1 Август, 2022 08:46 10 460 44

АвтоВАЗ се връща към производството на по-мощни двигатели

  • автоваз-
  • лада-
  • двигатели-
  • lada

Двигателите ВАЗ-21129 се използват на модели Largus и Vesta. За разлика от двигателя с осем клапана, който вече е възстановен в производството, този двигател с шестнадесет клапана не е напълно локализиран

АвтоВАЗ се връща към производството на по-мощни двигатели - 1

Волжският автомобилен завод може скоро частично да се върне към производството на автомобили с 16-клапанови двигатели ВАЗ-21129. Припомнете си, че този двигател с мощност 106 конски сили бе инсталиран на моделите Largus и Vesta. Според "Автоград новини" в края на юли около 600 от тези двигатели са били сглобени в завода в Толиати, като някои от тях ще се монтират в последната партида от 240 автомобила Vesta NG.

Говорейки за Vesta, отбелязваме, че по-рано същият източник съобщи, че Ижевският автомобилен завод е успял да намери компоненти за сглобяване. По предварителни данни, след пускането на тази партида от 240 автомобила, производството на Vesta ще бъде прехвърлено в Толиати, за да бъде възобновено през 2023 г. Но сега в Толиати правят само 8-клапанови двигатели ВАЗ-11182, които се инсталират на по-малкия модел Granta.

ВАЗ-11182 е почти напълно локализиран и затова производството му стартира толкова бързо, след като заводът бе спрял работа през пролетта. Но в 16-клапановия ВАЗ-21129 се използват части от Federal Mogul, инжектори Siemens Deka и сензори на Bosch. Може би именно във връзка с това засега говорим само за производството на ограничена партида от 600 двигателя.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БеГемот

    42 12 Отговор
    Брутално...без аналог!

    Коментиран от #3

  • 2 Пилот на Ферари

    21 16 Отговор
    Интересно твоя Форд колко е аналогов ? И на колко 15 години е ?
  • 3 Холодоголодомор

    29 13 Отговор

    До коментар #1 от "БеГемот":

    Поне Бензин имат...
  • 4 Я си правете

    36 25 Отговор
    водка,и кисели краставички това поне го умеете! Видяхме какви "коли" правихте, и правите!

    Коментиран от #6, #33

  • 5 Машала

    37 25 Отговор
    За какво производство изобщо се говори? 600 двигателя. 600 автомобила. Един китаец в гаража си ще ги произведе за една година. Руската автомобилна индустрия си е още умрял кон! Ако китайчетата не направят заводи там и такава ще си остане. Но и тях ги е стртах да влагат средства в една империя, за която не се знае утре дали няма да влезе с танковете си на юг. На руснака му дай желязо - мотика от титан и танк от стомана. Ракети прави благодарение на всичко откраднато от Германия. Тай му да помпа газ и петрол и да си вари самогон!

    Коментиран от #7

  • 6 Пилот на Ферари

    34 30 Отговор

    До коментар #4 от "Я си правете":

    И какви коли правеха ? И сега ако има нова Лада 1500S за 6 700 лева бих си я взел .
    Въпреки че ще е модел на 40 години.

    Коментиран от #9, #14, #27

  • 7 Пилот на Ферари

    19 0 Отговор

    До коментар #5 от "Машала":

    Говорят за възобновяването на тоя модел двигател . Не изобщо за леки автомобили .
  • 8 Дългият

    18 20 Отговор
    Като знаят какви алкаши ще ги управляват тези автомобили,да има как ще монтират двигатели 50 коня...И завода като всичко останало...в тази страна...Не са чували за 150 коня или за 200...ама няма да издържат ламарините...ще се разпадне.....

    Коментиран от #43

  • 9 Гост

    14 13 Отговор

    До коментар #6 от "Пилот на Ферари":

    С такива като теб,никога няма да има прогрес.....

    Коментиран от #10

  • 10 Пилот на Ферари

    16 14 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    И какъв е прогреса на автомобилния парк в България с бракувани автомобили ? Средна възраст на автомобилите в България - 18 години . Можеш и сам да го провериш .
    Да се чудиш как половината от тях изобщо минават технически преглед .

