Продължение…
- Спечелилият „Евровизия“ швейцарец Немо е хетеросексуален. Има приятелка – момиче, живеят заедно в Германия. Какво го кара да се представя за различен…
- Не мога да кажа какво го кара, тъй като не го познавам... Както казах по-рано, когато се касае за социалния пол и принадлежност, става въпрос за субективни усещания, възприятия и представи. Може наистина да се определя като небинарен. Има и вероятност просто да е сценичен трик за привличане на внимание, точки и популярност, тъй като в последните години темата за „пола“ е актуална.
Ако трябва да бъда честен, не знам защо обществото толкова се взриви за неговата победа, като преди вече 10 години Евровизия имаше победител драг кралица - Кончита Вурст, мъж с брада, облечен в рокля и с грим.
На фона на това пък съвсем ми е странно българите защо се възмущават, тъй като ние си имаме роден костинбродски Вурст, чалга певецът Азис (от още по-дълго време), който също се обличаше в рокли, носеше тежък вечерен грим и си изрусяваше катинарчето и косата.
Това не му попречи да стане хит на българската сцена и по дискотеките и да бъде обичан от публиката. Руснаците пък си имат Филип Киркоров (който също е българин).
Както казах по-рано, често, за да пробиеш в шоу-средите, се налага да създадеш скандал, да привлечеш внимание, без значение дали то е положително или отрицателно, да разлаеш кучетата, да си „на хората в устата“ (както поетът го е изпял), къде в преносен, къде в буквален смисъл.
Прави ми впечатление, че при подобен вид конкурси все по-често се залага на скандала и на сензацията, отколкото на самото качество- песен, текст, глас, мелодия и т.н.
Ето това мен ме подразни. По мое мнение, което също, разбира се, е субективно, имаше много по-добри изпълнения и песни от Немовото, които трябваше да спечелят. Но и тук времето ще покаже и ще отсее талантливите изпълнители от тези, които просто скандализират. В крайна сметка трябва да имаш глас, талант, харизма, за да грабнеш вниманието на публиката, да им спечелиш сърцата и да се задържиш на върха на класациите с години. Иначе ставаш поредното „чудо за три дни“. Историята е пълна с такива подобни, но кой ли ги помни... Всички помним обаче сър Елтън Джон, Фреди Меркюри, Дейвид Боуи, Джордж Майкъл и много други. Не ги помним заради това, че те са от ЛГБТ спектъра, а заради неповторимия им талант и креативност.
- Хората някак го приеха автоматично за гей или трансджендър, защото е облечен по начин, който не „подхожда на пола му“. Това каква личностна изява е…
- Тук трябва едно разяснение, с което може би някои хора съвсем ще се объркат. Гей мъж най-често е цис мъж с хомосексуална ориентация, тоест, мъж, който се възприема като мъж и е сексуално привлечен предимно от мъже. Трансджендър може да е мъж или жена, който/която не се възприема като биологично определения им пол. Те могат да имат хомо или хетеросексуално привличане. Няма да задълбавам повече в разяснения, защото може да стане много объркващо за читателите, а на мен ще ми се наложи да си сипя чаша вино.
Това не е толкова въпрос на личностова изява, а по-скоро - както казахме по-горе, субективно усещане. А сексуалното привличане към дадени визуални или личностови черти е точно това - привличане.
За повечето хора, които са със стандартна сексуална ориентация, това може да им се стори странно или плашещо, точно защото не разбират, че това е спектър. Сблъскването с подобен вид различия може ги накара да се чувстват несигурни в собствената си сексуалност или да ги фрустрира, особено ако имат по-ригидни представи за нея. Оттам тръгват и контра движенията и започваме да се делим на „лагери“'. Тук не говоря само по отношение на сексуалната ориентация, а въобще. Вероятно същата е била реакцията на обществото преди около 100 години, когато жените са започнали да носят панталони.
Забелязва се, че в последните години живеем в ерата на крайностите.
