Изцяло новото Renault Arkana стъпи на българска земя, а екипът ни веднага направи обстоен тест драйв на иновативната хибридна версия на модела. Това, което прави впечатление от пръв поглед е, че Arkana няма преки конкуренти при масовите автомобили. Такива купеобразни SUV-та до този момент бяха запазена марка за германските премиум автомобили (BMW X4 и Mercedes GLC Coupe), но сега вече можем да кажем че модерният купеобразен кросоувър е по-достъпен, благодарение на Renault.
За по-незапознатите с Arkana ще кажем, че 2.5 години след световната премиера, която се състоя в Русия, Renault започна да продава крос купето Arkana и в Европа. Но всъщност европейската Arkana няма много общо с първоначално представената. Дизайнът е сходен, но платформата и задвижващите агрегати са съвсем различни. В Европа и у нас се продава съвсем различна Arkana, която е базирана на модерната платформа CMF-B.
Екстериор и интериор
Що се отнася до екстериорният дизайн, то трябва да кажем, че благодарение на скосения таван и на цялостната аеродинамична форма, Arkana е с 25 % по-обтекаема от аналогично, но не купеобразно SUV. Спортното излъчване контрастира доста добре с високия клиренс (200 мм). Дължината на Arkana е 4 568 мм, но надвесите са къси, което освен по-добра визия се отразява благоприятно и на управлението. Но за това - по-късно. Иначе моделът има фирмено идентична предница с C-образни дневни светлини, скосен таван и солидна задна част.
Вътрешното пространство е сходно с това на по-малкия кросоувър Captur, като на очи се набиват цифрово арматурно табло, портретно ориентиран мултимедиен сензорен екран, пера на волана и електромеханична ръчна спирачка. Също така кросоувърът за европейския пазар получава много екстри, като адаптивен круиз контрол, система за управление на лентата, асистент за наблюдение на слепи зони, система за автоматично спиране и др.
Седалките и отпред, и отзад са удобни, не са големи, но са ергономични и предлагат оптимален комфорт дори и при дълги пътувания. това, което ни изненада е отличното място за главите на задните пасажери, където въпреки скосения таван, ръстови пасажери се чувстват напълно комфортно. Багажното отделение също не е никак малко. Обемът му е 480 литра, което заради батерията е по-малко само с 33 литра от версията с ДВГ (микрохибрид).
Като цяло интериорът и екстериорът на Arkana са впечатляващи, качеството на изработка е на доста високо ниво, а материалите не са евтини. Скърцания и паразитни шумове в купето не се усещат, макар на места пластмасата да е по-твърда от обичайната за по-скъпите автомобили от този клас. Arkana е комфортен и в същото време динамично изглеждащ кросоувър.
Двигател и ходови характеристики
както вече споменахме, тестът, който направихме, бе на хибридната модификация E-Tech. Иначе колата се предлага у нас и с TCe турбо двигатели. Базовото Renault Arkana е оборудвано с четирицилиндров бензинов мотор с обем 1.33 литра и с мощност 140 конски сили, който работи заедно с 12-волтов стартер-генератор и EDC преселективна роботизирана трансмисия. На базата на същия агрегат, който е съвместна разработка на Renault и Mercedes, се предлага и вариант с мощност от 160 коня.
Хибридната версия е базирана на 1.6-литров атмосферен двигател, който разполага с мощност от 91 конски сили. Съвместно с него работят два електромотора с мощ 49 и 15 конски сили. системната мощност на силовия тракт е 145 коня, които са абсолютно достатъчни за една прилична "езда". Технологията E-Tech използва два различни по размер електрически мотора, които възстановяват енергията в батерията и същевременно повишават мощността като при болидите от F1, но в случая поставят повече акцент върху горивната ефективност.
По-малкият електрически мотор върши работата на стартер-генератор, като стартира автомобила и изглажда смяната на предавките, докато по-големият електромотор е в състояние да даде още 49 к.с., за да подпомогне задвижването, както и да канализира рекуперираната енергия към малката 1.2-киловатчасовата батерия. Това е акумулатор с по-малък капацитет, отколкото при новите plug-in хибриди на Renault - Captur и Megane, които следователно имат по-голям чисто електрически пробег.
Arkana E-Tech може да работи с чисто електрическа мощност на кратки разстояния, но не това е приоритетът тук. Идеята е да се увеличи подаването на въртящ момент и да се намали напрежението на бензиновия двигател, за да се сведе до минимум разходът на гориво. А той ни удиви. След 500 километров, основно извънградски пробег, показанията на борд компютъра отчетоха 5.4 литра на 100 километра, а когато управлявахме Arkana основно в града, разходът падна до 4.8 на 100. Единственият проблем е при движение по магистрала, когато при скорост от над 140 км/ч тягата започва да липсва, а разходът скача до 8 - 9 на 100.