    Да не говорим че дори Албанците които не са в ЕС забраниха вноса на автомобили над 10 години .

    Коментиран от #11, #18

  • 11 Охо-бохо

    19 12 Отговор

    До коментар #10 от "Пилот на Ферари":

    Да те питам за техническия преглед. Да ти работят светлините и да "държат" спирачките" колко е трудно за стар автомобил? Телевизора ви напълни главите само с либерастки кухи клишета!

    Коментиран от #12

  • 12 Пилот на Ферари

    15 6 Отговор

    До коментар #11 от "Охо-бохо":

    Не ти разбрах коментара ?
    Искаш да кажеш че един технически предглед се свежда до светлините и спирачките ?
    Я върви прекарай на технически преглед един такъв автомобил в Германия .
    Само малко ръжда да има по тръбичките и си до там .
    Нищо че автомобила лачен и на малко години .
  • 13 гост

    24 17 Отговор
    Автоваз се връща ... към автомобили на Флинстоун.
    Само за него имали технологията ....
  • 14 Да си ми жив

    27 16 Отговор

    До коментар #6 от "Пилот на Ферари":

    и здрав!!! Пилоте на Жигули! Ще има ще има "чисто нова лада 1500 за 6700лв" НО ще трябва да направиш първоначална вноска 1500 лв. и да почакаш мааалко 15 годинки да ти дойде реда....

    Коментиран от #15

  • 15 Пилот на Ферари

    19 7 Отговор

    До коментар #14 от "Да си ми жив":

    Благодаря , дано съм жив и здрав .Да ти се връща и на тебе . И ти ще чакаш 15 години за 15 годишен Голф за 6 700 лева .

    Коментиран от #17

  • 16 Куку

    22 16 Отговор
    Тия трябва да бъдат " изчегъркани "!!! Само правят живота на нормалните, развиващи се нации по-сложен. Като не могат да напредват дай да дърпаме другите на долу, с войни,разрушения, смърт и глад!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 пепи

    15 3 Отговор

    До коментар #10 от "Пилот на Ферари":

    В Испания, средната възраст на автопарка прехвърля 14 години . Което не е кой знае колко с 18 години в България .

    Коментиран от #26

  • 19 Опорка

    14 1 Отговор
    Единственото, което им липсва са дюзи и датчици. Явно са намерили китайски контрагенти (така или иначе тоя бош се прави там) и са пуснали прибна серия.
  • 20 Питащия

    13 4 Отговор
    Отново БЪДЕЩЕ ВРЕМЕ нали???
  • 21 Питащия

    15 17 Отговор
    На който му ХАРЕСВАТ РУШНЯШКИТЕ ДЪРГЕЛИ ДА ЧАКА И ДА СИ КУПИ! А иначе аз чаках за жигула 19 г. Страшни боклуци!

    Коментиран от #22, #37

  • 22 46951

    17 16 Отговор

    До коментар #21 от "Питащия":

    Боклуци, боклуци, но ОЩЕ се движат по пътищата, за разлика от мнооого кап. автомобили. А западните дараци на четвъртата година започват да дават фира, така са направени, за да купуваш нови, а колко мангизи гълтат за части - не ти е работа. Така че, изчекай малко, ще видим дали пък ВАЗ няма да е по-добър. Не слагай каруцата пред коня.

    Коментиран от #30

  • 23 Питащия

    13 13 Отговор
    До "22"
    Явно и ти си от разбиращите, знаещите и можещите?! Дано си купиш МЕЧТАНИЯ РУШНЯШКИ ДЪРГЕЛ за да си доволен, но не пропагандирай рушняшките боклуци! 🇩🇪
  • 24 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    14 12 Отговор
    Никой не им ще модерните двигатели, чудо на откраднати патент.
  • 25 Достави си сам

    7 5 Отговор
    Намираш си нови инжектори, датчици, въздушни възглавници и ABS контролер, пращаш ги в Толиати и там ти ги слагат на новата Лада.
  • 26 дизела

    9 7 Отговор

    До коментар #18 от "пепи":

