Последният доклад, публикуван от ACEA ( Европейската асоциация на производителите на автомобили ) , отбелязва , че по-голямата част от точките за зареждане на електрически превозни средства в Европа не предлагат бързо зареждане , освен че са недостатъчни на брой.
ACEA насочваи вниманието на правителствата към тези два важни проблема , които рискуват да блокират разпространението на електрически автомобили. Шест държави от Европейския съюз нямат нито една точка за зареждане на 100 км път. 17 държави имат по-малко от пет зарядни станции на 100 км път и само пет страни на Стария континент имат повече от 10 зарядни на 100 км.
Освен това има огромна разлика между страните с най-много зарядни устройства на 100 км път и тези с най-малко. Например Нидерландия има една станция на всеки 1.5 км път, докато Полша, която е осем пъти по-голяма, има само един ездна зарядна станция за електромобили на всеки 150 км.
Скоростта на зареждане също е важен проблем на Стария континент, тъй като бързите зарядни устройства (с мощности над 22 kW) съставляват малка част от общия им брой. Всъщност ACEA твърди, че само една на всеки седем от всички европейски точки за зареждане е бърза. Всичко останало има капацитет от 22kW или по-малко и там не може да зарежда електромобили с приемлива скорост.
Сигрид де Врис , главен изпълнителен директор на ACEA, казва: „ Ако искаме да убедим гражданите в цяла Европа да преминат към електрическа мобилност през следващото десетилетие, зареждането на тези автомобили трябва да бъде толкова лесно, колкото е зареждането с гориво днес. Хората не трябва да пътуват километри, за да намерят зарядно устройство, нито трябва да чакат часове, за да заредят автомобила си. Молим членовете на ЕП да гласуват за решителни действия относно ценообразуването на инфраструктурата през следващата седмица, като поставят амбициозни инфраструктурни цели - с ясни механизми за прилагане - за всяка държава-членка."
Що се отнася до България, то изненадващо или не, ние не сме от най-изостаналите в това отношение. У нас зарядни станции за електромобили на 100 километра път са повече отколкото в страни, като Чехия, Испания, Гърция и др. С други думи по отношение на изграждане на зарядни станции България е в т.нар. "златна среда" сред държавите в Европа, но въпреки това и у нас тези станции съвсем не са достатъчни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Не, благодаря
Коментиран от #7
11:41 16.10.2022
2 МАНИ ГИ ТИЯ ЕЛЕКТРИЧКИ
Коментиран от #3, #4, #8
11:53 16.10.2022
3 ПРОСТО КИРО И КОКОРА НИ УНИЩОЖАВАТ
До коментар #2 от "МАНИ ГИ ТИЯ ЕЛЕКТРИЧКИ":
Но това не е основният проблем. Електромобилите не се справят добре в екстремни студени климатични условия. Когато температурите паднат под двадесет градуса, те губят около 40 до 60% от пробега си. Това означава, че ако зимата е студена ще загубите около половината от електроенергията в батерията на вашата ел. кола. ЗАТВОРИХА НИ АЕЦ КОЗЛОДУЙ ,ЗАБРАНИХА НИ СТРОЕЖА НА АЕЦ БЕЛЕНЕ НО НИ НАТИСКАТ ДА КУПУВАМЕ ПРЕСКЪПИ ЕЛЕКТРИЧКИ НА ПРЕСКЪП ТОК. ЛУДИ УПРАВЛЯВАТ ТОЯ ЕС!11:58 16.10.2022
4 Защо крещиш?
До коментар #2 от "МАНИ ГИ ТИЯ ЕЛЕКТРИЧКИ":
Крайно време е да се въведе правило, че е забранено писането с главни букви което е в интернет е равностойно на крещене и се използва от троловете за лазене по нервите на хората, и коментари написани изцяло с главни букви ще бъдат изтривани.Наистина ли това ти беше целта на писането с главни букви? Ами дори не го прочетох, защото го счетох за неуважително и като обида към останалите.
Коментиран от #6
12:11 16.10.2022
5 Каква стана тя, антиелектрици?
Оказва се че в България на електромобил се падат повече зарядни станции, отколкото средно в Европа.
Оказва се, че в България вече има зарядни станции, ама няма електромобили.
