16 Октомври, 2022 11:08 11 434 53

Зареждане на електромобил: Къде е България на фона на Европа

  • зарядни стан-
  • електромобили-
  • българия-
  • европа

Шест европейски държави имат по-малко от едно зарядно устройство на 100 км път

Зареждане на електромобил: Къде е България на фона на Европа - 1
Снимка: Shutterstock

Последният доклад, публикуван от ACEA ( Европейската асоциация на производителите на автомобили ) , отбелязва , че по-голямата част от точките за зареждане на електрически превозни средства в Европа не предлагат бързо зареждане , освен че са недостатъчни на брой.

ACEA насочваи вниманието на правителствата към тези два важни проблема , които рискуват да блокират разпространението на електрически автомобили. Шест държави от Европейския съюз нямат нито една точка за зареждане на 100 км път. 17 държави имат по-малко от пет зарядни станции на 100 км път и само пет страни на Стария континент имат повече от 10 зарядни на 100 км.

Освен това има огромна разлика между страните с най-много зарядни устройства на 100 км път и тези с най-малко. Например Нидерландия има една станция на всеки 1.5 км път, докато Полша, която е осем пъти по-голяма, има само един ездна зарядна станция за електромобили на всеки 150 км.

Зареждане на електромобил: Къде е България на фона на Европа
Снимка: Shutterstock

Скоростта на зареждане също е важен проблем на Стария континент, тъй като бързите зарядни устройства (с мощности над 22 kW) съставляват малка част от общия им брой. Всъщност ACEA твърди, че само една на всеки седем от всички европейски точки за зареждане е бърза. Всичко останало има капацитет от 22kW или по-малко и там не може да зарежда електромобили с приемлива скорост.

Сигрид де Врис , главен изпълнителен директор на ACEA, казва: „ Ако искаме да убедим гражданите в цяла Европа да преминат към електрическа мобилност през следващото десетилетие, зареждането на тези автомобили трябва да бъде толкова лесно, колкото е зареждането с гориво днес. Хората не трябва да пътуват километри, за да намерят зарядно устройство, нито трябва да чакат часове, за да заредят автомобила си. Молим членовете на ЕП да гласуват за решителни действия относно ценообразуването на инфраструктурата през следващата седмица, като поставят амбициозни инфраструктурни цели - с ясни механизми за прилагане - за всяка държава-членка."

Що се отнася до България, то изненадващо или не, ние не сме от най-изостаналите в това отношение. У нас зарядни станции за електромобили на 100 километра път са повече отколкото в страни, като Чехия, Испания, Гърция и др. С други думи по отношение на изграждане на зарядни станции България е в т.нар. "златна среда" сред държавите в Европа, но въпреки това и у нас тези станции съвсем не са достатъчни.

Зареждане на електромобил: Къде е България на фона на Европа

Зареждане на електромобил: Къде е България на фона на Европа

Зареждане на електромобил: Къде е България на фона на Европа


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Не, благодаря

    19 7 Отговор
    Много са ми смешни тези с електрическите играчки с техните мантри за зелена енергия, нулеви вредни емисии и всичко останало. Много им знаят балалайките, а не съм видял още нито един да чака на опашка за ток. Всичките джиткат на лошия бензин, а на мене ми пробутват хуморески.

    Коментиран от #7

  • 2 МАНИ ГИ ТИЯ ЕЛЕКТРИЧКИ

    22 6 Отговор
    ДА ВИ Е ЧЕСТИТО НА ТИЯ С ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ ИГРАЧКИ. ВАРНА ВЪВЕДЕ ЦЕНА 70 СТОТИНКИ НА КИЛОВАТ ЗА ДА СИ ЗАРЕДИШ ЕЛЕКТРИЧКАТА. ТОВА МАЙ Е БЕЗ ДДС. ПРОМИШЛЕНИЯ ТОК Е МАЛКО НАД 1 ЛЕВ ЗА КИЛОВАТ, ИНФ ОТ КОМШИЯТА КОЙТО ИМА ТРИФАЗЕН ТОК ПЛАЩА ПРОМИШЛЕН. КОЛКО КИЛОВАТА ТРЯБВАТ ЗА ДА МИНЕШ 100 КМ??? ИЗЛИЗА ОКОЛО 17 ЛЕВА НА 100 КМ. НА ПРОПАН БУТАН МИ ИЗЛИЗА 6.5 ЛВ ИЗВЪН ГРАДСКО И 9 ЛВ НА 100 КМ ГРАДСКО. АМИ ЗИМАТА???? КОЛКО ТОК ОТИВА ЗА ОТОПЛЕНИЕ??? КОЛКО ТОК ОТИВА ЗА КЛИМАТИКА?

