Предстои рязък спад в разходите за производство на електромобили, прогнозира анализ на Обединената банка на Швейцария (UBS), цитиран от The Guardian. Себестойността на колите на ток и тези с двигатели с вътрешно горене ще се изравни още през 2024 г.
Изводът е базиран на изследване на развитието в областта на акумулаторите, които се смятат за най-скъпата част от конструкцията на електромобила. На батериите се падат от 25% до 40% от себестойността на всяка кола на ток.
Според UBS до 2022 г. разликата в разходите за производство на електрически и бензинови/дизелови автомобили ще спадне до около $1 900 (€1 604), а след още две години ще се стопи напълно. Това изравняване ще се превърне в крайъгълен камък в глобалния преход към електрическа мобилност и ще доведе до увеличаване на пазарния дял на електромобилите до 17%, а до края на десетилетието - до 40%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ВН ВН
и един мармот завива шоколада
Коментиран от #4
14:37 23.10.2020
2 Тошко
14:48 23.10.2020
3 Гост
Коментиран от #5, #21
14:49 23.10.2020
4 Прав си
До коментар #1 от "ВН ВН":
Това е изключително песимистична прогноза. Всичко ще се случи много по-бързо. Само преди една година, същите прогнозни параметри бяха два пъти по-ниски. А преди 2 години се надяваха през 2030 година електромобилите да имат 10% пазарен дял. В някои страни това вече е факт още тази година.14:50 23.10.2020
5 Ще има да чакаш
До коментар #3 от "Гост":
Цените на бензиновите автомобили ще се вдигат по-бързо, отколкото падат цените на електромобилите.14:51 23.10.2020
6 Анонимен
Коментиран от #29
15:03 23.10.2020
7 Чудесно
Коментиран от #12
15:04 23.10.2020
8 гост
Коментиран от #30, #31
15:17 23.10.2020
9 DrivingPleasure
Възможно, ако смятат да увеличават субсидиите за тия каруци още - тогава може и да се изравни.
Но Тесла тихомълком вдига цените за зареждане на някои пазари, това "евтиното" дето ви връщало и пари няма да го бъде ;)
15:18 23.10.2020
10 Така е
15:20 23.10.2020
11 БАЙ Х@Й
Коментиран от #13
15:27 23.10.2020
12 Дрън-дрън
До коментар #7 от "Чудесно":
Само преди 20 години една минута разговор с мобилен телефон беше около левче. С навлизането на бързите зарядни станции, цената за зареждане ще пада.15:35 23.10.2020
13 Да си чул Какво е субсидия
До коментар #11 от "БАЙ Х@Й":
Субсидиите са временни мерки, докато някоя технология узрее, за да се конкурира на пазарни принципи. Например субсидиите за Тесла в Щатите спряха още миналата година и сега там се продава на напълно пазарни принципи, въпреки че на вносните електромобили все още се дават субсидии. Като се изравнят цените и субсидиите ще спрат.Поне в България ще се разминем и без субсидии, защото докато се наканят, няма да има смисъл.
