1 Октомври, 2021 15:13 8 443 7

Как новите етикети за гуми в ЕС помагат на шофьорите

  • гуми-
  • етикети-
  • ес-
  • автомобили

Те са ефективни особено при онлайн покупки

Как новите етикети за гуми в ЕС помагат на шофьорите - 1

Европа е първият регион в света, който започва да използва символ за сцепление на лед на гумите. Добавени са също така и символ за сцепление на сняг и QR код, който Ви отвежда до огромна база данни. Нововъведенията помагат на потребителите да сравняват различните алтернативи и да изберат гуми по свой вкус, например безопасни гуми, които спомагат за намаляването на разхода и вредните емисии на автомобила.

Етикетите на гумите се подновяват в целия Европейски Съюз. Новите етикети ще бъдат задължителни за гуми произведени след 1 май 2021, така че те ще започнат постепенно да се появяват върху продуктите, които се предлагат за продажба.

Всесезонните, летните и зимните гуми без шипове, които се продават в рамките на ЕС получиха първите си етикети през 2012 г. Това изискване за етикетиране се прилагаше обаче само за гуми за леки автомобили, SUV и ванове, и съдържа информация относно съпротивлението при търкаляне, сцеплението на мокро и външният шум при движение. Етикетите сега са променени: информацията също така включва сцепление на сняг и лед, както и QR код. Изискванията не се прилагат за зимни гуми с шипове.

Подходящите гуми за съответните условия

„Сцеплението на мокро, на практика, е противоположно на сцеплението на лед: разработването на едното обикновено намалява ефективността на другото. Гумите разработени за Централна и Източна Европа наблягат на характеристики, които са предназначени за асфалт, докато символът за сцепление на лед показва, че гумата предоставя нивото на безопасност нужно в предизвикателните зимни условия на Скандинавия. Символът за сцепление на сняг от своя страна показва, че гумите покриват официалните изисквания на ЕС за сцепление на сняг, което е от особено значение за държави като Германия, Италия и Скандинавските държави. Не препоръчваме гуми, разработени за Централна и Източна Европа, да се използват в условия, за които не са предвидени.“, казва Мати Мори, директор „Техническо обслужване на клиенти” в Nokian Tyres.

“Потребителите все по-често поръчват продукти онлайн. За тях е значително предимство това, че отсега нататък могат да проверяват символите и да изберат възможно най-подходящите гуми за условията, в които ще ги ползват те конкретно. Експертната помощ е налична в гумаджийниците, но онлайн няма кой персонално да Ви помогне да изберете най-подходящите и безопасни гуми.”, допълва Мори.

Огромна база данни с гуми

QR кодът е нов елемент върху гумите, който ще Ви отведе до огромна база данни, която събира информация за всички гуми налични на европейския пазар. Продуктовата информация е стандартизирана, позволявайки лесно сравнение между различните модели.

„В бъдеще етикетите за гуми ще бъдат допълнително разширени, за да дават информация и за различните видове износване, както и за пробега или експлоатационния живот на пътя. Решението вече е взето, но производството на тестовите модели ще отнеме години.“, коментира Ярмо Сунари, мениджър „Стандарти, правила и одобрения“ в Nokian Tyres.

Какво ни казват новите етикети за гуми?

• Съпротивлението при търкаляне се отнася за консумацията на гориво и емисиите въглероден диоксид. Най-добрата категория зимни гуми може да спести 0.6 литра гориво на 100 км в сравнение с зимен модел от най-ниската категория.
• Сцеплението на мокро показва спирачния път. На мокър асфалт, най-добрите гуми се нуждаят от около 20 метра по-малко, за да спрат когато автомобила се движи със скорост от 80 км/ч, в сравнение с гуми от най-ниската категория.
• Нивото на външен шум при движение показва нивото на шум извън автомобила. Чрез употреба на по-тихи гуми се намалява „звуковото замърсяване“ на средата, в която живеем.
• Символът за сцепление на сняг показва, че гумата покрива официалните изисквания и работи надеждно на сняг.
• Символът за сцепление на лед показва, че гумата е преминала тестове за сцепление на лед и е подходяща за условията на Скандинавската зима. Символът за момента се използва само при гуми за леки автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1225

    22 8 Отговор
    Помагат като качват цената на гумите, понеже производителите калкулират вътре разходите по новото етикетиране.
  • 2 Мен

    11 2 Отговор
    Претопли манджата
  • 3 Тодор

    14 4 Отговор
    Остават ми още 8 нови гуми Вида спорт за ладата. Дорде съм жив ще си ги карам. Имат страхотно сцепление
  • 4 гост

    12 2 Отговор
    който е купил миналата година добре е направил тази година цените са значително по-високи марката и моделът на който се бях спраял миналата година бяха по 80лв сега са по 100 лв
  • 5 Безполезно

    21 1 Отговор
    Имайки предвид спецификата на БГ пътища - дупки и ями (дори на магистралите), неработещо отводняване, съответно гьолища навсякъде (и на магистралите), пясък и кал останали от "опесъчаванията" в последните десетилетия и кални наноси от дъждове - за БГ трябват други етикети. :-)
  • 6 А ся ди...

    7 2 Отговор
    Аз не мога да разбера къде производителят е написал при какъв температурен диапазон, даден продукт има най-добри показатели...
  • 7 Gosho

    11 2 Отговор
    Айде,започват рекламите на гуми.Гуми за сняг,гуми за дъжд,гуми за лед,гуми за кал,гуми за мъгла.Купувай,народе!