Българинът, като цяло, е почитател на дизеловите автомобили, най-вече заради факта, че те са по-икономични от бензиновите. Преобладаващата част от дизеловите коли у нас обаче е доста стара и гледки с черен пушек от ауспуха съвсем не са рядкост по нашите пътища. Причините за това явление са много, но сега ще ви разкажем за най-често срещаните.
При по-новите дизелови коли се случва изведнъж от ауспуха да започне да излиза черен дим. Това се случва съвсем неочаквано и след известно време пушекът спира. Явлението не трябва да притеснява водачите, защото това е т.нар. планово почистване на филтъра, който има за цел да събира твърдите частици от изгорелите газове. Когато филтърът се запуши, датчик подава сигнал към електрониката, която с помощта на EGR "издухва" натрупалите се сажди. Ако обаче колата ви няма такава система, трябва да посещавате сервиз, в който филтърът регулярно да бъде почистван.
За нещастие, по-новите дизелови двигатели не са достатъчно надеждни и появата на черен дим може да е индикация и за по-сериозен проблем. Той се появява ако например горивото в цилиндрите не изгаря напълно, а последното явление може да е вследствие на няколко причини. На първо място това е недостатъчното количество въздух.
Дизеловите мотори се нуждаят от повече въздух, отколкото бензиновите и обедняването на сместа се усеща по-ясно. Дизеловото гориво се възпламенява в цилиндъра чрез сгъстяване, а не чрез искра и за горивния процес е необходимо повече кислород. Заради това първата причина за черен дим от ауспуха може да е от запушен въздушен филтър. Смяната му може да реши проблема.
Причина №2 се явява ниското качество на нафтата, която се продава по нашите бензиностанции. Лошото гориво просто не е способно да изгори напълно. За да разрешите и този проблем е необходимо редовно да използвате различни присадки, които да подпомагат изгарянето на некачествената нафта.
Още една причина за черен дим от ауспуха е свързана с нарушена работа на турбината. Понякога проблемът е свързан с изскочила тръба, но тогава липсата на мощ е осезаема. В повечето случаи трябва да се провери турбокомпресорът.
Четвъртата по популярност причина за черен пушек от ауспуха при дизелите е най-серозната. Тя се дължи на неизправности в работата на инжекторите, горивната помпа или в цилиндро-буталната група. Там нещата нерядко опират до скъпоструващи ремонти, които на практика обезсмислят икономията на гориво и като цяло предимствата, които ви дават дизеловите коли - особено по-старите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Osem
Коментиран от #18, #24
13:54 19.06.2019
2 Бангеев
Коментиран от #30, #61, #78
13:56 19.06.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Начо
Коментиран от #36
13:57 19.06.2019
5 Прост
Коментиран от #71
13:58 19.06.2019
6 ПРост
Коментиран от #72, #116
13:59 19.06.2019
7 Прост
Коментиран от #42
14:01 19.06.2019
8 SAAB
Коментиран от #15
14:03 19.06.2019
9 KENEPH BG
Коментиран от #45, #114
14:07 19.06.2019
10 Киро
14:22 19.06.2019
11 Метин
15:00 19.06.2019
12 1+2
15:05 19.06.2019
13 Коментара
Коментиран от #37
15:17 19.06.2019
14 ar146ts
15:21 19.06.2019
15 гост
До коментар #8 от "SAAB":
Какви 3 години , къде го чу това ??? На градско , особено зимата филтъра се запълва за 1000-1200 км !!! Тоест ако минаваш стотина км на ден в София ще трябва да се самопочиства на по-малко от две седмици !!! А ако нафтата ти е боклук и всеки ден може !!! Тия филтри са поредната измама за влизане в нормите !! Като ги представиха обявиха , че щели да се самопочистват само при висока скорост , демек извън града , ама никой така и не каза като се напълнят и си си в града какво , колата ще спре и ще чака да я изкараш на платформа от града ли , хахахах !!!! И оня глупак по-горе , дето писал , че като се чистели , саждите "изгаряли" , ахаххахах !!! Айде да видим как "горят" сажди , 100% въглерод !!!!!! Аман от неграмотници , допълнителното гориво само вдига температурата , за да може по-лесно да ги издуха !!!! Няма такова животно изгорели сажди , те ВИНАГИ са си сажди !!!!!И точно това е черния пушек !!!Коментиран от #22, #32, #59, #128