Коментиран от #15, #17
15:39 23.10.2020
14 DrivingPleasure
- 2012та Тесла S лонг рейндж с 300 мили пробег е струвала 77 000 долара
- 2020та Тесла S лонг рейндж плюс с 400 мили пробег струва 79 000 долара
Оставям на вас подробните сметки с колко е поевтиняло производството и кога ще стигне цените на конвенционален ДВГ ;)
Коментиран от #16, #22, #27
15:40 23.10.2020
15 БАЙ Х@Й
До коментар #13 от "Да си чул Какво е субсидия":
Да срещна в коментара ми субсидия? Не говоря как властите стимулират производителите ! Става дума за потребителите ! А относно "Тесла" си много далеч от истината! Те не се продават пазарно и свободно, защото заводите му са на загуба от производството, но увеличените продажби водят до по-големи нива на вредни емисии които Мъск търгува и от които излиза на печалба !15:51 23.10.2020
16 Този
До коментар #14 от "DrivingPleasure":
Говориш за същата тази марка, дето като падне дъжд бронята пада нали така. Трабант с таблет и батерия за 80к долара. Ми не, мерсиКоментиран от #18, #19
15:54 23.10.2020
17 БАЙ Х@Й
До коментар #13 от "Да си чул Какво е субсидия":
Да си ЧЕЛ какво е субсидия :;:::: Субсидията е парично дарение от частно лице или организация (често правителство) като финансова подкрепа или помощ за създаването на дадено предприятие. [1] Противниците на правителствената намеса в свободния пазар често използват по-широка дефиниция, според която цели сектори разчитат на субсидии без да приемат това определение. Според тази гледна точка всяко производство е субсидирано, ако не поема пълните разходи за дейността си.Коментиран от #23
15:56 23.10.2020
18 Този
До коментар #16 от "Този":
Пардон, грешно сравнение направих, трабанта не гниеше и нямаше проблеми с боята. Ма*ка му, та това е б*клук без аналог.Коментиран от #20
15:57 23.10.2020
19 DrivingPleasure
До коментар #16 от "Този":
Само не разбрах що обиждаш Трабанта, има трабантчета на по 50 години с оригиинален двигател и без помен от ремонт. И не съм чувал да са им падали броните ;)15:57 23.10.2020
20 DrivingPleasure
До коментар #18 от "Този":
Добре, че си се поправил... няма как да намериш сравнение, за най-големия боклук в автомобината история. Добре, че с повишаване броя на световната популация пада нивото на интелигентност, която е константа в световен мащаб, че да има на кого да ги продават тия електро-таралясници :)И пак успяват само щото раздават от общите пари за субсидии на ментално най-ощетените
16:03 23.10.2020
21 qwerty
До коментар #3 от "Гост":
за теи бона електромобил ще е с 10-20 км пробег след зареждане.16:08 23.10.2020
22 Хе хе
До коментар #14 от "DrivingPleasure":
Точно така! Преди 300 мили, а сега 400! Преди Тесла беше на голяма загуба, сега е на доста печалба! Значи, цените на батериите са паднали и то много!Коментиран от #25
16:22 23.10.2020
23 Хе хе
До коментар #17 от "БАЙ Х@Й":
И какво? Знаеш ли, че в момента няма несубсидирана самолетна компания, например? Всички са фалирали! Мисля, дали нямаше и субсидия за ФВ, когато им сложиха големите глоби, мисля че немското правителство пое част от глобите, защото от ФВ казаха, че ако ги платят и ще фалират!Коментиран от #24
16:27 23.10.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 DrivingPleasure
До коментар #22 от "Хе хе":
Къде видя печалба бе чадо? Последната отчетена "печалба" беше от продажба на емисии, не от продажба на коли ;)Коментиран от #26
18:21 23.10.2020
26 Хе хе
До коментар #25 от "DrivingPleasure":
Печалбата е печалба, бе чадо! Ако ще от бензин да е! Това са пари на Тесла! Мислиш, ли че те не са сметнали, че ще продават квоти? След, това може да е от ток, след това от програми и т. н. Тесла не продава само коли, те продават и услуги! След това може да е от продажба на ток, след това от роботакси!18:24 23.10.2020
27 Хе хе
До коментар #14 от "DrivingPleasure":
Ти защо лъжеш за цената? Тесла Модел С в момента е 69420 долара! Значи преди е била 77 хиляди за 300 мили, сега няма 70 хиляди за 400 мили!Коментиран от #28
18:47 23.10.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 ФауВе
До коментар #6 от "Анонимен":
Цените като се вдигат хората ще искат увеличение на заплатите. От там ще расте и цената на произведено МПС. Покупателната способност ще си е същата. Само едното ще гони другото. Докато се настигнат някои хора ще направят пачки от временното разминаване.20:06 23.10.2020
30 ФауВе
До коментар #8 от "гост":
Какво се радваш все едно вече е станало? Това е просто предположение на една банка, която си няма хабер от развитието на технологиите. Реалността днес е съвсем различна.20:10 23.10.2020
31 ФауВе
До коментар #8 от "гост":
Как ще правят пари електричките, ако ги няма производителите на ДВГ, да им плащат налози за замърсяване?Коментиран от #32
20:17 23.10.2020
32 Плащат, защото им е толкова акъла
До коментар #31 от "ФауВе":
Ако си прочел за финансовият отчет на Тесла, парите които са получени от кредити са финансирали новите заводи.Ако стогодишните бяха инвестирали тези пари в собствени заводи, сега нямаше да плащат на Тесла, а щяха да си произвеждат собствени електромобили.
