимост от Тбилиси от 90-те години насам. Други заинтересовани страни са Русия, Съединените щати и по-широкия западен съюз. В същото време мисията на Европейския съвет за установяване на фактите посочи Грузия като субект, отговорен за започването на войната с обстрел с тежка артилерия на град Цхинвали. Русия открито използва войските си, твърдейки, че защитават миротворците и южните осетинци, които са руски граждани.
Преди войната през август, Грузия щеше да се присъедини към ЕС и НАТО, но Русия приема такива стъпки за неприемливи. Съединените щати и колективният Запад, напротив, силно насърчаваха такова желание. В този случай Грузия, започвайки войната, подцени интереса на Москва към Южна Осетия и надцени готовността на Запада да се намеси, сигурен е експертът.
Сара Мартин вярва, че конфликтите в Донбас и Грузия имат общи причини: и в двата случая има етнолингвистични противоречия и геополитически интереси на САЩ и Русия. Освен това намесата на Москва в двата конфликта не надхвърля намесата на Вашингтон.
Въпреки сходствата обаче, едната война приключи бързо, а другата продължава без най-малък намек за деескалация в близко бъдеще. В случая с Грузия има бързина и решителност от страна на Русия, която сложи край на конфликта.
В случая с Украйна, Москва не се решава да използва сила. Цената на тази нерешителност е десет хиляди човешки живота. Кремъл се надява тогава, че милицията на непризнатите републики в Донбас ще може да се справи с проблема, а след това времето изтече, твърди авторът на Divergent Options.
Самата Украйна не е в състояние да сложи край на продължителната война, тя просто няма сила за това. Ако Русия не иска да се намеси, тогава само силите на НАТО ще могат да спрат войната, казва Сара Мартин.
Краят на военните действия няма да означава край на конфликта в Донбас. Прекратяването на обстрела и разминирането обаче означава, че хората ще могат да се завърнат у дома, а мъртвите да могат да бъдат правилно оплаквани. Примирието не е последната стъпка, а само първата. Пътят към мира в Донбас е дълъг път, но не може да започне без тази първа стъпка, заключава Divergent Options.
Превод: В.Сергеев
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ИСТИНАТА
Донбас е РУСИЯ !!! Какво НАТО !!! Стига шеги !!!
Коментиран от #76, #93
19:02 29.01.2019
2 Катрин Бигълоу
19:06 29.01.2019
3 Alpha_Lone_Wolf
УНИЩОЖЕНИЕ НА РУСИЯ, ТОВА СПАСЕНИЕТО НА ЕВРОПА!
Коментиран от #8, #10, #15, #86, #92
19:11 29.01.2019
4 Излъган
Коментиран от #90
19:11 29.01.2019
5 ГосТ
Коментиран от #41, #46, #97
19:13 29.01.2019
6 NikNay
19:13 29.01.2019
7 1234
19:15 29.01.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Факт
19:17 29.01.2019
10 NikNay
До коментар #3 от "Alpha_Lone_Wolf":
Давай, какво чакаш замятай берданката и отивай да ги гониш до Урал и оттатък.19:18 29.01.2019
11 Румяна Костова
19:19 29.01.2019
12 Атанасов
Сара Мартин прави нелепи аналлогии...
19:20 29.01.2019
13 ГосТ
До коментар #8 от "РОМ":
Просто не знам как си представяте Русия срещу Европа,изключвам сащ? Официално огневата мощ на Европа е много по голяма. Да не говорим,ако ги напънат отзад и японците и си вземат не само Курилите,но и още. Тук става дума за Германия Франция и Англия в съюз срещу Русия, плюс останалите. Не става въпрос за предните формати. Вие разбирате ли го това ? Слава богу,това са само дрънканици,но наистина Украйна трябва да влезе в някакъв съюз,за да не бъде разкъсанаКоментиран от #17, #18, #31, #45, #47, #53
19:23 29.01.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Торнадо М
До коментар #3 от "Alpha_Lone_Wolf":
Няма да сте първите , акали навътре.19:27 29.01.2019
16 Анти седераст
Коментиран от #22
19:31 29.01.2019
17 гост
До коментар #13 от "ГосТ":
.... Ъъъъх, само да те пробвам: Каква армия има Германия?!Коментиран от #19
19:31 29.01.2019
18 NikNay
До коментар #13 от "ГосТ":
Ако знаеш само колко зле е немската армия и в какво трагично състояние са им флота, бойната авиация и бронетанковата техника направо ще се изненадаш. Това го казват не само медиите а и министъра на отбраната ми. Направи си сметка колко зле са останалите членове в Европа.Коментиран от #21
19:32 29.01.2019
19 ГосТ
До коментар #17 от "гост":
Германия прави армия много бързо ако не знаеш. Има бюджет,има и технологии ;) Единственото, което имат руснаците в повече е ядрено оръжие, въпреки че съм сигурен на Франция и Англия сумарно е достатъчноКоментиран от #25, #26, #29, #84
19:35 29.01.2019
20 Патриот
България не трябва да дава гражданство даже и на един примат. Някои примати могат да приказват на вид големи неща, но като ги анализираш пълни глупости говорят.