Делим се на крайни либерали или консерватори, на безбожни атеисти или фанатици-религиоиди, русофили и русофоби и т.н. А много често, всъщност, почти винаги, ситуацията има много нюанси, които пропускаме, когато „разцепваме“ или виждаме само в черно и бяло. За мен, честно казано, и двете крайности са ми досадни. Ултра-woke-ултра-либералите са твърде политкоректни и себеотносни, с хирургично отстранено чувство за хумор, с болестно завишено усещане за себеотносност и дразнещо демонстриране на морално превъзходство. Ултра националистите оставят крайно неприятно усещане за нео-нацизъм, расизъм, ксенофобия и примитивизъм. И в двата случая не търпят чуждо мнение, различно от тяхното, и адекватни, рационални доводи. Те стават непоколебими в своите убеждения, понякога даже достигайки до степен на налудно убеждение. Този тип крайности отблъсква и по механизма на обратната връзка поражда още повече крайности.
Затова според мен е важно да оценяваме хората по техните качества, а не политическата или сексуалната им принадлежност. Затова аз казвам: "Ти имаш всяко право да бъдеш себе си, стига да не пречиш на останалите. Но моето уважение? Това трябва да го заслужиш."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Боздуган
09:06 28.05.2024
2 БгТопИдиот🇧🇬
09:07 28.05.2024
3 Пич
Коментиран от #9
09:07 28.05.2024
4 Опааа
09:07 28.05.2024
5 Василев
09:09 28.05.2024
6 Мъдрият
Геевете станаха много нагли и искат да си прокламират извращенията, затова трябва да ги спрем!
Така, че - тотални ограничения и пълна нетърпимост към тях - това е решението!
Коментиран от #15
09:11 28.05.2024
7 Пак ли тоя
09:11 28.05.2024
8 мъкаааа
09:12 28.05.2024
9 Град Козлодуй
До коментар #3 от "Пич":
Браво Точно и Логично👌09:12 28.05.2024
10 лют пипер
09:14 28.05.2024
11 танкист
09:16 28.05.2024
12 Бендида
Коментиран от #17, #33, #78, #87
09:17 28.05.2024
13 Българин
Коментиран от #35
09:17 28.05.2024
14 Чочо
09:17 28.05.2024
15 Град Козлодуй
До коментар #6 от "Мъдрият":
Вярно господине🤦♂️09:18 28.05.2024
16 Сега му е паднало да го пишат по медиите
09:19 28.05.2024
17 Българин
До коментар #12 от "Бендида":
Исторически в ДОСТА общества "мъж с рокля" е ТРАДИЦИОННО облекло.ВКЛЮЧИТЕЛНО в България: само погледни традиционната носия на "ергените". Да, самата дреха е еволюирала, но символиката стои. Същото важи за Шотландия, където и до днес традиционния "килт" се носи от много хора и особено много на тържествени и церемониални събития. Да не говорим за индиици, японци, араби и пр., които МАСОВО носят роби - дреха, която много повече се доближава до рокля, отколкото до панталон.
Коментиран от #20, #22, #64
09:21 28.05.2024
18 ХеХейт
09:22 28.05.2024
19 Борисчо Бонев
Коментиран от #91
09:22 28.05.2024
20 Бендида
До коментар #17 от "Българин":
Мисля, че ме разбра. От носия до ежедневно облекло има огромна разлика.Коментиран от #21
09:23 28.05.2024
21 Българин
До коментар #20 от "Бендида":
Аз коментирах, че носенето на подобен тип дреха дори не е прецедент ДОРИ в днешно време, така че ТИ не ме разбра какво казах.Самата фиксация върху този въпрос е постижение на пропагандата, а не някаква естестическа или социална дилема. Поговорката "от мухата слон" е релевантна - нито Евровизия е някакъв кой знае какъв фестивал ( в Европа има къде къде по-значими), нито европейските мъже са тръгнали да се обличат в "рокли" както би му се сторило на някой, ако чете писъците на (руските) пропагандисти. Както казах, това си е чиста работа на хора заинтересовани да създават колкото се може повече разделения и напрежение в европейските общества.
