Като част от исканите гаранции за своята сигурност Русия настоява да няма сили на НАТО в България и Румъния. Означава ли това, че Русия не смята България за независима и суверенна държава, пита Георги А. Ангелов.
Руските предложения за гаранции за сигурност предполагат изтегляне на силите на НАТО от България и Румъния. Това съобщи вчера на сайта си руското външно министерство като разяснение на журналистически въпрос, какво точно означава за двете държави искането на Русия, че НАТО трябва да се върне към конфигурацията си от преди 25 години. Не е ясно защо Русия посочва точно 1997 година. Но е ясно, че има предвид страните от бившия Варшавски договор, защото бившите съветски сателити започнаха присъединяването си към НАТО през 1999 година. Тогава членове на Алианса станаха Полша, Унгария и Чехия, през 2004 г. се присъедини България заедно с Естония, Латвия, Литва, Румъния, Словакия и Словения, през 2009 г. ги последваха Албания и Хърватия, през 2017 г. – Черна гора, а през 2020 г. и Северна Македония. Алиансът има решение от 2008 г. Украйна и Грузия да станат членове на блока, но няма срокове.
Как беше предизвикана кризата?
Самото руско искане за гаранции за сигурност от НАТО (всъщност от САЩ) се появи, меко казано, по странен начин в края на миналата година, след като огромно количество руски войски бяха струпани на границата с Украйна, което предизвика напрежение и опасения от нова война. На традиционната си годишна пресконференция преди месец на въпрос дали може да гарантира, че Русия няма да нападне Украйна, или решението му ще зависи от хода на преговорите с американците, Путин отговори, че действията ще зависят не от хода на преговорите, а "от безусловното гарантиране на сигурността на Русия. В тази връзка ясно дадохме да се разбере, че по-нататъшното придвижване на НАТО на изток е неприемливо".
Реакциите (и тяхната липса)
И в България, и в Румъния реакциите бяха еднозначни. "България е суверенна държава и отдавна сме направили своя избор, ставайки член на НАТО. Като такъв решаваме сами да организираме отбраната на страната си в координация с нашите партньори”, каза премиерът Кирил Петков. Страната ни не приема ултимативни искания от когото и да било, посочи президентът Румен Радев. “Ако Руската Федерация има притеснения за собствената си сигурност, които имат отношение към България, те следва да бъдат представени включително и на двустранно ниво”, пък четем в реакцията на министъра на отбраната Стефан Янев.
Имаше реакция и на МВнР, в която се припомня, че Вашингтонският договор не предвижда „втора категория“ страни членки, за които колективната отбрана да се прилага избирателно или в ограничен обем. Неясно защо, въпреки очевидния гигантската дипломатическа криза, посланикът на Москва Елеонора Митрофанова все още не е получила протестна нота и не е извикана за обяснение и остро предупреждение.
Какво всъщност ни казват изявленията?
На пръв поглед с изявленията си Янев и Радев не казват нещо важно, но може и да съдържат най-важното. А именно, че Русия не смята България за независима и равноправна страна, към която може и трябва да се обърне при евентуални притеснения за националната си сигурност. От факта, че преговорите се водят на ниво официални лица на САЩ и Русия, може да се заключи, че Путин не смята и НАТО за съюз на равноправни държави, а за еквивалент на Варшавския договор, но доминиран от САЩ. С други думи, тази криза показва, че Русия не смята България и останалите държави членки за независими, а за пионки на САЩ. Или тактиката е “разделяй и владей”.
Какво всъщност иска Путин?
Много анализатори смятат, че с предизвикването на тази криза Путин иска да покаже, че той е Силният, но не желае война, тъй като тя ще му струва наистина скъпо. Вземането на цяла една държава като Украйна за заложник, както и закъснелият с 25 години ултиматум към новите членки на НАТО, могат да означават, че Путин иска нещо, което може да бъде измерено.