19:36 29.01.2019
21 ГосТ
До коментар #18 от "NikNay":
Можеш да видиш френската и британска армия с какво разполагат.хайде стига глупости. Ну пагади, само "братушките правят ракети ха-ха-ха.Коментиран от #27
19:39 29.01.2019
22 Рязани мечти
До коментар #16 от "Анти седераст":
Украйна е вече без никаква стойност, с руските ракети в гърба , разположени в Крим.Намира се в естествен чувал . И скоро като пресъхне тръбата - съвсем. Най вероятно ще бъде отново изтъргувана , срещу нещо. Преди да са започнали гладните бунтове.19:39 29.01.2019
23 Мадуро
19:41 29.01.2019
24 Румяна Костова
19:44 29.01.2019
25 Румяна Костова
До коментар #19 от "ГосТ":
Не забравяйте и мотивацията.Руснаците ги учат да се бият до смърт за родината си,а немците -да правят път на имигранти и джендъри.Нито Русия ще нападне на Германия,нито пък немците ще имат тази смелост.Да бъдем реалисти все пак!19:49 29.01.2019
26 гост
До коментар #19 от "ГосТ":
От какво я прави бе, от вурстчета и бира ли ? Хахаха...смешките ти нямат край..та малко общодостъпни факти. Служащи към 2018 - 179 000, половината от които обаче ще са пенсионери 2030, свободни места 21 000.... Всъщност може и от теб да стане германски войник - имаш право да кандидатстваш и почти е сигурно че ще те вземат. Тъкмо ще имаш шанс да громиш руснаците, щото в България няма да имаш тази възможност.просто нямаме армия. Иначе идеята за европейска армия познай на кого няма да се хареса? Коз - не е Русия. Армията е независимост, а на Европа найстина й трябва да извоюва своята, по същият начин по който някогашните бившите европейски колонии извоюваха своята.Коментиран от #28
19:52 29.01.2019
27 Петър
До коментар #21 от "ГосТ":
Аха да кажа че си малко умен,ама се отказах. Та с какво разполагали френската и британската армия,казваш...не стана ясно нещо или предпочиташ общите приказки а не конкретика за да не се излагаш може би..?19:59 29.01.2019
28 Петър
До коментар #26 от "гост":
Ми,не не съм съгласен....с теб. Русия по-скоро би предпочела силна Европа,с самостоятелно мислене и би подкрепила това. Вместо положението в което се намира сега,слугинаж към САЩ. Това в никакъв случай обаче няма да и попречи да атакува американците бази в Европа,ако се наложи.Коментиран от #43
20:05 29.01.2019
29 Рязани мечти
До коментар #19 от "ГосТ":
Я кажи името на един германски модел система за залпов огън,или ракетен комплекс. Какво като германците правят танкове които да продават на други страни. Ако едно Торнадо се изпразни , или една тактическа ракета удари войсково образувание. Германците никога повече не биха нападнали Русия , те са дълбоко миролюбива страна , и воюват само икономически. В конституцията им е записано - Бундесфера може да участва само в отбраната на териториалните граници на страната , и никъде другаде. Отказаха да се намесват под чуждо давление (американско) в Крим и Донбас. И тенденцията е да укрепват връзките с Русия , което е смъртният страх на англосаксонците.Коментиран от #71
20:06 29.01.2019
30 Христо
20:09 29.01.2019
31 Не и е останало време
До коментар #13 от "ГосТ":
Това Япония срещу Русия , и Европа срещу Русия сме го гледали вече. Само дето от тогава минаха 74 години , а оръжията на двете свръх сили са ужасяващи, и способни да изпарят планетата . А Европа не е сред тези две свръх военни сили , тя само ползва от сигурността на едната , без да си плаща , както меко се изказа Тръмп.Коментиран от #68
20:18 29.01.2019
32 Оффф
20:34 29.01.2019
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Никто кроме МОСКВА !
