27 Април, 2021 14:15 7 518 31

Renault спира да разработва дизелови двигатели

  • renault-
  • рено-
  • дизелови двигатели-
  • дизел

Французите ще продължат да подобряват настоящите двигатели, но ще се откажат от създаването на традиционни дизелови двигатели от следващо поколение

Renault спира да разработва дизелови двигатели - 1

Renault прекратява разработването на нови дизелови двигатели. Французите вече няма да инвестират в създаването на следващото поколение двигатели. За това, с позоваване на ръководителя на автомобилния производител Лука де Мео, съобщава Automotive News.

Renault ще продължи да надгражда сегашните си силови агрегати, за да отговаря на новия стандарт за емисии Евро 7, който може да влезе в сила през 2025 година. Въпреки това французите ще се съсредоточат основно върху разработването на хибридни и изцяло електрически задвижващи системи.

По-рано стана известно, че Audi напълно спира да развива класическите бензинови и дизелови двигатели от следващото поколение. Германците, подобно на Renault, ще продължат да усъвършенстват двигателите, за да отговарят на стандарта Euro-7, но ще се откажат от създаването на традиционни силови агрегати от следващо поколение.

Audi очаква напълно да се откаже от двигателите с вътрешно горене до 2035 г. в полза на напълно електрическите превозни средства. През следващите 10-15 години редица автомобилни компании планират да премахнат от колите си традиционните бензинови и дизелови двигатели.

Например след 2025 г. Jaguar ще премине изцяло към електрически двигатели, а пет години по-късно Volvo ще последва примера му. Освен това Ford подготвя глобална електрификация на моделната си линия, която до 2030 година също ще изостави автомобилите с бензинови и дизелови двигатели в Европа.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Голям Слон

    68 22 Отговор
    Да припомня на младежите, защото със сигурност много от тях не го знаят. Дизелът стана модерен в Европа, защото беше сравнително по-икономичен спрямо бензина, от една страна, а от друга имаше значително по-ниски СО2 емисии. 25 години по-късно няма разлика! Пречистващите системи са на светлинни години напред. Един дизел от ново поколение по всичко превъзхожда бензина: и по вървене, и по чистота, и по икономия. Сега обаче ни внушават, че батериите нищо не отделят, следователно е по-екологично да сме на батерии. Малко се говори обаче за тяхното производство, утилизация и не на последно място - кой и как ще произвежа постоянно растящата необходимост от електрическа енергия :-) Защото с вентилатори и батерии нищо не става... Доказано!

    Коментиран от #2, #7, #9

  • 2 16 хди

    19 13 Отговор

    До коментар #1 от "Голям Слон":

    точно казано. трябва да се забранят всички 1.9 тдита и сажди без дпф-и обаче за да се оправят нещата.
  • 3 Капитан Америка

    6 11 Отговор
    И сега хората, дето се кълнат в 1.5 dci-то, какво ще си купуват?

    Коментиран от #4, #10, #11

  • 4 сектант

    14 11 Отговор

    До коментар #3 от "Капитан Америка":

    аз лично ще си купя електрическата Дачия защото новия Дъстър за 3 години вече е на 120 000 км без повреди и ще използвам удобната му возия и скорост за магистралата а в града с електричката

    Коментиран от #25

  • 5 болгар

    25 8 Отговор
    Сега е момента да гепим бизнеса с дизелите. Всички ги спират, и като се опомнят, че тока не става, ще сме първи в света
  • 6 куку

    23 25 Отговор
    Отдавна требеше да спрат от производство тези катраници.А и не знам защо някой ни пробутват тезата за евтините дизели!За вредата от тях няма спор,най-големите замърсители на въздуха е дизела и по-специално системата кон-умрел.
  • 7 ЕКО

    11 12 Отговор

    До коментар #1 от "Голям Слон":

    Сам си го обяснил какво е било, и какво е сега с дизела. След по-малко от 25 години ще имаш отговорите и за батериите , еволюция пич!
  • 8 Перник

    15 2 Отговор
    Аз минах вече изцяло на ток с моята голф двойка ама той сега ще поскъпне какво ще правя незнам тя по принцип беде 1.6 тд карах я с изгоряло масло ама тука с тока няма алтернатива освен да стана член на партия ДПС да мога да я зареждам от централата на Доганчо безплатно като бонус.
  • 9 Лада Веста Крос

    28 14 Отговор

    До коментар #1 от "Голям Слон":

    В лека грешка си - бензиновите все още са много по екологични от дизеловите, и то не е само до СО. Ако се вземат в предвид финните прахови частици то дизела няма техническо решение за него просто. Дизела почнаха да го карат заради големите субсидии и сега 30г. по късно се чудят как да го спрът като е доказано много по отровен - около шест пъти повече от бензина. Всичко върви към тока, но бензина ще остане последен като задвижваща установка за хибриди в края си.

    Коментиран от #12, #13

  • 10 Дфен

    2 3 Отговор

    До коментар #3 от "Капитан Америка":

    1.33-150к.с.

    Коментиран от #28

  • 11 abc

    1 6 Отговор

    До коментар #3 от "Капитан Америка":

    Ще си купуват CDI
  • 12 Шофьор

    10 14 Отговор

    До коментар #9 от "Лада Веста Крос":

    Пишеш небивалици - провери който искаш модел кола с бензинов и дизелов двигател колко са СО2 в двата случая - и ще установиш че на бензина са по големи.
    За финните прахови частици бензина е виновен, а дизелите от евро 4 имат DPF филтър който го няма при бензинките.

