12 Март, 2021 09:44 20 640 48

Тествахме първото "китайско" BMW

  • bmw-
  • ix3-
  • тест

BMW iX3 е само със задно предаване и е първият баварски модел, сглобяван в китайска фабрика и предназначен за световния пазар

Тествахме първото "китайско" BMW - 1

Както се разбира още от заглавието, става дума за автомобил, който се произвежда в Поднебесната държава. По-конкретно говорим за модела ix3, представляващ, най-общо казано, изцяло електрическа версия на Х3. Електромобилът е базиран на собствената баварска платформа, наречена CLAR и предлага няколко интересни решения - някои от които все още уникални за пазара. В предимствата и в недостатъците му успяхме да се убедим лично. Колата вече е налична и на българска територия, а екипът ни не пропусна възможността да направи обстоен тест. Ето и впечатленията ни.

Тествахме първото "китайско" BMW

Новият баварски кросоувър е оборудван само с един електродвигател, който развива мощност от 282 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент. Автомобилът се предлага с т.нар. едноскоростна трансмисия и с електромеханичен диференциал, който поддържа 3 режима на шофиране. Въпреки доста скромния въртящ момент, BMW iX3 изненадва основно с ускорение. Максималната тяга е налична от нула оборота и поради тази специфика на електромобилите, стартът, когато колата е на режим sport, е супер рязък.

Тествахме първото "китайско" BMW

Ускорява до 100 км/ч за под седем секунди. Характеристиките на ускорението се променят в зависимост от текущата скорост, като колкото по-висока е тя, толкова по-бавно е ускорението. Това обаче съвсем не означава, че ix3 не е динамичен електромобил. Напротив - колата е супер пъргава, особено в гореспоменатия спортен режим. Тогава обаче токът свършва осезаемо по-бързо. За целта са предвидени стандартен и еко режим, както и познатата ни от повечето електромобили B-предавка, при която всяко отпускане на десния педал задейства спирачките и активира генераторите..

Тествахме първото "китайско" BMW

Един от недостатъците на електромобила е наличието само на един електромотор. Той предава момента само на задните колела, което (абстрахирайки се от политиката на компанията) е малко странно решение. Все пак съгласете се, че кросоувър със задно предаване няма да е много функционален особено през зимата. Този недостатък обаче се компенсира от други характеристики на електрокросоувъра. Електрическият мотор на баварския модел, дори в сравнение с други подобни силови трактове, работи много безшумно. Освен това, ако желаете, като опция се предлага имитация на звука от ДВГ с турбокомпресор, който се предава в кабината през високоговорителите.

Тествахме първото "китайско" BMW

Това обаче не е същественото при модела. Забележителните характеристики на BMW iX3 включват усъвършенствана четирирежимна система за рекуперация на енергия, която доста бързо компенсира липсата на заряд в батерията. Но може би най-доброто нещо при BMW iX3 според нас е адаптивният режим, в който бордовата електроника следи характеристиките на движение на автомобила, включително като взема предвид данните от навигацията, и сама определя момента на включване на системата за рекупериране. Благодарение на това решение автомобилът може да измине доста големи разстояния без много загуба на ток.

Тествахме първото "китайско" BMW

Що се отнася до поведението на електромобила, то трябва да кажем, че той се усеща тежък, но въпреки това е много стабилен в завои. Това е така заради ниския общ център на тежестта, който е предопределен от наличието на акумулаторните блокове в пода на автомобила. Колата е стабилна, воланът е информативен, като единственият минус е свързан със спирачния педал на BMW iX3. Той не осигурява прецизен и стабилен отговор. С други думи изисква повечко натискане при нужда.

Тествахме първото "китайско" BMW

Иначе липсата на два електрически мотора, съчетано с инсталирането на блок с батерии отзад, осигурява на баварския модел почти перфектно разпределение на теглото: 47:53. Именно това решение прави възможно постигането на управляемост, сравнима с моделите с двигатели с вътрешно горене. Като цяло баварският електрически модел демонстрира уверена маневреност в града и отлична динамика и в градски, и в извънградски условия. Това отчасти се дължи на задното задвижване и на 20 мм по-ниския пътен просвет, поради което центърът на тежестта логично е по-ниско, а в резултат на това автомобилът, както вече споменахме, е по-стабилен.

