11 Ноември, 2021 16:23 26 525 93

Колко издържат батериите на електромобилите?

  • електромобили-
  • батерии-
  • издържливост

Има много начини да забавите разграждането на батерията на електромобил, но въпреки това, няма да е възможно напълно да се спре този процес

Колко издържат батериите на електромобилите? - 1

Отдавна е доказано, че електрическите превозни средства са много по-евтини за експлоатация от техните авалози с двигатели с вътрешно горене. Въпреки това действителният живот на батерията все още е открит въпрос. Клиентите се интересуват много колко време ще им издържат фабричните батерии, но дори и за производителите това често е загадка. „Всяка отделна батерия се влошава всеки път, когато я зареждате и разреждате“, казват специалистите.

Уви, както батерията - лично на вашето електрическо превозно средство, така и всяка акумулаторна литиево-йонна батерия неизбежно ще намали първоначалния си капацитет с течение на времето. Темпът на този спад обаче е неизвестна променлива. Способността на батерията да поддържа заряд за дълго време се влияе от буквално всичко: от обичайния ви начин на зареждане до химическия състав на компонентите на батерията. Въпреки това, от многото фактори, допринасящи за влошаването на батериите в електрическите превозни средства, все още могат да се разграничат четири основни.

Бързо зареждане

Самото бързо зареждане не води непременно до ускорено разграждане на батерията. Съпътстващото прегряване обаче може да доведе до влошаване на вътрешните елементи и в резултат на това по-малко литиеви йони ще се преместят от катода към анода. За щастие, интензивността на такова термично износване не е толкова висока, колкото изглежда на някои.

Температура на околната среда

Замръзването може да забави зареждането на електрически автомобил и временно да ограничи неговия обхват. Топлината, от друга страна, ускорява зареждането, но продължителното излагане на горещи условия може да повреди батерията. Така че, ако колата ви чака предимно на открито, по-добре е да я оставите включена в контакт, за да може да използва външно захранване за охлаждане на батерията. Разбира се, ако батерията има охладителна система.

Пробег

Има един закон за всички акумулаторни литиево-йонни батерии: колкото повече цикли на зареждане, толкова повече износване. Tesla твърди, че батерията на Model S показва около 5% деградация след 40 000 км. Според графика следващите 5% от капацитета ще бъдат загубени за около 200 000 км. Разбира се, тези цифри са получени въз основа на статистика, така че не можете напълно да им се доверите. В края на краищата в батериите има дефектни клетки, ефектите от които графиката на спада на капацитета не отчита.

Време

Най-забележимият ефект върху състоянието на батерията обаче не е пробегът, а времето. През 2016 г. Марк Ларсен твърди, че неговият Nissan Leaf ще загуби около 35% от капацитета на батерията си до края на осемгодишен период. Което, разбира се, е много. Вярно е, че ранните моделът Leaf страда от такава сериозна деградация. При по-новите версии батерията е получила течно охлаждане и трябва да загуби капацитет много по-малко.

Профилактика

За да поддържате батерията си в отлично състояние през годините, препоръчваме следното.

- Ако вашият електрически автомобил стои дълго време на слънце през летните месеци, опитайте се да го оставите свързан със зарядно устройство, когато е възможно. А ако имате Nissan Leaf или друго електрическо превозно средство с батерии без течно охлаждане, паркирайте го на сянка, където е по-хладно през горещите дни. Ако имате късмет и вашият електромобил има охлаждане на батерията, отделете 10 минути, за да подготвите предварително батериите, преди да шофирате. Това ще ги предпази от прегряване дори в най-силните горещини.

- Както вече споменахме, постоянният ток от 50 kW не вреди на батерията толкова, колкото мнозина си мислят. Въпреки това, ако шофирате предимно в града, зареждането с променлив ток ще бъде по-евтино и като цяло по-удобно. Освен това, гореспоменатото проучване не засяга съвременните зарядни устройства от 100 или дори 150 kW, от които повечето нови електрически превозни средства могат да се зареждат.

- Не позволявайте зарядът на батерията да падне под 10-20%. Всяка електрическа кола може да се движи с последния процент заряд, но избягването на тази критична зона е добра идея по отношение на здравето на батерията.

- Ако имате Tesla или друго електрическо превозно средство, което ви позволява ръчно да ограничите максималното ниво на зареждане, за ежедневна употреба, не зареждайте батерията повече от 90%.

Употребявана електрическа кола?

Акумулаторните батери са с гаранция от 8 години или 160 000 км, така че все още е валиден за много употребявани електрически автомобили. Гаранцията покрива влошаване, ако капацитетът на батерията падне под 70%. Разбира се, това ви позволява да погледнете по-спокойно в бъдещето, но все пак е по-добре да изберете такъв екземпляр, който има повече останала гаранция.

Тук няма откровение: с най-голяма предпазливост трябва да се отнасяте към стар електрически автомобил или с голям пробег. Технологията на батериите днес е много по-напреднала, отколкото преди десетилетие. Ето защо е по-добре да доплатите за по-нова версия, отколкото да платите за следгаранционна смяна на батерията по-късно.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 43 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Саше

    74 14 Отговор
    Ясно! Значи няма да купувам електричка.

    Коментиран от #3

  • 2 Петю

    54 5 Отговор
    А в какви граници се движат цените на новите батерии?