Димитър Бечев, анализатор в Oxford Analytica и Atlantic Council, смята, че като резултат от предизвикването на тази криза Русия всъщност иска премахването на елемента от противоракетния щит на НАТО, който се намира в Румъния. “Просто ракетният щит им е трън в очите от времето на Буш, понеже смятат, че, първо – е насочен срещу тях, а не срещу Иран, и второ – че може да се използва и за нападателни действия, а не само за отбрана”, каза Бечев пред ДВ. Той припомни, че проблемът с Договора за ликвидиране на ракетите със среден обсег започна през 2007 г., когато започна и разполагането на елементи от щита в Източна Европа. Договорът, сложил край на Студената война, беше подписан през 1987 г. от Роналд Рейгън и Михаил Горбачов. Той беше прекратен през 2019 г. от Русия – не без любезното съдействие на Доналд Тръмп.
Нова Ялта или Рибентроп- Молотов
В социалните мрежи неизбежно се появиха и аналогии с пакта Рибентроп- Молотов и с предхождащите преговори за разделяне на сферите на влияние на Германия и СССР преди Втората световна война, както и със споразумението от Ялта между Сталин, Чърчил и Рузвелт в края ѝ. Това не е добра аналогия, защото НАТО е отбранителен съюз на независими държави, в които решенията не се взимат от САЩ, както някои си мислят.
Ето колко зависима е България
Българската енергийна зависимост от Русия и отсъствието на всякакви действия срещу провокациите на руските служби – на и от българска територия – показват, че България е зависима по няколко линии. И това се знае и от партньорите ни в НАТО. Те са наясно, че един от най-опасните инструменти, които използва Русия в комбинация с други, е корупцията. Резултатите от това е зависимост, която може да се види в различни сектори на икономиката, в политическата сфера, в държавната икономика, но също така и при частните компании. Надали е случайно, че най-влиятелните Ковид скептици гравитират около русофилските партии в България, а ЕС ясно посочи Русия като главен източник на дезинформация за ваксините.
Примери за това е липсата на противодействие на руските хибридни операции около отравянето на Скрипал и Емилиян Гебрев, дезинформациите, заливащи България около анексирането на Крим, покрай заминаването на българи да се бият в Донбас и създаването на паравоенни групи.
Въпреки че България е член на НАТО, голяма част от разходите за отбрана, милиони на година, отиваха в Русия – уж за поддръжка на техника и технологии от миналия век.
Апропо Крим – нека си припомним, че и тогава, и сега, всичко започна с предизвикана от монополиста Русия газова криза в Европа. Тогава беше спрян газът, минаващ през Украйна. Същият този газопровод трябваше да бъде заместен от "Южен поток", който умря, за да възкръсне като "Балкански поток". Така правителството на Борисов уж диверсифицира доставките на руски газ с доставки на руски газ, а всъщност Путин “шунтира” Украйна в доставките на газ за Европа. Да добавим също, че за уж отхвърления проект АЕЦ "Белене" българските данъкоплатци платиха 1,3 млрд. лева, а опитите за довършването му с руско участие продължават. И така нататък, и така нататък...
* Този коментар отразява личното мнение на автора и може да не съвпада с позициите на Българската редакция и на Дойче Веле като цяло.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кики
Коментиран от #13
19:03 23.01.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 гадно
19:04 23.01.2022
4 Грульо
Каква е таз смешка?! Откога България е независима и суверенна държава? :D
Коментиран от #81, #139
19:04 23.01.2022
5 Матросов
19:05 23.01.2022
6 ХАХАХАХАХАХАХХАХАХАХ
Коментиран от #14
19:05 23.01.2022
7 ИСТИНА Е
Коментиран от #146
19:05 23.01.2022
8 BOBO
19:05 23.01.2022
9 Ф16
19:06 23.01.2022
10 КРА
19:06 23.01.2022
11 Жоре
19:06 23.01.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 сами хагард
До коментар #1 от "Кики":
Ти знаеш ли какво е крек?19:07 23.01.2022
14 ЕДИН ОТ КУТИЯТА
До коментар #6 от "ХАХАХАХАХАХАХХАХАХАХ":
ВЕРНО Е ПИЧ ПО ГОЛЯМ СМЯХ НЕМА19:07 23.01.2022
15 Бай Кърти
„Не съм сигурна, че в момента има нужда от санкции (срещу България), но може да се окаже, че се налагат. Санкциите може да са много ефективни, ако продължат да блокират, да създават негативизъм и пречки пред заслужения старт за преговори на Северна Македония и Албания. Потенциално санкциите може да се разглеждат като начин да попречим на България да продължава с нейната обструкция", казва Клаудия Тени, член на Конгреса от Републиканската партия от щата Ню Йорк, председател на Комисията по външна политика в долната камара на американския парламент в интервю за македонската редакция на радио "Гласът на Америка".