Тоест ще изляза прав, че към момента единственият проблем за масово навлизане на електромобилите в България е тяхната цена и почти нищо друго.
Коментиран от #12, #15
12:22 16.10.2022
6 БАБИКЯН МИРИЗЛИВИЯ НЕКЪПАНИЯ
До коментар #4 от "Защо крещиш?":
НЕ КРЕЩЯ А ПОЛЗВАМ ГЛАВНИ ЗА ДА НЕ СЛАГАМ ОЧИЛА. ТА В САЩ ВЕКЕ ПРОИЗВЕЖДАТ ТЕСЛИ С ДВГ. ЩО ТАКА ОБЪРНАХА РЕЗБАТА??? А МОГА ДА СИ ПИША С КАКВИТО БУКВИ САКАМ. ЩОТ САМ ГЛАВАНАК ОТ БАНКЯ.Коментиран от #9
12:24 16.10.2022
7 Джон
До коментар #1 от "Не, благодаря":
Подкрепяш ли Путин?12:29 16.10.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Симо
Коментиран от #13
12:45 16.10.2022
11 Аааа
13:29 16.10.2022
12 Да да, хайде
До коментар #5 от "Каква стана тя, антиелектрици?":
значи вече ти е време да си вземеш!!! И не се оправдавай с ниския си годишен пробег…. тъкмо ел.мобила ще се впише идеално в зеления ти квартал, с тиха и спокойна улица и поздравяващи възрастни хора…..Коментиран от #14
13:36 16.10.2022
13 Жулиен
До коментар #10 от "Симо":
Бас държа, че не си и стъпвал в Беларус13:42 16.10.2022
14 Че кога ми е било проблем
До коментар #12 от "Да да, хайде":
Да си зареждам електромобила на нощна тарифа дори с мощност 22 kw. Спомняш ли си някога да съм мрънкал по въпроса?Ти въобще успя ли да прочетеш мнението до края? Защото завършва така:
"Тоест ще изляза прав, че към момента единственият проблем за масово навлизане на електромобилите в България е тяхната цена и почти нищо друго."
Когато това се промени, можеш да ме попиташ дали вече не карам електромобил!
Ама много се кефя живеещи под наем на осмия етаж, как единственият им проблем да си купят автомобил за 100 000 лв е че нямало къде да го зареждат пред блока.
Или пък на хора които карат с 90 км в час по магистралата, да обясняват как нямат време да спрат за 10 минути да заредят електромобила, който харчил много при 140 км в час.
Или пък такива, на които автомобилът им харчи минимум 20 лв на 100 км за гориво, да обясняват как няма да си купят електромобил защото щяло да им се налага да зареждат по- левче за киловатчас и да харчат по 16 лв на 100 км веднъж два пъти годишно, а през останалото време да зареждат по 2,50 на 100 км. и се оплакват колко скъп бил тока
Как няма да им се смея и подигравам? На мен като ми е скъпо гроздето, казвам че ми е скъпо, а не че е кисело! Правиш ли разликата? Не му търся кусурите.
Коментиран от #17, #18, #43
14:21 16.10.2022
15 Гост
До коментар #5 от "Каква стана тя, антиелектрици?":
Какво чакаш още.Купи си електрокар.Коментиран от #16
15:33 16.10.2022
16 Развален грамофон?
До коментар #15 от "Гост":
Ти хващаш ли някаква логическа нишка в разговора или си говориш каквото си решил предварително, без значение за какво става въпрос?Не те чакам отговор де, въпросът беше риторичен и всички знаем отговора.
15:41 16.10.2022
17 Гост
До коментар #14 от "Че кога ми е било проблем":
Баснята лисицата и гроздето.Гроздето е кисело.Казала лисицата,щом не успяла да го стигне.В нашия случай.Многониковия и Тесла.Нямам пари за Тесла,за да спестя от зареждане,казал многониковия. Ще бъда само консултант и ще уча хората.Коментиран от #20
15:41 16.10.2022
18 Гост
До коментар #14 от "Че кога ми е било проблем":
В правилника пише.Водачът трябва да се движи с съобразена с пътните условия скорост.Има места по българските магистрали, където е опасно да се кара и с 50 км в час.Едва ли имаш книжка и кола.Коментиран от #19
15:47 16.10.2022
19 Оф завалията
До коментар #18 от "Гост":
Още не може да направи разлика между моментна скорост и средна скорост.Е колко да са големи тези участъци, за да ти свалят средната скорост на 90 км в час?