    Коментиран от #3, #4, #8

  • 3 ПРОСТО КИРО И КОКОРА НИ УНИЩОЖАВАТ

    21 6 Отговор

    До коментар #2 от "МАНИ ГИ ТИЯ ЕЛЕКТРИЧКИ":

    Но това не е основният проблем. Електромобилите не се справят добре в екстремни студени климатични условия. Когато температурите паднат под двадесет градуса, те губят около 40 до 60% от пробега си. Това означава, че ако зимата е студена ще загубите около половината от електроенергията в батерията на вашата ел. кола. ЗАТВОРИХА НИ АЕЦ КОЗЛОДУЙ ,ЗАБРАНИХА НИ СТРОЕЖА НА АЕЦ БЕЛЕНЕ НО НИ НАТИСКАТ ДА КУПУВАМЕ ПРЕСКЪПИ ЕЛЕКТРИЧКИ НА ПРЕСКЪП ТОК. ЛУДИ УПРАВЛЯВАТ ТОЯ ЕС!
  • 4 Защо крещиш?

    9 14 Отговор

    До коментар #2 от "МАНИ ГИ ТИЯ ЕЛЕКТРИЧКИ":

    Крайно време е да се въведе правило, че е забранено писането с главни букви което е в интернет е равностойно на крещене и се използва от троловете за лазене по нервите на хората, и коментари написани изцяло с главни букви ще бъдат изтривани.

    Наистина ли това ти беше целта на писането с главни букви? Ами дори не го прочетох, защото го счетох за неуважително и като обида към останалите.

    Коментиран от #6

  • 5 Каква стана тя, антиелектрици?

    11 6 Отговор
    Уж нямало къде да се зарежда, а се оказва, че като разгледаме таблицата, в България на всеки 30 км има зарядна станция?

    Оказва се че в България на електромобил се падат повече зарядни станции, отколкото средно в Европа.

    Оказва се, че в България вече има зарядни станции, ама няма електромобили.

    Тоест ще изляза прав, че към момента единственият проблем за масово навлизане на електромобилите в България е тяхната цена и почти нищо друго.

    Коментиран от #12, #15

  • 6 БАБИКЯН МИРИЗЛИВИЯ НЕКЪПАНИЯ

    12 6 Отговор

    До коментар #4 от "Защо крещиш?":

    НЕ КРЕЩЯ А ПОЛЗВАМ ГЛАВНИ ЗА ДА НЕ СЛАГАМ ОЧИЛА. ТА В САЩ ВЕКЕ ПРОИЗВЕЖДАТ ТЕСЛИ С ДВГ. ЩО ТАКА ОБЪРНАХА РЕЗБАТА??? А МОГА ДА СИ ПИША С КАКВИТО БУКВИ САКАМ. ЩОТ САМ ГЛАВАНАК ОТ БАНКЯ.

    Коментиран от #9

  • 7 Джон

    3 5 Отговор

    До коментар #1 от "Не, благодаря":

    Подкрепяш ли Путин?
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Симо

    15 5 Отговор
    А може би още по-изненадващо ще е да научите, че в Беларус има зарядна станция на всяка бензиностанция! На всяка! Може би благодарение на желязната ръка на диктатора Лукашенко. Понякога твърдата ръка е по-удачна от меката!

    Коментиран от #13

  • 11 Аааа

    12 0 Отговор
    Не са ни много зарядните станции ами пътищата ни са малко затова и аритметиката е такава
  • 12 Да да, хайде

    2 4 Отговор

    До коментар #5 от "Каква стана тя, антиелектрици?":

    значи вече ти е време да си вземеш!!! И не се оправдавай с ниския си годишен пробег…. тъкмо ел.мобила ще се впише идеално в зеления ти квартал, с тиха и спокойна улица и поздравяващи възрастни хора…..

