19 Април, 2022 10:05 37 960 60

Колите на Hyundai харчат масло и съсипват двигателя

  • kia-
  • hyundai-
  • двигател-
  • проблем-
  • разход на масло

Твърди се, че повишеният разход на масло всъщност е свързан с ускорено износване на мотора

Колите на Hyundai харчат масло и съсипват двигателя - 1

В Калифорния собственици на автомобили Hyundai и Kia заведоха колективен иск срещу автомобилния производител заради прекомерна консумация на двигателно масло. Според CarComplaints.com този проблем засяга 19 корейски модела от различни години на производство, които са били оборудвани с двигатели от серията Nu, Gamma, Theta, Lambda и Kappa. Тук става дума не само за увеличен разход за масло, но и за факта, че неправилната работа на системата за смазване води до ускорено износване на двигателя.

Първо, ищците отбелязват, че трябва да контролират нивото на маслото и да го добавят по-често, отколкото е предписано в инструкциите. Освен това дилърите не могат да решат проблема с повишения разход на масло по никакъв начин и не предлагат никакви компенсации на клиентите.

Второ, твърди се, че маслото в корейските двигатели прониква във възли, където не трябва да бъде. По-специално, това води до повреда в горивната камера и изпускателната система. Има повишено износване на двигателите, поява на въглеродни отлагания и други продукти от горенето на маслото, което води до скъпи ремонти.

Трето, ако автомобилист, редовно допълващ масло, го добавя с марж - над максимума - тогава възникват още повече проблеми. Коляновият вал разпенва маслото и то започва да излиза през гарнитурите.

Според ищците тези проблеми са свързани със следните превозни средства:

2012-2020 Hyundai Elantra
2009-2018 Hyundai Genesis Coupe
2019-2021 Hyundai Kona
2020-2021 Hyundai Palisade
2010-2012 и 2015-2021 Hyundai Santa Fe
2009-2010 и 2015-2021 Hyundai Sonata
2011-2021 Hyundai Sonata Hybrid
2010-2013 и 2015-2021 Hyundai Tucson
2011-2021 Hyundai Veloster
2020-2021 Hyundai Venue
2010-2021 Kia Forte
2017-2020 Kia Niro
2011-2020 Kia Optima и Optima Hybrid
2012-2021 Kia Rio
2011-2020 Kia Sorento
2012-2021 Kia Soul
2011-2020 Kia Sportage
2018-2021 Kia Stinger
2022 Kia K5

Ще припомним, че миналата есен бивш инженер на корейска компания получи рекордна награда от властите на САЩ за докладване на дефект в дизайна на двигателите. Инженерът Ким Гуанг-хо, който е работил за Hyundai, докладва на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA), че автомобилният производител е наясно с проблемите с неговите двигатели и не ги е отстранил. За това бившият служител получи награда от 24 милиона долара от американските власти - процент от глобата от 210 милиона долара, наложена на компанията.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 63 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Б А Й Х @ Й ‼️

    112 12 Отговор
    😀😀😀
    Ами те от ФВ това вече го дават като нормално
    ‼️‼️‼️
  • 2 ДРТ ПРЧ

    42 66 Отговор
    ТОВА СА ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ. ИМАМ САНТА ФЕ-2012Г. КАРАМ ГО ВЕЧЕ ОКОЛО 60 000 КМ.И НЯМАМ НИТО ЕДИН ГРАМ РАЗХОД НА МАСЛО. ЗА СРАВНЕНИЕ МОГА ДА КАЖА ЧЕ ХОНДИТЕ ХАРЧАТ МАСЛО БЕЗОБРАЗНО. ПОНЕ ТОВА Е МОЙ ИЗВОД ОТ ПРАКТИКАТА

    Коментиран от #4, #7, #11, #25, #46, #48

  • 3 Нормален

    69 28 Отговор
    Обмислях варианта да си купя Хюндай и все повече и повече се убеждавам, че постъпих правилно като си останах хондаджия.