19:07 23.01.2022
16 Behemoth
19:07 23.01.2022
17 случаен
19:08 23.01.2022
18 ПЕНЦИОНЕР
Едут, едут по Берлину
Наши казаки..................................................
......
... ЕВРОПА И БГ ИМАТ КЪСА ПАМЕТ.... ГИТЛЕР СЕГА ЩЕШЕ ДА Е КАТО ДЖАБА АКО НЕ БЯХА РУСИТЕ... НЕ ГОВОРЯ ЗА СССР.... СССР Е ГРЕШКА ... ГОВОРЯ ЗА ВЕЛИКА РУСИЯ... ТОЛКО МОЩНА СЕГА, ЧЕ МОЖЕ ДА СМАЖЕ ИКОНИМИЧЕСКИ И С ВОЙНА ПОЛОВИНАТА ЗЕМЛЯ ЗА 24 ЧАСА........!!!!
19:08 23.01.2022
19 Адвокат
19:08 23.01.2022
20 Някой
Независима, е до толкова, до колкото нищо да не зависи от тази държава. До там сме се докарали.
Управниците ни чакат лишчетата от Козяк, преди да кажат нещо. На това вече му се казва суверенна държава.
Егати новоговора!
Коментиран от #36
19:08 23.01.2022
21 Важно
До коментар #12 от "Всички":
... е да се перчим!!! Но при недай си боже един референдум, какво ще говорят!!!Коментиран от #29
19:09 23.01.2022
22 !!!?
19:09 23.01.2022
23 Гандалф
19:10 23.01.2022
24 Анти
Коментиран от #105
19:10 23.01.2022
25 Сивата чапла
Отивате си, янки, отивате си!
19:10 23.01.2022
26 АЙДЕ НИЦ
19:11 23.01.2022
27 хахаха
19:11 23.01.2022
28 В.В.П.
19:11 23.01.2022
29 Всички
До коментар #21 от "Важно":
20 евроатлантически пинчери на територията ще говорят същото с още повече пяна.19:11 23.01.2022
30 Анонимен
19:12 23.01.2022
31 Българин
1. България не е независима държава.
2. България не е суверенна държава.
3. Русия никога не е забравила и няма нужда да и се напомня.
4. Дойче зеле да си гледа северния поток и да не се меси на България.
19:12 23.01.2022
32 Росия
Коментиран от #46, #63
19:12 23.01.2022
33 Така е
Коментиран от #41
19:12 23.01.2022
34 MAN
19:13 23.01.2022
35 ФИЛИП ЕЙДЖИ
19:13 23.01.2022
36 МДАА
До коментар #20 от "Някой":
Имаше един виц:Българите нападнали Русия.
Когато съобщили на Путин, той се замислил и
казал на Песков-
Е поканете ги да влязат да хапнат и да се стоплят!
19:13 23.01.2022
37 Сивата чапла
Сега ни е шанса да го направим.
Ако НАТО не се беше разпрострял на изток, както обеща,
наистина ние щяхме да сме неутрални,
нямаше да си режем военните машини, нямаше да разформироваме армията си.
А сега какво?
Американците размахват наказателно пръст и ние даже не козируваме, ние клякаме!
Коментиран от #45, #48, #109
19:16 23.01.2022
38 В.В.П.