    Коментиран от #4

  • 3 БАЙ Х@Й‼

    47 9 Отговор

    До коментар #1 от "Саше":

    Що бе ❗ Слагаш теглич, едно ремарке с агрегат или втора батерия и си О.К.‼️
  • 4 БАЙ Х@Й‼

    45 7 Отговор

    До коментар #2 от "Петю":

    За сега около 50% от цената на МПС! Ама като ти сложат ЕКО такса за утилизация на старата .......
  • 5 гост

    46 8 Отговор
    Кой ли смелчага в България ще купи употребявана електрическа кола след няколко години когато загрижените за екологията европейци започнат да ги подменят?

    Коментиран от #9

  • 6 onq s konq

    36 10 Отговор
    Урановата батерия на Вояджър 1 работи вече 43 години, като се зарежда от слънчеви панели.

    Коментиран от #11

  • 7 DrivingPleasure

    44 8 Отговор
    Хахаха в общи линии електричката е много убава, ма ако може да я караш с опнат кабел :D

    Препоръката е да не падаш под 20 и да не надвишаваш 90% - тоест от 300те км пробег на "масовите" да ползваш 200. Да караш само при идеална околна температура и да си купиш нова след изтичане на гаранцията.

    Между другото мит е, че е евтина за експлоатация, едни австралийци показваха, че е по-скъпо да караш модел 3 вместо М3

    А... и П.С. много производители минават на по-евтини батерии и компоненти по задвижването, заради липса на ресурси - тосет малки пробези с голямо ел потребление... а откато превключихме на чиста енергия въглищата са с рекордно потребление :D :D :D
    ... електрофили, СЪР :D

    Коментиран от #14

  • 8 Гост

    36 5 Отговор
    Милите ни еврогейци искат да ни оставят да си ходим пеша, колко от хората могат да си позволят 70 хил.лв за електричка, а има места в северозападна част дето от години няма обществен транспорт.
  • 9 Грета Тунберг

    24 16 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Едва ли ти ще си този смелчага, скъпи.Тесла няма да си купиш дори и втора употреба.Може да си купиш електрическо колело..... втора употреба.
  • 10 Къш-къш

    35 7 Отговор
    Ела ми я зареди лятоска в Гърция или Турция, когато е 42 градуса, и горе на баира ще става панаира!
  • 11 От чужбина

    11 2 Отговор

    До коментар #6 от "onq s konq":

    Глупости! Тем се монтират т.нар термоелектрически генератори. Като източник на топлина се ползва отработено ядрено гориво което е много силно радиоактивно и отделя топлина в продължение на много години. НЕ остатъчния уран отделя топлината, а продуктите от делене. В някои версии това гориво е преработено за да се отдели точната съставка която отделя най-много топлина. Така "генератора" е по-компактен и дълговечен. В действителност цялото количество отделена енергия от отработилото гориво е многократно по-малко отколкото същото гориво е отделило докато е работело в ядрения реактор. Освен това термоелектрическите преобразователи са т.нар Хром-Алуминиеви двойки, с доста ниско КПД. Предимствата са дълговечност и липса на всякаква поддръжка. Подобни "генератори" са се използвали за разни дълбоководни сонди разхвърляни из океаните.
  • 12 Рав4

    36 17 Отговор
    Карам Рав4 хибрид модел 2021 г с 10 г гаранция на хибридната система и батерията и никакви електрички не са ми приоритет. Където реша тивам без да правя тънки сметки къде да спирам да зареждам, да нощувам и т.н. Лятото бях на почивка в Хърватска Дубровник. Не съмспиралда почивам, зареждам и др.подобни екстри, ако бях с електрокар. Само по границите дето сме спирали, но там няма как трябва. Среден разход за за 2300 км отиване и връщане, като сме и обикаляли 5,8/100. Това е натоваренс 4 човека, багаж, багажник на покрива и стойка на теглича с 4 колелета на него. Равката е 222 к.с. 4х4. При такъв разход електричка не ми трябва.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Баварец

    5 23 Отговор

    До коментар #7 от "DrivingPleasure":

    Е, не е много убава, но скоро като видиш новия въглероден данък, ще стане по-убава! А, като видиш и таксите за влизане в града, както и годишния данък на "пушилката", ще крещиш, че е най-убава. Ще се молиш дори, но няма, защото ще е толкова скъпа, че ще си сложиш плакатче и отвреме-навреме ще подгряваш със Спарк

    Коментиран от #15, #79

  • 15 DrivingPleasure

    23 6 Отговор

    До коментар #14 от "Баварец":

    Значи викаш новата технология ще бъде въведена не защото има конкурентни предимства, а защото ще наложим безумни и с нищо неоправдани данъци на старата...

    е колега, ето за това никога няма да съм електрофил - просто е кофти да си толкова тъп

    -----
    П.С. (не се разбира от начина по който си написал одобряваш електропростотията или не за това "тъп" не е лично, разбирай го според позицията си)

    Коментиран от #17

  • 16 Това конкурентно предимство ли е?

    9 8 Отговор
    Джеф Дън, професор от Университета Далхоузи в Канада, доктор по химия, който тества нови 4 680 батерии в лабораторията си по искане на Tesla, сподели резултатите от тригодишните си изследвания. И те са меко казано впечатляващи.

    И така, Дан симулира цикли на зареждане и разреждане от 0 до 80%, което се равнява на около 350 километра пробег в съвременните електромобили Tesla. След 10 хиляди цикъла батериите все още са в изправност с приемливо ниво на влошаване на качеството на заряда.

    Това е еквивалентно на 3.5 милиона километра за автомобил. Освен това Дан потвърди добре известния факт, че батериите се влошават най-вече, когато са напълно заредени и напълно разредени. В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава.