Тествахме първото "китайско" BMW

Батериите, инсталирани под задната седалка, ви позволяват да изминете около 460 километра без презареждане, според производителя. Когато зарядът им "падне" отнема малко повече от половин час, за да ги презаредите до 80% на бърза зарядна станция. И това според производителя. Но докато последното твърдение е абсолютно вярно, то първото не е съвсем така. Екипът ни измина малко над 200 километра, а борд компютърът показваше, че оставащият заряд в батериите е достатъчен за още 80 километра. Това при комбинирано шофиране градско и извънградско без наличието на магистрала.

Тествахме първото "китайско" BMW

Може би по-студеното време си оказва влияние, но въпреки това смеем да твърдим, че декларираният от компанията автономен пробег от над 450 километра е невъзможно да бъде постигнат у нас. Но това е и единственият по-сериозен недостатък на електромобила. Съвсем умишлено не обръщаме внимание на екстериор и интериор, тъй като баварската компания, също съвсем умишлено не прави никакви радикални промени. Те са козметични и като цяло колата е трудно различима от стандартната Х3-ка. Различава я обаче цената. Базовата за BMW ix3 е 129 000 лева, което е доста за компактен кросоувър без 4х4 система, пък бил той и премиум. Но пък е в рамките на приемливото за електромобил от този клас.

Тествахме първото "китайско" BMW


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Гоуст

    93 15 Отговор
    Много екологично транспортират го с контейнеровози до Европа да пълна гушите на китайските работници.БМВ да го д.хат
  • 3 Бай Ставри

    48 2 Отговор
    А малиииии жива да не бех ....
  • 4 Ивайло

    127 2 Отговор
    Разбирам да е сглобявано в китайска фабрика, ама да си е само за китайския пазар!!! А сега какво - купуваш си БМВ, щото е "немско", а на лепенката пише световно известната фраза: "Made in China"!!! То бива глобализация, ама това вече на нищо не прилича, съсипаха идентичността на всички марки!!!

    Коментиран от #33

  • 5 Не става

    37 56 Отговор
    Защо не е с предно? Кой кара кола със задно....

    Коментиран от #44

  • 6 Ss1

    37 3 Отговор
    B- предавката не задейства спирачката, а активира генераторите, които генерират електричество, като в следствие на това водят до леко забавяне на скоростта!!!
  • 7 БАЙ Х@Й‼

    97 4 Отговор
    Варна-София , с преспиване в Търново‼

    Коментиран от #14, #41, #47

  • 8 Пламен

    40 0 Отговор
    Чудесно ревю на автомобилът! Успех с продажбите в източна Азия. За българите е ПРЕКАЛЕНО скъп, имам съмнения, че и един немец с нормална професия - влаков маншинист примерно, не би се хвърлил да го изплаща. За си'ганти не знам - те са друга бира... "Рено" докараха южнокорейската "Аркана" да я купуват европейците, да видим тук кой ще купува.

    Коментиран от #11

  • 9 Весел пор

    55 1 Отговор
    Европа бавно бавно се връща в предколониалната епоха и се измества от стецаната в полза на жълтите,ай честито ни евроГЕЙци ;)

    Коментиран от #20

  • 10 Марио

    30 1 Отговор
    Много добро и обективно ревю, а снимките са правени пред църквата в Боровец. Това просто, като любопитка. Иначе колата не е лоша, но не е и нищо особено.
  • 11 Махмуд

    15 2 Отговор

    До коментар #8 от "Пламен":

    Европейците вече нямат пари обаче за колите им ще си я купуват сами
  • 12 Рено ентусиаст

    61 4 Отговор
    Що не кажете че пробегът му е 200 км и да спрем да се занимаваме с тия радиоуправляеми моделчета
  • 13 иван иванов

    25 4 Отговор
    Казано е жълтата раса ще завладее света .

