Учените подобриха натриево-серните батерии и дори ги направиха по-ефективни от литиево-йонните. В традиционните натриево-серни батерии анодът е течен натрий, електролитът е твърд нестехиометричен натриев алуминат, а катодът е течна елементарна сяра, смесена с графит.
Учените решават да използват въглеродни електроди и процес на термично разлагане, за да променят реакцията между натрий и сяра. В резултат на това те успяват да увеличат капацитета на батериите и да удължат живота им.
Крайният капацитет на батерията е 1017 mAh/g при стайна температура. Това е четири пъти повече от литиево-йонна батерия. В допълнение, разработката запазва около половината от капацитета след 1000 цикъла на презареждане.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #3, #4, #6, #10, #19
15:37 14.12.2022
2 Нострадамус от Злокучене
Коментиран от #5
15:49 14.12.2022
3 Друг Гост
До коментар #1 от "Гост":
Мед-цинково-картофена. Четох някъде, че ако картофа е сварен заряда е двоен.15:54 14.12.2022
4 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #1 от "Гост":
Подозирам, че най-накрая ще преминат на механично акумулирана енергия - ще навиват пружина с ключ 🗝️! Едно време имахме такива детски играчки.15:55 14.12.2022
5 Един
До коментар #2 от "Нострадамус от Злокучене":
Много ми е интересно как един авиолайнер ще стане електрически? На електродвигатели, които да са достатъчно мощни, за да задвижат лопатките на турбините така, че да произведат достатъчно тяга за излитане и полет, ще са им необходими много мощни, големи и наи-вече ТЕЖКИ батерии, които ще трябва да запълнят почти целия фюзелаж на самолета, за да може да има пробег, съпоставим с този на съвременните самолети. Нали се сещаш, че при такава огромна маса този самолет въобще няма да може да се отлепи от земята, какво остава за достатъчно място за пътници и товари? Въобще безсмислено упражнение! Не забравай за синтетичните горива, не всичко става да е само на ток с батерии и горивни клетки! Отделно батериите, както можеш да прочетеш в статията, се произвеждат също от изкопаеми елементи, които също са изчерпаеми и въобще не са въглеродно неутрални, докато синтетичните горива се произвеждат главно от въглеродния диоксид, който се съдържа във въздуха и на практика е възобновяем и неизчерпаем енергиен източник! Науката се развива в много области, проблема е, че политическите и разни други лобита налагат насила определни неща, което не трябва да е така! Както в естествения подбор - да се даде шанс на различни технологии да се докажат и най-добрата ще се наложи естествено, другите ще отпаднат сами! Хората са казали - насила хубост не става!Коментиран от #7, #8, #39, #43
16:03 14.12.2022
6 Учуден
До коментар #1 от "Гост":
И какво те притеснява - състава на цианкалия включва въглерод водород и калий - вещества които всеки ден набиваш с яденето. Въпросът не е в химическите вещества, а в съединенията които те образуват.16:09 14.12.2022
7 Читател
До коментар #5 от "Един":
Прав си, но мисленето не е характерна черта на политиците. Като се добави и силната им зависимост от парите нещата стават трагични.16:16 14.12.2022
8 Димов
До коментар #5 от "Един":
То, това е вярно, но ДВГ горят не само гориво, а и въздух.Коментиран от #9
16:45 14.12.2022
9 Един
До коментар #8 от "Димов":
Въздухът си има кръговрат в природата, няма да свърши, споко! Ако можеше да свърши, тая планета, на която има живот от поне 3 млрд. години, отдавна щеше да е умряла! ;)Коментиран от #14, #45
16:48 14.12.2022
10 гост
До коментар #1 от "Гост":
Какво те притеснява , това че материалите са прекалено разпространени , съответно леснодостъпни , оттам и супер евтини , тоест никой никога няма да може да предизвика криза и да вдигне цените им , щото практически няма държава в света , която да НЕ разполага с неограничени количества от тях ?? А иначе цената им спрямо литий и никел е като цената на златото спрямо тази на желязото , тоест ако един квтч литиева батерия сега струва около 100 долара , един квт час от натриево серните ще е около 10 долара и то заради разходите за труд , а не заради материалите ! И ако една литиева батерия от 100 квтч тежи 350-400 кг , то същата натриево серна ще е около 100 кг , щото това значи 4 пъти по-голяма плътност ! Или ако е със същото тегло като литиевата ще е 400 квтч !! Или вместо 500 км ще изминава с нея 2 000 (хиляди) км !! Тоест за 1000 цикъла , дори да не ги увеличат ще измине 2 МИЛИОНА км !! След което все още ще има 50-60 % капацитет за още 20 години като стационарна !! И най-накрая голямата ви болка , ЩЕ Е 100 % РЕЦИКЛИРУЕМА , тоест вечна , щото натрий и сяра и сега се рециклират по елементарни и изключително евтини начини , а дори да я изхвърли някой като тебе от злоба нищо съществено няма да навреди на природата !! И т.н. . ама айде стига , че ще ти стане много !17:02 14.12.2022
11 Истината е,
Коментиран от #12, #22
17:06 14.12.2022
12 Хохо Бохо
До коментар #11 от "Истината е,":
Не са по-тежки!Капацитетът им е даден спрямо теглото:
Крайният капацитет на батерията е 1017 mAh/g - това "g" означава грам..