    Според професора ежедневните пътувания до работното място са идеални, когато зарядът падне от 80% на 70%, последван от презареждане обратно до 80%. В този случай батерията може да издържи почти вечно. Дан също така отбелязва, че в мобилни устройства като смартфони или лаптопи потребителите са склонни да зареждат батериите си до 100% и често ги разреждат до 0%, което ги кара да се развалят след няколко години.

    Коментиран от #22, #80

  • 17 Предишния отговор беше до тебе

    8 15 Отговор

    До коментар #15 от "DrivingPleasure":

    Ти понеже си зле със сметките : "В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава."


    Нека ти го сдъвча защото няма да го разбереш иначе. Дори да приемем че 50% от капацитета е само 200 километра, 15000 цикъла по 200 километра са само 3 милиона километра без влошаване на капацитета на батерията. Ако ти се вижда малко като дневен пробег и изминати километри, ще ти сметна и колко са 15000 дневни цикъла това са 41 години и един месец. И това ли ти се вижда малко?

    Коментиран от #23, #81

  • 18 Алекс

    12 2 Отговор
    До коментар 17,
    Ами като правиш такива разсъждения купи си тогава една такава електричка и векувай с нея, че 3 милиона км.и 41 години са много ама наистина много...!!!!

    Коментиран от #20

  • 19 Никой не кара толкова километри

    3 11 Отговор
    И понеже това е непосилен пробег за който и да е шофьор, когато тази батерия стане масова, освен за шофиране, ще се използва и за съхранение на енергия, която да се връща в мрежата при нужда.

    15 000 цикъла по 40квч са 600 000квч съхранение на енергия почти без промяна на капацитета на батерията. Само по 10ст. да пести или печели собственика от киловатчас, са 60 000лв. без да мръдне батерията. При при цена на нова батерия 100$/квч, цялата 80квч батерия ще струва 8000$ при смяна.

    Коментиран от #24, #25

  • 20 Разбира се

    6 7 Отговор

    До коментар #18 от "Алекс":

    Само да им разрешат да връщат в мрежата, както nissan leaf, на мига ще си купя една, за да я ползвам за power bank на колела. Искрено се надявам да го направят, когато започнат серийното производство на тези батерии в завода в Берлин. Веднага ще утроя броя на фотоволтаиците на покрива, а вие се подигравайте колкото си искате и обяснявайте кое е невъзможно.
  • 21 ел техник

    2 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: постоянният ток от 50 kW -КАТО НЕ РАЗБИРАШ ОТ ТОК, НЕ ДАВАЙ АКЪЛ
  • 22 Turbo

    14 5 Отговор

    До коментар #16 от "Това конкурентно предимство ли е?":

    Тесльо пак доказваш,че си зле със математиката хахахаха за три години изследвания този простфесор за да постигне 10-15 000 цикъла на презареждане,трябва да е правил по 40 до 60 цикъла на зареждане и изразходване на енергията на ден,което е практически невъзможно хахахаха като лъжеш,поне лъжи с мярка.

    Коментиран от #26, #37

  • 23 DrivingPleasure

    12 4 Отговор

    До коментар #17 от "Предишния отговор беше до тебе":

    Знаеш ли, предлагам ти да си купиш една такава (за която дори Мъск който е пълно плямпало) не посмя да се похвали на батери дей даже и с половината на показателите, които посочваш.

    Купи си, и 2061ва година ако си още с нея и не е умряла ще ти платя парите, които си дал за нея :) То бива фантазии, бива, ама вие прекалявате :)
  • 24 Turbo

    12 4 Отговор

    До коментар #19 от "Никой не кара толкова километри":

    Вместо да смяташ колко стотинки ще изкараш с фантазиите си да продаваш ток хахахаха по добре помисли как да изкарваш повече пари хахахаха вместо да пишеш цял ден за глупавите си идеи по форумите.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Турбо пътешественика във времето

    3 12 Отговор

    До коментар #22 от "Turbo":

    "Тесльо пак доказваш,че си зле със математиката хахахаха за три години изследвания този простфесор за да постигне 10-15 000 цикъла на презареждане,трябва да е правил по 40 до 60 цикъла на зареждане и изразходване на енергията на ден,което е практически невъзможно хахахаха като лъжеш,поне лъжи с мярка."

    Това от твоите години ли са? По колко дни има една твоя година?

    По мои сметки, при 5000 цикъла годишно и 60 цикъла на ден, както си ги сметнал, твоята година би трябвало да има 83,33 дни. Ами нищо ново под слънцето. С твоите сметки, толкова.

    В конкретния случай 10000 цикъла за три години девет цикъла на ден. Напълно възможно и теоретично и практически! 2,6 часа на цикъл от 0 до 80%.

    Хайде спри да даваш цифри, че всеки път се излагаш, ама яко!

    Коментиран от #27, #28, #39

  • 27 Turbo

    12 2 Отговор

    До коментар #26 от "Турбо пътешественика във времето":

    Тоя простфесор денонощно ли работи,365 дни в годината хахахахаха работните дни за година са около 250,без събота неделя и официалните празници хахахахаха 15000:250=60 цикъла
    10000:250=40 цикъла за ден хахахахаха хахахахаха тоя простфесор няма ли почивка,работи по 24 часа в денонощието хахахаха батерията 4680 от септември 2020 г още си е на картинка.

    Коментиран от #29

  • 28 Turbo

    8 3 Отговор

    До коментар #26 от "Турбо пътешественика във времето":

    40 цикъла по 2,6 =104 часа
    60 х 2,6=156 часа
    Пак разтегли денонощието над 24 часа хахахаха
    расте ли,растели ти нослето?

