5 Април, 2019 10:27 37 816 19

Грешки при регулирането на волана

  • съвети-
  • волан-
  • автомобили
Грешки при регулирането на волана - 1

Много от водачите на моторни превозни средства обръщат основно внимание на регулирането на седалката и на страничните огледала, но пренебрегват позицията на волана. В доста от по-старите коли всъщност такава регулировка липсваше, но сега, почти във всички по-нови коли я има. Много хора обаче грешат при позиционирането на кормилото. Сега ще ви обърнем внимание на основните грешки, които се правят при настройването на позицията на волана.

Ниска позиция

Грешки при регулирането на волана

Не са малко водачите, които нагласяват волана на колата си в най-долна позиция, като той почти опира в коленете им. Това не трябва да се прави поради две причини. Първо, в такова положение кормилото се хваща в горната му част и въртенето му е по-трудно. Воланът трябва да се държи в позиции на 9 и 3 часа (ако визуално си го представим като аналогов часовник) и второ, горната част на волана закрива част от приборите на арматурното табло.

Висока позиция

Някои водачи избират другата крайност - максимално високо положение на кормилото. Това също е неправилно. Знаете, че в почти всички автомобили воланът е снабден с въздушна възглавница. При евентуален удар еърбега може да не попадне в лицето ви, което ще доведе до нежелани и опасни травми.

Твърде близо

Грешки при регулирането на волана

Рискът да получите сериозна травма от отворена въздушна възглавница е голям при такова положение на волана, защото пиропатронът го изстрелва с огромна сила и счупеният нос ще е най-малкото поражение. Освен това могат да възникнат трудности при по-активно маневриране, защото ръцете ви са прекалено сгънати.

Прекалено отдалечено

Водачите, които избират най-отдалечената позиция на волана спрямо тялото също грешат. Те не са застрашени от силата на въздушната възглавница, но пък въртенето на кормилото също е по-трудно в такава позиция. Лактите трябва да бъдат сгънати под ъгъл 120 градуса. Още една причина при отдалечен волан е, че при дълги пътувания това изморява ръцете ви.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гаргамел

    15 36 Отговор
    Волана ми винаги е в най-долна позиция и максимално отдалечен и???
  • 2 Brabus

    41 9 Отговор
    На новите Пежо воланът е фабрично в краката. Неспасяем случай!

    Коментиран от #3

  • 3 Гост

    21 7 Отговор

    До коментар #2 от "Brabus":

    Факт, да не говорим че и уредите не се виждат волана.
    Много интересно мислене имат 😝
  • 4 Osem

    12 5 Отговор
    Моят няма телескопичност, и проблемът с въздушните възглавници мен не ме засяга, понеже няма такива.
    Иначе го държа възможно най-високо иначе ми опират коленете във волана и трябва да седя разкрачен, това позволява и да си дръпна седалката по-напред и като цяло е по-комфортно.
  • 5 Ивайло

    9 7 Отговор
    Моят е спортен, дълбок, на точната позиция и най-важното - НЯМА ЕЪРБЕГ!!! ;))) Оригинален италиански, не китайско менте разбира се!!!
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 баце Ники

    32 3 Отговор
    Безполезно четиво, какво ти казва..че не трябва да е прекалено ниско/високо/отдалечено..мерси, очаквах да видя какво се гледа, какво се отчита и как се наглася волана.
  • 8 onq s konq

    11 13 Отговор
    Препоръките са неизползваеми,след като не е уточнено за ЛЯВ ИЛИ ДЕСЕН ВОЛАН са.
  • 9 гощо

    6 6 Отговор
    Най долЕ и максимално към мен! Така хем краката ми опънато на педалите хем волана ми в ръцете!
  • 10 Хулиган

    9 3 Отговор
    Винаги ми е в най-долна позиция, за да не гледам как ми свети чека. И да мога да карам без ръце.
  • 11 Хел

    16 1 Отговор
    Тази статия е към хората, които имат книжки от вчера, ту купени или на късмет.Да бяхте сложили някаква по-подробна схема или поне да им покажете къде е лостчето за регулиране на волана за да не вземат да дърпат и бутат волана кат откачени и да казват ми то не работи.
  • 12 Палко

    20 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Воланът трябва да се държи в позиции на 9 и 3 часа (ако визуално си го представим като аналогов часовник)
    Абе нас някога ни учеха че волана се държи на 10 и 2часа? А това че статията не струва е вярно!!!
  • 13 незнайко

    14 4 Отговор
    ЗА ПРЪВ ПЪТ ЧУВАМ, ЧЕ ПОЗИЦИЯТА НА РЪЦЕТЕ ТРЯБВА ДА Е 9 и 3 ЧАСА !!! С тази статия Радослав Славчев се изложи !!!

    Коментиран от #16

  • 14 Лошо Петканов Лошо

    2 1 Отговор
    А аз разбрах от статията че Airbag-ът е изключително опасна измишльотина и може да ти счупи носа, като при по сериозна дупка на пътя се задейства като при катастрофа и ти ебава Мейзъра.

    Коментиран от #15

  • 15 Хел

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Лошо Петканов Лошо":

    Трябва да влезнеш в дупка като кладенец с 120 да ти разбие предницата, че да ти се активира еърбега.Не се активира толкова лесно, камоли от дупки :)
  • 16 КонТрол

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "незнайко":

    То да беше само с тази...
    Иначе едно време ни учеха 10 и 2 часа, сега е 9 и 3 . На мен ми е по удобно 9.30 и 2.30
  • 17 Боко Тиквата

    1 1 Отговор
    Още една малоумна статия!
  • 18 xyz

    1 0 Отговор
    Нови изследвания от американски учени, признаха ги и японците преди няколко години, но и 9/3 и 10/2 часа са оптимални позиции, особено при пътища с много завои, както и при висока скорост по магистрала, на мен са ми удобни.
  • 19 Джоджо

    0 0 Отговор
    Както ми е най удобно така си го регулирам..и нямам ядове