Що се отнася до скоростната кутия, то тя представлява съвкупност от две трансмисии - четиристепенна за ДВГ и двустепенна за електромотора. На практика това е роботизирана трансмисия без съединител. Интересното при нея е, че има режим B - или Brake, който се избира от селектора на трансмисията и който увеличава нивото на рекупериране на енергия. Този режим имитира усещането в някои чисто електрически автомобили, при което самото повдигане на крака от педала на газта води до драматично забавяне, но при Arkana E-Tech това не е така. Отпускането на газта кара колата да се забави малко по-енергично, но разликата е малка.
И накрая, но не на последно място трябва да обърнем внимание на возията. Тя не е мека, но в никакъв начин не причинява дискомфорт. Крен в завоите има, но той не е осезаем, а воланът е директен и прави управлението предсказуемо. В заключение ще кажем, че Arkana е лесен за управление автомобил, тъй като помощните средства за шофиране са многобройни и си вършат работата перфектно. Единственото изключение е свързано с мултимедийната система, на която французите можеха да обърнат повечко внимание.
Цена
Както вече споменахме в началото, за да ви предложим точен еквивалент, ще трябва да разгледаме премиум марки, където цените са много по-високи. Можем обаче да кажем, че при масовите автомобили хибридът Arkana е конкурентен. Тъй като цените му започват от 47 090 лв с ДДС. Естествено, предвид оборудването (нашата тестова версия бе от най-висок клас RS Line), цените достигат до 60 390 лв. с ДДС, но пък при наточените версии имаме автомобили, оборудвани с 19-цолови джанти, кожена тапицерия и още един куп електронни помощници, както и аудиосистема Bose. С други думи новото Renault Arkana е интересен, иновативен и нестандартен (за масови сегмент) автомобил, който определено заслужава внимание.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алфа Сектант🤠
Коментиран от #12
09:03 29.06.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Sofia
Коментиран от #30
09:05 29.06.2021
4 Марио
09:06 29.06.2021
5 щурчо
Коментиран от #13, #29, #31, #43
09:17 29.06.2021
6 Тост
09:19 29.06.2021
7 Ясно
09:21 29.06.2021
8 мерцедесаджия
09:32 29.06.2021
9 Пилот на Ферари
Прехвалените Фолксвагени изглеждат демоде пред тях .
Коментиран от #19
09:37 29.06.2021
10 Пилот на Ферари
А ние Българите защото сме напред с материала ще го купуваме след 10 години втора употреба.
Коментиран от #41
09:40 29.06.2021
11 Морето
Коментиран от #14
09:46 29.06.2021
12 сектант
До коментар #1 от "Алфа Сектант🤠":
за бюджетен автомобил не е зле за класа си - виждам повече бащи да го купуват на синовете си и дъщерите си или леля Мартина от съседната къща да си го купи за лична употреба09:48 29.06.2021
13 Пилот на Ферари
До коментар #5 от "щурчо":
Прехвалените немски курници са само сноби или цигани. На тях мнението не можеш да го промениш.09:52 29.06.2021
14 Пилот на Ферари
До коментар #11 от "Морето":
А може според нивото да пуснат и такава версия. Това е базовия модел.Макар че лично аз нямам нищо против ръчката.
09:56 29.06.2021
15 А бе
10:01 29.06.2021
16 Нико
10:28 29.06.2021
17 сус бее
10:32 29.06.2021
18 гост
10:43 29.06.2021
19 11111111111
До коментар #9 от "Пилот на Ферари":
Незнам другите дали са демоде, ама на това Рено интериора е супер-мега демоде, не се сещам за друга марка с толкова смотан интериор, таблото е пълна трагедия. Иначе дизайна е добър, признавам! Много ми харесва, двигателите и те са пълна трагедия. В общи линии може да привлече внимание само с външен вид, в скосения багажник нищо не можеш да сложиш, напълно непрактична като автомобил, също като СУВ купетата на Мерцедес и БМВ, но в такива модели знам, че практичността не е приоритет, така че го приемам. Не пише каво е задвижването, но предполагам, че като типично Рено ще е с предно предаване, ако е така да ти таковам и СУВа, изглежда и ниско като лека кола, тоест без ползите които получаваш от СУВ. Автомобила е малко ни риба, ни рак ама ще се намерят клиенти и за него.Коментиран от #20, #26
11:24 29.06.2021
20 факт
До коментар #19 от "11111111111":
смотан интериор е тоя на мерцедес с китайският дисплей в центъра за маса пари на това Рено не знам какво му е смотаново изглежда модерно и конфортно добро разположение на основните компоненти интуитивно е дисплят за навигацита е голям удобно разположен чвтлив има множевтво ниши за джунджурии волана е с дистянционно кое не ми е удобното?Коментиран от #21, #24