    Коментиран от #14

  • 13 Жулиен

    5 3 Отговор

    До коментар #10 от "Симо":

    Бас държа, че не си и стъпвал в Беларус
  • 14 Че кога ми е било проблем

    6 8 Отговор

    До коментар #12 от "Да да, хайде":

    Да си зареждам електромобила на нощна тарифа дори с мощност 22 kw. Спомняш ли си някога да съм мрънкал по въпроса?

    Ти въобще успя ли да прочетеш мнението до края? Защото завършва така:

    "Тоест ще изляза прав, че към момента единственият проблем за масово навлизане на електромобилите в България е тяхната цена и почти нищо друго."

    Когато това се промени, можеш да ме попиташ дали вече не карам електромобил!

    Ама много се кефя живеещи под наем на осмия етаж, как единственият им проблем да си купят автомобил за 100 000 лв е че нямало къде да го зареждат пред блока.

    Или пък на хора които карат с 90 км в час по магистралата, да обясняват как нямат време да спрат за 10 минути да заредят електромобила, който харчил много при 140 км в час.

    Или пък такива, на които автомобилът им харчи минимум 20 лв на 100 км за гориво, да обясняват как няма да си купят електромобил защото щяло да им се налага да зареждат по- левче за киловатчас и да харчат по 16 лв на 100 км веднъж два пъти годишно, а през останалото време да зареждат по 2,50 на 100 км. и се оплакват колко скъп бил тока

    Как няма да им се смея и подигравам? На мен като ми е скъпо гроздето, казвам че ми е скъпо, а не че е кисело! Правиш ли разликата? Не му търся кусурите.

    Коментиран от #17, #18, #43

  • 15 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #5 от "Каква стана тя, антиелектрици?":

    Какво чакаш още.Купи си електрокар.

    Коментиран от #16

  • 16 Развален грамофон?

    2 3 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Ти хващаш ли някаква логическа нишка в разговора или си говориш каквото си решил предварително, без значение за какво става въпрос?

    Не те чакам отговор де, въпросът беше риторичен и всички знаем отговора.
  • 17 Гост

    1 4 Отговор

    До коментар #14 от "Че кога ми е било проблем":

    Баснята лисицата и гроздето.Гроздето е кисело.Казала лисицата,щом не успяла да го стигне.В нашия случай.Многониковия и Тесла.Нямам пари за Тесла,за да спестя от зареждане,казал многониковия. Ще бъда само консултант и ще уча хората.

    Коментиран от #20

  • 18 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "Че кога ми е било проблем":

    В правилника пише.Водачът трябва да се движи с съобразена с пътните условия скорост.Има места по българските магистрали, където е опасно да се кара и с 50 км в час.Едва ли имаш книжка и кола.

    Коментиран от #19

  • 19 Оф завалията

    3 2 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Още не може да направи разлика между моментна скорост и средна скорост.

    Е колко да са големи тези участъци, за да ти свалят средната скорост на 90 км в час?

    Средна скорост 90 км в час означава, че като тръгнеш от точка а и стигнеш до точка б при разстояние между точките 360 км си пътувал четири часа.

    При разрешена максимална скорост 140 км в час, това разстояние на теория се изминава за около 2 часа и половина. Да не ми казваш че ще изгубиш час и половина по гадните участъци?

    Очевидно е кой не е стъпвал на магистрала скоро. Скоро карал ли си по магистрала тракия? Ще ми кажеш ли къде не може да се мине с минимум 100-120 км в час в кой участък ?

    Хайде стига с измислените опорки и да си поговорим с факти от реалността? Нали пътувахте хиляди километри на месец, а се оказва, че аз минавам по магистралата по-често от вас въпреки, че я ползвам само до морето и до летище софия.
  • 20 Е така де!Е така де!

    3 3 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Виж как се сети за коя басня говоря?

    Хайде сега вземи да се припознаеш ти дали казваш че електромобилите са скъпи, тоест гроздето е високо или твърдиш, че е кисело защото можеш да го стигнеш, ако искаш ама пробегане 1200 км с едно зареждане, нямаш време да чакаш с часове да зареждаш и да търсиш зарядни станции, пред панелката няма как да си пуснеш разклонителя от осмия етаж, батерията се скапвала след три години, тока щял да поскъпне, всъщност и сега бил прекалено скъп.... Други киселини да изреждам ли?