    Коментиран от #15

  • 14 Шофьор

    52 1 Отговор

    До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":

    Ако кара в спортен режим може и да не стигне до Търново.

    Май и трябва да сменят името БМВ защото вече не е "Баварише" а "Чайнише". Сега гъзарчетата как ще се фукат че признават само германски коли.
  • 15 Хо хо хо

    7 14 Отговор

    До коментар #13 от "иван иванов":

    Тия смешници ли преди да го завладеят ще ги издави водата като ярета.
  • 16 да я..

    22 1 Отговор
    Е, с какво е пълен предния кош?
  • 17 БатП

    40 1 Отговор
    Жалко, марка за карачи и да изкарат подобно недоразумение. Че тя с тоя пробег, ако я напъна към морето и до Чирпан ще трябва да пускам генератора от ремаркето отзад. Не, мерси!

    Коментиран от #30, #31

  • 18 Пурко

    38 1 Отговор
    С една дума ... Не Става! Особенно за Бг пазара! Собственик съм на БМВ, но това си е направо боклук в луксозна опаковка!
  • 19 Ввв

    34 0 Отговор
    Не разбрахте ли,че всяка марка вече отдавна не гледа престиж,а пари.Може и лай*о да направят и ще се гордеят
  • 20 Антигерб

    41 8 Отговор

    До коментар #9 от "Весел пор":

    Вярно е че Европа сама се затрива заради еврогейските чиновници подчинени на Вашингтон.
    Санкциите срещу Русия не са срещу Русия а са срещу ЕС - технологична Европа с ресурсите на Русия е рецепта за успех и краварите гледат да не допуснат това защото еврото ще стане световна валута а това е смъртна присъде за краварника.

    Всички санкции засягат само търговията между ЕС и Русия и няма никакви санкции засягащи търгорията САЩ - Русия.
  • 21 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ

    39 2 Отговор
    "като опция се предлага имитация на звука
    от ДВГ с турбокомпресор" -
    Ако си доплатите и още малко, може даполучите
    звук от истински двигател - FERRARI...
  • 22 J Y Moineau

    23 2 Отговор
    Китайците от години произвеждат бмв, само че нещо много не ги тачат там. Който има пари си купува немско (което е 3 пъти по-скъпо). Явно че им залежава стоката и са разрешили на китайците да изнасят.
  • 23 Я вече не моем да разберем ?

    35 0 Отговор
    Има ли немски коли ? Има ли немска бяла техника ? Има ли японска черна техника ? Само Шина , шина .............аман вече.

    Коментиран от #28

  • 24 Китайски

    37 1 Отговор
    вируси, китайски BMW-та... до какво ни докара тази глобализация...
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Мустафа

    19 0 Отговор
    Може да е немска кола произведена в поднебесната държава, но мен най-много ме кефи надписа на сака в багажника !!! Браво !!!
  • 27 Пламен

    20 0 Отговор
    Миналият месец "изтече" новината, че "Тесла" предложили да бъдат изкупени от "Епъл". Последните отказали. И това, при построен завод в Шанхай(нормален за китайските разбирания, огромен за европейските) и строящ се такъв в Берлин. Нещо икономическите показатели не се сбъдват на автопроизводителите сякаш. И цялата съсипия на европейското автомобилостроене, т.е. икономика дойде от едни еконорми от 95гр./км. Честит сбор Брюксел, честит сбор...
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Жоро

    18 1 Отговор
    Доколкото разбирам да си поръчам китайско БМВ с опция да бучи двигател в кабината по високоговрителите!? Я си ги карайте тия касетофони вие аз давам пари за обезшумяване на купето не на шумна бракма.
  • 30 трън

    9 5 Отговор

    До коментар #17 от "БатП":

    BMW са по-зле от всяка италианска кола, електрониката им е много зле. Не мога да коментирам Мерцедес, тъй като нямам лични наблюдения.
  • 31 трън

    6 1 Отговор

    До коментар #17 от "БатП":

    Предният коментар не беше за Вас, за което се извинявам.