11:34 29.06.2021
21 11111111111
До коментар #20 от "факт":
Не съм писал, че не е удобно, нещо което не съм пипнал или използвал няма как да кажа дали е удобно или не. Казах, че таблото е пълна трагедия и че по-смотано табло от на това Рено модел 2021 не съм виждал дори на по-стари автомобили. Ако ти си виждал дай пример. Дори си писал, че изглеждало модерно!! Можеше да мине за модерно преди 20г. ама сега изглежда меко казано ужасно старомодно и изостанало във времето. И нямам Мерцедес.Коментиран от #28
11:46 29.06.2021
22 Софиянец
11:49 29.06.2021
23 hahah
Коментиран от #25, #37
12:57 29.06.2021
24 хахах
До коментар #20 от "факт":
ма купи си го и си го търкай с кеф, кво даваш мнение.12:58 29.06.2021
25 Пилот на Ферари
До коментар #23 от "hahah":
По добре от пластмаса отколкото от ръждиви немски каски.Коментиран от #27
13:17 29.06.2021
26 Пилот на Ферари
До коментар #19 от "11111111111":
И какво точно на интериора не му харесваш ? То сякаш на Фолксваген много хубав !13:19 29.06.2021
27 хахах
До коментар #25 от "Пилот на Ферари":
първо за да оцениш трябва да видиш ти какво караш, колко чисто нови коли в безмисленият ти живот си имал и после да преценяваш. но явно имаш опит с каските, но да ти кажа, че има и автомобили, но ти явно само каски си карал.13:22 29.06.2021
28 факт
До коментар #21 от "11111111111":
Що говориш глупости преди двайесе години колите имаха най много бордкомп вътре даващ дата час и външна температура13:34 29.06.2021
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Stoich
До коментар #5 от "щурчо":
То понеже Мерцедеса въобще не е Рено, ама нали селтака трябва да покаже "класа".16:21 29.06.2021
32 барабус
17:38 29.06.2021
33 някой
18:46 29.06.2021
34 666
Коментиран от #49
19:35 29.06.2021
35 Петко Таков
А тази Аркана е руски кенеф и за 50 60 бона е пълен абсурд !
19:47 29.06.2021
36 Наташка
21:06 29.06.2021
37 asd
До коментар #23 от "hahah":
Карай си премиум автомобила на 20+ години...21:06 29.06.2021
38 Пешо Бедняка
Коментиран от #39
21:40 29.06.2021
39 животновъд
До коментар #38 от "Пешо Бедняка":
Пешко,аз си спомних стария лаф Рено ла.но все едно.За мен тази цена за качеството на Рено е космическа.Коментиран от #47
23:56 29.06.2021
40 Ввв
00:51 30.06.2021
41 Щото 10% от богаташите там е към 15 млн
До коментар #10 от "Пилот на Ферари":
И тези 15 млн имат пари останалите 135 милиона не знаят за кво са живи...това са тея с парите дето се очаква да ги харчат за глупости щото реално им падат от небето те не ги изработват като работят на струга а в бегето картината е друга 30 пъти по малко население и ганю си обича немските коли...и аз обичам немските коли😂😂😂😂😂03:08 30.06.2021
42 На тоа коптор по средата
03:10 30.06.2021
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 гост
Коментиран от #45
12:30 30.06.2021
45 pfff
До коментар #44 от "гост":
Е точно па тоя 1.6 и фабрична газова е най-голямата тъпотия която човек може да направи. Жалкото е че изезват дизелите на рено, като 1,5 , 1.6 и 2.0 бяха много здрави и надеждни. По-икономични от прехваления 1.6 90 к.с. с фабрична газова, а за вървеж сравнено с 1.6 са на светлинни години. Карам служебен х трейл с 1,3 турбо 150 коня бензин само на предно, колата върви добре но действително мощността приключва около 120 км.ч особено ако има и баир. Е х трейла е доста тежък и с 1.7 дизела не е по-динамичен, но рено определено трябва да повишат мощността поне до едно 180 к.с. Примерно друга служебна кола Спортидж 2020 1,6 турбо 184 коня върви на гръм и дава същия разход понеже не се налага да я настъпваш а с лекота държи 140-50 км. А тази аркан с 5 разход с два ел двигателя не ми се вижда кой знае колко икономична. При положение че стария 1.5 дци 115 коня на рено със 150-60 км.ч ми даваше 6,5 нафта. Рено определено вървят в правилната посока за качествени но достъпни за хората автомобили, може би обикновените хора взеха да ги отблъскват тези аудита и бмв-та с по 300-400 коня, не всеки пътува постоянно по аутобани. В това отношение и МБенц се усетиха и освен бързите и мощни коли предлагат нормални икономични двигатели и същия лукс и комфорт като амг пакет. Рева народа срещу дизелаците сега ще плачат за тях ама е късно либе за китка.13:07 30.06.2021
46 фори
13:49 30.06.2021
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Таблата на рено!
14:46 16.07.2021
49 гост
До коментар #34 от "666":
Ако имаш S63 AMG никога няма да се качиш ни друга кола, да не говорим за Рено!22:10 19.08.2021