    Коментиран от #31

  • 29 Абе пътешественико във времето

    1 6 Отговор

    До коментар #27 от "Turbo":

    Ти за три години 250 работни дни ли имаш? По 83,3333333 дни на година? По 6,94444444 работни дни в месеца?
    По 1,6025641 работни дни в седмицата? Вярно си скаран както с математиката, така и с хронологията! Пак те съветвам ПО НИКАКЪВ ПИВПД ДА НЕ СПОМЕНАВАШ ЦИФРИ !

    Всяко споменаване си е жива излагация за тебе! Сега беше поредната, но със сигурност не е последната!

    Коментиран от #30, #32

  • 30 Turbo

    7 1 Отговор

    До коментар #29 от "Абе пътешественико във времето":

    Дори и така пак не ти излизат сметките хахахаха 15000:750=20 цикъла по 2,6 часа/цикъл=52 часа ти излиза денонощието
  • 31 Не слушаш и това е

    2 10 Отговор

    До коментар #28 от "Turbo":

    СПРИ С ЦИФРИТЕ, ИЗЛАГАШ СЕ!

    250 дни по 24 часа ли е работния ден на професора? Да не мислиш, че ръчно разрежда и зарежда батериите и стои с Мултицета в ръка да мери токове и напрежения и да изчислява капацитета на батерията? Всеки тестер на батерии за 10 долара прави всичко това автоматично и записва резултата. Сещаш ли се какъв хардуер и софтуер използва професора? Разбира се, че за трите години, които са 1095 дни в нашата реалност, а не 250 дни, батериите са се зареждали денонощно без почивка, заедно със стотици други батерии. Тези са дали най-добрите резултати и производството на новите батерии ще се основава на тяхната технология.

    Коментиран от #33, #34

  • 32 Turbo

    6 3 Отговор

    До коментар #29 от "Абе пътешественико във времето":

    10000:750=13,3 цикъла по 2,6=34 часа ти излиза денонощието хахахаха този простфесор е правил опитите си на друга планета.
  • 33 Turbo

    7 4 Отговор

    До коментар #31 от "Не слушаш и това е":

    Ти се спри да лъжеш хахахаха че ти порасна носа Пиано кои хахахаха

    Коментиран от #35

  • 34 Turbo

    7 4 Отговор

    До коментар #31 от "Не слушаш и това е":

    Добре бе тесльо 15000:1000=15 цикъла на ден по 2,6 =39 часа ти излиза денонощието хахахаха дори всичко да е автоматично,пак не излизат изчисленията хахахаха по малко лъжи,че да не те хващат.

    Коментиран от #36

  • 35 Хайде сега пак прочети

    2 6 Отговор

    До коментар #33 от "Turbo":

    "В конкретния случай 10000 цикъла за три години девет цикъла на ден. Напълно възможно и теоретично и практически! 2,6 часа на цикъл от 0 до 80%. Хайде спри да даваш цифри, че всеки път се излагаш, ама яко!"


    Това го казах в първото мнение и не съм го променвл още. Хайде погледни ти колко пъти си смени мнението, за да донагласиш реалността към своята.


    В нашата реалност трите години имат 1095 дни, а по нашата математика 10 000/1095= 9,13242009 зареждания за денонощие. В нашата реалност денонощието има 24 часа. 24/9,13242009= 2,628часа = 2 часа, 37 минути и 41 секунди за един цикъл зареждане/разреждане в нашата реалност.

    Как е в твоята реалност и при вашата математика? 40 или 60 зареждания в денонощие?

    Слушай се в съвета ми и не казвай цифра дори когато те питам колко е часа в момента защото пък ще се изложиш и ще кажеш 86 часа и 108 минути и дата 108 февруари 6807 година.
  • 36 Спри да пишеш цифри че се излагаш

    5 7 Отговор

    До коментар #34 от "Turbo":

    15000 цикъла не са от 0-80% , а са доста по-кратки цикли. Прочети отново десетина пъти и дано го разбереш : "В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава."

    По нашата математика при 15000 цикъла за три години са 13,6986301 цикъла на ден и се падат по 1,752 часа, което е 1:45:07,2 часа на цикъл.

    Пак тотално бъркаш понятията и не знаеш кое по какво да умножиш и получаваш глупости!
  • 37 Пак питам пътешественико?

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "Turbo":

    "Тесльо пак доказваш,че си зле със математиката хахахаха за три години изследвания този простфесор за да постигне 10-15 000 цикъла на презареждане,трябва да е правил по 40 до 60 цикъла на зареждане и изразходване на енергията на ден,което е практически невъзможно хахахаха като лъжеш,поне лъжи с мярка." Това от твоите години ли са? По колко дни има една твоя година?

    Както виждаш повторил си че става въпрос за три години! 1095 дни по 40 или 60 цикъла са 43 800 или 65 700 цикъла според тебе. Егати батериите. При 350км на цикъл отидоха на 23 милиона километра. Ти направо изкопа дъното!

    Коментиран от #38

  • 38 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #37 от "Пак питам пътешественико?":

    Мун40,какви хиляди милиони цикли си сънувал пак за батерии, които още не съществуват.То бива тесларски фантазии,но твоите ги няма никъде.

    Коментиран от #40

  • 39 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #26 от "Турбо пътешественика във времето":

    За да постигнеш 2,6 часа за пълен цикъл,това означава само бързо зареждане и разреждане.Няма такава батерият която да издържи 10 х. цикъла на такъв режим.Пак си спал отгънат и си сънувал с пръсти в контакта.