Коментиран от #35
00:55 24.10.2020
33 Лошата новина
Коментиран от #34
09:49 24.10.2020
34 Принципа на махалото
До коментар #33 от "Лошата новина":
Хем си прав хем не си. Ако цените на тока на зарядните станции се качат заради високото търсене и малкото предлагане, този бизнес ще стане много печеливш и веднага ще се изградят хиляди станции.Това от своя страна ще създаде конкуренция и ще свали цените до степен в която почти няма печалба. И така до следващото поскъпване. Пазара не търпи празни ниши.
Коментиран от #37
10:14 24.10.2020
35 ФауВе
До коментар #32 от "Плащат, защото им е толкова акъла":
Не питах какво щеше да стане със стогодишните, ако бяха поели по пътя на електрификацията, а как Тесла ще печели, ако поемат? Ако поемат по пътна тока, хем ще спрат да плащат квоти на Тесла, хем ще станат по-сериозна конкуренция в електрифицирането. Двоен проблем за Йлончо.Коментиран от #36
10:50 24.10.2020
36 Добре
До коментар #35 от "ФауВе":
Давай, да поемат! Защо, чакат? Нещо да не ги е страх, че не могат да конкурират Тесла, та не излизат с модели? Защото то не е само да направиш, а да направиш кола която ще се купува! Там е разликата! А за да се купува повече, трябва да е по-добра!Коментиран от #38, #39
10:54 24.10.2020
37 ФауВе
До коментар #34 от "Принципа на махалото":
Не стана ли така и с петрола? И кво? Едно време нямаше много коли и зареждахме по 35 ст литъра. А днес, като вече колите са повече от хората, зареждам по 2 лв литъра. Потребителя само е прецакан от т.нар. развитие на пазара и технологиите. Дори не споменавам последиците от факторът картел.10:54 24.10.2020
38 ФауВе
До коментар #36 от "Добре":
Аз фирма за коли нямам и няма какво да давам. Говорим за това ваше постоянно мрънкане, защо стогодишните не правели екектрички и кога най-после ще изчезнат. Вие не си давате сметка за последствията ако Тесла остане без приходи от квоти, на този ранен етап от развитието си.Коментиран от #45
10:57 24.10.2020
39 ФауВе
До коментар #36 от "Добре":
Как защо чакат? Защото си знаят интереса, за това. В петрола има още милиарди долари и ще ги изпомпят до последния цент. След това ще електрифицират. До тогава, само ще правят опити с някой друг модел на ток.Коментиран от #40
10:59 24.10.2020
40 Добре
До коментар #39 от "ФауВе":
Ами значи ще плащат на Тесла! Какво е и това ваше мрънкане, ако не плащали? Ами явно им е по-евтино да плащат, защото могат да имат по-големи загуби, ако произвеждат!Коментиран от #41
11:14 24.10.2020
41 ФауВе
До коментар #40 от "Добре":
Не мрънкаме. Зададох въпрос.Коментиран от #44
11:21 24.10.2020
42 Влади
Коментиран от #43
11:32 24.10.2020
43 Добре
До коментар #42 от "Влади":
Така е, Влади! Но така е направена системата в България! Евтино е да се кара стара кола, ниски данъци, ниски застраховки, евтина поддръжка, няма еконорми, няма забрани! Така, че радвайте се на евтини коли и на мръсен въздух!Коментиран от #46
11:48 24.10.2020
44 Добре
До коментар #41 от "ФауВе":
На въпроса ти, мога да отговоря, че ако Тесла не печели от ел. коли, никой няма да печели! Те вече имат изградени зарядна мрежа, фабрики, сервизни центрове и т. н., така че те са най-напред с материала, за преминаване към електрически коли, защото те само такива правят! Много други марки, сега започват с инвестициите. И това че 100 годишните правят коли отдавна, не означава нищо, защото електрическите нямат нищо общо с колите с ДВГ, нищо!Коментиран от #48
11:53 24.10.2020
45 Ко речи?