15:47 19.06.2019
16 Бензина
15:59 19.06.2019
17 Патил
16:01 19.06.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Townboy
16:36 19.06.2019
20 Ивайло
16:44 19.06.2019
21 HHO cars Varna
Коментиран от #49
16:45 19.06.2019
22 джигит
До коментар #15 от "гост":
Напълно те подкрепям. Саждите няма как да бъдат изгорени. Всеки учил малко химия преди осми клас ще го знае, че това всъщност е 100 % въглерод, който в свободната си форма излиза от ауспуха под формата на сажди.17:22 19.06.2019
23 джигит
17:22 19.06.2019
24 Арнолд
До коментар #1 от "Osem":
Същото щях да напиша17:24 19.06.2019
25 Диамантената ръка
17:47 19.06.2019
26 ва да ва еа
17:57 19.06.2019
27 ва да ва еа
18:08 19.06.2019
28 гост
18:28 19.06.2019
29 БМВ дизел
18:45 19.06.2019
30 Лукова глава
До коментар #2 от "Бангеев":
ХаХа щото новите бензини са прости като лукова глава що се излагаш като..... лукова глава???Коментиран от #54
19:29 19.06.2019
31 hienata
19:35 19.06.2019
32 Язе
До коментар #15 от "гост":
Хахаха,колко си зле не е истина.Саждите сами по себе си не горят и сега защото съвсем целенасочено пропускаш нещо да те осветля.За да могат да изгорят саждите производителите слагат добавки.Като се омешат саждите с тези химии......изгарят.ДПФ не се чисти при висока скорост а високи обороти за да загрее дпф-а,може и дори в задръстване да си се чисти но тогава се променя впръскването на нафта .Никакъв проблем.Имам дизел и щом си сметне,че е време за чистене си започва подготовка и щом достигне нужната температура в дпф-а си се самопочиства.Моята кола нито преди,нито по време на регенерацията и след нея не пуши.Дизел пуши когато е неизправен а в БГ най вече защото го чипосват,лошо гориво и т.н.А това,че тези филтри били измама-от какво се запушват ако не хващат нищо?Коментиран от #43
19:47 19.06.2019
33 Гошо
20:29 19.06.2019
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Ккк
22:00 19.06.2019
36 Ами
До коментар #4 от "Начо":
Всъщност не след 99г решават да съкратят ресурса на двигателя бензин дизел няма значение. В бг това не се знае затова като го вземат и сменят двигател цял. Защото полуграмотен е прочел че няма 1 2 3 ремонт. Скоро се изръси познат 1.4к за уж реални километри 2ра ръка от Германия. Кола голф от новите не е 1каКоментиран от #40
22:02 19.06.2019
37 Shadow Fiend
До коментар #13 от "Коментара":
По интересното е че ганьо на практика няма пари за 3 бона ди пи еф,цяла година ти ще събираш ли за ди пи еф,с 600 кинта заплата,откъде с нашия африкански стандарт,нека да имам пари пък защо да не дан 3 бона???23:30 19.06.2019
38 ДФ1
23:35 19.06.2019
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 XJS
До коментар #36 от "Ами":
Зависи.... ако на на Ганя колата 96 и е читава ...тази среща за намаляване на ресурса е 96.. ако е 99,значи срещата е 99 .Тази среща варира ,поне тов а което съм чул и чел от разбирачи, между 1992 и 2005 .Та незнам .Пушат и бензин и дизел защото им е взет животеца.... и тука почваме да им правим магии за да "вари".Искаме на малко км. не удряна...поддържана ама без пари ....ми няма как. Бърза справка в мобиле де и виждаш коли ,предимно премиум, 2015г , на над 400 000 км.
Колата изглежда като нова.... Е.... това идва става на 164000 и го взимаш кефиш се известно време ....и почваш дюзи вериги турбо дпф .... и тн. Дълга тема ....
00:31 20.06.2019
41 Пламен
01:07 20.06.2019
42 Пламен
До коментар #7 от "Прост":
Боже боже боже, отивало неОРаботено гориво в катализатора .... От компютъра ... Боже боже боже01:17 20.06.2019
43 Пламен
До коментар #32 от "Язе":
Той коментар 15 не е зле, защото не ти е казал, че са дните горят. И за да си четеш друг път писанията, да те питам, като казваш че ДПФ се чисти на високи обороти, как твоя се чисти в задръстване. В смисъл седиш си в задръстване и колата ти на 3 200 оборота явно. Между другото идеята на ДПФ е точно да не се чисти в задръстванеКоментиран от #47, #80
01:22 20.06.2019
44 onq s konq
01:43 20.06.2019
45 Путкин
До коментар #9 от "KENEPH BG":
Няма да си жив за да видиш....03:11 20.06.2019
46 Ловеца на боклуци.