    А за електричките върви голямата лъжа че не замърсяват - замърсяват даже повече от дизелите и то старите преди евро 4 ако тока не идва от АЕЦ. Електричките обикновено ще се зареждат през нощта когато ВЕИ не произвеждат нищо.

    Коментиран от #14, #15, #23

  • 13 Голям Слон

    11 11 Отговор

    До коментар #9 от "Лада Веста Крос":

    :-) Искаш ли да ми покажеш един бензинов ауспух на автомобил 2013-а, който да е в цвят алпака. И се кара на бензин, разбира се... А аз за този един чист бензинов (ако го намериш), да ти покажа три дизелови, най-новият от които е 2013-а, а най-стария 2005-а, чиито ауспуси са все едно сега сложени. И да ми кажеш кое според теб, а не според Аутобилд, цапа повече. Има чудесни филтърни системи. Батериите са хубаво нещо, ама са ги правят на Марс, ако ме разбираш какво искам да ти кажа...

    Коментиран от #21

  • 14 😂😂😂😂

    10 4 Отговор

    До коментар #12 от "Шофьор":

    Хахахаха! Що бе водата нощно време не тече ли, че ВЕИ не произвежда ток?

    Коментиран от #27

  • 15 пълна тъпня

    18 8 Отговор

    До коментар #12 от "Шофьор":

    Е ако имаш дизел запали го в затворен гараж и остани 10 минути вътре.Ако оживееш пак пиши глупости!
  • 16 Боби

    13 0 Отговор
    Навит съм на хибрид, ама със заплата 900лв, не мога да си ги позволя, например една Тойота корола хибрид е 40 хил, 5000лв първоначална вноска и остават 35000лв на изплащане за 5г. по 583лв, това е непосилно за почти 80% от българите, ако измисля евро програма финансиране на 20-30% от стойността на автомобила и вноскара е около 250-300лв, тогава повече хора ще се възползват и няма да карат 20г трошки!
  • 17 Коментар

    17 1 Отговор
    Прах в очите на блажените заблудени!
    Като се юрнат всички производители да правях миксери какво става? От къде ще дойде всичкия този ресурс за толкова много батерии?
    Това е просто временно и ограничено решение на проблема!
  • 18 логика

    5 2 Отговор
    Не не се говори малко. Разликата е че емисиите в градовете, където живеят хората са 0. Вредните емисии от производство са другаде.
    С времето технологиите ще напредват и тези проблеми ще имат решения.
    Когато е измислена колата преди 100+ години не са направили директно AMG GT-R Black series, а са направили триколка с дръжка вместо волан и малко моторче, влачеща се с няколко км/ч.
  • 19 Bobmarli

    9 12 Отговор
    Нафрови барутници карат само Ганьовците.
    И тровят всичко живо с тия кен*фи. Единствената файда ит тях е,че майсторите се нагушиха с пари покрай скъпите им ремонти.Чупливи контейнери!
  • 20 12345

    7 2 Отговор
    Производството на електромобил е много по тровещо от това на кола с ДВГ. Едва когато електромобила мине 120 хил.км. пробег отделените вредни емисии се изравняват с тези на кола с ДВГ. И от там нататък електричката става по екологична.
  • 21 Читател

    12 7 Отговор

    До коментар #13 от "Голям Слон":

    Действително, бензинов двигател, дори на пропан-бутан, отделя повече CO, но това е газ, който при достатъчно зеленина може да бъде абсорбиран и превърнат в кислорот. Т.е. фотосинтеза. Но дизелът отделя силни канцерогени. Това му е големият грях. И заради това е и по-замърсяващ. С/у тези канцерогени няма противодействие. Иначе - дизеловият двигател превъзхожда бензиновия като технически параметри. Но благодарение на турбо компресора. Друг недостатък на дизелът - прекалено капризен двигател, скъпа подръжка.

    Коментиран от #24, #26

  • 22 ПенаОтНощнатаСм

    13 5 Отговор
    Едно убаво нещо да направят и да вземат да го съсипат ..
    от дизело по-добро нема .. трябва да си много тъп, да си мислиш че като караш на батерии не замързяваш.. замърсяваш и то в пъти повече от дърт дизел с ампутиран катализатор, ама трябва да сложат и на ТЕЦ-овете къде зареждат батериите изискване за евро 7
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Голям Слон

    2 6 Отговор

    До коментар #21 от "Читател":

    :-))) Много клишета използваш, нищо повече. Щом СО2 не е проблем, защо е основната причина за парниковия ефект? Мога да кажа, че нищо не си разбрал от това, което написах. И много неща не разбираш. Явно и дизел скоро не си карал. Но това вече е друга тема. Само ти знаеш защо я намеси..
  • 25 0000

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Хаха возия и скорост в тая цигулка.майтап си правиш
  • 26 Село Карлуково

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "Читател":

    Викаш кислороТ да има.бОквар веднага
  • 27 Готин

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "😂😂😂😂":

    Рядко тъп въпрос! Първо проучи каква е абревиатурата на ВЕИ и ВЕЦ, и тогава питай. Ако не знаеш и какво е абревиатура, тогава отивай да повтаряш там където си "учил".
  • 28 Р Овч

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Дфен":

    1,33 е двигател на Мерцедес...
  • 29 До 1,6 хди

    3 1 Отговор
    Женати забавлява комшията,пория в аспуха
  • 30 Малознайко

    0 4 Отговор
    Начи от Дизелова бегачка по-добро нема, ама като знам тез кви каруци правят то там бегапки нема така че няма загуба!
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.