10 Февруари, 2020 17:38 40 096 35

Направи си сам: Реанимиране на изтощен акумулатор

  • акумулатор-
  • съвети
Направи си сам: Реанимиране на изтощен акумулатор - 1

За да избегнете неприятни изненади дори от чисто нов акумулатор, трябва редовно да проверявате не само състоянието на самата батерия, но и проводниците, консумацията, както и затягането на гайките на клемите. А също и да поглеждате от време на време под капака и да почиствате мръсотията и от корпуса на батерията.

Но, трябва да се знае, че ако акумулаторът, по една или друга причина е бил разреден "до нула", процесът на сулфатиране на плочите започва веднага. В същото време върху тях се образува дебел слой от соли, играещ ролята на изолатор.

По принцип можете да опитате да го премахнете дори самостоятелно. Как става това? Изсипвате за около 30 минути в батерията, която предварително е освободена от електролита, разтвор от малко сода и дестилирана вода (100 грама на 1 литър). Това ще премахне отлаганията по оловните плочи.

За всеки случай, този смел химичен експеримент трябва да се повтори. След това изплаквате вътрешността на "батерията" с дестилирана вода и я пълните с пресен електролит. Остава просто да заредим реанимираната батерия и след това да я инсталираме на колата и да се насладим на уверената работа на практически нова батерия.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 53 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    43 2 Отговор
    пробвано - действа безотказно. Само, че аз филтрирах стария електролит и го налях отново.

    Коментиран от #26

  • 2 Ддсс

    8 5 Отговор
    Каква е содата?
  • 3 читател

    144 21 Отговор
    Не че нещо, но статията е неадеквана на 2020. Вече над 95% от акумулаторите са необслужваеми и съответно неотваряеми.
  • 4 baihui

    44 16 Отговор
    Пълни простотии!
  • 5 5896

    32 6 Отговор
    Акумулаторите са различни по химичен състав, не само оловно-киселинни. Освен това киселината в неупоменатия пряко вид, е опасна за вдишване и причинява изгаряне.
  • 6 Ххх

    24 5 Отговор
    Интересно наистина. Но, ако е вярно е приложимо към обслужваемите акумулатори. Намират се от по - евтините български и обслужваеми. Не са измислили вечния двигател, но някой току виж измислил вечния акумулатор. Лично аз се старая да поддържам моя в заредено състояние, за да не се сулфатизира. Гледам, че произвеждат акумулатори по АГМ технология и ги рекламират като много по - дълготрайни от стандартните. Та сигурно бих предпочел да си купя по - качествен акумулатор, вместо да си правя съмнителни експерименти. Много се съмнявам, че при сулфатизацията на плочите се получава толкова нетрайно покритие, че просто да бъде преплакнато със сода, и акумулатора да е като нов.

    Коментиран от #8

  • 7 Чудесен експеримент

    36 4 Отговор
    резултата обаче ще е да си купите нов акомулатор
  • 8 Opel zafira tourer cdti 165hp

    21 1 Отговор

    До коментар #6 от "Ххх":

    Аз със заводския акумулатор Varta на Зафирата изкарах 7 години и половина. Беше от тия AGM геловите които ги водят дълбокоразрядни. На алфичката вече пета година пък карам с Мотлу, турските и още си върти ли не върти. Истината е колите да се карат често и по възможност на дълги разстояния.
  • 9 Дедо коцко

    12 3 Отговор
    Пробвано става пробвал съм даже го промих с маркуча после с електролит от стар акумулатор с една спринцовка и на зарядното(става въпрос за акумулатор за мотор 12v.9ah)
  • 10 До N3 Читател

    9 0 Отговор
    Напълно прав си. А за десулфатизиране на акумулатори има малко по-скъпи зарядни които имат функция десулфатизиране. Ак о колата се кара по-рядко зарядното се включва и поддържа акумулатора зареден без да го презарежда,като освен това десулфатизира плочите. Умно зарядно!