Коментиран от #43
09:29 28.05.2024
22 Кончита Бахур
До коментар #17 от "Българин":
Хееей , "българииин" - можем ли да се видим довечера на пл. "Македония" ? Обещавам ти невероятно преживяване . Носи си лубрикант .Коментиран от #73
09:31 28.05.2024
23 небинарен
Парадирането с "различност" ни най малко интересува болшинството от хората.
09:33 28.05.2024
24 бен Ходжа
09:36 28.05.2024
25 М дааа
09:37 28.05.2024
26 До педигрипал
09:37 28.05.2024
27 12340
Коментиран от #45
09:42 28.05.2024
28 ХиХи
Коментиран от #38
09:48 28.05.2024
29 Меркуцио
09:50 28.05.2024
30 Валерко
09:51 28.05.2024
31 Му ха ха ха
09:54 28.05.2024
32 Като го гледам
09:56 28.05.2024
33 Мнение
До коментар #12 от "Бендида":
Е как да не е същото! Абсолютно същото е! Разликата е , че жената от нахлузването на панталона 100 години вече е еманципирана и не прави на никого впечатление отдавна,че ходи с панталони, което е мъжко облекло! Когато мъжете започнат да носят рокли, също ще се а еманципират и след 100 години това няма да прави впечатление на никого! Просто жените се еманципираха,а мъжете не! Но процеса да се еманципират мъжете и да носят рокли както жените носят панталони е в ход! Не намирам нищо фрапиращо в това! Просто мъжката еманципация закъснява 100 години,но ще се случи,няма начин!Коментиран от #39
09:57 28.05.2024
34 Игнор
09:59 28.05.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Артилерист
Коментиран от #40
10:00 28.05.2024
37 дядо поп
10:04 28.05.2024
38 Българин
До коментар #28 от "ХиХи":
И при животните го има, но и да го нямаше това не може да е никакъв аргумент. При животните женската богомолка изяжда мъжкия ако го докопа. Предполагам не предлагаш да "последваме законите на природата" и ние, нали?10:07 28.05.2024
39 Бендида
До коментар #33 от "Мнение":
Да речем, че съм консервативна и прагматична.Панталонът е удобен и секси, както за мъже, така и за жени. Гримиран мъж с рокля......дори не е хомо, в прекия и преносен смисъл.
Коментиран от #42, #44
10:10 28.05.2024
40 Руски ценности
До коментар #36 от "Артилерист":
"Руският президент Путин затова може би подписа указ за запазване на националните руски ценности, култура и традиции."Путин подписа указ, че КАНИБАЛИ, МАСОВИ УБИЙЦИ и ИЗНАСИЛВАЧИ стават свободни хора и от тях ще се формира ЕЛИТА на обществото. Буквално това са думите му.
В Русия убийците участващи в Украйна са обявени за "герои" и тези герои ВИЛНЕЯТ сред руското общество, когато се върнат от фронта (тези, които успеят да се върнат).
Русия има едни от най-големите общности на ЛГБТ и наркозависими в света.
Русия има една от най-ниските раждаемости в целия свят: по-ниска от България, по-ниска от средното за ЕС, по-ниска от тази в "джендАрския" Запад.
Къде сте тръгнали с опроките?
Коментиран от #54, #80, #82, #92
10:12 28.05.2024
41 С/Р
10:12 28.05.2024
42 Българин
До коментар #39 от "Бендида":
КАжи два три от любимите ти филми.10:14 28.05.2024
43 Хайде
До коментар #21 от "Българин":
да затвориш ,,Прозореца".Омаловажаваш умишлено различните начини,чрез които ,,моделът" се пробутва на мнозинството,докато не бъде приет за норма..