    Коментиран от #41

  • 40 Питай турбо пътешественика

    3 4 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Той пътува във времето и говори за някакви батерии на които 3 години подред правили ежедневни 40 до 60 зареждания. Нали и аз това му казвам, че в нашата реалност такива батерии все още не са измислени.

    Коментиран от #43

  • 41 Това да не ти е елхим-искра

    2 6 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Ти май въобще не си в час с новите технологии. Още първата Тесла през 2012-та зареждаше до 80% за 40 минути на 120 киловата зарядно. Сегашните зареждат за по-малко време на 250 киловатови зарядни. Тук говорим за още по-бързо зареждане на батерията, но въпреки това са я зареждали за час и половина. На това ли му викаш бързо зареждане, което скапва батерията? Въобще прочете ли че бързото зареждане не я скапва, а я скапва придружаващото загряване, което може да се избегне, ако охлаждаш батерията по време на зареждане?
  • 42 AAAAAAAAAAa

    4 1 Отговор
    Аз съм с МОСКВИЧ 412 ЕЛ
  • 43 Гост

    3 5 Отговор

    До коментар #40 от "Питай турбо пътешественика":

    Съвременните батерии монтирани на електромобилите издържат до 500 цикъла.Ако се ползва буфер от 20 до 80% циклите се увеличават до 1000.Новите батерии 2680 колко цикъла ще изкарат ще се разбере чак като влязат в производство и употреба Мун40.
    10000 цикъла са в сферата на научната фантастика.Цикъл от 2.6 часа е твоя фантазия.

    Коментиран от #45

  • 44 И не сменяй Ника

    0 6 Отговор
    Не е нужно в другата тема да пишеш като турбо а тука като Гост. Знам, че си опериран от срам и въобще не ти пука колко глупаво изглеждаш в очите на останалите когато напишеш поредното си умозаключение, което няма връзка с реалността. И за да не обявяваш лабораторния експеримент в идеални условия дори за теоретично невъзможен, ето ти и един пример от реалността. С Tesla модел 3 бяха изминати 2781 км за едно денонощие, като са заредени 865 кВтч. Това са 13,5 цикъла зареждане разреждане до 80% при реално шофиране в напълно реални условия и зареждане на реални зарядни, а не в лабораторни условия. Ако са правили този пробег ежедневно, за три години щяха да направят 14 782,5 цикъла на батерията до 80%. Дали онези 10 000 цикъла на професора са били невъзможни при много по-добра батерия, която може да се зарежда много по-бързо и да отдава много по-голяма мощност?

    Коментиран от #46, #47, #54

  • 45 Пиши си като турбо

    3 6 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Сметките те издават, че си същия математик и пътешественик във времето. Как ще коментираш онази Тесла от 2013 година дето измина 1,3 милиона километра, като не може да направи повече от 400 км пробег с пълна батерия, тоест максимум 300 км с от 0 до 80% и то на теория! Последната батерия е сменяна над 500 хиляди километра с ремонтирана и тази ремонтираната е изминала 800 хиляди километра. Ще сметнеш ли колко цикъла са? 500 цикъла са 150 хиляди километра. И това са най-старите батерии 18 650. Батериите на Тесла модел 3 които са 2180 са много по-добри. Новите батерии 4680 пък са съвсем друга ера в технологиите на батериите. Щом най-старите издържат толкова при добър топлинен мениджмънт, колко ли ще издържат най-новите?

    Коментиран от #48

  • 46 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #44 от "И не сменяй Ника":

    Мун40, на колко киловата зарядна станция са зареждали.

    Коментиран от #49, #51

  • 47 Turbo

    3 1 Отговор

    До коментар #44 от "И не сменяй Ника":

    Смятал съм на ум,не на салфетка хахахаха от там е грешката
  • 48 Turbo

    3 1 Отговор

    До коментар #45 от "Пиши си като турбо":

    През деня имам работа,правя кинти хахахаха не мога да вися цял ден във форума.Ако се чудиш защо ме нямаше цял месец,баща ми почина и не ми беше до спорове с теб.Имам си работа, клиентите тръгнаха.

    Коментиран от #50

  • 49 Аман от празни приказки

    0 3 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    На 400кв зарядна станция са зареждали, но каква е връзката с темата? Някаква сметка ще дадеш ли като знаеш мощността или питаш ей така да си правиш вятър на устата?
  • 50 Съжалявам!

    2 1 Отговор

    До коментар #48 от "Turbo":

    Искрени съболезнования за баща ти!

    Коментиран от #74

  • 51 Салфетките ли свършиха

    2 5 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Или батериите на калкулатора? Още ли не можеш да сметнеш, онзи с най-старите батерии на Tesla колко цикъла зарежда безплатно годишно на бързи зарядни станции, след като прави по 3 зареждания на ден. В нашата реалност годината има 365 дни, че да не правиш грешката от другата реалност, в която имало 83 дни.

    По твоите сметки за половин година животът на тази батерия би трябвало да свърши, защото 500 цикъла са 166 дни.

    А пича си прави по 1000 зареждания на година и хич не му пука за разсъжденията ти!