Средна скорост 90 км в час означава, че като тръгнеш от точка а и стигнеш до точка б при разстояние между точките 360 км си пътувал четири часа.
При разрешена максимална скорост 140 км в час, това разстояние на теория се изминава за около 2 часа и половина. Да не ми казваш че ще изгубиш час и половина по гадните участъци?
Очевидно е кой не е стъпвал на магистрала скоро. Скоро карал ли си по магистрала тракия? Ще ми кажеш ли къде не може да се мине с минимум 100-120 км в час в кой участък ?
Хайде стига с измислените опорки и да си поговорим с факти от реалността? Нали пътувахте хиляди километри на месец, а се оказва, че аз минавам по магистралата по-често от вас въпреки, че я ползвам само до морето и до летище софия.
15:57 16.10.2022
20 Е така де!Е така де!
До коментар #17 от "Гост":
Виж как се сети за коя басня говоря?Хайде сега вземи да се припознаеш ти дали казваш че електромобилите са скъпи, тоест гроздето е високо или твърдиш, че е кисело защото можеш да го стигнеш, ако искаш ама пробегане 1200 км с едно зареждане, нямаш време да чакаш с часове да зареждаш и да търсиш зарядни станции, пред панелката няма как да си пуснеш разклонителя от осмия етаж, батерията се скапвала след три години, тока щял да поскъпне, всъщност и сега бил прекалено скъп.... Други киселини да изреждам ли?
Аз поне си казвам, че засега не ми е изгодно чисто финансово иначе техническите проблеми не ме бъркат.
ПП
Забравих и най-голямата киселина на гроздето гаджето ти Грета ти било забранило, защото електромобилите замърсявали повече при тяхното производство, после зареждали мръсен въглищен ток, а батериите ги заравяли в задния ви двор защото нямало начин за тяхното рециклиране!
Ето че аз имам една единствена причина - финансово не ми излиза сметката, а вие търсите под вола теле, при положение, че дори по вашите думи в някои отношения електромобила превъзхожда вашите автомобили, но вие твърдите обратното.
Коментиран от #21
16:05 16.10.2022
21 Гост
До коментар #20 от "Е така де!Е така де!":
Щом искаш да си трошиш колата с висока скорост по разбитите пътища си е твоя работа.Нова кола не съм имал и си пазя таралясника.А електрокар няма да си купя дори втора употреба също по финансови причини.За мен гроздето е кисело като оцет.Но не агитирам никой да похарчи 100 к.лв за електрокар, пък после да спестява от зареждане по 14 Ст. или да продава ток.Коментиран от #22
18:40 16.10.2022
22 Дрън-дрън
До коментар #21 от "Гост":
И аз си помислих дали гроздето ти е кисело или високо, че май не си разбрал баснята!А иначе никога не съм агитирал някой да похарчи 100 000 лв за електромобил, а да не харчи 100 000 лв за гориво, ако е възможно да не ги харчи.
Явно и това не си разбрал, ама ти какво ли си разбрал. Обикновено разбираш нещата на обратно!
Коментиран от #23, #24, #26
19:04 16.10.2022
23 Егати редактора
До коментар #22 от "Дрън-дрън":
Пак му говориш едно, а той пише друго! Това исках да напиша:Я си помисли дали гроздето ти е кисело или високо, че май не си разбрал баснята!
19:06 16.10.2022
24 Гост
До коментар #22 от "Дрън-дрън":
Ти дрън дрън кай и от литература толкова разбираш.За лисицата високо = кисело.Щом не го стига гроздето е кисело,не струва.За мен електрокар за 100 к.лв е много висока летва,толкова пари никога няма да имам за автомобил.Постоянно агитираш за електрокари, всеки от четящите в форума ще го потвърди.
Коментиран от #25, #27
19:12 16.10.2022
25 Леле, това се учи в детската градина
До коментар #24 от "Гост":
Гроздето е киселоИзползва се иронично, когато някой омаловажава нещо, което той самият не може да има (а тайничко би искал).
От известната басня на Лафонтен, в която лисицата видяла зряло грозде и ѝ се приискало да си хапне от него – но понеже нямало как да го достигне, в крайна сметка високомерно заявила: „Гроздето е много кисело... Не заслужава вниманието ми.”