Коментиран от #47
10:16 28.05.2024
44 Мнение
До коментар #39 от "Бендида":
Ами да! Съвършено права си Бендида! Защо и роклята да не бъде точно толкова удобна и за жените и за мъжете? Не е задължително мъжът да е гримиран,както и жената! Въпрос на вкус!Коментиран от #46, #50
10:17 28.05.2024
45 точно така
До коментар #27 от "12340":
Ако небинарен спечили “Евровизия” веднъж е изключение, ако спечели два пъти е повторение, но ако спечели 3,4 или 5 пъти, това вече е тенденция. Зрителите имат усещането, че гей визията им се натрапва и затова протестират.10:22 28.05.2024
46 Мъж
До коментар #44 от "Мнение":
Мъжете разбрахме какво каза жената.Ти си носи роклята и трай10:25 28.05.2024
47 Българин
До коментар #43 от "Хайде":
С такива "криптични" изказвания не мисля, че ще постигнеш нещо.Никой няма "монопол" върху мнението какво е подходящо или не за носене. Вече дадох достатъчно конкретни примери, за разлика от фантастите, които ми говорят за "мъже в рокли". Интересно, че аз редовно съм на път в България и по света - как пък не видях ВЕДНЪЖ "мъж в рокля". Или това е напълно изсмукано от пръстите положение, или желаещите да се обличат така са някакви суперпотайни групи (което пък не отговаря на пищенето от пропагандистите).
Коментиран от #55, #63
10:25 28.05.2024
48 ОБЯСНЯВАМ
А ТОЯ Е ПЕ.......РАС
Коментиран от #51
10:25 28.05.2024
49 Българин
10:29 28.05.2024
50 МЪЖЕТЕ НОСЯТ ПОЛИЧКИ
До коментар #44 от "Мнение":
ОТ СТОТИЦИ ГОДИНИ В ШОТЛАНДИЯЩО НИКОЙ НЕ ПРОТЕСТИРА
КО ШИ КАЙШ
АМИ ЩОТО НЕ СЕ МЪЧАТ ДА ГО НАЛОЖАТ НА ДРУГИТЕ
Коментиран от #52, #93
10:30 28.05.2024
51 ПРОСТО Е
До коментар #48 от "ОБЯСНЯВАМ":
ЕВРОВИЗИЯ Е КОНКУРС ЗА ПЕСНИНАЛ ТЪЙ
ТОЯ Е ЕДНО ТАРИКАТЧЕ ДЕТО ШМЕКЕРУВА
ТОВА ДРАЗНИ ХОРАТА
ТА КАКТО КАЗАХ НЕ Е ГЕЙ А ОБИКНОВЕН ПЕ...РАС
НАЛИ СХВАЩАШ РАЗЛИКАТА
10:42 28.05.2024
52 Българин
До коментар #50 от "МЪЖЕТЕ НОСЯТ ПОЛИЧКИ":
Значи няма проблем мъжете да носят полички, ако така искат.Тогава какъв ви е проблема?