До коментар #38 от "ФауВе":
Какъв ранен етап за Тесла? Та те са най-големите производители на електромобили в света и ще стават още по-голям.Това което получават от квоти е капка в морето спрямо останалите приходи. За да си запазят печалбата, просто ще трябва да понамалят разходите, като не строят три гигафабрика едновременно с невиждана досега скорост.
Кажи ми кой масов производител, освен porsche произвежда с толкова голям брутен марж на автомобил като Тесла? Без да проверявам ми се върти в главата около 25%.
Коментиран от #49
17:53 24.10.2020
46 Влади
До коментар #43 от "Добре":
Електромобилите не плащат данък, а и спирането в синя зона също е безплатно. Иначе съм съгласен, че колите втора ръка са по-евтини, но и те искат поддръжка и смяна на масла, филтри и други части, които Ел колите нямат. Стига да се започне от някъде например с изграждането на повече Ел станции за зареждане и да поевтинеят колите най вече ще е супер. Догодина се очаква Дачия Спрингс Електрик за 30 к лева с едно зареждане да минава 300 км, а по-евтиния вариант 200км той ще е за 20 к лева.Коментиран от #50, #52
18:57 24.10.2020
47 Т-рекс
21:10 24.10.2020
48 ФауВе
До коментар #44 от "Добре":
Единствената разлика между електричките и колите с ДВГ е двигателя и батерията. Купе, врати, прозорци, уплътняване, брони, окачване, спирачна система, интериор, вентилация, гуми, фарове и стопове и мигачи, всичко всичко останало е като на кола с ДВГ.Коментиран от #53, #55, #56
09:25 25.10.2020
49 ФауВе
До коментар #45 от "Ко речи?":
Тесла непроизвежда нищо, спрямо гига мига размерите си. С тези гигафабрики трябваше да прави повече от всек друг. А само ФВ правят за месец повече, отколкото Тесла за цяла година. И го правят с по-малка фирма.Коментиран от #54
09:27 25.10.2020
50 ФауВе
До коментар #46 от "Влади":
Ако няма коли с ДВГ и всички коли са на ток, дали ще имаш безплатна синя зона? Дали няма да плащаш данък?Коментиран от #51, #68
09:28 25.10.2020
51 Т-рекс
До коментар #50 от "ФауВе":
Колега в момента спориш с умственодергадирали индивиди. Каквото и да им кажеш,се ще спорят за нещо и се ще те питат.09:34 25.10.2020
52 Т-рекс
До коментар #46 от "Влади":
Е па,доообре! А кога да ги очакваме в БГ-то "нов внос"?09:38 25.10.2020
53 Добре
До коментар #48 от "ФауВе":
Кое е еднакво, бе колега! Окачването на ел. колите виждал ли си го? Виждал ли си платформата на Тесла с батерия по средата, а не самоносеща конструкция? А софтуера, за електрически коли, какво общо има с програмите за ДВГ? Нали ти трябва програми и настройки за управление на тези ел. мотори? А аеродинамиката? При електрическите коли, се изисква доста по-добра аеродинамика от ДВГ колите и тя се постига по-лесно, заради равния под! Та какво е общото, колега? Фаровете, стоповете, вратите и 4 гуми! А технологиите на батериите, на ел. моторите, на програмите за управление, какво общо имат с ДВГ? Ами нали това е колата? Не купето, а батериите, моторите и тяхното управление! Това го нямат производителите на ДВГ коли! Или ако го имат, то не е достатъчно развито, защото те не са правили такава технология до сега! Мислиш ли, че инженер по ДВГ мотори, разбира от ел. мотори за коли? Или от батерии?Коментиран от #64
10:07 25.10.2020
54 Добре
До коментар #49 от "ФауВе":
Тесла произвежда много, но има малко заводи, за сега! Знаеш ли колко са заводите на ФВ? Имаше тук някъде статия, мисля около 50! Колко има Тесла? Два?Коментиран от #70