(впрочем второто изречение на български е леко цензурирано – в оригинала е: „Става само да го ядат простаци” – с типичен за някогашната френска аристокрация снобизъм).
Тоест за да не си признаеш, че е скъпо (високо), започваш да търсиш други причини, кисело, с малък пробег, бавно зареждане, няма зарядни и какви ли не други киселини, вместо просто да кажеш, че ти е високо да го стигнеш.
Защо не караш чисто нов mercedes с ДВГ? Дали не е по същите причини, или киселините там стават, че има много електроника, много е чуплив и така нататък?
Защо когато ти кажа че гроздето ми е високо, тоест цената на електромобила ми е висока, а нямам никакъв проблем със зареждането, защото така или иначе имам трифазен ток и 1000 лв за зарядна станция няма да ме объркат, защо все държиш да ме караш да си купувам електромобил?
Ако кажа че има 10 зарядни от софия до морето това причина ли е да ме караш да си купувам електромобил, след като съм ти казал вече че ми е скъп?
Защо продължаваш да го повтаряш като грамофонна плоча и да обясняваш за разни киселини, които не съществуват, а са просто оправд
19:49 16.10.2022
26 Турбо
До коментар #22 от "Дрън-дрън":
Кой ме убеждаваше да си сменя пикапа за скъп електромобил,да зареждам безплатно или на нощна енергия?Даже сметки ми направи колко ще ми струва горивото и обслужването на пикапа,сравнено с тока на електромобил.Как електромобил за 100 х.лв ще ми излезе по изгодно от пикап за 30 х.лв.После трябвало да си сложа фотоволтаични панели ( нямам къде да ги сложа) за да зареждам през деня (тогава си ползвам пикапа) и да продавам ток от батерията когато е скъп.Направи ми сметки как съм се набутвам с пътувания,вместо да ползвам спедиторски услуги.Все велики идеи,които са неприложими за мен.
Може да мина на електромобил,само ако влезе забрана за производството на ДВГ.
Коментиран от #29
19:51 16.10.2022
27 Турбо
До коментар #24 от "Гост":
Тесльо също няма да си купи скоро електромобил,но няма да си признае истинските причини.19:56 16.10.2022
28 Леле, това се учи в детската градина
На мен като ми е високо казвам високо, на тебе като ти е високо, казваш кисело/не узряло!
Ами узряло е гроздето, за тази, който може да го стигне, колкото и да обясняваш колко е кисело. Електромобилите вече са зряла технология и могат да се ползват пълноценно от тези които могат да си ги позволят.
А ти обяснявай че няма да си ги купиш защото приятелката ти грета ти е забранила защото батериите били много мръсни за производство.
Коментиран от #33
20:00 16.10.2022
29 Пак ли
До коментар #26 от "Турбо":
Тъкмо си помислих че може да се води нормален разговор с тебе. Кой модел електрическа баничарка ти препоръчах и не беше ли дизелова?Припомни ми?
Коментиран от #30
20:03 16.10.2022
30 Турбо
До коментар #29 от "Пак ли":
С мен винаги можеш да водиш нормален разговор.Много бързо забравяш за какво сме спорили и обръщаш палачинката.Хвалеше ми Тесла,за колко време ще се изплати инвестицията с безплатно зареждане.Ако намериш Тесла с 3 кубика товарно пространство,другия вариант е да влача ремарке.Коментиран от #32
20:28 16.10.2022
31 Турбо
Електромобила ще е по нататък, съгласен съм напълно с теб,точно затова си купих гараж.Инвестиция за бъдещето.
20:33 16.10.2022
32 Я си спомни
До коментар #30 от "Турбо":
Дали не ти препоръчвах пикапа на Тесла?Коментиран от #38
21:34 16.10.2022
33 Ти наистина ли
До коментар #28 от "Леле, това се учи в детската градина":
мислиш, че има да речем заблудени хора като теб, които ако имат например 100 000 лв за нова кола и ще вземат електричка пред кола с ДВГ???Защо се опитваш да агитираш другите за нещо, което ти самия не си опитал/изпробвал???