Коментиран от #58
10:43 28.05.2024
53 Бончо
10:53 28.05.2024
54 Аз съм гомил
До коментар #40 от "Руски ценности":
Може ли козяшкоукрофилташкия жълтопаветник да не си изцвъка мнението и да намеси Русия,иначе няма да е той.Коментиран от #56
10:54 28.05.2024
55 Нищо ,,критпично" няма
До коментар #47 от "Българин":
Това е технология за прокарване на нещо морално неприемливо за хората и постепенното му превръщане в приемливо.Стъпка по стъпка в обществото започва да се обсъжда неприемливото,после то да се сметне за уместно и накрая обществото да се примири с новата норма,която преди време е била немислима.Фактът,че ,,учени" изказват мнение за т.н.социален пол означава,че ,,,прозорецът" е преместен във фазата на дискусията,която преди не е била възможна.Коментиран от #57
10:58 28.05.2024
56 Руски ценности
До коментар #54 от "Аз съм гомил":
Руските ценности ги намеси руския другар. Даже съм цитирал точното място.Коментиран от #62
11:07 28.05.2024
57 Българин
До коментар #55 от "Нищо ,,критпично" няма":
Кое е "морално неприемливото"?Коментиран от #59
11:10 28.05.2024
58 АМИ В ПЕЕНЕТО МИЛО
До коментар #52 от "Българин":
В ШОТЛАНСКИЯТ КОНКУРС ЗА ГАЙДАРИ НЕ ПЕЧЕЛИ ТОЗИ С НАЙ КЪСА ПОЛИЧКА А АКО ИМА НЯКОЙ ДЕТО СИ Е ОБРЪСНАЛ КРАКАТАНАЛИ СЕ СЕЩАШ
Коментиран от #61
11:32 28.05.2024
59 В конкретния случай
До коментар #57 от "Българин":
е перфидната подмяна на биологичния пол със т.н.социален,което се прави уж за защита на правата на хората с небинарна сексуалност.Това се рекламира чрез спечелилия конкурса в коментираната Евровизия.До скоро половата дисфория се считаше за заболяване,а днес вече не е така.Ти ацентираш върху начина на подбор на облекло,а аз акцентирам върху начина на промиването на мозъци.Коментиран от #65
11:35 28.05.2024
60 Крумов
Нагон, а след това - кой-откъде е, не е наша работа да пречим, но е донякъде комично, а аз познавам жени - които явно така си прекарват по-добре ежедневието.
При всички положения е важно - с какъв морал си - независимо как се обличаш, има стойностни хора, независимо от ориентацията.
11:36 28.05.2024
61 Българин
До коментар #58 от "АМИ В ПЕЕНЕТО МИЛО":
Нямах представа, че има такова нещо като "конкурс за гайдари" камо ли другите неща, които си написал.Коментиран от #67, #90
11:36 28.05.2024
62 ха ха ха
До коментар #56 от "Руски ценности":
От левия бряг на реката веднага извадиха греблата !11:37 28.05.2024
63 тц тц
До коментар #47 от "Българин":
Май не си излизал от село:) В Берлин, Париж и Лондон често се срещат пе....си в рокли и силни нагримирани, в Стокхолм и Ротердам пък е пълно с такива.Коментиран от #75
11:37 28.05.2024
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Българин
До коментар #59 от "В конкретния случай":
Няма никаква "подмяна". Избора ти не е ограничен, нито някой те кара да избираш "другото", нито Евровизия е нещо повече от шоу.11:38 28.05.2024
66 Тихомир Томов
При военните имаше военни паради .
Сега като им видя парадите и зная кой ни управлява ..... мммм.....
Коментиран от #68
11:39 28.05.2024
67 Споко бе дженди
До коментар #61 от "Българин":
Всички разбрахме, че си имаш представа само от рокли, гримове и оскубани вежди:)))П.П. Най важното за теб забравих - страпоните;)))
11:40 28.05.2024
68 Пукната пара
До коментар #66 от "Тихомир Томов":
Преди парадите се правеха от тези, които управляват и бяха ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ.Сега парадите не са задължителни, познай колко струва "аналогията" ти.
Коментиран от #70, #74
11:41 28.05.2024
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Да ама 66 е прав
До коментар #68 от "Пукната пара":
ПП-ДБпедали и гнусотия е в момента, за това и такива аномалии като докторчето и немо се навъдиха.11:43 28.05.2024
71 Костя с късия вурст
11:43 28.05.2024
72 Истински българин
Коментиран от #77
11:43 28.05.2024
73 Що бе
До коментар #22 от "Кончита Бахур":
Само с него ли се мажеш ваСелин не става ли11:47 28.05.2024
74 Само питам
До коментар #68 от "Пукната пара":
Ти велосипедист ли си ?11:50 28.05.2024
75 Българин
До коментар #63 от "тц тц":
"Май не си излизал от село:)" Живял съм за по над година или много повече в следните градове: НюЙорк, Вашингтон, Лондон, Париж, Мюнхен, София.ОбЯсни ми пак как "не съм излизал от село", люлински :) Или си от Аспарухово и да не се засегне някой от Люлин.