    Аз поне си казвам, че засега не ми е изгодно чисто финансово иначе техническите проблеми не ме бъркат.

    ПП

    Забравих и най-голямата киселина на гроздето гаджето ти Грета ти било забранило, защото електромобилите замърсявали повече при тяхното производство, после зареждали мръсен въглищен ток, а батериите ги заравяли в задния ви двор защото нямало начин за тяхното рециклиране!

    Ето че аз имам една единствена причина - финансово не ми излиза сметката, а вие търсите под вола теле, при положение, че дори по вашите думи в някои отношения електромобила превъзхожда вашите автомобили, но вие твърдите обратното.

    Коментиран от #21

  • 21 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #20 от "Е така де!Е така де!":

    Щом искаш да си трошиш колата с висока скорост по разбитите пътища си е твоя работа.Нова кола не съм имал и си пазя таралясника.А електрокар няма да си купя дори втора употреба също по финансови причини.За мен гроздето е кисело като оцет.Но не агитирам никой да похарчи 100 к.лв за електрокар, пък после да спестява от зареждане по 14 Ст. или да продава ток.

    Коментиран от #22

  • 22 Дрън-дрън

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    И аз си помислих дали гроздето ти е кисело или високо, че май не си разбрал баснята!

    А иначе никога не съм агитирал някой да похарчи 100 000 лв за електромобил, а да не харчи 100 000 лв за гориво, ако е възможно да не ги харчи.

    Явно и това не си разбрал, ама ти какво ли си разбрал. Обикновено разбираш нещата на обратно!

    Коментиран от #23, #24, #26

  • 23 Егати редактора

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Дрън-дрън":

    Пак му говориш едно, а той пише друго! Това исках да напиша:

    Я си помисли дали гроздето ти е кисело или високо, че май не си разбрал баснята!
  • 24 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Дрън-дрън":

    Ти дрън дрън кай и от литература толкова разбираш.За лисицата високо = кисело.Щом не го стига гроздето е кисело,не струва.За мен електрокар за 100 к.лв е много висока летва,толкова пари никога няма да имам за автомобил.
    Постоянно агитираш за електрокари, всеки от четящите в форума ще го потвърди.

    Коментиран от #25, #27

  • 25 Леле, това се учи в детската градина

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Гроздето е кисело
    Използва се иронично, когато някой омаловажава нещо, което той самият не може да има (а тайничко би искал).

    От известната басня на Лафонтен, в която лисицата видяла зряло грозде и ѝ се приискало да си хапне от него – но понеже нямало как да го достигне, в крайна сметка високомерно заявила: „Гроздето е много кисело... Не заслужава вниманието ми.”
    (впрочем второто изречение на български е леко цензурирано – в оригинала е: „Става само да го ядат простаци” – с типичен за някогашната френска аристокрация снобизъм).


    Тоест за да не си признаеш, че е скъпо (високо), започваш да търсиш други причини, кисело, с малък пробег, бавно зареждане, няма зарядни и какви ли не други киселини, вместо просто да кажеш, че ти е високо да го стигнеш.

    Защо не караш чисто нов mercedes с ДВГ? Дали не е по същите причини, или киселините там стават, че има много електроника, много е чуплив и така нататък?


    Защо когато ти кажа че гроздето ми е високо, тоест цената на електромобила ми е висока, а нямам никакъв проблем със зареждането, защото така или иначе имам трифазен ток и 1000 лв за зарядна станция няма да ме объркат, защо все държиш да ме караш да си купувам електромобил?

    Ако кажа че има 10 зарядни от софия до морето това причина ли е да ме караш да си купувам електромобил, след като съм ти казал вече че ми е скъп?