Коментиран от #71
19:16 23.01.2022
39 Истината
19:17 23.01.2022
40 Нерегистриран
Коментиран от #110, #115, #116
19:17 23.01.2022
41 ХАХАХАХАХАХ
До коментар #33 от "Така е":
То и преди това не е имало. Обикновено римският император, респективно византийският1 обграждали териториите си с войнствени варвари на които плащали, за да отбиват по-малки групи нападатели или да задържат голяма армия, докато пристигнат легионите.19:18 23.01.2022
42 Годфри
19:19 23.01.2022
43 Автора е
19:19 23.01.2022
44 ИМПЕРИАЛИСТ
19:19 23.01.2022
45 Тцъ
До коментар #37 от "Сивата чапла":
Не клякаме, а се обръщаме и навеждаме....19:19 23.01.2022
46 Да допълня
До коментар #32 от "Росия":
... Моята държава Бг е смирена, не смее да се опълчи дори на македонците, камо ли на мощни държави в региона.... ей така без нищо като Русия и другите да влезе в монфликт като наперен мъж.... Моята държава е смирена ... Няма респектиращи бойни истребители във въздуха... Няма наборна служба в която момчетата да стават мъже... Бг не ме кара да съм смел и горд с нищо особенно19:19 23.01.2022
47 Смешници
19:20 23.01.2022
48 Жоре
До коментар #37 от "Сивата чапла":
Сащ ще се бият с Русия до последната капка на всеки украинец,българин,румънец ......19:20 23.01.2022
49 ЕдинБългарин
19:21 23.01.2022
50 ЛИЧНО МНЕНИЕ
19:21 23.01.2022
51 Съгласен
19:23 23.01.2022
52 ДОЙЧЕ ЗЕЛЕ
19:24 23.01.2022
53 681
Съвсем сдадохте багажа май. За последно сме били независими преди около 700 години. Дали и колко е независима Германия е друг въпрос.
19:24 23.01.2022
54 Офффф
По скоро трябва да благодарите на Путин, че не позволи на Нато идеята да жертва българите за пушечно месо при един евентуален военен конфликт с Русия!
А нашите марионетки на Козяк се надпреварваха да се плюнчат вчера, колко били независими:)))) макар, че никой не е говорил с тях.
Коментиран от #64
19:24 23.01.2022
55 Търновец
19:26 23.01.2022
56 Елементарно облъчване
19:27 23.01.2022
57 САТЪРА НА ХАНА
.... РУСИЯ Е 5-ТАТА ДЪРЖАВА СЪЗДАДЕНА СЪС СЪЩЕСТВЕНОТО УЧАСТИ НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОС, СЛЕД ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ, КУБЕРОВА БЪЛГАРИЯ, АСПАРУХОВА БЪЛГАРИЯ, И ВОЛЖКА БЪЛГАРИЯ ..
.... ЗАТОВА И МАКЕДОНЦИ И УКРАИНЦИ НИНАРИЧАТ ТАТАРИ :) ... СЪЩО ОТВОЛЖКА БЪЛГАРИЯ ПРОИЗЛИЗАТ РЕПУБЛИКА ТАТАРСТАН, РЕПУБЛИКА БАШКИРИЯ И РЕПУБЛИКА ЧУВАШИЯ 2899
19:31 23.01.2022
58 Iviviv
19:36 23.01.2022
59 Мухаха
19:36 23.01.2022
60 Чичо
Коментиран от #73
19:37 23.01.2022
61 Валентин
19:38 23.01.2022
62 САТЪРА НА ХАНА
19:39 23.01.2022
63 Не, говорят напълно всерьоз
До коментар #32 от "Росия":
Няма будалкане. Предателите ще избягат в САЩ пред погледа на ошашавения българян.Коментиран от #68
19:41 23.01.2022
64 МОЧА трябва да се разруши!
До коментар #54 от "Офффф":
Молодец! Так держать !19:41 23.01.2022
65 ДаЗдраПерМа
19:45 23.01.2022
66 Морски
Коментиран от #111, #118
19:45 23.01.2022
67 САТЪРА НА ХАНА
19:49 23.01.2022
68 Не разбираю
До коментар #63 от "Не, говорят напълно всерьоз":
Скажи миня?..19:51 23.01.2022
69 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
Има разлика от МАХАЙТЕ СЕ до МАХАЙТЕ ГИ!
Мисирки та дрънка!
Соросоиди мисирки!
Булю,булю, булю......