    По принцип няма значение една кола на колко години е а как се подържа и в коя държава минава прегледи. Познавам все още хора дето като си купят две гуми втора употреба и черпят в кръчмата или купил си 230 коня кола да се гъзари но и слага газ и то при комшията че оня имал Кадет на газ и разбирал. Ако нашият 18г автопарк рече мине през западно-европйски преглед 80-85% ще бъдат бракувани тотал.
  • 27 Оня

    9 8 Отговор

    До коментар #6 от "Пилот на Ферари":

    И сега може да си купиш Лада , капиш ! ПилотЕ на Ферари , ама ферарито е на дъвка турбо
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 А бе , то

    6 1 Отговор
    с плюмка деца се не правят !
  • 30 вовкин

    5 5 Отговор

    До коментар #22 от "46951":

    прави вноска и чакай 15години

    Коментиран от #44

  • 31 иво

    7 5 Отговор
    КАМАЗ-а , НАГЛАСИЛ ВАЗ-а И СЕ ПОЛУЧИЛ ЗАЗ-а ! СЕГА К"ВО - ЛАДА-ПОЛЯНА ?
  • 32 Димов

    9 2 Отговор
    Връща??? Че кога ВАЗ са имали мощни двигатели?
  • 33 съдията Дред

    7 0 Отговор

    До коментар #4 от "Я си правете":

    Киселите краставички ги внасяха от България, сега от Тюркие
  • 34 Васил

    4 5 Отговор
    Аууууууууууу каква мощност 106 кончета направо това ведро на колела няма да се удържа.
  • 35 Тодор

    8 2 Отговор
    Колко санкции има срещу България? Вероятно николко.. Колко има срещу Русия? Хиляди! Хората даже и сега правят. И успешно заменят чуждите стоки. Реално успешно. Какво правим ние в България значимо? Може ли някой да ми каже нещо, което е изключително българско? Всичко е ишлеме и чужди компании. Толкова, другари. Зная, че ви сработва условния рефлекс на Русия, но това е действителността. И преди да започнете да плюете когото и да било по този свят, погледнете себе си. После нас, като държава. И ако все още съвестта ви го позволява, напишете поредния платен хаплив коментар.
  • 36 Кво станА

    2 1 Отговор
    С Москвичите?
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 качествен контрол

    0 0 Отговор
    600 двигателя за 240 автомобила. Ще има избор.

    Очаквам с интерес какъв ще е компютърът на новия стар двигател.
  • 39 Йойо

    1 0 Отговор
    Въпроса е колко е въртящият момент,ако е 170 нютона,абсолютно обикновен мотор,без динамика,аз карам дизел мултиджет-16v въртящият момент е 300 нютона,тегли буквално като вол.На 6-та скорост си ги прави 200 км без проблем,взех я от Германия на аутобана без ограничения си ги вдигна без проблем.
  • 40 Бате Йойо

    0 0 Отговор
    Щом твоята е най убавата,ко са интересуваш колко Нютон е.Мога ти кажа,че има 17 предпазителя,9 релета и е с 5 ключа.
  • 41 Българин

    0 2 Отговор
    Карал съм Лада Нива, Лада 2107 и не исам да чуя за Лада.На Нивата и правих ремонт - в гаранция на скоростна кутия на 3000км., седмицата беше доста по добре от към ремонти- на 5000км. -протече кранче на парно, на 15000км. изкриви предни спирачни дискове, но най гадното- зимно време задницата и танцуваше на малко сняг и беше кофти за каране.После карам Опел Корса и си свиркам.
  • 42 незнайко

    0 0 Отговор
    106 коня !!! Защо изобщо ги произвеждат ??? Поне да са 99 за нисък данък а иначе 140 кс.и нагоре !!! Обаче производителите не се интересуват от данъка .
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 дедо Йоцо

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "вовкин":

    СТИГА С ТЕЗИ ПРОСТОТИИ-КАК СТАВАШЕ ТАКА ЧЕ ОТ 70ТА ГОДИНА СИ КУПУВАХМЕ ЛАДИ КАТО ПРОИЗВОДСТВОТО ИМ ПОЧНА 69ТА ГОДИНА!?България пълна с Лади и били чакали по 15-един глупак пък-19 години-демек писал се е преди да направят завода и 90то година си е купил колата--колко да сте прости да ги дъвчете още тези дъвки