    Коментиран от #27

  • 4 Име

    49 26 Отговор

    До коментар #2 от "ДРТ ПРЧ":

    Възхвалявай ги и си карай масларката хюндай, а хората ги съдят и ще изкарат пари от това. Ама ти си по-умен, така е :)

    Коментиран от #37

  • 5 Blackthorn

    71 24 Отговор
    Имах телефон, на който пишеше NoKia :D А сега сериозно - по-добре Kia отколкото VAG -ина!

    Коментиран от #57

  • 6 Texas

    42 4 Отговор
    имах 2009 Киа Соренто новинка от дилъра,,нула проблема с маслото,,единственото е че беше далеч от икономична на бензина,,гълташе като Газ 53.

    Коментиран от #9

  • 7 Нормален

    55 5 Отговор

    До коментар #2 от "ДРТ ПРЧ":

    АМи аз пък ще ти кажа, че не знам какви хонди си карал, но аз такива проблеми не съм имал никога.Нито със Сивик7, нито с 8.По принцип у нас битува мнението, че хондите харчат масло, но я се огледай какви са болшинството от тези автомобили у нас.Останали от 90-те години батали за по 2000лв.Прелюд на газ, Сивик VTI на газ ... Няколко грохнали Интегри в цяла България...Да не говорим, че още от едно време специално Сивиците се караха от разни пишман рейсъри, които отваряха двигателите за щяло и нещяло да ги ,,засилват" и да слагат комплекти китайски части.Хора с ограничени средства правещи се на състезатели с икономия от поддръжка.
  • 8 Учуден

    45 6 Отговор
    Преди години един познат мина 800000км с Хюндай Елантра-такси и едва при този пробег започна да харчи около 0.5л/1000км.

    Коментиран от #30, #32

  • 9 Blackthorn

    34 8 Отговор

    До коментар #6 от "Texas":

    Ами това си е проста физика - Сорентото си е почти камион! Втория фактор е неизвестен - а именно умееш ли грамотно да управляваш бензин като избор на обороти и предавка, а също ускоряваш ли плавно, използваш ли инерцията... При мен, особенно при сегашните цени на горивата реалният ми разход на 24 годишна кола е по-нисък от стойностите дадени по книжка.

    Коментиран от #19

  • 10 Пеуник

    39 1 Отговор
    Проблемни са новите бензинови мотори след 2011-12 година. Оплакванията са от цял свят. Хюндай знаят за проблема, но немогат да го решат. В добрия случай се появява след 100 000. Естествено в България новия внос колите са над 200 000 и нещата не изглеждат добре. Хубаво е да се избягват по-новите бензинови двулитрови. Те и не държат цена. Там е уловката. По-старите са по-читави.
  • 11 Ха ха

    34 15 Отговор

    До коментар #2 от "ДРТ ПРЧ":

    Хондите може и да харчат масло ама щото са над 500-600 000км инъче забрави да харчат масло а повечето марки вече са умрели на тези км
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Майстор

    25 7 Отговор
    Да им слагат м10 и няма да горят тия хамериканци нямат масла развалят колите.
  • 14 Sportage

    33 1 Отговор
    Имам Kia Sportage 2017 2.0 diesel от 3г. И никога не съм имал проблем с маслото. Явно производството за Америка има някакъв проблем пък и нали знаете ,че американците се съдят и за най-малкото
  • 15 1979

    30 1 Отговор
    В статията не се уточнява за какви двигатели става дума - бензинови или дизелови. Повечето бензинови са с директно впръскване - GDI Там е нормално. Имам такова Мицубиши и то гори масло. Всички с такива мотори се оплакват.
  • 16 1979

    23 0 Отговор
    И в допълнение правят много нагар. Ако напишете в Ютуба нещо от рода на ,,GDI проблем ще се хванете за главата. Иначе вървят яко.
  • 17 Пеко

    32 2 Отговор
    Демек бяха здрави докато продаваха коли с атмосверки, разработвани от митсубиши през 80те, впрочем като повечето немски от ония години....май не било лесно да се правят "модерни" коли а?
  • 18 Тити

    10 24 Отговор
    Особено модела i30 на който катализатора се раздробява има няма на 60 хиляди и познайте къде отива право в цилиндрите
  • 19 Texas

    21 0 Отговор

    До коментар #9 от "Blackthorn":

