18 Февруари, 2022 11:04 8 638 12

BMW намери заместител на конвенционалните кабели в автомобилите

  • bmw-
  • кабели-
  • проводници

Новата технология ще намали теглото на автомобила, както и ще спести място и пари

BMW намери заместител на конвенционалните кабели в автомобилите - 1

BMW и няколко други големи производители са инвестирали 250 милиона долара в стартиращата компания CelLink в Калифорния. Нейната разработка е иновативна технология за свързване на електронните компоненти на автомобил с източници на захранване, наречена "гъвкава сбруя". Тези проводници на веригата тежат по-малко, заемат по-малко място и струват по-малко. CelLink твърди, че един "гъвкав пакет" с може да замени няколко традиционни кабелни снопа.

Тъй като за пълното функциониране на автомобила са необходими значително по-малко гъвкави плоски проводници, технологията също така ще повиши нивото на автоматизация в производството. Според разработчиците иновативните проводници вече се използват на "стотици хиляди електрически превозни средства", но на кои, те не уточняват. Към днешна дата единствената марка, която е произвела толкова много "зелени" автомобили в САЩ, е Tesla.

CelLink, основана през 2011 г., е базирана в Сан Карлос и увеличава производството си непрекъснато от 2019 г. Общо компанията успя да събере около 315 милиона долара, които ще бъдат инвестирани в изграждането на завод с 25 линии в Тексас. Предвижда се заводът да отвори врати в края на 2022 година.

Гъвкавите нови проводници ще бъдат полезни не само в леките автомобили, убедени са от CelLink. В бъдеще те биха могли също да заменят обемисти кабели в търговски превозни средства, да се използват в техниката на селското стопанство, за военни и космически приложения.

Ще припомним, че в началото на февруари ирландската компания Navitas Semiconductor обяви, че е готова да въведе силови интегрални схеми на базата на галиев нитрид (GaN) в електрическите превозни средства. Благодарение на такива полупроводници ще бъде възможно да се увеличи автономният пробег, да се намали цената на батериите, а също и да се ускори зареждането три пъти, уверяват създателите.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 шахх

    43 4 Отговор
    И ще станат за еднократна употреба заради един такъв възел!
  • 2 Започна се

    10 19 Отговор
    Малко по малко започнаха да излизат наяве технологиите на Тесла и започват да ги копират.
  • 3 Дали е така

    42 5 Отговор
    Обикновено новите разработки са за намаляване на разходите. Това не значи, че тези гъвкави проводници ще са по-качествени. Означава че ще са по-евтини.
    И като знам колко са качествени лентовите кабели в телевизорите и как се отлепват от матриците, хич не ми вдъхват доверие.
  • 4 Хахаха

    24 8 Отговор
    Дай им на немците да икономисват пари и материшаи и да продават на двойни цени. Чудя се още народите как им се връзват на рекламите.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Ал Тъпоне

    30 1 Отговор
    От толкова "зелени" технологии в крайна сметка ще позеленееш от яд, като си купиш някаква еднодневка за сумати пари и тя изфъшти веднага, след като и изтече гаранцията и се усетиш, че тази "зелена" технология са те изпратили за "зелен хайвер".!
  • 7 тфхрпл

    27 4 Отговор
    Ама тия верно ли говорят за лентови кабели като за някаква "иновация"?

    Коментиран от #8

  • 8 mm?

    5 8 Отговор

    До коментар #7 от "тфхрпл":

    дали става дума за лентовите кабели или за друго ?прочети пак деее

    Коментиран от #10

  • 9 Баце

    9 12 Отговор
    А наще учени разработват чушко пек за 3-и чушки! Ехее,назад са немците с материала!
  • 10 тая

    7 1 Отговор

    До коментар #8 от "mm?":

    година пплупроводници, догодина цели !...
  • 11 Готин

    3 0 Отговор
    Късо съединение в автомобил е много вероятно да се случи по много причини за разлика от чистата електроника. С новите проводници в автомобилите вероятността при късо съединение да е нужна цялостна смяна на "бараката" се увеличава в пъти. Е ми, мерси за инфото. Следващата "нема" да е ново БееЕнннВЕЕ, ща знайш!
  • 12 незнайко

    2 0 Отговор
    Много се чудя при наличието на сегашната електроника защо трябва да върви цял сноп кабели от арматурното табло до багажника ? Не може ли да са само 3 ? Плюс , минус и кабил по който вървят сигналите за стопове мигачи заден ход и други ! В багажника малка платка с къси кабели до съответните консуматори !!! Представяте ли си колко кабел ще се спести !!!