10:10 25.10.2020
55 незнайко
До коментар #48 от "ФауВе":
Прав сте. Даже и радиатори за охлаждане имат !!! Някои хора си мислят, че колите на ток нямат охладителна система, което не е вярно . Колите на ток имат много по сложно управление на "двигателя" си, отколкото ДВГ.10:16 25.10.2020
56 Добре
До коментар #48 от "ФауВе":
Че и плюсове са ти нацвъкали, другите специалисти! Чел ли си за платформи за ДВГ коли и платформи за ел. коли? Защо ли има два вида? Електрическия Голф, се прави на ДВГ платформа! ИД3 вече се прави на платформа, за ел. коли! Защо ли пък са давали сума ти пари, за платформа като имат от ДВГ колите?Коментиран от #57, #63, #65
10:17 25.10.2020
57 домакин
До коментар #56 от "Добре":
Ти пък си един разбирач...няма що...мани-мани...че и плюсове са ти натъкнали другите специалисти...Коментиран от #58
10:51 25.10.2020
58 Добре
До коментар #57 от "домакин":
Питай, ако не разбираш?Коментиран от #59, #60
11:02 25.10.2020
59 домакин
До коментар #58 от "Добре":
Ами добре,ако можеш ми поясни какво искаш да кажеш със въпросните платформи? Явно си чел някои работи в повече от мен и за това като гледам тук-стане противоречиш си нещо май,аа?11:13 25.10.2020
60 домакин
До коментар #58 от "Добре":
Не само,че не знам някои работи и за това не ми се спори. Просто съм прочел някои научни статии,че в недалечното бъдеще когато тази ел.технология навлезе масово и се разработи добре има и такава тенденция,т.е. да се появят и такива фирми,които да ти преправят колата с ДВГ на електрическа,като я качат на платформата и и свалят ДВГ-то и резервоара и и монтират електромотори с батерия. ВЯРНО ЛИ Е? Дори и до някъде в пъти по-евтино ще ти излезе да ти преправят колата с ДВГ-то на електрическа,отколкото да купуваш електромобили втора употреба примерно. Така,че прав е ФауВе и устройството на колите с ДВГ по принцип не се отличава от това на електромобили чак толкова много.Коментиран от #62
11:30 25.10.2020
61 Добре
Коментиран от #66
11:31 25.10.2020
62 Добре
До коментар #60 от "домакин":
Задвижването, става естествено. Но няма да е оптимално! Няма да е най-доброто! Даже ще се свързват през скоростни кутии! Това не означава, че няма да върви, но през скоростните кутии има загуби!Коментиран от #67
11:36 25.10.2020
63 Гост
До коментар #56 от "Добре":
По твоята логика, колите с надлъжен мотор нямат нищо общо с колите с напречен мотор. Платформата е различна, но човека ти говори за врати и прозорци, които трябва да се затварят плътно и херметично, да не текат като лейки при първия дъжд. Платформата е вид архитектура, а останалото са тънкостни елементи които ги има и при двата модела.16:37 25.10.2020
64 Гост
До коментар #53 от "Добре":
Какво му е толкова различно на окачването на Тесла? При колите с ДВГ има различни видове окачване. Тесла не е измислила нов вид, повярвай ми. Ползва някоя от познатите схеми.16:38 25.10.2020
65 Гост
До коментар #56 от "Добре":
ДВГ колите също имат различни платформи, но са си все така коли. Има самоносещи конструкции, има с носеща рама, има и с носещ мост. И въпреки различните платформи, колата си е все кола с врати, прозорци, колела и светлини. Тесла влдеят мотори и батерии, но изобщо не са овладяли производството на купетата и това си личи от падащите им брони и тавани. За окачването също има какво да научат.16:41 25.10.2020