Не разбра ли - не всичко е дали ще ти излезе с 10-20-30 лв на 100 по-евтино….ако си както съм ти писал в редица други теми-автомобилист по душа и убеждение-ще ме разбереш….ако не, значи си просто сметкаджия и автомобила е просто средство за придвижване от т.А до т.Б…. за такива като теб има градски, метро….коли под наем….
Коментиран от #34, #35
22:21 16.10.2022
34 Ами наистина
До коментар #33 от "Ти наистина ли":
И аз съм като останалите 98% от шофьорите, които не ходим да караме на писта и това не ни е в кръвта. Достатъчно ми е автомобила да е достатъчно динамичен да изпреваря безопасно и да поддържа 150 без да се тормози и шуми и толкова! Всички електрички, които съм карал изпълняват тези условия.Ако си правех сметката, щях да карам и аз с 90 по магистралата, ама ми е против природата.
А "заблудените" хора със 100 000лв не чакат мен да им кажа за какво да ги изхарчат, не се притеснявай!
А като каза метро, България не е София и ако ти смяташ задаваш съвети, поне си направи някоя екскурзия и извън София, а не стой само в точка А.
Коментиран от #46
23:15 16.10.2022
35 И пак всичко си разбрал наобратно
До коментар #33 от "Ти наистина ли":
Съветвам тези,които биха дали 50 000лв за кола и 100 000лв за гориво, да помислят дали не искат да направят обратното и накрая пак да им излезе също 150 000, но да са карали по-бърз и по-скъп автомобил.Ако ще изхарчат по-малко за гориво, няма особен смисъл.
Ти обаче мислиш на дребно за 10 и 20 лв сметка ден за ден. Като примера с кафе от вендинг автомата пред входа на панелката за 60 стотинки, защото кафемашината е скъпа. А след 6-7 кг кафе ще им излезе без пари и ще пият хубаво кафе в къщи.
Коментиран от #37
23:32 16.10.2022
36 оня с коня
01:40 17.10.2022
37 Гост
До коментар #35 от "И пак всичко си разбрал наобратно":
Колко човека от четящите факти могат да ти извадят 100 к.лв за електрокар.Дори турбо се затруднява да плати 30 к.лв в брой и предпочита лизинга.Съветите ти са добри за 0,00001 % от българите.Коментиран от #39
07:43 17.10.2022
38 Гост
До коментар #32 от "Я си спомни":
Тесла грозния пикап,който още не се произвежда. Препоръчваш нещо,което си виждал на картинка.Коментиран от #42
08:02 17.10.2022
39 Така е! Ти сега ли схвана?
До коментар #37 от "Гост":
Разбира се, че условията електромобила да излезе по-изгодно са за много тесен кръг от хора. Ако въобще си слушал за условията, че като гледам си го приемал като личен съвет за покупка на автомобил към абсолютно всички четящи!А условията са две - място където се зареждаш ток на нощна тарифа и ако то е лесно изпълнимо, второто е по-важно и строго специфично - да изминаваш много километри годишно, но с ежедневни курсове до 300-400 км максимум.
Да се чудя за условия да притежаваш 100 000 лв?
Лизингът на турбо е 5-годишен. Нека не баничарка, защото няма електрически аналог, но пак му му струва 50 000 лв. При 90 000 километра на година, ще трябва да дава 10 000 лв за лизинг и 14 000 лв за гориво. Общо по 2000 лв на месец
Нека един електромобил струва 100 000 лв и може да измине тези километри - около 350 на ден с едно зареждане и се зарежда на нощна. За година, лизинга ще е 20 000 лв, а тока ще струва 2500 лв, а общо на месец 1870.
Кой е по-евтиният автомобил и кой излиза по-евтино?
Май евтиното излиза по-скъпо? Но както виждаш това е специфичен случай!
Колкото повече се доближават цените с времето, толкова по-малко трябва да са километрите на година, за да излезе сметката.
А ако на петата година сметнем и остатъчната стойност на автомобилите, километрите също могат да станат по-малко.
Както виждаш нито ти трябват пари в кеш, нито електромобила в дългосрочен план е по-скъп от бензинов автомобил при определени условия.
Казал
08:19 17.10.2022
40 Така е! Ти сега ли схвана?