    Защо продължаваш да го повтаряш като грамофонна плоча и да обясняваш за разни киселини, които не съществуват, а са просто оправд
  • 26 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Дрън-дрън":

    Кой ме убеждаваше да си сменя пикапа за скъп електромобил,да зареждам безплатно или на нощна енергия?Даже сметки ми направи колко ще ми струва горивото и обслужването на пикапа,сравнено с тока на електромобил.Как електромобил за 100 х.лв ще ми излезе по изгодно от пикап за 30 х.лв.После трябвало да си сложа фотоволтаични панели ( нямам къде да ги сложа) за да зареждам през деня (тогава си ползвам пикапа) и да продавам ток от батерията когато е скъп.Направи ми сметки как съм се набутвам с пътувания,вместо да ползвам спедиторски услуги.
    Все велики идеи,които са неприложими за мен.
    Може да мина на електромобил,само ако влезе забрана за производството на ДВГ.

    Коментиран от #29

  • 27 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Тесльо също няма да си купи скоро електромобил,но няма да си признае истинските причини.
  • 28 Леле, това се учи в детската градина

    1 4 Отговор
    Защо продължаваш да го повтаряш като грамофонна плоча и да обясняваш за разни киселини, които не съществуват, а са просто оправдание защо няма да си купиш електромобил, въпреки че причината е съвсем друга като в баснята?

    На мен като ми е високо казвам високо, на тебе като ти е високо, казваш кисело/не узряло!

    Ами узряло е гроздето, за тази, който може да го стигне, колкото и да обясняваш колко е кисело. Електромобилите вече са зряла технология и могат да се ползват пълноценно от тези които могат да си ги позволят.

    А ти обяснявай че няма да си ги купиш защото приятелката ти грета ти е забранила защото батериите били много мръсни за производство.

    Коментиран от #33

  • 29 Пак ли

    0 2 Отговор

    До коментар #26 от "Турбо":

    Тъкмо си помислих че може да се води нормален разговор с тебе. Кой модел електрическа баничарка ти препоръчах и не беше ли дизелова?

    Припомни ми?

    Коментиран от #30

  • 30 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Пак ли":

    С мен винаги можеш да водиш нормален разговор.Много бързо забравяш за какво сме спорили и обръщаш палачинката.Хвалеше ми Тесла,за колко време ще се изплати инвестицията с безплатно зареждане.Ако намериш Тесла с 3 кубика товарно пространство,другия вариант е да влача ремарке.

    Коментиран от #32

  • 31 Турбо

    2 0 Отговор
    Съвета ти за дизелова баничарка се появи доста по късно,след като се усети,че грешиш.Даже ти исках съвет какво да избера.Пежо Рифтър 1,5 Hdi,Рено Експрес 1,5 или Фолксваген Кади 2 Tdi.
    Електромобила ще е по нататък, съгласен съм напълно с теб,точно затова си купих гараж.Инвестиция за бъдещето.
  • 32 Я си спомни

    0 2 Отговор

    До коментар #30 от "Турбо":

    Дали не ти препоръчвах пикапа на Тесла?

    Коментиран от #38

  • 33 Ти наистина ли

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Леле, това се учи в детската градина":

    мислиш, че има да речем заблудени хора като теб, които ако имат например 100 000 лв за нова кола и ще вземат електричка пред кола с ДВГ???
    Защо се опитваш да агитираш другите за нещо, което ти самия не си опитал/изпробвал???
    Не разбра ли - не всичко е дали ще ти излезе с 10-20-30 лв на 100 по-евтино….ако си както съм ти писал в редица други теми-автомобилист по душа и убеждение-ще ме разбереш….ако не, значи си просто сметкаджия и автомобила е просто средство за придвижване от т.А до т.Б…. за такива като теб има градски, метро….коли под наем….

    Коментиран от #34, #35

  • 34 Ами наистина

    0 2 Отговор

    До коментар #33 от "Ти наистина ли":

    И аз съм като останалите 98% от шофьорите, които не ходим да караме на писта и това не ни е в кръвта. Достатъчно ми е автомобила да е достатъчно динамичен да изпреваря безопасно и да поддържа 150 без да се тормози и шуми и толкова! Всички електрички, които съм карал изпълняват тези условия.

    Ако си правех сметката, щях да карам и аз с 90 по магистралата, ама ми е против природата.

    А "заблудените" хора със 100 000лв не чакат мен да им кажа за какво да ги изхарчат, не се притеснявай!

    А като каза метро, България не е София и ако ти смяташ задаваш съвети, поне си направи някоя екскурзия и извън София, а не стой само в точка А.