20:58 29.01.2019
35 ЖОПУ поднял
21:00 29.01.2019
36 А Първа Българска Армия
21:03 29.01.2019
37 Кирил
Коментиран от #39
21:05 29.01.2019
38 И у наз, БУДЕТ ВЕСЕЛО !
21:08 29.01.2019
39 Бъркаш м/йна
До коментар #37 от "Кирил":
Ще бъде КРАТКА, МНОГО КРАТКА СХВАТКА , няма да има време да се прекръсти и ОТЧЕ НАШ промълвиш !21:11 29.01.2019
40 Който си търси м/йната
21:12 29.01.2019
41 SJJ
До коментар #5 от "ГосТ":
Виж положителните и негативните "лайкове". Прост си, разбираш ли?21:13 29.01.2019
42 Руско Гостоприемство
До коментар #33 от "Alpha_Lone_Wolf":
Кога това?21:14 29.01.2019
43 гост
До коментар #28 от "Петър":
Първата част е това, което съм написал. За втората част, директното нападение според мен не е вариант защото Русия не би била инициатор и основен участник в конфликт на такова ниво. Европейските държави трябва сами да си извоюват независимостта, а не някой да вади кестените от огъня вместо тях. Това обаче не значи, че Русия няма да вземе страна... европейската страна.21:18 29.01.2019
44 КОГО да защитавам у нас ?
21:20 29.01.2019
45 Пешо
До коментар #13 от "ГосТ":
Това, което си написал, не са теории, а са пълни глупости.21:21 29.01.2019
46 Весел
До коментар #5 от "ГосТ":
Хи-хи-хи........егати СМЕШКАТА.......укропията щяла да "запази целостта си"!!! Алллоооуууу...........на картата на еуропката преди Първата световна война НЯМА ТАКАВА ДЪРЖАВА!!! Има само Руска империя! Аре..........като върнат укропите ВСИЧКИ ЧУЖДИ ТЕРИТОРИИ, както върнаха Крим, сега Донбас, после и всички други....тогава, ако ВЪОБЩЕ НЕЩО ОСТАНЕ "тяхно" (хи-хи-хи).....тогава нека да "съществуват"!!!!21:26 29.01.2019
47 Хрис
До коментар #13 от "ГосТ":
ПреАтелЮуу, като не разбираш от военна музика не я слушай и не я коментирай- увисваш! Да ти светна нещо. Първо - Съветския Съюз през Втората световна воюва не само срещу Райха, но и срещу цяла Европа -две италиански, три рмънски и две унгарски армии, испанска доброволческа дивизия, десетки хиляди французи, поляци, словаци, хиляди холандци, белгийци и др. Около една пета от танковете на Вермахта в началото на войната са чехско производство, френски танкове участват в блокадата на Ленинград и т.н. На границата със СССР Турци държи в готовност 14 дивизии. Един любопитен факт - в края на войната в руски плен има около 25 000 французи, толкова са били и активните участници във френската съпротива( 20-25 000), при което 3 000 са били избягали руски военнопленици, толкова са били и руските белоимигранти.И сега малко за твята европейска "Огнева мощ" -говориш глупости на търкалета. Европа без америка е жив зян. Защото към момента всичките европейски страни членки на НАТО, на първия месец от мобилизацията могат да преведат в готовност за вдене на бойни действия общо 43 батальонни тактически групи (550- 800 човека) дислоцирани от Португалия до Турция. Преди две години Шойгу (министъра на отбраната на Русия) вдигна по тревога една армия от над 100 хиляди души, която извърши марш на разстояние от 1 000 км и проведе учения с бойни стрелби. ( някога и в българската армия се провеждаха такива меропритя, дори и в по-трудни услови -цели дивизии с бойната си техника
Коментиран от #49, #51
21:29 29.01.2019
48 Война та с Русия не е както
21:35 29.01.2019
49 Историк
До коментар #47 от "Хрис":
Стига с тия простотии, че руската кочина воювала с цяла Европа, бе путлераст! Ако спазваш тая логика, трябва да кажеш, че е воювала и срещу самата себе си, защото над 1 500 000 руснака са преминали на страната на вермахта като доброволци и са служели ката шофьори, дърводелци, готвачи, строители и тн. Толкова извратена представа за историята имате руските подлоги , че самите вие сте забравили кога, къде и от какви родители сте родени.Коментиран от #52, #59, #60
21:40 29.01.2019
50 Бай Натю
Коментиран от #57
21:41 29.01.2019
51 Да допълня
До коментар #47 от "Хрис":
Също и финландци .21:42 29.01.2019
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Хрис
До коментар #13 от "ГосТ":