19:52 23.01.2022
70 Абе
Коментиран от #93
19:53 23.01.2022
71 сашо
До коментар #38 от "В.В.П.":
чакай19:54 23.01.2022
72 Патриот,но не от обединените патриоти
Коментиран от #89
19:54 23.01.2022
73 вики
До коментар #60 от "Чичо":
да да първи имахме ток в света19:58 23.01.2022
74 за дойче зеле
20:08 23.01.2022
75 6543
Коментиран от #112, #117
20:09 23.01.2022
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Човек с памет
20:15 23.01.2022
78 Директно:
20:19 23.01.2022
79 единен
20:26 23.01.2022
80 Психиатъра
20:28 23.01.2022
81 Ганьо
До коментар #4 от "Грульо":
Вярно, ние сме си окупирани русофили мазохисти....20:29 23.01.2022
82 хихи
Кото пък ме навежда на някои мисли.
През Първата, Втората и Студената войни: От страната на Булката!?!?
А сега?
20:29 23.01.2022
83 Шерлок Холмс
20:29 23.01.2022
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Трикси 33
20:31 23.01.2022
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Нашия
20:40 23.01.2022
88 Тъпунгер
20:41 23.01.2022
89 Волов
До коментар #72 от "Патриот,но не от обединените патриоти":
Дължим я на първо място на българските опълченци,12500 на брой удържали османските орди на Шипка,на украинските доблестни воини дали живота си за нашата Свобода,на двата румънски корпуса с численост 50 000 души,на поляците ,офицери и войници били се за нашата свобода,на храбрите финландски оставили костите си на нашата земя!Коментиран от #137
20:42 23.01.2022
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 хайде референдум
Коментиран от #113
20:48 23.01.2022
92 Мдааа Русия отлично знае от кой сме
20:50 23.01.2022
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 борчев
20:56 23.01.2022
96 Еееее
Колкото до българия, да ли е суверенна държава, това е тема подобна на теми, като по-ефтиняването на тока или газа, НЛО, марсианци на женският пазар пазаруват употребявани презервативи и т.н.
Би било хубаво да е суверенна държава, но бг-бушонерите от съветският СИВ бързо ни набутаха в Германската европа, от която германците бягат към САЩ!!!
Иначе, няма проблеми с войната. Но Путин първо да ни достави малко повече джапана, че с прашки много гейско ми изглежда и след това ще копнем по някой окоп, ако трябва.
Добре е да чете история... през първата световна, май казаците им се искаше да превземат Варна, но нашите дядовци - българи, власи, турци и всякакви други ги сритаха отатък дунавската делта. Та ако путин си мисли, че обичаме рускините вероятно не се лъже, но виж въоражени зелени руснаци едва ли си падаме по тях.
Русия, както и Евросъюза са в гигантска икономическа криза, огромна безработица и непосилни държавни бюджети. Една война може да тушира общественото напрежение, но последните статистики показват друго - всяка следваща война е в пъти по-скъпо излиза на воюващите страни от предишната. За това и желаещи за война има на теория, но на практика си подвиват опашките...
Освен това американците излязоха прави - Путин използва газа за политически цели и германките гледат на сегашната ситуация, като на челябинск
20:56 23.01.2022
97 борчев
лека.
20:59 23.01.2022
98 ХАХАХАХАХАХА
21:00 23.01.2022
99 Еееее
До коментар #90 от "Веселинъ ЕГН 7112136860":
"Искам да напомня,че по времето на Тодор Живков в Народна Република България нямаше присъствие на Руски военни бази. Имаше един миролюбив СИВ..."Това, кога го измисли? Разбира се, че е имало съветски войски и съветници и т.н.
Колко СИВ е бил миролюбив в европа знаят по-добре - източна германия, западен берлин, чехия, унгария, полша, пък и турция, на ли миролюбиво българските турци си сменяха иманата;-))
СИВ и СССП са били и си остават агресори... Алжир, Корея, Виетнам, Сирия, Либия, Куба... да изреждам ли в колко държави са се намесвали и объркали представите на хората за спокоен живот с тъпите си идеологии, в които дори кремълските управници не са вярвали, Т.Ж. беше казал ..."...социализъма... е едно... недоносче..."
Колкото до силната армия, аз се радвам, че до сега не сме воювали, защото с допотопна руска военна техника можехме да плашим само гаргите.