    Коментиран от #46

  • 35 И пак всичко си разбрал наобратно

    0 3 Отговор

    До коментар #33 от "Ти наистина ли":

    Съветвам тези,които биха дали 50 000лв за кола и 100 000лв за гориво, да помислят дали не искат да направят обратното и накрая пак да им излезе също 150 000, но да са карали по-бърз и по-скъп автомобил.

    Ако ще изхарчат по-малко за гориво, няма особен смисъл.

    Ти обаче мислиш на дребно за 10 и 20 лв сметка ден за ден. Като примера с кафе от вендинг автомата пред входа на панелката за 60 стотинки, защото кафемашината е скъпа. А след 6-7 кг кафе ще им излезе без пари и ще пият хубаво кафе в къщи.

    Коментиран от #37

  • 36 оня с коня

    1 2 Отговор
    И да уточним:България ВИНАГИ И ВЪВ ВСИЧКО е в "Златната среда" на Европа,независимо че разни Полит. Активисти я изкарват най-бедната пък зебравят ,че сме първенци по Сива икономика,т.е. се плащат "едни пари" под масата дето не се отчетат от Евростатистиката.Така е и със Зарядните Ел.Станции- пок ОЧАКВАНО сме си в Златната среда,но Моментално ще дръпнем Напред ако Електромобилите навлязат по-агресивно в Бита на Българина.
  • 37 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #35 от "И пак всичко си разбрал наобратно":

    Колко човека от четящите факти могат да ти извадят 100 к.лв за електрокар.Дори турбо се затруднява да плати 30 к.лв в брой и предпочита лизинга.Съветите ти са добри за 0,00001 % от българите.

    Коментиран от #39

  • 38 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #32 от "Я си спомни":

    Тесла грозния пикап,който още не се произвежда. Препоръчваш нещо,което си виждал на картинка.

    Коментиран от #42

  • 39 Така е! Ти сега ли схвана?

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    Разбира се, че условията електромобила да излезе по-изгодно са за много тесен кръг от хора. Ако въобще си слушал за условията, че като гледам си го приемал като личен съвет за покупка на автомобил към абсолютно всички четящи!

    А условията са две - място където се зареждаш ток на нощна тарифа и ако то е лесно изпълнимо, второто е по-важно и строго специфично - да изминаваш много километри годишно, но с ежедневни курсове до 300-400 км максимум.

    Да се чудя за условия да притежаваш 100 000 лв?

    Лизингът на турбо е 5-годишен. Нека не баничарка, защото няма електрически аналог, но пак му му струва 50 000 лв. При 90 000 километра на година, ще трябва да дава 10 000 лв за лизинг и 14 000 лв за гориво. Общо по 2000 лв на месец

    Нека един електромобил струва 100 000 лв и може да измине тези километри - около 350 на ден с едно зареждане и се зарежда на нощна. За година, лизинга ще е 20 000 лв, а тока ще струва 2500 лв, а общо на месец 1870.

    Кой е по-евтиният автомобил и кой излиза по-евтино?

    Май евтиното излиза по-скъпо? Но както виждаш това е специфичен случай!

    Колкото повече се доближават цените с времето, толкова по-малко трябва да са километрите на година, за да излезе сметката.

    А ако на петата година сметнем и остатъчната стойност на автомобилите, километрите също могат да станат по-малко.

    Както виждаш нито ти трябват пари в кеш, нито електромобила в дългосрочен план е по-скъп от бензинов автомобил при определени условия.

    Казал
  • 40 Така е! Ти сега ли схвана?

    0 1 Отговор
    Казал съм какви са условията и всеки може да си прецени дали отговаря на тях или не. Обикновено такива, които не можете да смятате, винаги си мислите, че съвета е лично към вас, защото не можете да определите дали отговаряте на условията.
  • 41 Иван

    0 3 Отговор
    Ганя си предпочита пушещата катафалка и това е. Без изненади.
  • 42 Причинно следствена връзка

    0 2 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Ако преди година сме правили сметките за пикапа, за който и тази година всички които сме спорили знаем че няма да бъде произведен, а дори когато евентуално започне производство първите 1,5 милиона са вече поръчани и турбо няма как да си ги купи през следващите пет години, дали наистина съм отговарял какъв пикап да си купи по онова време и съм го убеждавал на другия ден да отиде в представителството и да си го купи, за да може още от следващата седмица да почва да пести?

