14 Януари, 2021 12:26 8 450 18

Какви бяха Opel-ите OPC и какви ще бъдат

  • opel-
  • opc-
  • електромобили

Спортно ориентирани версии ще се появят на моделите Mokka-e и Corsa-e, но без увеличение на мощността

Какви бяха Opel-ите OPC и какви ще бъдат - 1

Доскоро марката Opel имаше серия от "наточени" бензинови автомобили, обединени под подмарката OPC. Подразделението Opel Performance Center Gmb беше създадено през 1997 година, като целта му беше да прави т.нар. фабричен тунинг на автомобилите.

Opel-ите с обозначение OPC бяха наточени версии на стандартните, характеризиращи се със значително по-висока мощност и с по-спортни характеристики. Връх в тази серия беше появилата се през 2009 година 2009 Opel Insignia OPC, която разполага с V6 бензинов двигател с мощност 325 конски сили.

Преди малко повече от пет години обаче марката спря производството на въпросните наточени Opel-и. Сега тази серия не се използва, но през 2022 година новото ръководство иска да я съживи.

Според британското издание AutoExpress автомобили с обозначение OPC ще се появят отново, но те няма да са по-мощни, а доработката ще засяга само електрически модели на марката. Първият такъв ще е кросоувърът Mokka-e, а след това с индекс OPC ще се сдобие хечбекът Corsa-e.

Интересното е, че за разлика от бензиновите автомобили, не се планира увеличаване на мощността на електрическите превозни средства. И двата модела са оборудвани с електромотор с мощност 136 конски сили, който ще остане непроменен.

Вместо това новите "наточени" електромобили вероятно ще получат преконфигурирани спортно окачване, спортни седалки в салона, модифицирано управление, джанти с увеличен диаметър и аеродинамични екстериорни бодикитове.

Изданието предполага, че и новата Opel Astra ще получи и версия OPC, но тя ще е хибридна и ще е с мощност от над 300 коня. Ако това се случи, то на практика единствено Astra-та ще се яви пряк наследник на истинските Opel-и с емблемата на OPC.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    13 27 Отговор
    Дачия е била винаги каквато ще бъде - здрава и луксозна.
  • 2 Морето

    22 2 Отговор
    Секта- скоро ще има Дъстър OPC, Дъстър ST,Дъстър RS, Дъстър GTI, Дъстър R-line, Дъстър SRT и Дъстър FR. Да си избираш с кеф и веднага ще забравиш Киа Спортидж.

    Коментиран от #3

  • 3 сектант

    17 15 Отговор

    До коментар #2 от "Морето":

    на мен ми стига да знам, че Дачия Дъстър се справя по-добре на лосовия тест от най-новата Тойота Рав 4 и някои немски 7 местни сувове.
  • 4 ОПЕЛИТЕ БЯХА КЕНЕФИ ПРЕДИ...НО СЕГА

    11 21 Отговор
    ВЕЧЕ СА КЕНДЗЕФИ...

    Коментиран от #5

  • 5 C20XE

    47 2 Отговор

    До коментар #4 от "ОПЕЛИТЕ БЯХА КЕНЕФИ ПРЕДИ...НО СЕГА":

    Опел бяха достъпни коли с евтина поддръжка, някои модификации освен това предлагаха и доста добра динамика. Какво ги плюете постоянно не знам.

    Коментиран от #17

  • 6 БАЙ Х@Й

    4 14 Отговор
    ‼ Френска марка с изнесено производство - Опел‼
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 БАЙ Х@Й

    5 3 Отговор
    ‼През 2017 г. Groupe PSA (преди – Peugeot Citroën) закупува от General Motors марката Opel.‼
  • 9 БАЙ Х@Й

    7 3 Отговор
    ‼ Марката има заводи освен в Германия и във Великобритания, Португалия, Испания, Белгия, Полша, Унгария, Турция, Индия, Тайланд, ЮАР, Аржентина, Бразилия и Австралия.‼
  • 10 ХХМ

    21 5 Отговор
    GM не успяха да унищожат опел но PSA ще го направят. Жалко за ОПЕЛ. Произвеждаха добри автомобили. Имаше времена в които Опел беше име в няколко вида автомобилни състезания.

    Коментиран от #13, #14

  • 11 Защо

    4 17 Отговор
    бил направен Опел? - За да не е Форд най-лошата кола😄😄😄
  • 12 работника

    16 0 Отговор
    Бачкам в завод за производство на кожените изделия в автомобилите. Миналата година завода ни почна да приема поръчки за правене на кожени седалки за Opel - Insignia OPC. Едни чертежи, едни скици абе голяма работа като цяло. Шивачки ни беше трудно да намерим за шиене на такива сложни седалки. Така, че от достоверен източник (т.е Аз) мога да ви кажа, че само инсигниа ОПЦ се готви за момента със сигурност. За други не съм чул, но не е невъзможно.
  • 13 работника

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "ХХМ":

    Незнам какво искаш, но ГМ са собствениците на Опел. Като бял ден са ми седмиците, в които съм превеждал общите дефиниции за шиене. Не може да се подмине голямото лого на ГМ на заглавната страница. Става въпрос за есента на миналата година.
  • 14 Jack Bauer

    6 8 Отговор

    До коментар #10 от "ХХМ":

    Опел не са произвеждали добри автомобили през последните 30 години. '90-2000г. - гниещи ламарини на поразия, 2000-2010 - широко рекламираните 16-клапанови двигатели смучеха повече масло от Вагените, 2010-2017 - GM направи доста опити да съсипе марката Опел, няма да ги коментирам подробно. Най-доброто което се случи е че ги купи PSA, сега получават читави двигатели с евтина поддръжка, добра платформа и в бъдеще разработките на PSA за електрически автомобили които съвсем не са лоши.

    Коментиран от #16, #18

  • 15 Димов

    3 0 Отговор
    Опелите OPC никога няма да са това, което бяха GSI.
  • 16 Димов

    1 4 Отговор

    До коментар #14 от "Jack Bauer":

    До ден днешен най-добрият им мотор си остава С20ХЕ и турбинираният му вариант С20LET. И двата са от 90-те години. Повече не можаха да направят нищо читаво. Имаше някакви надежди за CIDI turbo с директно впръскване на бензин, ама до там.
  • 17 кво очакваш

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "C20XE":

    виж му речника..
  • 18 333

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Jack Bauer":

    Карал съм няколко опела и няколко ПСА. Старите опелски двигатели бяха уникални. После стана мазало и взех корейски GM с малко остарял двигател. PSA бяха служебни. Ей, като ергономия избирам Хлопела 10 от 10. Корейския, въпреки, че беше по-висок клас беше лошо обезшумен. Освен това на повечето от френските двигателите им бяха изключително безпроблемни. Но всичко останало беше зле. Що копчета и ръчки съм сменил, само аз си знам. И окачванията сигурно от кашкавал ги правят. Ако сега правят опелите с ергономията на опел и здравината на двигателите на PSA, ще е супер. Ама те и PSA направиха едни двигатели, дето да не са ти в къщата.