    Коментиран от #55

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Норге

    1 5 Отговор
    Факти
    ФАКТИ.БГ
    Новини »
    Авто »
    Kia също се отказва от двигателите с вътрешно горене
    11 Ноември, 2021 13:081 98725
    Kia също се отказва от двигателите с вътрешно горене
    kia-ev6-ev9-sporage-двигатели с вътрешно горене
    Без повече бензинови и дизелови коли за корейската марка в Европа след 2035 година
    Kia също се отказва от двигателите с вътрешно горене - 1
    Галин Ганев
    Галин Ганев
    Автор във Fakti.bg



    ×
    Ads by WayToGrow
    Освен анонсирането на електрическия кросоувър Kia EV9, днес корейската компания направи още едно важно изявление, свързано с автомобилите с двигател с вътрешно горене и по-конкретно, техните продажби в Европа.

    Kia също се отказва от двигателите с вътрешно горене - 2

    Едва ли новината, че Kia е поредният автомобилен производител, който се отказва от бензиновите и дизеловите двигатели е изненада за някой, след като от Hyundai заявиха подобно нещо в началото на месец септември. От компанията обявиха, че ще се фокусират да преобразуват и заводите си в максимално щадящи околната среда съоръжения, като през 2045 година от марката се надяват да достигнат нулеви вредни емисии.

    Kia също се отказва от двигателите с вътрешно горене - 3
    По отношение на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, корейската компания си поставя срок до 2035 година, когато ще бъдат продадени и последните модели с бензинов или дизелов двигател и 2040 година за други важни па
  • 54 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #44 от "И не сменяй Ника":

    Мун40,аз си изкарвам прехраната с труд и знанията от образованието си.Не мога да пиша денонощно.
    При тези условия, зареждане с 400 квт зарядна ще са нужни 2,16 часа зареждане.Остават 22 часа за каране с 140 км/ч.Възможно е но не всеки ден и то с двама шофьори.Дизела кара по над 1000 км на ден и на другия ден почива.Три години никой не може да кара по над 2000 км на ден.Батериите също няма да издържат натоварването.Производителя дава някакви данни които никога не са верни.

    Коментиран от #59, #68

  • 55 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #51 от "Салфетките ли свършиха":

    Мун40 пак си измисляш опорките.Дай го този където зареждал по три пъти на ден да го проверя.Име адрес и телефон моля.Ти на дизела се подиграваш бил карал с памперси.С 400 км пробег и 3 зареждания това са 1200 км.И това всеки ден в годината без почивен ден.Няма отпуска почивни дни празници.Тоя да не спи по зарядните и да живее в колата си.Уля се яко в лъжите.

    Коментиран от #58

  • 56 BangoPehlivan

    4 5 Отговор
    Бай Ганьо, още не може да се убеди че автоматичната скоростна кутия е по добра.....вие за батерии му говорите 😂

    Коментиран от #62, #76

  • 57 Ехааа

    0 4 Отговор
    Нещо не разбрах? "Отдавна е доказано, че поддръжката е по ефтина". Това е първата статия, която го споменава.
  • 58 Склерозата ли те хвана

    0 4 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    Този рекорд беше направен още през ноември месец 2019 година и досега е споменаван поне 100 пъти

    Никой не зарежда от 0 до 100 % , следователно зарежда поне три пъти за да мине 600 километра на ден, защото два пъти означава от 0 до 80%.

    Коментиран от #60

  • 59 Нали ти казах че не ставаш

    1 4 Отговор

    До коментар #54 от "Гост":

    Как пък ги сметна тези 2,16 часа зареждане? Казах ти че ще се смеем и нищо не можеш да сметнеш, дори да ти кажа мощността на станцията. Просто ти се губят фундаментални неща.

    Коментиран от #61

  • 60 Клипа на рекорда

    2 3 Отговор

    До коментар #58 от "Склерозата ли те хвана":

    Ето ти и видеото

  • 61 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #59 от "Нали ти казах че не ставаш":

    На теб ти липсват базови знания Мун40.Заредени са 856 квтч на 400 квт зарядна по твои данни.За колко часа общо е станало зареждането офлюх тесларски.

    Коментиран от #63

  • 62 Норге

    2 6 Отговор

    До коментар #56 от "BangoPehlivan":

    Никога повече не искам ръчка.Тук в тези задръствания и кръгово след кръгово..познай..пъплиш на полусъединител.
    Тук се износва най-бързо съединителя и десния шарнирен болт .
    А съединителя струва тук направо майка си и баща си по сервизите.
    Ръчката е вече отживелица,и мазохизъм.Родих се направо с автоматик.Като натиснеш гс педала и излита направо.А с ръчката е мъка ,докато тръгнат по светофарите и съм ги изял вече и забравил.Лошото е като се туткат пред теб.

    Коментиран от #64

  • 63 Не ти липсва фундаментално мислене

    1 3 Отговор

    До коментар #61 от "Гост":

    Липсват и мисленето въобще! За колко време ти се зарежда телефона в контакт 230 волта 16 ампера? Мощността му е 3680w, а капацитетът на батерията ти е 15Wh. По твоята логика, батерията на телефона ще се зареди за 14,6739131 секунди. Направо пращиш от акъл.

    Коментиран от #65

  • 64 BangoPehlivan

    1 2 Отговор

    До коментар #62 от "Норге":

    Пожелавам ти да си вземеш електрически, или поне плъг ин хибрид с поне 100км Ел пробег, за да видиш колко по добре е от това да ходиш да се ръсиш 3лв за литър.
    Аз минавам 100км с 16 квч!, Което е има няма 4лв на 100.....ако плащам, но не ми се налага :)
    А разбирачи, колкото искаш!

    Коментиран от #90

  • 65 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #63 от "Не ти липсва фундаментално мислене":

    За цялото пътуване са заредили 865 квтч като са ползвали 400 квт зарядна станция.Колко време са зареждали.Делене на две числа се учи в началните класове Мун40.