Знаеш ли, колко танка е имала БНА? И колко от тях са били вехти, но боеспособни? Няколко Т72, без динамична защита - това означава подвижни мишени за всеки пехотинец с противотанков ракетен снаряд .
Останалите хиляди танкове са били за скрап, но поне за мишени са ставали.
С БНА България не е била интересна дори за кратък спаринг партньор на която и да е държава от третият свят...
Аз се радвам, че тогава Турция пропусна възможността да воюва с нас. А Турция за последните 70 г. е воювала със всички свой съседи, това не трябва да го забравяме.
Коментиран от #106
21:17 23.01.2022
100 Матей преображенски
21:19 23.01.2022
101 Независима?
Коментиран от #104
21:33 23.01.2022
102 Нито
21:37 23.01.2022
103 само дв
21:50 23.01.2022
104 ттт
До коментар #101 от "Независима?":
Да са дамо те? Помните ли френските командоди, дето селяните от Коиловци ги хванаха и набиха? България не знаеше, защо и как се озоваха тука, не се и заинтересувс.Коментиран от #125
21:57 23.01.2022
105 Луди всякакви
До коментар #24 от "Анти":
Що пишете дивотии? Какви американски войски има тук- съвместен учебен център на НАТО има! Ти зорлем искаш да ни направиш мишена на приматите от североизток . Нещо ти харесва да се самоунижаваш ли? Както да се тръшкаме, че е имало турско робство. Вазов е казал- иго, но на тукашните лизачи им харесва да твърдят, че дедите им са били роби, пък руснаците ги освободили, нищо че те самите имат крепостничество по същото време.Коментиран от #108
22:01 23.01.2022
106 а бе пи кльо
До коментар #99 от "Еееее":
още носа си не можеш избърса ама тъпотии да ръсиш можеш.Това което говориш най напред не е вярно.Знай че България имаше най добрата и боеспособна армия е югоизточна европа.Наброяваше140000 души.ЗаТурция-тогава не можеше и да си помисли да ни напада,защото бяхме по силни от тях.И защото Русия ни беше зад гърба.Апропо.Руски войски никога не е имало по време на социализма22:06 23.01.2022
107 По-зависима от България няма
22:13 23.01.2022
108 А ти?
До коментар #105 от "Луди всякакви":
Има и още как. Базите са американски, а не на НАТО. Явно само ти не си разбрал още или нарочно разпространяваш лъжи срещу заплащане.22:16 23.01.2022
109 Айде бе
До коментар #37 от "Сивата чапла":
Много глупости- тия машинки, дето сме нарязали, не бяха ли на 50-тина годинки? Тук явно списват доста екс- военни, за които времето е някъде към 1970 и бълнуват как било цветя и рози. Ми не, не беше- като дете пътувах през 1973 в Западна Европа и при сравнението родината изглежда като унила мърлява дупка! В Париж миеха улиците и тротоарите ЕЖЕДНЕВНО, хората бяха весели и волни, добре облечени, магазините им пълни с невиждани от нас стоки без значение от какъв вид- храни, дрехи, техника, книги ; парковете оправени по конец, красиви паметници не на руснаци и партизани. Само ако си дошъл от някое хептен забравено от Бога място, може да ти се види, че Елхово, Ямбол или Нова Загора са места за хора. Да не говорим за неизмазаните къщи по села и градове!Коментиран от #133
22:19 23.01.2022
110 Иде ми да те убия!
До коментар #40 от "Нерегистриран":
Аха, те испанските и холандските пилоти боб хвърлят кога по-скоро ще си оставят уредените държави за да дойдат в нашата цигания! Направо на западните ни граници ще се изтрепят европейци и американци да се молят за бг гражданство! Откъде извирате такива умници, бе?22:23 23.01.2022
111 Луди всякакви
До коментар #66 от "Морски":
Защото, ако бяхме го оставили да си проведе замисъла докрай, нямаше изобщо да бъдем държава, а губерния. И това, в крайна сметка е нормално за империите. Нали не искате да ни уверявате, че някой държавник ще поведе война, ще троши пари и губи войници за да освобождава трета страна? Просто Русия от 200 години иска Проливите. Даже има спомени, че приближените на Сталин са го отровили, защото бил много недоволен от изпускането на Турция и Гърция и замислял нова войничка. Факт е, че той не приема Парада на победата и бил много недоволен от определените сфери на влияние.22:35 23.01.2022
112 И аз да кажа
До коментар #75 от "6543":
Тъй- значи да бягаме да се молим за евтина газ е нещо достойно, а да си задоволяваме потреблението със собствено производство е слугинаж? Всяко гласуване у нас е гибелно, щом има такива гласуващи. Направо аналитици като Киро!22:44 23.01.2022
113 И аз да кажа
До коментар #91 от "хайде референдум":
Да, и ако може с машинките на Мадуро!22:48 23.01.2022
114 Томахоук
23:05 23.01.2022
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Ами ...