    Коментиран от #15

  • 11 PlimP

    2 10 Отговор
    дрън дрън, ярина, освен да го осерете друго няма кво да се случи, пробвано е с чисто нов акум., но празен без електролит, слагаш му нов елетролит и пускаш да го заредиш и о чудо, не става нищо, зарядът който се прилага в заводите е доста по-раличен от изпръцканите зарядни които са по сервизи и шкафове у дома, не са знимавайте с глупости, гледайте да ви е изправна колата и ще кара дълго време ако е качествен,но такива в БГ вече няма, най-здравия акум който съм ползвал беше една искара, 8г. на кола и после се търкаляша за резерва и го позлва кой ли не

    Коментиран от #12

  • 12 102201

    3 5 Отговор

    До коментар #11 от "PlimP":

    А да си чувал нещо за пропорция? Това не е да бъркаш квото ти падне и да чакаш да стане. Електролита също е от значение повечето електролити които се продават в санитарните магазини не стават. Трябва да купиш точния електролит с точната пропорция и ще стане.
  • 13 Бай Генчо

    9 13 Отговор
    По -голям бъзик е бях чел отдавна..За тия глупости ..имаш много поздрави от арменския поп...,с промиването на акумулатора ,плочите отиват на кино и можеш после да въртиш само на баба си хвърчилото......айде чао...
  • 14 куку руку ку

    16 5 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "След това изплаквате вътрешността на "батерията" с дестилирана вода"... и я предавате за вторични суровини.
  • 15 куку руку ку

    9 1 Отговор

    До коментар #10 от "До N3 Читател":

    Десулфатизирането се прави с циклично зареждане. На всеки 5 минути заряд се прави 25 секунди разряд, с ток, който е пет пъти по-малък от зарядния. При този метод зарядният ток може да бъде до 80% от капацитета на акумулатора, но общото време за зареждане трябва да се ограничи до 2 часа, защото моще да се изкривят плочите от динамичните сили, породени от големия ток.
  • 16 Леле мале

    5 10 Отговор
    Що за простотия да слагаш сода в акумулатора
    А защо не пробвате тогава с чук и длето
  • 17 Димов

    6 1 Отговор
    Реших си същият проблем по-лесно. Купих си българско, пловдивско, десулфатизиращо зарядно за 32лв. Голямо е колкото две зарядни за смартфон. Вече цяла зима си държа колата в гаража, закачена на него. Подава половин ампер. Следи зареждането и като зареди до 14в почва да разрежда до 11В. После пак..... и така на цикли. Влизаш, врътваш, палиш и заминаваш. Нося го с мен, ако си ходя на вилата. Изключително удобство....... поне за мен, защото имам гараж :)

    Коментиран от #19

  • 18 висок

    5 2 Отговор
    След като имам 16 г изкарани с един акумулатор..... повече няма какво да науча по темата!

    Коментиран от #22

  • 19 Бай Гуй

    8 8 Отговор

    До коментар #17 от "Димов":

    Казваш зарядното го разрежда до 11V ти се качваш и палиш. На баба ти хвърчилото. Прочети си пак упътването на зарядното, няма как да съществува подобна глупост

    Коментиран от #25

  • 20 Решението е

    3 5 Отговор
    "Гигават" и след 4-5 години нов. Познавам "мишки" дето се занимават с гореописаното но не одобрявам.
  • 21 минало бешело

    2 3 Отговор
    Работата е там, че гелов акумулатор се зарежда с по-ниско напрежение от стандартен с обикновен електролит 2.27V на клетка при 20°C. В резултат при по-стар автомобил със стандартното напрежение на купето 14.2V...геловата батерия се скапва по-бързо. Освен това в новите батерии има бая по-малко олово, че да си купите нов...утре.