ПреАтелЮуу, като не разбираш от военна музика не я слушай и не я коментирай- увисваш! Да ти светна нещо. Първо - Съветския Съюз през Втората световна воюва не само срещу Райха, но и срещу цяла Европа -две италиански, три рмънски и две унгарски армии, испанска доброволческа дивизия, десетки хиляди французи, поляци, словаци, хиляди холандци, белгийци и др. Около една пета от танковете на Вермахта в началото на войната са чехско производство, френски танкове участват в блокадата на Ленинград и т.н. На границата със СССР Турци държи в готовност 14 дивизии. Един любопитен факт - в края на войната в руски плен има около 25 000 французи, толкова са били и активните участници във френската съпротива( 20-25 000), при което 3 000 са били избягали руски военнопленици, толкова са били и руските белоимигранти.И сега малко за твята европейска "Огнева мощ" -говориш глупости на търкалета. Европа без америка е жив зян. Защото към момента всичките европейски страни членки на НАТО, на първия месец от мобилизацията могат да преведат в готовност за вдене на бойни действия общо 43 батальонни тактически групи (550- 800 човека) дислоцирани от Португалия до Турция. Преди две години Шойгу (министъра на отбраната на Русия) вдигна по тревога една армия от над 100 хиляди души, която извърши марш на разстояние от 1 000 км и проведе учения с бойни стрелби. ( някога и в българската армия се провеждаха такива меропритя, дори и в по-трудни услови -цели дивизии с бойната си техника
Коментиран от #55, #69, #72
21:42 29.01.2019
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 пич бре
До коментар #50 от "Бай Натю":
прост ли си ?вече 9 века всички третополови се опитват ,но резултатът за тях е плачевен!22:03 29.01.2019
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Хрис
До коментар #49 от "Историк":
До историка-хистерика. Тия 1 500 О00 които сочиш ти, май са били повечко и не са били само дърводелци строители и шофьори, а е имало една цяла армия -тази на г-л Власов, имало е и Казашки корпус, имало и кавказка мюсюлманска дивизия, мало е и бендеровски отряди . И така преАтелЮ, с тази твоя подсказка, само потвърждаваш, при каква сложна обстановка е воювал и победип Съветският Съюз. Чети, чети и мисли!Коментиран от #88
22:15 29.01.2019
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Бай Шиле
23:07 29.01.2019
62 тръц
23:17 29.01.2019
63 кой бе
23:27 29.01.2019
64 Иванов
Коментиран от #74, #94
23:32 29.01.2019
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Политиката е лъжа
02:22 30.01.2019
68 ГосТ
До коментар #31 от "Не и е останало време":
Я пак помисли ? Дали е било така. Хахаха. Срам нямате ли ? Май не02:50 30.01.2019
69 ГосТ
До коментар #53 от "Хрис":
Пропагандата и кражбата на факти и история няма да направи по силни орките, колкото и жива сила да притежават ;)02:54 30.01.2019
70 ГосТ
До коментар #60 от "Симо":
😂😂😂 ама вие си вярвате ахахаха02:57 30.01.2019
71 ГосТ
До коментар #29 от "Рязани мечти":
Таурус моето момче ;) Таурус. Пак повтарям, Европа има по голяма огнева мощ от Русия и формата Русия-САЩ-Великобринания срещу Германия и Япония няма да бъде същият. Германия трябва да прекрати този поток окончателно. Санкциите ще оправят нещата.03:04 30.01.2019
72 Само питам
До коментар #53 от "Хрис":
Не знам защо руската измет се опитва да фалшифицира историята и да представи нещата така, че руснаците са се били сами срещу цяла Европа и са победили. Това изобщо не отговаря на истината, защото две или 10 дивизии изобщо не са били от значение. Ако руските лъжи прод ржат след време ще излезе версията, че руската кочина се е сражавал сама срещу целият свят и е победила. А истината е, че ако бяха 1:1 с германците, сега Меркел щеше да бъде президент на Русия а джуджето щеше да и носи куфарчето.Коментиран от #73, #79
06:45 30.01.2019
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 гост
До коментар #64 от "Иванов":
Почти толкова, колкото да е американофил и русофоб. Все пак, ако си безпристрастен и проследиш споровете тук ще видиш, че втората група почти винаги се оказва в пъти по неподготвена и неспособна да разсъждава. То на хибрида ум му не трябва, ама умира там , където се сблъска с такъв.Коментиран от #77
07:09 30.01.2019
75 Гост
07:20 30.01.2019
76 1944