    Коментиран от #67

  • 66 ТRIF

    1 2 Отговор
    Юнаци, много ме разсмивате. Изобщо не сте на ясно с методиките за измерване на тези батерии и се дърляте като дънаци. Ха прочетете малко, посъберете сили па пак.
    Ето Ви малко инфо за практиката:
    Ако е възможно не зареждайте литиево - йон батерии над 80%. Зареждането над 80% скъсява значително живота на батерията.
    Не я разреждаите под 20%. Ако използвате 80% зареждане до 40% разреждане при оптимални температура, разряд и заряд циклите на батерията се увеличават в десетки пъти.
    Една корекция: При батериите има заряд и разряд. Презряд се нарича зарездане с ток по - голям от допустимия или продължаване на зареждане на вече заредена батерия.
    Литий - йон батерите са доста различни според елементите които се използват в тях, технология и производител. Сравняваите ябълки с ябълки.
  • 67 Е така де!

    1 2 Отговор

    До коментар #65 от "Гост":

    И аз направих същото. Разделих капацитета на телефона ти 15 ватчаса на мощността на контакта 3680w и получих 0,00407608696 часа, което са 14,6739131 секунди. Значи телефонът ти се зарежда за толкова време. Виждаш ли колко си кух?

    Времето за зареждане не зависи само от мощността на зарядното, а от мощността, която може да поеме батерията. Дори на оригиналното 250 киловата зарядно на Tesla supercharger, зареждането с тази мощност трае само няколко минути, а след това мощността пада. При 50% заредена батерия мощността пада под 100 киловата, въпреки че мощността на зарядното продължава да е 250 киловата. Още като зададе въпроса за мощността на зарядното ми беше ясно колко си далече от истината!
  • 68 Турбо математика

    0 2 Отговор

    До коментар #54 от "Гост":

    И понеже постоянно сменяш Ника, да не мислиш че не знаем кой се крие зад този Ник? Да не мислиш че са много турбо математиците като тебе?


    "Мун40,аз си изкарвам прехраната с труд и знанията от образованието си.Не мога да пиша денонощно. При тези условия, зареждане с 400 квт зарядна ще са нужни 2,16 часа зареждане.Остават 22 часа за каране с 140 км/ч."

    Ще ми обясниш ли как във вашата реалност при 22 часа каране със 140 километра изминавате 2780 км?

    В нашата реалност още на 20-тия час, ще си изминал 2800км, а за следващите два часа ще си изминал още 280 км и ще станат общо 3080!

    Искрено се надявам да не си изкарваш прехраната със знанията по математика!

    Коментиран от #69, #70, #71

  • 69 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #68 от "Турбо математика":

    Теб си те ползвам за гаргара Мун40.Най накрая схвана че те будалкам.Тесла S може да зарежда на 400 квт зарядна но максималната мощност на зареждане е 200 квт.За 865 квтч ти трябват 4,3 часа и за шофиране ти остават 19,7 часа.За да измине 2781 км за това време трябва да карат с 141 км/ч средна скорост.Трудно постижимо.Особено 3 години по 365 дена.Батерията също няма да издържи.

    Коментиран от #73

  • 70 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #68 от "Турбо математика":

    Смяната на ника си е твой патент.Мен ще ме различиш по обръщението Мун40.Турбо те нарича теслю.
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Гост

    3 1 Отговор
    Я преброй колко коментара ти трябваха за да усетиш гаргарата.Като не ти изнася ме триеш.
  • 73 Пак си прочел някъде нещо

    1 3 Отговор

    До коментар #69 от "Гост":

    Но отново не си го разбрал. Даже и не разбра какво ти написах. Максималната мощност е 250 киловата, а не 200 както си написал!

    И започни да правиш разлика между теория и практика. Турбо обясняваше как е теоретично невъзможно да се направят 10000 зареждания за три години, което са 9,13242009 зареждания за ден в идеални условия, а аз ти показвам как на практика в не чак толкова идеални условия са постигнати 13,5 цикъла.

    Хайде познай ако е възможно да се получат 13 цикъла на практика дали е невъзможно да се получат 9 на теория?
  • 74 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "Съжалявам!":

    Благодаря.От рака няма спасение.
  • 75 Перър Динеков

    2 1 Отговор
    Вместо да караме автомобилите на французина Ги Негре ( двигателят работи само със сгъстен въздух ) и да пазим околната среда от замърсяване ... ние ще караме атомобили с батерии . Колко литии и кадмии трабва да се добият за да се направи една огромна батерия за лека кила ?! Къде са Гриин Пиис да наливат акъл за производство на Air Cars и да протестират срешу замърсяването на околната среда
  • 76 Тя ако беше по-добра Ф1 и WRC щяха да

    2 0 Отговор

    До коментар #56 от "BangoPehlivan":

    Карат и те с автоматици ама карат с ръчки, що ли!?
  • 77 Въпрос към

    1 0 Отговор
    разбирачите! Извинявам се, че е малко извън темата, но все пак, моля за съвет: В момента карам Тойота Аурис Хибрид, от която съм страшно доволен, но е вече на 9.5 години! Планирам да я сменя към пролетта на 2022. Бюджет 20-30К евро, може и малко повече, ако си струва! Какво бихте ме посъветвали като концепция и по-конкретно? Благодаря!
  • 78 Гост

    2 0 Отговор
    Отдавна било доказано?!?! И кога го доказахте бе, журнале? Когато сменихте носача на Теслата за 7К$ ли? Или когато се оказа, че тока скочи повече от очакваните ви прогнози?
  • 79 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Баварец":

    Ти не казваш, че електричката е убава, а че ще бъдем принудени да я харесаме насила.
  • 80 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Това конкурентно предимство ли е?":

    Тестовете в лаборатория се правят тогава, когато резултатите от тестовете на пътя не са задоволителни.

