Goodyear продава марката гуми Dunlop на японската Sumitomo Rubber Industries. Това се казва в официално съобщение, публикувано на уебсайта на Goodyear. Сделката на стойност 701 милиона долара включва продажбата на права върху марката Dunlop в Европа, Северна Америка и Океания за потребителски, търговски и други специални гуми.
Goodyear планира да използва приходите за намаляване на дълга и финансиране на своята програма за трансформация Goodyear Forward. Очаква се сделката да приключи до средата на 2025 година.
Миналата година Goodyear продаде бизнеса си с OTR (Off-the-Road Tires) за минната и строителната индустрия на японската Yokohama Rubber за 905 милиона долара като част от същата програма за намаляване на разходите.
Goodyear ще продължи да произвежда гуми Dunlop в Европа до края на 2025 година с опция за удължаване с още една година. Този преходен период има за цел да даде време на Sumitomo да разшири своята организация в Европа, за да усвои ефективно марката и да поддържа нивата на обслужване за съществуващите клиенти на Dunlop.
След това Goodyear ще доставя гуми Dunlop на Sumitomo в продължение на пет години в обем от най-малко 4.5 милиона гуми годишно (при условията на вземане или плащане). Goodyear си запазва правата да използва марката Dunlop за гуми за камиони в Европа (по лиценз) и гуми за мотоциклети в Европа и Океания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.