До коментар #1 от "ИСТИНАТА":
да признаем волжка българия тогава.07:34 30.01.2019
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 ЕК на ЕК глупости
До коментар #72 от "Само питам":
Ти не четеш ли по- горе. Германия първо си осигури еврейските пари и капитали , за да може да се развие като мощна държава , след което превзе Европа , заедно с всичките суровини , мозъци, военна техника и хора зад машините. Създаде военно чудовище от 12-14 европейски армии , и тогава тръгна към Русия , като Русия се отбраняваше САМА 5 месеца , преди да дойде първата помощ състояща се от мизерните танкове Матилда , и Валънтайн , за които историята не помни нищо, освен ,че руснаците са брали големи ядове с тях , и се е наложило да ги преправят , и после да ги откажат. Пред Москва нямаше нито една съюзническа дивизия, обрата и първото поражение на немците е с прехвърлянето на 700 000 свежи сибирски дивизии, от тези дето разгромиха японците, и това дойде за немците като гръм от ясно небе. Шанса на Хитлер беше в тези 5 месеца да сломи руснаците ,докато той воюваше с цяла Европа , а руснаците сам сами , и тогава не успя, останалото се знае . Къв ЕК на ЕК та гони След средата на 1942 може да се говори за нещо като ЕК на ЕК.Коментиран от #80
07:43 30.01.2019
80 Само питам
До коментар #79 от "ЕК на ЕК глупости":
Руските фалшификации на историята ги знаем. Психопата Путин бе казал, че Русия е щяла да се справи с Германия дори без Украйна и останалите съветски републики. Защо не повдигнеш и тоя въпрос?Коментиран от #96
08:32 30.01.2019
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Мнение
11:50 30.01.2019
84 Дивуй
До коментар #19 от "ГосТ":
Пич, много глупости пишеш.Не си подготвен, излагаш се.14:30 30.01.2019
85 1111
Коментиран от #87, #89
16:08 30.01.2019
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Анонимен
До коментар #85 от "1111":
Ами тя и преди СССР почти цялата е част от Руската империя, и то доста повече от 2/3. Украинците никога никой не ги е питал какво искат и къде да участват18:55 30.01.2019
88 Петър
До коментар #59 от "Хрис":
Бе то да си „историк” не значи да е умен много човек.. :) И аз няколко пъти обяснявах,ама то ако се наливаше....щеше да е лесно..!19:36 30.01.2019
89 Именно...
До коментар #85 от "1111":
Така е било и с Крим.Хрушчов решава да даде Крим за стопанисване на украинците които са били част от СССР,тогава.Самият той се е родил в украйна но винаги е заявявал че е руснак. Просто не са се делили толкова яростно на такива или онакива както сега.Коментиран от #91
19:41 30.01.2019
90 Те моъ
До коментар #4 от "Излъган":
Та те моъ вленът,ама да надуят кавала :)20:26 30.01.2019
91 Анонимен
До коментар #89 от "Именно...":
Разбира се че са се делили, винаги. Едните приобщените рускоговоряши украинци, и другите които са си запазили родният език, обикновено селяни и по бедни хора, другите чиновници офицери от армията и хора на по-високо социално положение и наследници на такива. Бая репресии е имало срещу националистите. После нещата се обръщат и украинците през ВСВ стават най-жестоките с/у руснаците. Тая омраза между украинци и руснаци, особено тези от западната част на страната има дълга история. А също са мразени и рускоговорящите укр. Отношението е като към помаците след освобождениетоКоментиран от #95
22:48 30.01.2019
92 Ники
До коментар #3 от "Alpha_Lone_Wolf":
Кавал за унищожаване се иска дупе но нито ти нито мислещи като теб го имате23:42 30.01.2019
93 СТАРОТО
До коментар #1 от "ИСТИНАТА":
Донбас е в УКРАЙНА а не в Русия,бре неграмотник!23:44 30.01.2019
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Ники
До коментар #91 от "Анонимен":
Аз живях и израснах в Украйна 75_81 нямаха никакви проблемиПравих бизнес 91 _98 пак нямаше дойдоха на власт превратаджии
С помощта на най големите демократи да им го начукам и има проблем ако ПУТИН не беше толкова умен в Крим сега щеше да бъде 6 педераски флот на америка
00:02 31.01.2019
96 Ники
До коментар #80 от "Само питам":
Те са били неделима част и сега могат да се справят със всеки агресор00:13 31.01.2019
97 Този коментар е премахнат от модератор.