    Дали пък не сме говорили за определена киселина на гроздето и степента му на узряване и как дизела е най-великата технология, която е незаменима поне за този век?

    Очевидно е, че сме говорили теоретично и дума не може да става за препоръка за покупка!

    А вие се опитвайте да ми обяснявате какво съм го карал да си купува!

    Онова си беше пример, че е така или иначе сега има пикап за 800 км с едно зареждане, утре ще има микробус и баничарка, електрическият камион вече е на път, а вие продължавате да търсите кусурите на електромобилите все едно ще си ги купувате. Ако толкова не ви интересуват, защо въобще четете стати за електромобили?
  • 43 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "Че кога ми е било проблем":

    Електричките са само за хора с къща. Ако зареждаш на зарядна станция, не излиза много сметката. Ако електричката е два пъти по-скъпа от кола с двг, а в лева на сто км е същото, трябва да не съм влизал никога в час по математика, за си купя електричка. Пък ти си буйствай и вади от сто кладенеца вода ако искаш. Като станат наистина алтернатива на двигателя с вътрешно горене, хората ще започнат да си купуват сами.

    Коментиран от #44

  • 44 Не се ли усещаш

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Че на 90% повтаряш моите аргументи. Неточностите са, че не е необходимо да имаш къща, а просто място, където да зареждаш на нощна. Дори и на дневна излизат сметките. Вместо по 2500, ще плащаш по 5 000 лв за ток и пак е по-евтино от 14 000 лв за гориво.

    Единствено си пропуснал големият пробег на година иначе щях да ти кажа, че преписваш!
  • 45 Всички знаят

    5 0 Отговор
    И с молби няма да стане! Други технически решения ще се наложат! Електричките са временни и обречени!
  • 46 Кой ти говори за писта...

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "Ами наистина":

    А точно 98% от тези като теб изобщо не им е мястото на пътя...
    ти наистина имаш особена дарба - да дразниш и да преиначаваш...все едно жена пише понякога си мисля...
    Като цитираш - цитирай коректно и до край... нещо много се засегна за метрото, любимото ППС на "гостите" на столицата...написал съм ти и градски и под наем....точно това, което си карал и имаш впечатления от него...
    Като си велик мислител и това за което пишеш се отнася за 0.01% от потребителите в БГ, а ти самия дори не си също там - за какво се напъваш да ръсиш километрични безмислени постове под всяка тема за ел. тротинетки???
    Ще поддържаш 150, ще си возиш семейството в пълен комфорт само за 10.50 до лябимия ти Слънчак на евтим ток знаеш ли кога и за колко време???
    Хайде стига вече - изтърка се, все едно и също и вече и ти знаеш, че не си прав....

    Коментиран от #47, #48

  • 47 Такова животно има

    1 1 Отговор

    До коментар #46 от "Кой ти говори за писта...":

    В общи линии това се опитвам да докажа всеки път когато кажете, че такова животно няма!

    Както виждаш, в повечето случаи доказвам че това е технически възможно, а не карам никой да го прави.

    Обикновено е когато някой започне да обяснява какво било невъзможно. Е възможно е!

    И не е като да не съм се возил на метро, няма нищо срамно. Да не мислиш че ходя като турбо до португалия на 6000 км с баничарката? Хващам си самолета и пътувам с градския транспорт и таксита или за повече време и километри си наемам автомобил под наем. Не знам защо си мислиш, че трябва да се обидя от това? Напротив. Смятам че това е най-разумния и правилен избор, а не да пътувам на 6000 км с личния автомобил. Преди месец ми се наложи да отскоча на 1500 км и пак ползвах самолета вместо автомобила.

    Всъщност точно това ми е тезата, която ви повтарям постоянно, че няма универсално превозно средство и всеки случай се гледа индивидуално. За един ще е по-добре електромобил а за друг хибрид, за трети дизелов автомобил. Тоест колкото и да не ви се иска и за електромобилите има място под слънцето за все по-разширяващ се кръг потребители.

    Разбира се в България е далеч от това и по този въпрос две мнения няма!
  • 48 А на вас не ви ли омръзна

    1 3 Отговор

    До коментар #46 от "Кой ти говори за писта...":

    Да пишете километрични постове как електромобилите нямат бъдеще?

