Както се разбира още от заглавието, става дума за автомобил, който се произвежда в Поднебесната държава. По-конкретно говорим за модела ix3, представляващ, най-общо казано, изцяло електрическа версия на Х3. Електромобилът е базиран на собствената баварска платформа, наречена CLAR и предлага няколко интересни решения - някои от които все още уникални за пазара. В предимствата и в недостатъците му успяхме да се убедим лично. Колата вече е налична и на българска територия, а екипът ни не пропусна възможността да направи обстоен тест. Ето и впечатленията ни.
Новият баварски кросоувър е оборудван само с един електродвигател, който развива мощност от 282 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент. Автомобилът се предлага с т.нар. едноскоростна трансмисия и с електромеханичен диференциал, който поддържа 3 режима на шофиране. Въпреки доста скромния въртящ момент, BMW iX3 изненадва основно с ускорение. Максималната тяга е налична от нула оборота и поради тази специфика на електромобилите, стартът, когато колата е на режим sport, е супер рязък.
Ускорява до 100 км/ч за под седем секунди. Характеристиките на ускорението се променят в зависимост от текущата скорост, като колкото по-висока е тя, толкова по-бавно е ускорението. Това обаче съвсем не означава, че ix3 не е динамичен електромобил. Напротив - колата е супер пъргава, особено в гореспоменатия спортен режим. Тогава обаче токът свършва осезаемо по-бързо. За целта са предвидени стандартен и еко режим, както и познатата ни от повечето електромобили B-предавка, при която всяко отпускане на десния педал задейства спирачките и активира генераторите..
Един от недостатъците на електромобила е наличието само на един електромотор. Той предава момента само на задните колела, което (абстрахирайки се от политиката на компанията) е малко странно решение. Все пак съгласете се, че кросоувър със задно предаване няма да е много функционален особено през зимата. Този недостатък обаче се компенсира от други характеристики на електрокросоувъра. Електрическият мотор на баварския модел, дори в сравнение с други подобни силови трактове, работи много безшумно. Освен това, ако желаете, като опция се предлага имитация на звука от ДВГ с турбокомпресор, който се предава в кабината през високоговорителите.
Това обаче не е същественото при модела. Забележителните характеристики на BMW iX3 включват усъвършенствана четирирежимна система за рекуперация на енергия, която доста бързо компенсира липсата на заряд в батерията. Но може би най-доброто нещо при BMW iX3 според нас е адаптивният режим, в който бордовата електроника следи характеристиките на движение на автомобила, включително като взема предвид данните от навигацията, и сама определя момента на включване на системата за рекупериране. Благодарение на това решение автомобилът може да измине доста големи разстояния без много загуба на ток.
Що се отнася до поведението на електромобила, то трябва да кажем, че той се усеща тежък, но въпреки това е много стабилен в завои. Това е така заради ниския общ център на тежестта, който е предопределен от наличието на акумулаторните блокове в пода на автомобила. Колата е стабилна, воланът е информативен, като единственият минус е свързан със спирачния педал на BMW iX3. Той не осигурява прецизен и стабилен отговор. С други думи изисква повечко натискане при нужда.
Иначе липсата на два електрически мотора, съчетано с инсталирането на блок с батерии отзад, осигурява на баварския модел почти перфектно разпределение на теглото: 47:53. Именно това решение прави възможно постигането на управляемост, сравнима с моделите с двигатели с вътрешно горене. Като цяло баварският електрически модел демонстрира уверена маневреност в града и отлична динамика и в градски, и в извънградски условия. Това отчасти се дължи на задното задвижване и на 20 мм по-ниския пътен просвет, поради което центърът на тежестта логично е по-ниско, а в резултат на това автомобилът, както вече споменахме, е по-стабилен.
Батериите, инсталирани под задната седалка, ви позволяват да изминете около 460 километра без презареждане, според производителя. Когато зарядът им "падне" отнема малко повече от половин час, за да ги презаредите до 80% на бърза зарядна станция. И това според производителя. Но докато последното твърдение е абсолютно вярно, то първото не е съвсем така. Екипът ни измина малко над 200 километра, а борд компютърът показваше, че оставащият заряд в батериите е достатъчен за още 80 километра. Това при комбинирано шофиране градско и извънградско без наличието на магистрала.
Може би по-студеното време си оказва влияние, но въпреки това смеем да твърдим, че декларираният от компанията автономен пробег от над 450 километра е невъзможно да бъде постигнат у нас. Но това е и единственият по-сериозен недостатък на електромобила. Съвсем умишлено не обръщаме внимание на екстериор и интериор, тъй като баварската компания, също съвсем умишлено не прави никакви радикални промени. Те са козметични и като цяло колата е трудно различима от стандартната Х3-ка. Различава я обаче цената. Базовата за BMW ix3 е 129 000 лева, което е доста за компактен кросоувър без 4х4 система, пък бил той и премиум. Но пък е в рамките на приемливото за електромобил от този клас.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Гоуст
09:55 12.03.2021
3 Бай Ставри
09:56 12.03.2021
4 Ивайло
Коментиран от #33
09:57 12.03.2021
5 Не става
Коментиран от #44
09:59 12.03.2021
6 Ss1
09:59 12.03.2021
7 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #14, #41, #47
10:05 12.03.2021
8 Пламен
Коментиран от #11
10:09 12.03.2021
9 Весел пор
Коментиран от #20
10:14 12.03.2021
10 Марио
10:15 12.03.2021
11 Махмуд
До коментар #8 от "Пламен":
Европейците вече нямат пари обаче за колите им ще си я купуват сами10:19 12.03.2021
12 Рено ентусиаст
10:20 12.03.2021
13 иван иванов
Коментиран от #15
10:22 12.03.2021
14 Шофьор
До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":
Ако кара в спортен режим може и да не стигне до Търново.Май и трябва да сменят името БМВ защото вече не е "Баварише" а "Чайнише". Сега гъзарчетата как ще се фукат че признават само германски коли.
