Автопроизводителите не са единствените компании, които разкриват концепции на автомобилното изложение във Франкфурт. Continental, доставчик на гуми и части, беше също там и представи гуми, които могат да подобрят сцеплението без допълнителни усилия от страна на шофьора.
ContiAdapt е система, която интегрира малки компресори в колелото. Те могат да регулират налягането в гумите, като по този начин се променя размерът на контактното петно - частта от гумата, която всъщност се допира до земята в даден момент. Така гумите се адаптират към различните атмосферни и пътни условия, гарантирайки по-голям комфорт и сигурност.
По-високо налягане заедно с по-малка зона на сцепление намаляват съпротивлението при търкаляне и може да повиши ефективността и икономичността на сухи пътища. По-ниското налягане, комбинирано с по-голяма зона на сцепление, пък осигурява по-добро сцепление при офроуд или при хлъзгав терен. Някои автомобили вече имат вграден този тип система, но те са твърде скъпи.
Това не беше единствената концепция на Continental във Франкфурт. Компанията показа и базираната на разработка на провеждащи електричество каучукови смеси ContiSense система, която изпраща електрически сигнали до компютъра на автомобила от сензор, вграден в гумата.
Смята се, че системата може да реагира на промени в налягането на гумите дори по-бързо от актуалните системи за мониторинг. Сензорите могат също така да откриват промени в пътните условия и съответно да предупреждават водача чрез информационната система или чрез свързано с нея устройство.
Теоретично Continental може да комбинира двете технологии, за да създаде комбинация от гуми и колела, която може да регулира налягането в зависимост от условията, които сензорите на гумата показват. По този начин всесезонните гумите ще бъдат наистина гуми за всеки сезон, защото ще се адаптират автоматично към промените в метеорологичните условия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СЪРП И ЧУКундур
16:34 19.09.2017
2 HF Integrale
Коментиран от #3
16:53 19.09.2017
3 656
До коментар #2 от "HF Integrale":
Нормалните гуми не са железни за да са гръмоотвод. Понеже заради гумите колата не е заземена, затова и не привлича мълнии.17:38 19.09.2017
4 Колев
Токът протича по пътя с по-малко съпротивление, и колкото по-малко е съпротивлението толкова повече ток провежда.
При успоредно свързване, каквото се получава между купето и пътниците, металното купе е с много по-малко съпротивление от човешкото тяло, и през него ще протече токът.
Така работи и заземяването на електроуреди като печките в домовете ни.
Разучете как работи Фарадеевият кафез, защото купето ще се държи като такъв (ако системата се изгради правилно)
18:00 19.09.2017
5 onq s konq
20:47 19.09.2017
6 Shmeker
21:40 19.09.2017
7 abv
15:12 20.09.2017
8 Шаран БГ
Коментиран от #9
20:06 20.09.2017
9 Shmeker
До коментар #8 от "Шаран БГ":
Събери парички и си купи нови континентал зимни. Ще говорим пак.21:13 20.09.2017
10 Батко
10:47 22.09.2017