    Аз поне пиша по теми които разбирам и се интересувам, защото електромобилите са само част от цялостната визия за бъдещето и го приемам, а не го отричам независимо дали ми харесва или не.

    За вас е трудно да приемете и да се съгласите с нещо което не ви харесва, като даже не знаете защо не ви харесва. Ще ми кажеш ли защо мразиш електромобилите и се чувстваш длъжен да пишеш под всяка статия? Една единствена лична причина? Как лично на тебе електромобилите ти вредят по някакъв начин? Някой да те е заставил да си купуваш такъв?

    Коментиран от #49, #50

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Не няма

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "А на вас не ви ли омръзна":

    да ни омръзне никога, след като се излагат неверни и преиначени факти!!!
    Нека всеки кара каквото харесва и може, но не го налай насила като мнение над другите….
    Времето ще покаже кое-как и кога…
    И за да не скочиш пак-не, не съм те обиждал в предния пост….отново бе изтрит от модератор незнайно защо, но нямам нерви да го повтарям отново толкова дълъг

    Коментиран от #51

  • 51 Не могат да се преиначават факти

    1 2 Отговор

    До коментар #50 от "Не няма":

    Фактите са си факти и са такива. Аз мога да ги интерпретирам както си искам, но не и да ги преначавам.

    Ако кажа че триметрова блондинка с iq 300, наследничка на милиардер МОЖЕ да си купи електромобил, ти веднага ще решиш, че ти налагам мнението си, че ТРЯБВА да си купиш електромобил.

    Защо когато говоря за строгоспецифичен случай в който си ЗАСЛУЖАВА да си купиш електромобил всички вие се припознавате в точно този човек и решавате, че ВИ КАРАМ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да си го купите?

    Дори да сте онази блондинка, пак не е задължително да карате електромобил вместо ferrari или bugatti. Аз лично нямам проблем с това и не виждам защо вие имате против , защо блондинката си е купила електромобил и го отдавате на цвета на косата и като се подигравате и на мен и на нея, че даже и на външния и вид, защото нямате никакви други аргументи срещу бъдещето на електромобилите.

    Аз кога не съм се съгласил с някой факт за техните недостатъци? Кога съм казвал че електромобилите много бързо ще навлязат в България? Има ли по-голям песимист от мен за навлизането им по българските пътища? Е как това кореспондира с това да ви карам да си купувате електромобили, след като самият аз казвам че няма да стават за българия до 2035 година че и по-късно, заради спецификата на българския пазар на автомобили?

    Май не правите разлика между това че твърдя, че е напълно възможно при добро желание и възможности в България да се кара електромобил, а вие твърдите че не може. Кой от двата ф

    Коментиран от #52

  • 52 ЦЕНАТА НА ТОКА ЩЕ Е КАТО АЙФЕЛОВАТА КУЛА

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Не могат да се преиначават факти":

    СТИГА ЛЪГАХТЕ.СКОРО ТОКА ЩЕ ВИ СТАНЕ ПО 50 СТОТИНКИ КИЛОВАТА БЕЗ ДДС. ТОВА СА ЗАПОВЕДИТЕ ОТ ЕС. ПОСЛЕ ЩЕ РАСТЕ НАГОРЕ. САМО 250 КИЛОВАТА ЩЕ Е ПО СТАРИТЕ ЦЕНИ. НЕСТИГА И ЗА ЕДНА ЗАРЯДКА. ТОВА Е ЗАСЕГА ОТ ЕС И СЛУГИТЕ ОТ СЛУЖЕБНИЯ КАБИНЕТ. ПОСЛЕ, СЛЕДВА СОЛИДАРНОСТ, ЕФТИНИЯ ТОК ТЕЧЕ КЪМ ЗАПАДА А НА НАС ГОЛЕМИЯ МОЧУК.
  • 53 постна пица

    1 1 Отговор
    То и по притежание на модели "Тесла" може да сме на едно от първите места. В България разделението между бедни и богати е толкова голямо, че живеем в две държави! "Демокрацията" направи едни малко на брой хора много богати, а всички останали - много бедни. Държавата, естествено, се грижи най-вече за богатите!