03:14 20.06.2019
47 Dimirest
До коментар #43 от "Пламен":
Чисти се по всяко време, компютъра получава сигнал без значение дали си на път или в града. Като резултат колата не вдига 3200 оборота на празен ход а се впръсква гориво в DPF и се включва вентилатора за да се вкара повече въздух за изгаряне на това гориво като се увеличи охлаждането. Модерната кола не пуши и саждите се изгарят. Иначе най-добрият начин за почистване е ако имаш възможност да покараш извън градско на високи обороти. Друга система за тези цел е подаване на AdBlue чрез дюза в средното гърне. Имам и от двете в системи в колите ми и мога смело да кажа няма никакъв пушек и сажди през цялото време, ауспухите са по-чисти от на много от бензиновите коли 2 ръка!Коментиран от #48, #79
03:39 20.06.2019
48 Пръци
До коментар #47 от "Dimirest":
Доста неграмотни ора пишат тука.Само да кажа DPF/FAP има 2 вида-със специална течност която се отлага във филтъра през целият му живот и понижава температурата на изгаряне на саждите и такъв с директно или индиректно впръскване на нафта в самият филтър.Друга ама съвсем друга роля има адблу системата,което няма отношение към самите сажди.Адблу понижава емисиите на изхвърлените азотни окиси.А това как точно работят системите е много дълго за обяснение и изисква достатъчно познания по устройство и работа на дизеловите двигатели.Не се изказвайте неподготвени когато не знаете,четете не е срамно.Коментиран от #56, #96
04:33 20.06.2019
49 Майстора със заплатата
До коментар #21 от "HHO cars Varna":
Ма ти сериозно ли?Кил ми,ай,ай,ай,ай,ай.05:25 20.06.2019
50 Пешо от панелката
07:05 20.06.2019
51 Механик
07:05 20.06.2019
52 Дидо
07:30 20.06.2019
53 Евро 6b
08:06 20.06.2019
54 BMW M4
До коментар #30 от "Лукова глава":
Говори човека за нови коли, не за 38 годишния Пасат.08:07 20.06.2019
55 гощо
Коментиран от #57
08:18 20.06.2019
56 Dimirest
До коментар #48 от "Пръци":
Пръци, съгласен съм напълно за AdBlue системата, малко го пообърках признавам. Иначе за DPF/FAP мисля съм обяснил. Явно си чел доста, няма лошо, ама коментари от сорта на "неграмотни ора" не подхождат на професионалист за какъвто явно се имаш.Все пак не сме в някой специализиран по темата форум нали? Бъди здрав!Коментиран от #64
08:30 20.06.2019
57 EGR
До коментар #55 от "гощо":
Марка, модел, година?08:30 20.06.2019
58 Шофьор на камион
08:32 20.06.2019
59 КонТрол
До коментар #15 от "гост":
Въглерода казваш не гори. Значи ни лъжат че съществуват CO и CO2Коментиран от #62
08:33 20.06.2019
60 Един
08:42 20.06.2019
61 Таралясников
До коментар #2 от "Бангеев":
Изводът е особено валиден за “по-старите”, а стар дизел нов внос е на минимум 500 хиляди км, последните няколко години е бил собственост на турчин или сърбин и изобщо не е подържан. Купи си го нов от магазина, караш го докато не създава проблеми, продаваш, и т.н.08:44 20.06.2019
62 ТролКон
До коментар #59 от "КонТрол":
А бе хора, вие часовете по химия май сте ги проспали. “Горят” въглеводородите, тоест се “окисляват”, водорода и въглерода се свързват с кислорода, получават се въглеродни окиси, вода и се отделя енергия която усещате като висока температураКоментиран от #85
08:51 20.06.2019
63 jambazina
09:14 20.06.2019
64 Пръци
До коментар #56 от "Dimirest":
Не съм чел братле,това ми е работата и за това ме обучават извън България.Извинявам се за по-грубият ми изказ,дано не си се обидил.09:15 20.06.2019
65 анализ
10:04 20.06.2019
66 Рангел
Коментиран от #67, #68
11:07 20.06.2019
67 JEEP