До коментар #40 от "Нерегистриран":
Съвсем е независима България. Обектите на НАТО, които за теб са "американски бази" са именно обекти на НАТО. Военната помощ, която изпращат съюзниците е добре дошла. България не беше независима по времето на СССР. За справка - "Доктрина на ограничения суверенитет" на Брежнев.01:49 24.01.2022
117 Ами ...
До коментар #75 от "6543":
Всичката газ на земята е при Путин, така ли? 😀 Българите не се молят на никого. Никога. Запиши си го някъде.Коментиран от #128
01:54 24.01.2022
118 Ами ...
До коментар #66 от "Морски":
И благодарение на кого? На Берлинския конгрес от 13.06-13.07.1878 г., великите сили поставят срок за изтегляне на руските окупационни войски от България. В Сан Стефанския договор такъв срок НЯМА. Според този договор, България се намира в безсрочна окупация. Та благодарение на кого сме независима и суверенна държава? 😀02:06 24.01.2022
119 Ами ...
02:10 24.01.2022
120 Войникът 🇧🇬
Коментиран от #123
03:37 24.01.2022
121 Шаран БГ
Когато СССР си изтегли войските от Европа, КАКВА БЕ УГОВОРКАТА, ОБЕЩАНИЕТО, ОТ Н А Т О И ДИВИЯ ЗАПАД ???? Не е никаква ГРЕШКА , че по цяла Европа има военни бази на САЩ с лозунга на НАТО !
Какво хора са тези ингилизи ? Нямат срама – нямат перде..... и така по всички времена, по цалия свят .......
Коментиран от #122
04:50 24.01.2022
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Този коментар е премахнат от модератор.
124 Херо Мустафа
07:32 24.01.2022
125 Буха ха
До коментар #104 от "ттт":
Френските командоси ядоха бой защото нашите селяни не се бият по техните правила.07:39 24.01.2022
126 незнайко
09:08 24.01.2022
127 не може да бъде
09:16 24.01.2022
128 Ха ха
До коментар #117 от "Ами ...":
Заповядваме на ФАЩ да ни прати фърчилата.Немедленно.Или пък да им се помолиме.10:41 24.01.2022
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Ха ха
До коментар #109 от "Айде бе":
В София също улиците навремето се миеха А сега да кажеш,че сме стигнали Европа с качество на икономика,пътища,коли,услуги---явно си много промит мозък.Изперкал направо.Коментиран от #140
10:45 24.01.2022
134 Коко
А президента и п
10:47 24.01.2022
135 Гост
Тя ще ни подари 60 годишни хвърчила, които вече сме и платили
ако и построим целият завод за изтребители в САЩ.
Ние като горди НАТО-вци ще кажем "благодаря" и ще гледаме как янките от България атакуват съседите ни и си вършат своите милитаристични работи от подарената им Българска територия.