08:20 17.10.2022
41 Иван
08:34 17.10.2022
42 Причинно следствена връзка
До коментар #38 от "Гост":
Ако преди година сме правили сметките за пикапа, за който и тази година всички които сме спорили знаем че няма да бъде произведен, а дори когато евентуално започне производство първите 1,5 милиона са вече поръчани и турбо няма как да си ги купи през следващите пет години, дали наистина съм отговарял какъв пикап да си купи по онова време и съм го убеждавал на другия ден да отиде в представителството и да си го купи, за да може още от следващата седмица да почва да пести?Дали пък не сме говорили за определена киселина на гроздето и степента му на узряване и как дизела е най-великата технология, която е незаменима поне за този век?
Очевидно е, че сме говорили теоретично и дума не може да става за препоръка за покупка!
А вие се опитвайте да ми обяснявате какво съм го карал да си купува!
Онова си беше пример, че е така или иначе сега има пикап за 800 км с едно зареждане, утре ще има микробус и баничарка, електрическият камион вече е на път, а вие продължавате да търсите кусурите на електромобилите все едно ще си ги купувате. Ако толкова не ви интересуват, защо въобще четете стати за електромобили?
09:09 17.10.2022
43 Гост
До коментар #14 от "Че кога ми е било проблем":
Електричките са само за хора с къща. Ако зареждаш на зарядна станция, не излиза много сметката. Ако електричката е два пъти по-скъпа от кола с двг, а в лева на сто км е същото, трябва да не съм влизал никога в час по математика, за си купя електричка. Пък ти си буйствай и вади от сто кладенеца вода ако искаш. Като станат наистина алтернатива на двигателя с вътрешно горене, хората ще започнат да си купуват сами.Коментиран от #44
10:49 17.10.2022
44 Не се ли усещаш
До коментар #43 от "Гост":
Че на 90% повтаряш моите аргументи. Неточностите са, че не е необходимо да имаш къща, а просто място, където да зареждаш на нощна. Дори и на дневна излизат сметките. Вместо по 2500, ще плащаш по 5 000 лв за ток и пак е по-евтино от 14 000 лв за гориво.Единствено си пропуснал големият пробег на година иначе щях да ти кажа, че преписваш!
11:29 17.10.2022
45 Всички знаят
13:53 17.10.2022
46 Кой ти говори за писта...
До коментар #34 от "Ами наистина":
А точно 98% от тези като теб изобщо не им е мястото на пътя...ти наистина имаш особена дарба - да дразниш и да преиначаваш...все едно жена пише понякога си мисля...
Като цитираш - цитирай коректно и до край... нещо много се засегна за метрото, любимото ППС на "гостите" на столицата...написал съм ти и градски и под наем....точно това, което си карал и имаш впечатления от него...
Като си велик мислител и това за което пишеш се отнася за 0.01% от потребителите в БГ, а ти самия дори не си също там - за какво се напъваш да ръсиш километрични безмислени постове под всяка тема за ел. тротинетки???
Ще поддържаш 150, ще си возиш семейството в пълен комфорт само за 10.50 до лябимия ти Слънчак на евтим ток знаеш ли кога и за колко време???
Хайде стига вече - изтърка се, все едно и също и вече и ти знаеш, че не си прав....
Коментиран от #47, #48
13:59 17.10.2022
47 Такова животно има
До коментар #46 от "Кой ти говори за писта...":
В общи линии това се опитвам да докажа всеки път когато кажете, че такова животно няма!Както виждаш, в повечето случаи доказвам че това е технически възможно, а не карам никой да го прави.
Обикновено е когато някой започне да обяснява какво било невъзможно. Е възможно е!
И не е като да не съм се возил на метро, няма нищо срамно. Да не мислиш че ходя като турбо до португалия на 6000 км с баничарката? Хващам си самолета и пътувам с градския транспорт и таксита или за повече време и километри си наемам автомобил под наем. Не знам защо си мислиш, че трябва да се обидя от това? Напротив. Смятам че това е най-разумния и правилен избор, а не да пътувам на 6000 км с личния автомобил. Преди месец ми се наложи да отскоча на 1500 км и пак ползвах самолета вместо автомобила.
Всъщност точно това ми е тезата, която ви повтарям постоянно, че няма универсално превозно средство и всеки случай се гледа индивидуално. За един ще е по-добре електромобил а за друг хибрид, за трети дизелов автомобил. Тоест колкото и да не ви се иска и за електромобилите има място под слънцето за все по-разширяващ се кръг потребители.