    става въпрос за 3.3Л 6 цил,,с автомат трансмисия,яко шаси тежи над 2 тона,както и да карам яде бензина,,но по темата,понеже сам си сменям маслото и филтрите,докато я имах 2016 не съм имал никакви тех проблеми,,само да отбележа че става въпрос за Тексас,САЩ.
  • 20 Буха ха

    28 6 Отговор
    Само някой който не се е качвал на нищо друго освен на Москвич може да сравнява Хюндай с Хонда, особено двигателите им
  • 21 Porek

    14 0 Отговор
    Имам Киа 2012 1.6 GDI на 150000км. До 10000км след смяна на маслото не го пипа, след това от 10 до 15000 лапа 200-300мл
  • 22 Киа

    15 0 Отговор
    Става въпрос за бензиновите двигатели. 2.0 бензин в Европа също е проблемен, задират цилиндри. Карал съм дизел 2011 от магазина до 8 год 128000 км 2.0 автомат, маслото си оставаше колкото е налято по гаранция.
  • 23 Газ 66

    18 39 Отговор
    Чета и си мисля.....Колко трябва да ме е изнасилил живота че да си купя корейска кола

    Коментиран от #38, #40

  • 24 Собственик

    17 0 Отговор
    Вече трети нов карам. Първо и10, после и20 и сега и30н. Мога само да кажа за последния-няколко дефекта на ел. седалките. Като цяло при всички-слаба боя. Всички са карани на немския аутобан и се пържат яко, но с маслото няма ядове. А и да има-гаранция 5 години. Живи и здрави!
  • 25 ГанЯ

    18 7 Отговор

    До коментар #2 от "ДРТ ПРЧ":

    Да сравняваш Хонда с Хюндай, е неуместно.
  • 26 тези

    10 2 Отговор
    Явно не са имали бмв...
  • 27 Хохохо

    18 1 Отговор

    До коментар #3 от "Нормален":

    Ами питай таксиджиите в София. Познавам човек, който има три броя Елантра на по 700-800 хил.км. За съжаление вече не ги правят така.
  • 28 гост

    13 0 Отговор
    Аз например съм карал с еднакви видове двигателни масла, класифицирани по SAE 5W-40 на различни известни производители ,от едното харчи от другото не го пипа!
  • 29 Кози

    9 10 Отговор
    Карам си Шкодичката на 15 години и 275000км и ме боли фара за вашите модерни масларки

    Коментиран от #52

  • 30 Потребител

    13 1 Отговор

    До коментар #8 от "Учуден":

    Колега, да не бъркаме двигателите на Мазда и Муци (предимно бензинови), които се слагаха по лиценз в Кия/Хюндай.
  • 31 Блез Паскал

    7 2 Отговор
    Имам Renault Megane с двигател K4M, който е на 100.000 км. и не е мръднал.
    Не гори изобщо масло. Колкото е нивото на маслото при смяна, толкова си остава до следващата смяна.
    Сменям го на 15.000 км.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 233223223

    7 1 Отговор
    Имах Мазда 6 2005г бензинова която харчеше около 3л масло на 10000км. Двигателят е на Форд със скапани сигменти и гумички на клапаните. Колата бе на около 150000км абсолютно реални.

    Коментиран от #35

  • 34 Маслоядчо

    9 3 Отговор
    Питай я мойта астра G1.6 ecotec.Масло не сменям,само на доливане.5л. на 8к. Как е ?Добре?Още може знам Опел е все пак.Те бакшишите за това са на Кия нали?Бакшиш да дава излишни пари за масло не познавам.
  • 35 До 33

    5 2 Отговор

    До коментар #33 от "233223223":

    Пише се сегменти,а не сигменти.Защо си неграмотен?
  • 36 Чичовото

    4 0 Отговор
    Четеш заглавието и си скубеш косите , заради журналистическия гений...
  • 37 ДрБр

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "Име":

    Карам трети пореден Хюндай, (Пони, Соната, И-30), всички купени нови от дилъра и никога не съм имал проблем с маслото.