    Коментиран от #83

  • 81 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Предишния отговор беше до тебе":

    Редовно забравяш да сметнеш и с колко ще падне капацитета на новата ти батерия, ако жена ти забрави да я зареди и я остави три дни разредена. Този отговор много те притеснява и ти винаги го отбягваш, като ни уверяваш, че всеки ден, всеки чс и всяка минута ще си следиш нивото на батерията, моментните цени на тока, че да спреш насред пътя за Бусманци, да зареждаш или да отдаваш в мрежата, понеже сега било най-изгодно според борсовите нива на цените, на тока.

    Коментиран от #82

  • 82 И какво ще стане?

    0 6 Отговор

    До коментар #81 от "Гост":

    И какво ще стане на батерията, ако остане разредена няколко дена? Ако не я забрави за половин година не е чак толкова голям проблем. По-голям проблем е да я забрави заредена на 100%. Ама и това няма как да стане, защото по подразбиране зареждането става до 80% и си стои толкова дори да я държиш три години включена в контакта.

    Коментиран от #84

  • 83 Я се разберете с другия гост

    2 4 Отговор

    До коментар #80 от "Гост":

    Той твърдеше че било невъзможно в реални условия да минаваш по 2780 км всеки ден и аз съм съгласен с него. Много по-лесно е да симулираш същите условия на температура, ток на зареждане и ток на разреждане, в лабораторията и да ги повтаряш отново и отново и отново и отново и така 10 хиляди пъти в продължение на три години докато си пиеш питието в хотела в Павел баня, докато батерията се зарежда от разрежда зарежда, разрежда, зарежда, разрежда, а на тебе ти плащат за тези изследвания.

    Или пък да пишеш по форумите или да чистиш листа в моя случай, докато работата си върви на автопилот в дори и в неделя. Други обаче държат лично да си свършат работата и въртят по 1000 километра на ден. Всеки си има глава на раменете и си я ползва както си реши.

    Коментиран от #85

  • 84 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #82 от "И какво ще стане?":

    Тук говорим за литиево йонни батерии. Вие със старите телефони с никел метал хидридните батерии, можете да си ги държите на 0% цял месец. Литиево йонен телефон на 5% за две нощи вече няма да държи ток. Ще го зареждаш по два пъти на ден. Пробвай, щом си курназ.

    Коментиран от #87

  • 85 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #83 от "Я се разберете с другия гост":

    Не ми се измъквай, като ме пращаш при лудия. В лабораторни условия е едно. В реални е друго. Затова едните са лабораторни а другите са реални. Нали не смяташ да си ползваш колата само в лаборатория?

    Коментиран от #86

  • 86 Дрън-дрън

    1 3 Отговор

    До коментар #85 от "Гост":

    В лабораторията можеш да провериш как се държи батерията в много по-екстремни условия, отколкото в реалния живот. Как точно мислиш да поддържаш половин час 200 километра в час в реални условия! Ще затворят специално заради тебе някоя магистрала? Да не мислиш, че батерията прави разлика дали ще дърпаш от нея 50 или 500 kW за двигателя или за друг консуматор?

    Коментиран от #92

  • 87 Хайде бе?

    0 4 Отговор

    До коментар #84 от "Гост":

    Хайде изкарай някой стар телефон от чекмеджето и го зареди, да видим като е стоял толкова време на 0% дали няма да можеш да го заредиш?

    Коментиран от #91

  • 88 torus motun

    0 1 Отговор
    САМО ДА КАЖА , АМАН ОТ ТЪПИ СТАТИИ В БГ САЙТОВЕТЕ ЗА ЕЛ КОЛИТЕ ТО БИВА НЕВЕЖЕСТВО АМА ТОВА МИНАВА ВСЯКАКВИ ГРАНИЦИ , ПЪК ПАПАГАЛИТЕ ОТ ДОЛУ ТЯХ НЯМА ДА ГИ КОМЕНТИРАМ С ТЕХНИТЕ НАЙ ТЪПИ КОМЕНТАРИ НА ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ. И ДА ЗАВАРША ЧЕ ВСИЧКО Е ВЕЧЕ НАПРАВЕНО И ИЗМИЛЕНО , КАЗВА МАТЕРИАЛА ГРАФЕН.

    Коментиран от #89

  • 89 ТRIF

    1 0 Отговор

    До коментар #88 от "torus motun":

    Матеряла за които споменаш ГРАФИИН или ГРАФИН (Graphene) е известен от 1962г. Въпреки чудесните му качества практическото му използване все още е много ограничено.
  • 90 Норге

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "BangoPehlivan":

    Вече съм с Киа Соул,2020.
    452 км с едно зареждане.
  • 91 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #87 от "Хайде бе?":

    Изкарах, Нокия 3310, заредих, работи. Друго?
  • 92 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #86 от "Дрън-дрън":

    Всички бодали си мислят така и после се чудят защо в реалността разходът не излизат, както пише в наръчника от лабораторните тестове.
  • 93 УСА боклук

    1 0 Отговор
    Ха сега умножете 150 кв. по цената евентуална за 1квч и ще видите кое е по евтино за 350 км. Тока или горивото?