До коментар #66 от "Рангел":
Не знам кой ти е сложил минус, но в общи линии си описал правилно принципа. Имах пежо 2.2 HDI - за фап филтъра имаше едно малко резервоарче - 3л. В него се сипва специална течност - Еолис(150лв за литър). Като се запуши фап филтъра чрез инжектор се впръсква от тази течност директно във фап-а и трябва да се кара около 10мин с 3хил. оборота. В книжката на колата пише, че тази течност понижавала температурата на изгаряне на саждите. В нормални условия няма да разбереш, че е дизел, тръгне ли регенерацията - дими като руски самолетоносач.Коментиран от #86
11:37 20.06.2019
68 JEEP
До коментар #66 от "Рангел":
Не знам кой ти е сложил минус, но в общи линии си описал правилно принципа. Имах пежо 2.2 HDI - за фап филтъра имаше едно малко резервоарче - 3л. В него се сипва специална течност - Еолис(150лв за литър). Като се запуши фап филтъра чрез инжектор се впръсква от тази течност директно във фап-а и трябва да се кара около 10мин с 3хил. оборота. В книжката на колата пише, че тази течност понижавала температурата на изгаряне на саждите. В нормални условия няма да разбереш, че е дизел, тръгне ли регенерацията - дими като руски самолетоносач.11:38 20.06.2019
69 Разбирач
Японски и френски пушат рядко.Италианките също не пушат кой знае колко освен ако не са изтормозени здравата.
12:13 20.06.2019
70 асдф
12:14 20.06.2019
71 майстора
До коментар #5 от "Прост":
Аиде бе !!?!??!!12:26 20.06.2019
72 майстора
До коментар #6 от "ПРост":
Аиде бе !!?!??!! Втори път12:27 20.06.2019
73 Още една
12:42 20.06.2019
74 vasik atanasova
ИМА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ
ДРУГО СИ Е БЕНЗИНЕЦА И ГАЗЧИЦАТА
13:23 20.06.2019
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Golf 4
13:46 20.06.2019
77 Golf 4
13:48 20.06.2019
78 Mitko
До коментар #2 от "Бангеев":
На газ винаги е по-икономично ако щеш и 300000км.мини13:49 20.06.2019
79 Пламен
До коментар #47 от "Dimirest":
В действителност, не се чисти по всяко време. Най-малко ако е така, ще липсва логика за съществуването му. И ако си прочел добре, аз само коментирам изказването а колегата за оборотите, а нищо не обяснявам.14:20 20.06.2019
80 Язе
До коментар #43 от "Пламен":
Аз съм го написал как става в града.Ти не си чел.Май само си пишеш.15:57 20.06.2019
81 Ники
Коментиран от #82
17:07 20.06.2019
82 Пръци
До коментар #81 от "Ники":
Бъркаш ФАП филтъра с катализатора.Във фапа няма ценен метал и за 1 стотинка,той е само керамика.Коментиран от #98
17:37 20.06.2019
83 Дизел ПауЪр
Коментиран от #103
18:32 20.06.2019
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 КонТрол
До коментар #62 от "ТролКон":
Искрено ме разсмиваш20:16 20.06.2019
86 Язе
До коментар #67 от "JEEP":
Дими друг път.Няма никакви сажди при нормалната регенерация.21:02 20.06.2019
87 Golf 4
21:43 20.06.2019
88 Golf 4
21:50 20.06.2019
89 mhm
Коментиран от #95, #97, #100
21:52 20.06.2019
90 факти
Коментиран от #102
22:00 20.06.2019
91 Golf 4
22:12 20.06.2019
92 Аман
Коментиран от #94
22:19 20.06.2019
93 Хенри Форд Саждата
Първо ще ги събираме, а после ще ги хвърляме. Голяма мисъл има в това...
22:34 20.06.2019
94 Спиро
До коментар #92 от "Аман":
Съгласен!Моята (от магазина) е вече 12 годишна и 350х.км. Върви отлично.
Право да ти кажа, веднъж или 2 пъти съм ползвал Maxx Motion, но разлика не видях дори и при екстремни ниски температури. Зимно време на вилата сутрин съм палил от раз при -25 С. Разликата в цената която плащаш не си заслужава. Нормалната нафта е достатъчно добра.
