29 Февруари, 2024 11:57 1 521 10

Богдан Милчев пред ФАКТИ: Пътната безопасност се управлява от телевизора

  • богдан милчев-
  • пътна безопасност

Така ще е, докато няма промяна в управляващите, убеден е председателят на Института за пътна безопасност

ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

За последните 10 години в България над 20 000 души за загубили трайна работоспособност заради пътно транспортни произшествия, което е населението на един град ,коментира специално за ФАКТИ Богдан МИЛЧЕВ, председател на Института за пътна безопасност

Как ще се отразят промените, които предлага ЕС, на пътната безопасност в България?

Никак! България има съвсем различни проблеми от тези на ЕС. Ние все още не сме решили проблемите касаещи изграждането на безопасна инфраструктура, контрола ни е хаотичен и не ефективен, корупцията е завладяла цялата транспортна система. Мобилността се е превърнала във функция на корупцията в България. Водещите европейски страни повече от десет години не могат да намалят жертвите от ПТП и предприемат мерки с който да надградят вече постигнатите резултати, докато в България жертвите вследствие ПТП са четири пъти повече спрямо тези страни.

Защо е така?

Защото пътната безопасност се управлява от телевизора. Липсата на институционно лидерство е причината да се появят „Емили тротинетката“ , „мис Силикон“, „Семерджиев“ и още безброй телевизионни експерти. Стигнахме до там, че роднини на жертвите от катастрофите да се сдружават за да ни кажат от телевизора как ще се оправим. Министри и депутати се снимат с тях за да отнемат уж създалото се обществено напрежение.

Защо уж? Няма ли обществена нетърпимост към всичко случващо се по пътищата?

Не, няма такава нетърпимост. Изкуствено националните телевизии периодично ни вкарват темата с „Войната по пътищата на България“. Това се прави всеки път когато искат да приключат някой политически скандал. Наскоро имахме среща с кмета на град София и той ни каза, че преди изборите са пуснали социология за приоритетите на софиянци. Оказало се е че в първите пет не присъства пътната безопасност. Това е вярно защото пътната безопасност никога не е била пред скоба. Тя винаги е елемент от здравеопазването, транспорта, сигурността, икономиката и т.н.. Това я превръща в много удобна корупционна схема от която се хранят хиляди „борци за пътна безопасност“. Това са съвременните инфлуенсъри на България. В същото време за последните 10 години има повече от 20 000 души който са загубили напълно или частично своята работоспособност вследствие на ПТП. Това е населението на един средно голям град в България.

Какво според вас трябва да се направи?

За да не се превръщам като всички останали които предлагат безумните си решения и след това ни обясняват как резултата щял да дойде след време, а той все не идва ще ви отговоря така. Аз и екипа на Института за пътна безопасност сме изготвили екшън план, чрез който поемаме отговорност още през първата година да намалим жертвите от катастрофи между 50 и 70 души. Този план включва организационно структурни промени чрез който ще ограничим корупцията и по този начин ресурсите който харчим ще ги насочим на точните места за да постигнем целта. Изготвили сме методика за оценка и управление на риска от ПТП, но това не е интересен разговор за хората. Това е разговор, който трябва да проведем с управляващите.

Защо не го проведете?

Защото те отказват да говорят с нас, било политически неприемливо . Така, че докато няма промяна в управляващите, ще продължаваме да газим в блатото на пътната безопасност. Липсата на поемане на отговорност от конкретен субект за състоянието на пътната безопасност в България е основната причина да гинем по пътищата ни като мухи. Всичко това не може да бъде чуто в националните ни телевизии, защото те се само цензурират за да не ядосат управляващите.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Коко

    5 0 Отговор
    Стадото също.
  • 2 ТаУмВзе

    7 0 Отговор
    Останките от народец си се Трепа, както намери де. Друга е темата, че градовете не са строени за милион автомобили и не че има Пътища. Оставям настрана, че всичко живо е на Менделеев.
  • 3 Гост

    3 0 Отговор
    "изграждането на безопасна инфраструктура" - тъй де - и най-внимателните автомобилисти са рискови на пътища с 2 бала вълни, трапове по 40 см, без маркировка, с неадекватни и опасни виражи и наклони и пр. Не че в България има много внимателни, де. Отделно вредните екскременти от пътна и всякаква друга полиция, които са там само заради хранилката и гледат в другата посока винаги, когато някой им подхвърли нещичко... Законът също е абсолютно неадекватен в голямата си част.
  • 4 фарс

    5 2 Отговор
    На този докога ще му давате думата? Дълги години беше шеф на столичния КАТ, и какво направи за пътната безопасност - нищо. Сега си направи някакво НПО и дава акъл..

    Коментиран от #5, #6

  • 5 2222

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "фарс":

    Милчевото НПО сега има много предложения към властта, интересно защо не беше толкова отворен, когато беше шеф на КАТ?
  • 6 Ко каза

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "фарс":

    Ти мани кат а да каже какво "работеше" в Турция преди години.
  • 7 поглед

    2 0 Отговор
    Ако насочиш усилията си към автоклубовете ще промениш в положителна посока много повече неща в полза на пътната безопасност, отколкото да се заниваш с политици. В тях членуват много и преди всичко млади водачи на МПС, коИто в по-голямата си част имат нужда от възпитаване по безопасност на движението.
    -А който е записал интервюто да си отговори сам защо на едно място съм записал И с главна буква.
    Поздрави и по пътищата - умната, русата после червенокоската. ;-)
  • 8 Чичо Гошо

    2 0 Отговор
    Милчев, много станаха приказвачите като теб и Дианка мъжкаранка, но няма кой да работи в тази държава с глава и ръце. НПОтата и фундациите са паразити и трябва да ги забранят със закон, ако искаме държавата да спре да върви надолу. Да оставят само "Америка за България защото само там казват "истината" и само "истината" на оскотелия и дебилен останал 5 млн. народ. Ако не вярвате питайте ППтата и ДБетата.
  • 9 даааа

    0 0 Отговор
    Всичко свърши.От тук нататък ще става все по мръсно,запуснато и опастно.
  • 10 585905

    3 0 Отговор
    Богдане МВР е овладяна структура като Съдебната система. Схемата е една и съща - МВР в МВР. Едни се "покриват с чадър", вкл престъпници и нарушители , а за други МВР е мащеха. В този аспект причините за многото произшествия на пътя са ясни. Не се спазва Закона за движение по пътищата и не се върши нищо за контрол, превенция и неизбежност на санкциите.Милиционерското мислене от 60-те години на миналия век води до неадекватни дивотии в действията и контрола, както и безгрижие за жертвите на пътя. Със сигурност Комисиите които отговарят за БЕЗОПАСНОСТТА на пътя са опасно много , състоящи се от пенсионирани МИЛИЦИОНЕРИ, некадърни кариеристи и чисти заплатаджии. Непрекъснато се прехвърля топката към ПОЛИТИЦИТЕ и ОБРАТНО .Играе се познатата игра на пинг-понг с живота на Народа. Целта е ДА НЕ СЕ ВЪРШИ НИЩО и да се усвояват едни пари, и то много пари. Досега няма нито едно свястно действие за ПРЕВЕНЦИЯ на МВР и на КОМИСИИТЕ , за да не случват Произшествията. Истината е че МВР и ВСИЧКИТЕ тези КОМИСИИ , се хранят от нашите данъци и то без да вършат нещо полезно.