11:55 28.05.2024
76 ЕВРОВИЗИЯ
11:58 28.05.2024
77 Те и сега
До коментар #72 от "Истински българин":
се подлагат на хормонална терапия при смяна на пола.Следва оперативна намеса за отстраняване или моделиране на вторични полови белези,а хормоналната терапия продължава цял живот.Това са огромни приходи за фармацевтичната индустрия и реконструктивната хирургия.Имат си и лоби,защото в някои държави тези процедури се подпомагат от държавата.За психолозите,които също са на хранилката няма да коментирам.12:00 28.05.2024
78 Живо ферари
До коментар #12 от "Бендида":
Жените много преди сто години са носили панталони, но под полата. Конете са били превозното средство, не можеш да си ездач без панталон. Седлото за жени седящи настрани е измислено едва през 17ти век.12:16 28.05.2024
79 Не съм махнаджия
12:20 28.05.2024
80 Артилерист
До коментар #40 от "Руски ценности":
Аз съм човек с богат житейски опит и такива думи, каквито сочиш, от Вл. Путин не съм чувал. Имаше вербуване на подобни индивиди за частния "Вагнер", но в редовете на руските войски се бият основно силно мотивирани доброволци. А в корпусите на Донецката и Луганска републики се бият още по-мотивирани, засегнати от гаврите на бандеровци и близки на убитите от обстрелите на редовната укроармия.За герои са обявени бойците и офицерите, които наистина са проявили отвага/жертвоготовност, храброст, умения в реален бой с врага и техният подвиг е видян и се признава от колегите по войскова структура, че и по-нашироко. Ти представяш ли си, какво е насреща ти да идва гърмящото бронирано чудовище, наречено "танк"? Срещу мен също не е идвало, но аз съм бил командир на противотанков дивизион и заедно с другите колеги офицери сме учили нашите противотанкисти не само да не се страхуват, но и да водят прицелен огън за поразяване на опасните танкове.
Коментиран от #84, #85, #86
12:25 28.05.2024
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Костя
До коментар #40 от "Руски ценности":
Недей така да ни взимаш опорките,ши ни спрът рублите12:27 28.05.2024
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Ши умра от смях
До коментар #80 от "Артилерист":
Военен с голям житейски опит ,та ти цял живот си бил на хранилка бре ,може да си бил добър военен ,но не си фактор в цивилния животКоментиран от #88
12:34 28.05.2024
86 Само да питам
До коментар #80 от "Артилерист":
Ходил ли си в русия в украйна12:38 28.05.2024
87 Хомункулус
До коментар #12 от "Бендида":
Съгласен! Жена с панталон е било скандално но си е била жена. Мъж с роклА не си е вече мъж.12:40 28.05.2024
88 Мне
До коментар #85 от "Ши умра от смях":
Какъв "добър военен" 80% от коментарите му на военна тематика нямат връзка с реалността. Няма добри военни, които да са патологични фантазьори.12:52 28.05.2024
89 НЕПОЗНАТ
13:35 28.05.2024
90 Ха ха
До коментар #61 от "Българин":
Нямаш си на идея какви още конкурси правят.14:01 28.05.2024
91 Ха ха
До коментар #19 от "Борисчо Бонев":
Паветата вместо жълти също розови или в цветовете на 🌈 дъгата.14:21 28.05.2024
92 Ха ха
До коментар #40 от "Руски ценности":
Ти не с опорки,направо с патерици от Посолството си тръгнал..15:46 28.05.2024
93 Само питам
До коментар #50 от "МЪЖЕТЕ НОСЯТ ПОЛИЧКИ":
И на гърците военните са в полички.Комшии са ни.Но поне не се гримират,не червят устни и не парадират.15:49 28.05.2024
94 За протокола
15:54 28.05.2024
95 Този коментар е премахнат от модератор.