    Прав сте,че е за карачи, но това се отнася за по-старите модели. Новите са чудесни за шофиране, но изключително ненадеждни и скъпи са ремонтиране. Но както се казва, кефът цена няма.
  • 32 селтак

    0 0 Отговор
    АЙДЕ ЧЕСТИТУУУУ!
  • 33 гост

    9 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ивайло":

    Ма ти не си купуваш БМВ щото е немско ,а щото е БМВ. Немски са и опелите , и фордовете.

    Коментиран от #35

  • 34 Бмв фен

    15 2 Отговор
    130 бона за електрически китайски боклук точно никога.Предпочитам да си карам стария немски с бензиновия мотор.
  • 35 Бмв фен

    6 4 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Опел и форд са най-нискокачествените немски марки за опела незнам ама форда е турски отдавна смятам знаеш баце.
  • 36 Маняк на BMW

    12 12 Отговор
    Гледам много разбирачи пишат един писал кои кара кола с задно (кои ли аз карам и още много други .Вече 11години карам кола с задно предаване и мога да му кажа че няма нищо по добро от кола с задно,за мен кола с предно е женска кола)Гледам че много разбирачи се присмиват че се била произвеждала в Китай,много скоро китайците ще произвеждат всички марки автомобили ако си мислите че китайците не произвеждат и качествени стоки много грешите,просто пазарът в бг.е залят с ниско качествени евтини стоки от Китай.Разбирачи китайците движат всички технологии там има и дисциплина.И ако е произведена една кола в Германия или Франция или Италия ще бъде по качествена с работна ръка от Африка много бъркате

    Коментиран от #38, #39

  • 37 дявола

    6 5 Отговор
    Ха ми всички БМВ са Китайски те затова немогат да устискат до гаранцията си трябва да им дават макс 2години или 40 000 км
  • 38 Баща ти

    5 3 Отговор

    До коментар #36 от "Маняк на BMW":

    Пий хаповете и обратно в леглото
  • 39 Бай Шиле

    8 1 Отговор

    До коментар #36 от "Маняк на BMW":

    Представите на българите за Китай са от преди 10-15 години.Илиенци,маратонки... Мисля,че умишлено се филтрира и изкривява всичко за Китай.Ясно от кого и с каква цел.
  • 40 Отсъствие по география

    2 8 Отговор
    Гледах глобуса, после атласа и даже една карта на света, ама не видях никъде "Поднебесна държава".

    Коментиран от #43, #45

  • 41 Трифонов

    8 3 Отговор

    До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":

    Само в Търново, но само ако караш през цялото време с до 80 км.ч. Щото иначе с преспиване още някъде... И с всички електромобили е така. Включително прехваленият модел S. Един поддържа темпото ми от 190 км.ч. по Тракия, точно 20 км. и се наложи да поспре, че батериите му "критично загряха". Бъдещето вероятно е на електромобилите, но не на тези, захранвани с батерии.

    Коментиран от #48

  • 42 8755

    6 3 Отговор
    То БМВ -то си е боклук ма пък и китайски вече става много.
  • 43 Komapak

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Отсъствие по география":

    Прав си. По принцип е поднебесната империя😁
  • 44 emillio

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Не става":

    кара който може да кара. Лаик който пести, кара с предно. Производителите правят предно, защото е по-евтино.
    Механиката казва, че по-ефективно се прилага въртящ момент върху задните колела. Нелепия шофЕр като сбърка в завоя, с предно се "измъква" по-лесно, със задно се завърта по-лесно.
  • 45 emillio

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Отсъствие по география":

    Мале, географията ти може да е ок щом знеш да въртиш глобуса, ама Литературата ти е много слаба, щом не си чувал за тази държава!
  • 46 Разбирачев

    0 0 Отговор
    Хаха епа мойта е 20годешна 2.0.турбобензинка да ги сложим.на чертата с тази китайска електричка да видим коя колко по бързо ускорява тъкмо заредих от убавия бензин ха ха
  • 47 3-фазния

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":

    Мнението на някой без опит с такава кола има тежестта на една пpъдня.
    Добре че са Финес Чарджинг с Hypercharger HYC колонките по всички главни пътища и никой с кола на ток не слуша камиларските глупости.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.