Коментиран от #117
22:40 20.06.2019
95 Геро
До коментар #89 от "mhm":
Ето един блажен неграмотник, който тъне в неведение и никога не е карал дизел:)))22:42 20.06.2019
96 Слави
До коментар #48 от "Пръци":
Един грамотен човек, другите дървени философи22:47 20.06.2019
97 hmh
До коментар #89 от "mhm":
Пич, разбирам какво се опитваш да кажеш, ти не си виновен, просто се движиш в такава среда, собственици на дизели на по 700-800 хиляди км и селските им автомонтьори чиито опит се състои главно в ремонти на личния голф 2 дизел.06:47 21.06.2019
98 Пешо от панелката
До коментар #82 от "Пръци":
Ники е прав. В по новите DPF има платина и паладий. Ще обясня на прост език и какво се случва във филтъра защото се изписаха много глупости. Тъй като изгарянето на горивото не винаги е идеално, остава неокислен въглерод, което са саждите видими като черен пушек. Първата задача на филтъра е да улови тези частици с размер до един микрон за да не излизат навън в атмосферата. Тъй като след време филтъра ще се задръсти, той трябва да се почиства по някакъв начин. Това става като саждите се окислят, но за химическата реакция между въглерод и кислород е необходима висока температура за по продължителен период. Това се постига като се кара яко половин час по магистралата. Ако колата се ползва само в града температурата не е продължително висока за самопочистване. Тогава вариантите са впръскване на гориво пред филтъра за повишаване на темпетатурата, впръскване на химикали които понижават темпетатурата на окислителната реакция, сваляне на филтъра за прочистване в лабораторни условия и пр. Ако все още не е ясно, питайте07:20 21.06.2019
99 petkan
08:04 21.06.2019
100 Drug pat
До коментар #89 от "mhm":
Te benzinite nqmat turbini, q proveri kolko atmosferki ostanaha?08:43 21.06.2019
101 Sofia
Коментиран от #134
09:33 21.06.2019
102 Малий
До коментар #90 от "факти":
Невежеството е блаженство10:23 21.06.2019
103 Пламен
До коментар #83 от "Дизел ПауЪр":
Не разбирам бензина какво, по различно прави от това което си описал. Разликите между бензин и дизел са други. А това с самозасмукването го прави всеки атмосферен двигател. Да не говорим, че от много години почти всички дизели са с турбина, което автоматично означава, че няма засмукване, а имаме нагнетяванеКоментиран от #105
12:53 21.06.2019
104 zevzek
13:06 21.06.2019
105 Пешо от панелката
До коментар #103 от "Пламен":
Ако ми позволите да коментирам, има разлика. Бензиновия двигател работи при идеално съотношение въздух-гориво от 14.7:1 и варира в тесни граници, 12;1 е богата смес, 16:1 е бедна смес. Извън тези рамки двигателят загасва. Съотношението въздух-гориво при дизела варира много, от 18:1 до 70:1, без двигателят да загасне. Когато вкараш прекалено много гориво в цилиндъра (пълна газ при натоварване) няма достатъчно кислород да окисли въглерода от горивото, затова той излиза под формата на сажди (черен пушек). DPF-a на новите улавя саждите, обясних го по горе. Малко опростявам за да е нагледно, но това е идеята.Коментиран от #110
14:08 21.06.2019
106 Чичо Том
За жалост обаче стандарт няма и всеки тарикат продава какъвто бъркоч си иска... за дизелово гориво!
