4 Юни, 2021 09:54 12 973 31

Без странични огледала за новите BMW-та

  • bmw-
  • огледала за обратно виждане-
  • head-up дисплей

Баварските автомобили ще получат проектори вместо традиционните огледала за обратно виждане

Без странични огледала за новите BMW-та - 1

Специални камери ще следят за обстановката зад новите автомобили на BMW, а проектори ще прожектират информацията върху страничните прозорци на автомобилите. Новата мултимедийна технология ще подобри аеродинамиката на моделите и ще позволи на шофьорите да не се уморяват толкова по време на шофиране.

BMW патентова алтернативна технология, която в бъдеще най-вероятно ще замени традиционните огледала за обратно виждане, както и видеокамерите, които се използват в някои съвременни електрически автомобили. Иновативните проектори ще могат да проектират информация за пътни събития върху страничните прозорци на автомобила, подобно на съществуващия head-up дисплей на предното стъкло.

Новата технология предвижда наличието на видеокамери, които ще могат да събират информация за събития на пътя отстрани и отзад на колата. Получените кадри, използващи контролния блок, ще бъдат подадени към уникални проектори, разположени в страничните прозорци на автомобила. Според представители на компанията подобна технология ще подобри аеродинамиката на автомобилите, както и ще предостави допълнителни възможности за творческо мислене на дизайнерите.

Съществуващите видеокамери, които се използват в някои електрически автомобили като огледала за обратно виждане, показват визуална информация на страничните колони на автомобила. В същото време не винаги е удобно водачите да фокусират своето внимание на ново място. Системата от проектори ще запази обичайното разстояние до информационния дисплей и в резултат на това водачът ще бъде по-концентриран.

Друго предимство на използването на проектори ще бъде възможността за използване на технология за добавена реалност в новите "огледала". Подобна система сега се използва активно за проектиране на информация върху предното стъкло. В допълнение, head-up дисплеите ще позволяват регулиране на яркостта на изображението, което ще бъде допълнително предимство при шофиране в тъмната част от денонощието.

Единственият недостатък, който специалистите трябва да решат, ще бъде необходимостта от фиксиране на част от страничното стъкло. Ако това не бъде направено, тоест ако стъклото е свалено частично или изцяло, водачът ще загуби проекционните "огледала" за обратно виждане.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Счупи тъпомера

    59 2 Отговор
    Да им махнат и мигачите, излишни са.
  • 2 Абе

    35 2 Отговор
    Да махнат мигачите направо, че след 10 години ганьо като се качи да не се тормози за какво е тая ръчка
  • 3 Нико

    34 5 Отговор
    Само мултимедийки, джаджички, даунсайзинг...абе плейстейшънче. Къде отиде истинското шифиране на истинска кола и удоволствието, което то носи? Нооо с дбендаризацията това ни чака.
  • 4 пхаххах

    16 5 Отговор
    Единственият недостатък, който специалистите трябва да решат, ще бъде необходимостта от фиксиране на част от страничното стъкло. Ако това не бъде направено, тоест ако стъклото е свалено частично или изцяло, водачът ще загуби проекционните "огледала" за обратно виждане.


    Иначе са гениални баварците. Айде бегайте у лево бе

    Коментиран от #8, #10

  • 5 Човек

    4 9 Отговор
    Най- сетне!
  • 6 Бахари Захаров

    16 3 Отговор
    С толкова много електроника в колите, ако стане нещо на пътя ще се чудим как да се оправяме. Нито можеш да отвориш прозорец, нито врати, ако се заключат, нито ток да ти подадат, а пък с тези проектори на предното стъкло....мани, мани.
  • 7 Дейм

    22 1 Отговор
    Да не се уморявали шофьорите... То бива то може ама... Продължава отглеждането и създаването на лигльовци(да не казвам друго определение)
  • 8 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #4 от "пхаххах":

    Не виждам с какво ще "разконцентрира " водача , ако се проектира в долните ъгли на челното стъкло , даже е много по-удобно !! И проекторите ще са вътре и защитетни , а външните камери и да ги удари , те вече са по няколко долара бройката ! А челното стъкло така или иначе скоро цялото ще е "монитор" за цялата информация , за която сега се ползват дисплеите по таблото ! Даже още преди 5-6 години в Женева показваха 3-4 прототипа на различни фирми без стъкла въобще , отвътре прожектираха на вътрешните части с камери това , което трябва да се вижда отвън !

    Коментиран от #12, #29

  • 9 провинциалист

    10 5 Отговор
    Спрях да чета след "BMW патентова алтернативна технология"...
  • 10 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "пхаххах":

    Те всъщност на картинката са показали "решението" , просто са отрязали предния ъгъл на страничното стъкло , който е станал неподвижен и на него проектират , просто подвижното стъкло е по-малко !! Обаче това не променя всички други неща , които изброих !
  • 11 CuPeHe

    7 3 Отговор
    Все повече неща, които при повреда на 1 чип или датчик ще оставят пътуващите на пътя или предизвикат ПТП. Все повече дисплей, вместо пътя ще гледаме VR на плейстейшън...

    Коментиран от #13, #15, #16

  • 12 Someone

    14 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    "Няколко долара бройката", но в М Кар корпуса + камерата + ремонта ще е 1179.80 лв...