10:25 12.03.2021
15 Хо хо хо
До коментар #13 от "иван иванов":
Тия смешници ли преди да го завладеят ще ги издави водата като ярета.10:27 12.03.2021
16 да я..
10:28 12.03.2021
17 БатП
Коментиран от #30, #31
10:29 12.03.2021
18 Пурко
10:33 12.03.2021
19 Ввв
10:33 12.03.2021
20 Антигерб
До коментар #9 от "Весел пор":
Вярно е че Европа сама се затрива заради еврогейските чиновници подчинени на Вашингтон.Санкциите срещу Русия не са срещу Русия а са срещу ЕС - технологична Европа с ресурсите на Русия е рецепта за успех и краварите гледат да не допуснат това защото еврото ще стане световна валута а това е смъртна присъде за краварника.
Всички санкции засягат само търговията между ЕС и Русия и няма никакви санкции засягащи търгорията САЩ - Русия.
10:35 12.03.2021
21 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ
от ДВГ с турбокомпресор" -
Ако си доплатите и още малко, може даполучите
звук от истински двигател - FERRARI...
10:37 12.03.2021
22 J Y Moineau
10:39 12.03.2021
23 Я вече не моем да разберем ?
Коментиран от #28
10:41 12.03.2021
24 Китайски
10:50 12.03.2021
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Мустафа
11:44 12.03.2021
27 Пламен
11:59 12.03.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Жоро
13:35 12.03.2021
30 трън
До коментар #17 от "БатП":
BMW са по-зле от всяка италианска кола, електрониката им е много зле. Не мога да коментирам Мерцедес, тъй като нямам лични наблюдения.15:11 12.03.2021
31 трън
До коментар #17 от "БатП":
Предният коментар не беше за Вас, за което се извинявам.Прав сте,че е за карачи, но това се отнася за по-старите модели. Новите са чудесни за шофиране, но изключително ненадеждни и скъпи са ремонтиране. Но както се казва, кефът цена няма.
15:14 12.03.2021
32 селтак
15:54 12.03.2021
33 гост
До коментар #4 от "Ивайло":
Ма ти не си купуваш БМВ щото е немско ,а щото е БМВ. Немски са и опелите , и фордовете.Коментиран от #35
16:57 12.03.2021
34 Бмв фен
21:07 12.03.2021
35 Бмв фен
До коментар #33 от "гост":
Опел и форд са най-нискокачествените немски марки за опела незнам ама форда е турски отдавна смятам знаеш баце.21:10 12.03.2021
36 Маняк на BMW
Коментиран от #38, #39
21:26 12.03.2021
37 дявола
22:22 12.03.2021
38 Баща ти
До коментар #36 от "Маняк на BMW":
Пий хаповете и обратно в леглото23:43 12.03.2021
39 Бай Шиле
До коментар #36 от "Маняк на BMW":
Представите на българите за Китай са от преди 10-15 години.Илиенци,маратонки... Мисля,че умишлено се филтрира и изкривява всичко за Китай.Ясно от кого и с каква цел.00:58 13.03.2021
40 Отсъствие по география
Коментиран от #43, #45
09:15 13.03.2021
41 Трифонов
До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":
Само в Търново, но само ако караш през цялото време с до 80 км.ч. Щото иначе с преспиване още някъде... И с всички електромобили е така. Включително прехваленият модел S. Един поддържа темпото ми от 190 км.ч. по Тракия, точно 20 км. и се наложи да поспре, че батериите му "критично загряха". Бъдещето вероятно е на електромобилите, но не на тези, захранвани с батерии.Коментиран от #48
10:04 13.03.2021
42 8755
16:26 13.03.2021
43 Komapak
До коментар #40 от "Отсъствие по география":
Прав си. По принцип е поднебесната империя😁11:05 15.03.2021
44 emillio
До коментар #5 от "Не става":
кара който може да кара. Лаик който пести, кара с предно. Производителите правят предно, защото е по-евтино.Механиката казва, че по-ефективно се прилага въртящ момент върху задните колела. Нелепия шофЕр като сбърка в завоя, с предно се "измъква" по-лесно, със задно се завърта по-лесно.
20:00 18.03.2021
45 emillio
До коментар #40 от "Отсъствие по география":
Мале, географията ти може да е ок щом знеш да въртиш глобуса, ама Литературата ти е много слаба, щом не си чувал за тази държава!20:04 18.03.2021
46 Разбирачев
19:08 14.05.2021
47 3-фазния
До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":
Мнението на някой без опит с такава кола има тежестта на една пpъдня.Добре че са Финес Чарджинг с Hypercharger HYC колонките по всички главни пътища и никой с кола на ток не слуша камиларските глупости.
00:02 12.01.2022
48 Този коментар е премахнат от модератор.