Разбира се в България е далеч от това и по този въпрос две мнения няма!
14:23 17.10.2022
48 А на вас не ви ли омръзна
До коментар #46 от "Кой ти говори за писта...":
Да пишете километрични постове как електромобилите нямат бъдеще?Аз поне пиша по теми които разбирам и се интересувам, защото електромобилите са само част от цялостната визия за бъдещето и го приемам, а не го отричам независимо дали ми харесва или не.
За вас е трудно да приемете и да се съгласите с нещо което не ви харесва, като даже не знаете защо не ви харесва. Ще ми кажеш ли защо мразиш електромобилите и се чувстваш длъжен да пишеш под всяка статия? Една единствена лична причина? Как лично на тебе електромобилите ти вредят по някакъв начин? Някой да те е заставил да си купуваш такъв?
Коментиран от #49, #50
14:46 17.10.2022
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Не няма
До коментар #48 от "А на вас не ви ли омръзна":
да ни омръзне никога, след като се излагат неверни и преиначени факти!!!Нека всеки кара каквото харесва и може, но не го налай насила като мнение над другите….
Времето ще покаже кое-как и кога…
И за да не скочиш пак-не, не съм те обиждал в предния пост….отново бе изтрит от модератор незнайно защо, но нямам нерви да го повтарям отново толкова дълъг
Коментиран от #51
17:56 17.10.2022
51 Не могат да се преиначават факти
До коментар #50 от "Не няма":
Фактите са си факти и са такива. Аз мога да ги интерпретирам както си искам, но не и да ги преначавам.Ако кажа че триметрова блондинка с iq 300, наследничка на милиардер МОЖЕ да си купи електромобил, ти веднага ще решиш, че ти налагам мнението си, че ТРЯБВА да си купиш електромобил.
Защо когато говоря за строгоспецифичен случай в който си ЗАСЛУЖАВА да си купиш електромобил всички вие се припознавате в точно този човек и решавате, че ВИ КАРАМ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да си го купите?
Дори да сте онази блондинка, пак не е задължително да карате електромобил вместо ferrari или bugatti. Аз лично нямам проблем с това и не виждам защо вие имате против , защо блондинката си е купила електромобил и го отдавате на цвета на косата и като се подигравате и на мен и на нея, че даже и на външния и вид, защото нямате никакви други аргументи срещу бъдещето на електромобилите.
Аз кога не съм се съгласил с някой факт за техните недостатъци? Кога съм казвал че електромобилите много бързо ще навлязат в България? Има ли по-голям песимист от мен за навлизането им по българските пътища? Е как това кореспондира с това да ви карам да си купувате електромобили, след като самият аз казвам че няма да стават за българия до 2035 година че и по-късно, заради спецификата на българския пазар на автомобили?
Май не правите разлика между това че твърдя, че е напълно възможно при добро желание и възможности в България да се кара електромобил, а вие твърдите че не може. Кой от двата ф
Коментиран от #52
08:22 18.10.2022
52 ЦЕНАТА НА ТОКА ЩЕ Е КАТО АЙФЕЛОВАТА КУЛА
До коментар #51 от "Не могат да се преиначават факти":
СТИГА ЛЪГАХТЕ.СКОРО ТОКА ЩЕ ВИ СТАНЕ ПО 50 СТОТИНКИ КИЛОВАТА БЕЗ ДДС. ТОВА СА ЗАПОВЕДИТЕ ОТ ЕС. ПОСЛЕ ЩЕ РАСТЕ НАГОРЕ. САМО 250 КИЛОВАТА ЩЕ Е ПО СТАРИТЕ ЦЕНИ. НЕСТИГА И ЗА ЕДНА ЗАРЯДКА. ТОВА Е ЗАСЕГА ОТ ЕС И СЛУГИТЕ ОТ СЛУЖЕБНИЯ КАБИНЕТ. ПОСЛЕ, СЛЕДВА СОЛИДАРНОСТ, ЕФТИНИЯ ТОК ТЕЧЕ КЪМ ЗАПАДА А НА НАС ГОЛЕМИЯ МОЧУК.12:50 18.10.2022
53 постна пица
10:28 28.10.2022