    Коментиран от #14

  • 13 гост

    1 5 Отговор

    До коментар #11 от "CuPeHe":

    И каква точно е разликата да ни обясниш дали ще удариш странична камера или странично огледало ??? Освен че огледалото е десетина пъти по-голямо и съответно толкова пъти по-вероятно да го удариш или счупиш , даже и цената му е по-голяма с разните подгреви , задвижвания и автоматични затъмнявания ?? И в двата случая оставаш без видимост от тази страна , само дето през останалото предимствата на камерата са НЕИЗБРОИМИ и непостижими за огледалото !!

    Коментиран от #22, #24

  • 14 гост

    9 4 Отговор

    До коментар #12 от "Someone":

    Еми именно затова умните хора не си купуват БМВ !!! Купуват го комплексарите с паднали случайно отнякъде пари и селските бегове 10-та употреба !!!
  • 15 гост

    1 4 Отговор

    До коментар #11 от "CuPeHe":

    И плюс това в случая говорим за поне 2 камери от тази страна , една в предната и една в задната част , така че и да удариш едната , с другата ще имаш поне минималната видимост , което е невъзможно с огледалото ! Като и двете камери накуп струват по-малко от едно днешно електрическо огледало !
  • 16 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "CuPeHe":

    Ти колко пъти си виждал телефон с "изгоряла камера" ??? А автомобилните са с пъти по-надеждни като клас и като възможности , да не говорим за любимата опорка "паднала батерия" , щото тогава пък камерата ти е последна грижа !
  • 17 селтак

    3 2 Отговор
    №1 са,и те така!
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Фен

    1 1 Отговор
    А като се изцвъка едно две гълъбчета на стъклото...

    Коментиран от #21

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #19 от "Фен":

    А като се изцвъка на огледалото какво правиш , не чистиш ли ?? Или за огледало може , а за камера или стъкло не ?? Давай мисли друга опорка за плюене !
  • 22 Blackthorn

    7 2 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    В грешка си! Ама голяма!

    Сценарий 1:
    Караш, слънцето залязва зад теб, заслепява камерата, защото тя няма динамичния контраст на човешкото око, дори за него е трудна тази ситуация. В резултат камерата няма да изобрази нищо.

    Сценарий 2:
    Караш в дясна лента на двулентов път за посока нощем. В лява лента се писти моторист със 140 км, на 400 м., чийто фар не е много по-светъл от някоя от уличните лампи. Силуетът му е невидим - тъмно е. 300 м, 200 м , 100 м В кой момент ще го регистрира камерата в сумрака като обект за да го изобрази??

    Има още много подобни сценарии, къдео несъвършената камер а ще се изложи, колкто и модерна да е. но и тези два стигат!

    Коментиран от #26

  • 23 Знайко

    7 0 Отговор
    Мерседес са установили, че това, което се печели като разход на гориво от аеродинамика. При замяната на страничните огледала с камери. Се губи като енергия за захранване на камерите и дисплеите. И затова са решили да не махат огледалата. Аз също предпочитам огледала. Дисплеите понякога не могат да се виждат, ако слънцето блести под определен ъгъл. Но съм привърженик на задните камери за паркиране. Но те работят само когато си включил на задна.
  • 24 Знайко

    5 3 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Ако трябва да си смениш огледалото, никой нама да ти иска $500 долара за софтуера и инстлацията. Нищо, че вече веднъж си го платил този същия софтуер, с предишната камера, която си супил. Всеки път като счупиш камерата плащаш отново софтуера. Заради АВТОРСКИ ПРАВА!!! Говоря от опит, на 7 годишна кола ми се развали клюца. Във фирмения сервиза ми поискаха половината от цената на колата за нов ключ. Докато съм жив, няма да си купя пак кола от същата марка.

    Коментиран от #25, #31

  • 25 Blackthorn

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Знайко":

    Знайко, марката моля. Предупреди и на останалите. Благодаря!
  • 26 kkk

    4 2 Отговор

    До коментар #22 от "Blackthorn":

    Смешников, я се скрий някъде... Да те открехна:

    - проблем със слънцето НЯМА, от много години назад са открити едни неща наречени "фото филтър"
    - тея филтри успешно се ползват при видеорегистраторите и нито един от 3-те които имам в колите няма грижи с прякото слънце
    - от доста годинки има и "нощно виждане" в колите и камерите успешно регистрират обекти на повече от 250м.

    Иначе казано- ти си уникално про3то парче. И аз не одобрявам камерите вместо огледала, но технологиите днес го позволяват
  • 27 Пешеходец

    0 0 Отговор
    Още една стъпка за премахване и на шофьора! Ами тогава БКП-мутро-милиционерския каруцар, кочияш, гальотаджия, ..... БОКо банкянски ще си остане с професия с отпаднала необходимост!
  • 28 Кими Райконен

    1 0 Отговор
    Това с камерите съм го измислил още като бях малък.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Никата

    0 0 Отговор
    "Външните камери и да ги удари са по няколко долара бройката" - Ти сериозен ли си? На премиум баварец в момента най-обикновено огледалце, само щот има диодче и машинка да го шава струва колкот голф 4 на старо :D представиси го ся с компютърче и камерка вътре и ще е половин кола бре?! :Д няколко долара вика :D германия не храни толко много скъсени.. с огледала по няколко долара, братле
  • 31 разбирачев

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Знайко":

    ХАхахахахахаха че то има в моменти коли на 5-10 години дето им искат по над 500 долара за огледало!! Хахахахаха нямало да ти искат....