17:29 21.06.2019
107 1122
18:04 21.06.2019
108 Мамбо Джамбо
18:16 21.06.2019
109 A98
20:27 21.06.2019
110 Пламен
До коментар #105 от "Пешо от панелката":
Аз казах, че няма разлика в ПРИНЦИПА на работа на дизеловия и бензиновия 4 тактов мотор. Той си е такъв какъвто го е измислил Ото и не се е променял от тогава. Променят се горивните уредби, изпускателни уредби, разпределителни валове, клапани и т.н. Но принципа е един и същ. Това за което говориш са вече конструктивните разлики, които пък идват най-кратко от цетановото и октановото число и всички съпътстващи ги разлики. Това което си написал като цифрички, според мен не показва състоянието на сместа. С такива цифри 10:1 20:1 това е степен на сгъстяване, демек обема на цилиндъра в Долна мъртва точка към обема на цилиндъра в горна мъртва точка. Но тази разлика от отново идва от цетановото и октаново число, по-точно температурите на възпламеняване и самовъзпламеняване на двете горива. Обогатяването на горивото го прави компютъра по данни заложени в него и информацията идващи от различни датчици в колатаКоментиран от #111
14:46 22.06.2019
111 Пешо от панелката
До коментар #110 от "Пламен":
Грешиш приятелю, има принципна разлика. Бензиновия е измислен от Ото и е на принципа че искра от свещта запалва горивната смес която буталото засмуква в цилиндъра. Дизеловия е измислен от .... Дизел и е на принципа че буталото засмуква въздух, сгъстява го, температурата се покачва, гориво се впръсква в цилиндъра от дюзата и същото това гориво се самозапалва. Разликата според мен (и не само) е значителна, но не ми се спори, ако смяташ че няма разлика, жив и здрав,Коментиран от #112
16:43 22.06.2019
112 Пламен
До коментар #111 от "Пешо от панелката":
Аз не казвам, че разлика нежду дизел и бензин няма. Аз казвам, че има принцип на работа на двигател с вътрешно горене. Много ми е интересно като при дизела буталота засмуква въздуха, явно говорим за атмосферни двигатели, при бензиновия кой аджеба пълни цилиндъра с въздух. И според теб явно има принципна разлика между бензинов мотор с карбуратор и директно впръскване. Както и да е21:02 22.06.2019
113 Иван
Що за простотия???? Откъде я преписахте тази невероятна измишльотина. ЕГР рециркулира изгорелите газове, а не прави автоматична очистка на филтъра за твърди частици. Автоматичната,а а не планова, очистка става при определени параметри подадени към компа събрани от няколко сензора...
20:51 24.06.2019
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 Ганьо
17:51 26.06.2019
116 АLFA Q 4
До коментар #6 от "ПРост":
АБЕ ТИ ЛИ ЩЕ КАЖЕШ НА РАДО ЕКСПЕРТА КАК И КВОТОЛКО ПРОСТОТИЙ Е НАПИСАЛ
19:30 26.06.2019
117 АLFA Q 4
До коментар #94 от "Спиро":
ЗНАЧИ НЕ КАРАШ НЕМСКА ПЕЧКА23:01 26.06.2019
118 Ганьо
Коментиран от #135
23:40 26.06.2019
119 1122
Коментиран от #120
23:53 28.06.2019
120 Пламен
До коментар #119 от "1122":
Ще се опитам да обясня функцията на филтъра по друг начин. Ако в една стая 25 квадрата има съвещание от 20 човека. И всички те почнат да пърдят вътре всеки може да си представи. Но ако стискат и после всеки пръдне на тротоара няма ли да е по различно. Ето хем всички ще са пръснали хем няма да има умрели на съвещанието. По просто от това не мога да го обясня09:48 01.07.2019
121 Skk
Коментиран от #122
09:28 04.07.2019
122 МАК
До коментар #121 от "Skk":
Пълни глупости си писал поредния посредствен коментар на тема дизели!!На газ само ако е е излязла от завода производител!!!иначе коли който не са предвидени за газ и разни измислени подблокови и гаражни мърлячи газаджии НИКОГА!!!по скоро след експлоатацията на газ се почват,цини пушеци трудно палене зимата деградиране на нормалната горивна система после реставрацията струва оле майко и още ред хубавини!!!така че АГУ сектата може да не коментирате дизеловите коли!!!23:09 05.07.2019
123 ехоо
16:56 02.08.2019
124 снайл
17:02 02.08.2019
125 Според мен
21:19 05.08.2019
126 никси
Коментиран от #127
14:32 14.08.2019
127 МАК
До коментар #126 от "никси":
Правилно!! Всичко е от подобията на горива!!23:24 28.08.2019
128 Хари
До коментар #15 от "гост":
Саждите горят ама със това празно гърне на раменете ти няма как да го проумееш14:18 24.02.2020
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 БАРС
13:38 27.07.2020
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 ПЕТРУШИН КМЕТО
21:12 14.06.2022
134 не е това
До коментар #101 от "Sofia":
Проблема ти го казаха по горе колегите, ама не увирате. Нама значение дизел, бензин стара или на 2 години докато не почнем да минаваме прегледи като на запад всичко ще пушек и мъгла. Искате по малко джигити слагайте камери навсякъде. Искате да се опрамиме но сте за гъби като се гласува05:40 26.11.2022
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Име
09:42 27.02.2023