10:48 24.01.2022
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Браво
До коментар #89 от "Волов":
Забрави да напишеш и за японския войник.Да,имало е и такъв на служба при руския цар.Заедно с останалите поданици на Руската империя .А Украйна и Финландия до Ленин не са и съществували .Така,че стига си се правил на ощипан северномакедонец от афганистански произход .10:53 24.01.2022
138 DW Кой е този Г Ангелов, където питате
13:50 24.01.2022
139 Един
До коментар #4 от "Грульо":
От 89-та година.15:24 24.01.2022
140 Айде бе
До коментар #133 от "Ха ха":
Не можете ли да съобщавате мнението си учтиво? Да не говорите на "ти" на непознат, който поне хипотетично, може би е по-знаещ от вас? Помня как се миеха улиците веднъж на две седмици през лятото с водоноски. Очевидно нямате въображение да си представите разликата, но като всички невежи, сте агресивен и с непоколебими убеждения. Не коментирам за сега, но фактът е, че разликата със Запада днес не е така фрапантна и всеки непредубеден го вижда! Например пешеходните зони, магазините, заведенията, хотелите, масовия транспорт, колите. Учех във Френската гимназия и пътувайки от кв. Изток, редовно не можех да си сляза на спирката на Раковски, защото не можех да си измъкна ученическата чанта от навалицата. Едва на Витошка слизаха повече хора и успявах, и се връщах пеша. Редовно по стълбите на трамвая висяха хора. Смяташ, че като ме нагрубиш ще промениш фактите ли?15:24 24.01.2022
141 Димитров
Известен е факта например,че през 1997г.има устно обещание,договорка,че
Н
А
Т
О няма да се разширява!
А какво прави на практика?
Освен това в този смисъл е и отправеното искане за изтегляне в границите преди 1997г,нещо неясно?
Моля,бъдете коректен,иначе се разбира......!
15:33 24.01.2022
142 Анджело
Коментиран от #144
17:47 24.01.2022
143 УСА боклук
17:55 24.01.2022
144 стоян георгиев
До коментар #142 от "Анджело":
дрогар що да не се разширява нато на изток?тва едно!и второ няма подобна клауза за неразширение на нато на изток.поляците и балтииците веднага след като се измъкнаха от ссср почнаха преговори с нато.нато е единствената алтернатива на хаоса дрогар!единствената!без разширяването му щеше да има воини в източната зона и в момента.18:05 24.01.2022
145 Гост
18:52 24.01.2022
146 Гост
До коментар #7 от "ИСТИНА Е":
Не си заслужава и не съм чел глупостите ви.Имало ли е референдум за НАТО? Не може сулю и пулю да решават съдбата на България.Това не е за 4 г така , че единствено и само ние народа на Бг можем да кажем кои ще кара влака.И го имате това предвид господа ;Промяната идва:.Коментиран от #147
19:05 24.01.2022
147 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #146 от "Гост":
Референдум с машините за гласуване на Чавес, Мадуро и....чичко Сорос, нали??21:10 24.01.2022
148 Уве Зелер
01:12 25.01.2022
149 Байгън
07:23 25.01.2022
150 Питам
08:37 25.01.2022
151 АМА ТОВА ВЯРНО ЛИ Е БЕ ЛЪЖЦИ
По време на окупацията България изхранва над 600 000 руски войници. Една част от тях грабят, изнасилват, безчинстват! А ЧЪРЧИЛ ЩО Е КАЗАЛ ЧЕ СЛЕД БОМБАРДИРОВКИТЕ БЪЛГАРИЯ ЩЕ СТАНЕ КАРТОФЕНА НИВА ?
23:21 25.01.2022
152 Светът би бил по добро място за живеене
За жалост от 100 години откакто бе извършен преврата, наречен Октомврийска революция, РУСИЯ не е нормална държава от което страда народа и се опитва чрез военни заплахи, окупация, насилие и износ на революции , шпионаж и поддържане на огнища на международния тероризъм, с раздухване на пожара за някаква световната революция в далечните латиноамерикански и други страни в която тя щяла да има водеща роля и с чудовищния си национализъм от времената на сталинската епоха, потъпкващ човешките права и другите държави, Русия си създаде само врагове и стана най мразената в света държава , дори и от своите най близки съседи..!!
Все още нормалния свят Не вярва че ПУТИН като диктатор, да е толкова много полудял от реваншизма си за възраждане на СССР със съветско господство в мегаломанията си за власт, като Хитлер, че да не се съобразява с останалите държави, за да е толкова неотстъпчив в подготовката си за инвазия в Украйна, че да е решил, че може сам да води война срещу целия демократичен и цивилизован свят, разчитайки на подкрепата си само от диктаторските режими и накрая да бъде размазан и да свърши като Хитлер..?!!
17:27 28.01.2022