    Коментиран от #24

  • 22 Враца Баце

    5 0 Отговор

    До коментар #18 от "висок":

    Браво на теб, сменяш колите, ама акумулатора никога!
  • 23 наблюдаващотдалеч

    10 0 Отговор
    Тоя съвет е верен, но е за отминали времена! Сега, купуваш си акумулатор, поставяш го на колата и пет години, тая тема е затворена. Но, все пак, това е случай в нормална държава! Ако живееш в страна, управлявана от )лиг) френ и избиран от такива, ползваш статията!
  • 24 наблюдаващотдалеч

    0 7 Отговор

    До коментар #21 от "минало бешело":

    Особено голяма глупост е,последното ти изречение! Всеки производител, иска да постигне максимално добро качество! Защото конкурента дебне за слабости! Клиента търси, здрава и надеждна стока. Как производителите ще се наговорят, акумулаторите им да се скапват бързо, че да ги сменяш често?

    Коментиран от #28

  • 25 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #19 от "Бай Гуй":

    Извинявам се, грешката е моя. Разрежда до 12,7В.
  • 26 минаващ

    3 6 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    С токов удар-220 волта е още по-безотказно. Сваля мигновено сулфата на дъното. Малко е опасно-може да гръмне акумулатора, но на товарната вилка след това държи 13 волта колкото трябва по време на теста. Щепсала в контакта, единия кабел увит около едната клима, а с другия драсвате по другата, като внимавате да не залепен. Чува се звук като при късо съединение, бушонът пада и това е. Лицето е извърнато назад по време на процедурата. Шест месеца гарантирана безотказна работа. После нов.

    Коментиран от #32

  • 27 Тони- Перник

    3 1 Отговор
    Някои статии тук се пишат просто за да дадат поле за изява на коментаторите.
    Наистина такъв метод за десулфатизация е меко казано неправилен защото химията на акумулатора е доста крехка и не бива да се нарушава, А и повечето акумулатори сега са вече от затворен тип.
    От години на пазара има български десулфатизиращо зарядни устройства които са се доказали. Ето например в магазина на вкКонверт
    http://www.akutonik.com/mobile/index/index?Id=0&langId=0.

    Коментиран от #29

  • 28 Бай Гуй

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "наблюдаващотдалеч":

    Ооособено голяма глупост моето момче е целия ти пост. Радвам се че още вярваш в дядо Коледа и Снежанка. Този маркет е 80% притежание на Johnson Controls, и благодарение на тях всичко в което ти не вярваш е реалност. В момента на пазара е изключително трудно да намериш марка акумулатори която не се произвежда от тях. Крайслер ги съди 2008 точно затова, за влагане на по малко олово в акумулаторите, и оттам контролиран живот. Ето, чети
    https://econ.bg/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/Chrysler-%D1%81%D1%8A%D0%B4%D1%8F%D1%82-%D0%B4%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D1%81%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8-Johnson-Controls_l.a_i.149558_at.1.html
  • 29 комбайнер

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Тони- Перник":

    те много евтини бе, направо без пари??? Ти ли си им дистрибутор?

    Коментиран от #31

  • 30 Лиглата

    2 0 Отговор
    оф оф оф оф ах хаах ах ах ах пълнетееееееееееееееееееее
  • 31 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "комбайнер":

    Пробвай пловдивските, за които писа един тука. бяха 25лв преди и са перфектни.
  • 32 akutonik. com

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "минаващ":

    Колкото и да е чудно да действително може и така да се десулфатизиращо му латоре само че правилния начин е първо да се върже един 10 амперов 400 волтов диод в посока с катода към плюс през 50ватова халогенна лампа, това вързано към фазата а минус на батерията към нулата на мрежата. Следи се напрежението на клемите на батерията и когато то достигне 15 - 16 волта се изключва и батерията се разрежда до десет цяло и осем волта и отново се зарежда по указания начин Става бавно, но сигурно без разни заливания разливания особено подходящо и за батерия щщщот затворен тип. Много да се внимава всичко е под високо напрежение. А по-добре купете си токоизправител с реверсивен ток който върши тази работа съвсем безопасно.
  • 33 Ехоо

    4 0 Отговор
    На това му се вика от умрял писмо!
  • 34 Въпрос

    0 0 Отговор
    Как се прави електролит

    Коментиран от #35

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.