    Коментиран от #49, #51

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Фен

    9 0 Отговор
    Имам I30 на 250 х. не харчи масло .Доволен.
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Значи

    2 16 Отговор
    Да ви светна ,хюндай и киа се правят под ръководството от немски специалисти които са работели за ауди и фолсваген а те знаят как се правят автомобили.
  • 42 Сандокан

    11 4 Отговор
    За ВАГ тогава какво да кажем че харчат масло бензин 10към1
  • 43 Уебстър

    6 1 Отговор
    А някои модели на hyundai имат страшно скъпи съединители .... Смяната излиза около 5, 6 бона...
  • 44 Пехотинец

    1 1 Отговор
    Купувайте коли които са се доказали- поне на 500 хил. Ха ха хааа.
  • 45 Пешо

    2 0 Отговор
    Имам клиент с i30 бензин. Купил колата на под 20000 мили, а на 70000 се сети да пита кога се сменя масло. Очаквах с новото масло двигателя да умре😁. Пряк свидетел съм на това!
  • 46 Miusuka Madoto

    7 5 Отговор

    До коментар #2 от "ДРТ ПРЧ":

    Говориш ПЪЛНИ глyпocти! Карам само Хонди от 2004 - два бензинови Акорда и дизелов Сивик - нито едната кола, никога не бутна масло, никога не съм доливал! И само да те светна: Хюндай и КИЯ могат само да дишат прахта на Хонда!!!! Измислици, които започнаха историята си с Японски ДГТ-та на Мицубиши ще се сравняват с най-големият производител в Света на ДВГ, при това най-качествените ДВГ! Тия сравнения са просто НЕЛЕПИ!
  • 47 ГДР-иеца кайто говори на ГДР-ииски!!

    2 3 Отговор
    Пълни глупости всеки който иска да узнае истината може да пита Бакшиш!
  • 48 Реалист

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "ДРТ ПРЧ":

    Мойта чучурка по голяма от ваште:))
  • 49 Реалист

    2 1 Отговор

    До коментар #37 от "ДрБр":

    Те проблем имат бедните с таратайки ноф фнос:) ние привилигированите сме друга бира:)
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 инж Химик

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "ДрБр":

    По колко години и километри си карал всяка от тези коли?
  • 52 инж Химик

    7 1 Отговор

    До коментар #29 от "Кози":

    Те щото Шкодите не са с двигатели от ВАГ групата , а те пък въобще не харчат масло и са перфектни. Вервай си

    Коментиран от #60

  • 53 инж Химик

    3 6 Отговор
    Като човек на 50 години и като човек , карал над 20 различни коли ( лични и служебни ) , мога да ви кажа , че двигателите на Рено са едни от най-здравите и безпроблемни. Започнал съм от на баща ми Жигулата , карал съм японски , немски , корейски и френски коли. И то по много - последните 20 години работата ми е свързана с много пътуване.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Крум

    7 3 Отговор
    Пълни глупости пишите,Южнокорейците почняха да изпреварват автомобилни гиганти,по качество и дизайн и се чудят вече как да ги очернят! Карам Киа на 250000 км е и капка масло не бара! Айде карайте си немските кандила с чипове и дишайте свеж въздух!!!!
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Zaz

    1 2 Отговор
    Имам Киа Рио 1200куб бензин купена нова 2016г сега е на 130хил и си върви по същия начин като нова без да харчи масло а разхода лятото и е в градско 6.5 зимата 7.5 но съединителя и е проблемен, фабрично нов сдаде багажа. Само корейците дават гаранция на двигателя 150 Хил км мисля че правят добри коли с доста твърдо окачване :)
  • 59 някой

    0 0 Отговор
    По старите мотори на корейците бяха Митсубиши , и си бяха извоювали славата на много здрави и непретенциозни двигатели. За новите явно не са ги скопосали . Дано не ги чуят и собствениците на много нови германски премиуми , ще настане едно съдене , едно нещо.
  • 60 Физик

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "инж Химик":

    Ако 2.0 TDI CR е силно вероятно да не го пипа изобщо, дори и при long life масла и интервал на смяната - 30 000 км!!!
    Ако има неверници-докарвам им няколко примера на живо и с различен пробег!!!