66 Гост
До коментар #61 от "Добре":
И какво съотношение на товара предна задна ос постигат Тесла при тази платформа?Коментиран от #69
16:45 25.10.2020
67 Гост
До коментар #62 от "Добре":
Скоростната кутия е редуктор, конвертираните коли ще работят само на една предавка. Има клипчета как всички карат на втора скорост и не ползват другите освен задна. КПД на скоростна кутия е като на редуктора на Тесла - 90%.16:47 25.10.2020
68 Влади
До коментар #50 от "ФауВе":
Определено ще се плаща, но в момента са безплатни.18:57 25.10.2020
69 Добре
До коментар #66 от "Гост":
Нямам време да ти обяснявам на всичките, глупости. Разпределението на тежестта е перфектно. Не е важно да е еднакво разпределено, а да е между двата моста. Тежест пред предна ос и зад задна, играе лоша роля на управлението. При Тесла почти всичко е между двете оси, ниско долу под оста на колелата. Така центъра на тежестта е ниско между колелата. Нещо което не може да се постигне от коли с ДВГ.Коментиран от #71
19:13 25.10.2020
70 202
До коментар #54 от "Добре":
2021 год. Отваря 3тия завод на тесла в германия!00:56 26.10.2020
71 Гост
До коментар #69 от "Добре":
Не че нямаш време, ами не ти е ясно. Бъркаш нисък център на тежестта с разпределението на масите по оси. С батерията между двете оси и задвижващ агрегат край задната ос, Тесла постига лошо разпределение на масата, като тя предимно е стоварена на задната ос. Просто няма какво да тежи отпред. Перфектното разпределение на масите е около 60/40, а не 50/50, както някои производители се опитват да убедят хората. Това е доказано в широката практика на състезателите от рали шампионатите, които натоварват автомобилите до краен предел, при екстремни ускорявания, спирания и завои. Тестове са правени с различни разпределения на масите и за различни случаи. За ускорение е важно да имаш повече маса отзад и задните колела да са задвижващи. Това е основен принцип на драгаджийките. Но Тесла не е драгаджийка, а е кола за возене на хора. Като такава тя трябва да е най-вече безопасна, а леката предница я прави всичко друго, но не и това. При спиране натоварването пада на предните колела. Там трябва да имаш повече тегло, за да имаш повече сцепление на предните колела, за да спреш по-бързо, за максимално кратко време и път. Има си причина предните спирачки да са по-силни от задните. При Тесла предницата е по-лека. С ъндърстииринг и овърстииринг няма да те занимавам, че ще ти дойде много.Коментиран от #72, #73
16:21 26.10.2020
72 Добре
До коментар #71 от "Гост":
Кое не ми е ясно? Как батерията, ще стои между двете оси, а ще натоварва задната, можеш ли да обясниш? И как предната ос е лека, като точно върху самата ос също имаш мотор? Ъндърстиринг и овърстиринг, се получават главно при тежести, пред предна и зад задна ос! На мен няма какво да ми обясняваш! Като искаш да видиш, влез на лосовия тест на Модел 3 на канала 77,в Ютуб! И виж как взима завоите! Ъндърстиринг го получаваш, при лека предница или не настроена, овърстиринга го получаваш и при тежести, зад задната ос, задницата бяга! Това също можеш да го видиш при теста на хибридния Пасат, с батерия в багажника!16:29 26.10.2020
73 Дрън-дрън
До коментар #71 от "Гост":
Разпределението на теглото при Тесла, както и при повечето електромобили с батерии в пода е 50 на 50 или максимално близко.18:14 26.10.2020