И те са четири пъти по-леки спрямо еднакъв капацитет....
или при едно и също тегло имат четири пъти по-голям капацитет.
17:41 14.12.2022
13 бай Даньо
18:10 14.12.2022
14 Мдам
До коментар #9 от "Един":
кръговрат в който кислорода дето ни трябва се произвежда от растенията които старателно унижтожаваме.той кръговрата ще продължи,ама без нас.18:57 14.12.2022
15 Турбо
Коментиран от #16, #17, #18, #44
19:01 14.12.2022
16 Гост
До коментар #15 от "Турбо":
Милиардите цикли на батерията съществуват само в електрическата глава на многониковия.21:14 14.12.2022
17 Гледаш, ама не виждаш
До коментар #15 от "Турбо":
"Тук виждам само 1000 цикъла и капацитета е наполовина"Пак гледаш само цифри, но не ти се губи смисъла, защото не можеш да ги разбереш.
Понеже последно смятахме за камиони, ако с едно зареждане камион със същото тегло като Тесла семи
изминава 3 200 км с едно зареждане, след 1000 цикъла и 2,4 милиона километра ще изминава само 1600 км с едно зареждане.
На това ли му казваш проблем, ако тази 5 тонна батерия с капацитет 4000 киловатчаса струва 50 000 долара, което е 30 000 литра гориво с които един дизелов камион ще мине 100 000 км?
Или пък обратно. Вместо 5 тона батерия, могат да инсталират 1300 килограма за 1000 километра пробег, които видяхме че са напълно достатъчни и да возят четири тона повече товар?
А старите батерии с половин капацитет от 2000 киловатачаса да се инсталират на зарядните станции за да зареждат безплатна енергия от фотоволтаици и вятърни генератори, вместо да купуват скъпата въглищна енергия.
23:06 14.12.2022
18 Но най-важното което не си видял
До коментар #15 от "Турбо":
Вече хиляда пъти от пет години ви повтарям, че електромобилите нямат технически недостатъци за масовото им навлизане, а единствения съществен недостатък е икономически.Уморих се да ви повтарям че електромобилите ще станат масови когато цената им се изравни с автомобилите с ДВГ. Тези батерии могат да направят електромобилите много по-евтини от автомобилите с ДВГ, а и нищо не казваш за пробег от 2 000 км с едно зареждане и 1300 км през зимата?
23:09 14.12.2022
19 И ти си забравил най-важното
До коментар #1 от "Гост":
Натрия е изключително отровен, токсичен и вреден и ако заровят тези батерии ще отровят света. Освен това натрия е рядък елемент и е много скъп.Пък и при досег с въздух и вода натрия се самозапалва и не може да се угаси. Нито едно натриево съединение не трябва да се доближава до вода защото ще предизвика пожар!
Коментиран от #20, #21, #26
23:13 14.12.2022
20 бай Даньо
До коментар #19 от "И ти си забравил най-важното":
А стига бе този натрия отровен , натриевите съединения взривоопасни!? Натриевият хлорид!? Ай да те водя да киснем топузите в лугата на бургаските солници предимно натрии бате ...Коментиран от #25
23:37 14.12.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Вик68
До коментар #20 от "бай Даньо":
За твое сведение готварската сол е натриев хлорид имаш пропуски в основното образованиеКоментиран от #29
00:26 15.12.2022
26 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #19 от "И ти си забравил най-важното":
Зависи какво е съединението с натрий. Готварската сол е натриев хлорид. Сода каустик е силно разяждаща - натриева основа. И двете се разтварят във вода без да ГЪРМЯТ. Виж обаче метален натрий на въздуха не гърми, но бързо се окислява. Натрия гърми, когато го пуснеш във вода, защото разлага водата - взема хидроксилната група ОН и става натриева основа - NaOH, а се отделя Н - водород и той може да се запали и да гръмне! С една дума натрия измества водорода. Натрия е изключително активен.Коментиран от #31
00:28 15.12.2022
27 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
00:31 15.12.2022
28 да ама не
Коментиран от #34
00:56 15.12.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Същото може да бъде казано
До коментар #26 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":
И за лития.Коментиран от #32
07:59 15.12.2022
32 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #31 от "Същото може да бъде казано":
Алкалната група метали е литий, натрий, калий, рубидий и цезий, така подредени по активност. Най-активен е цезий. Всички са много активни. Това съм запомнил от уроците по химия - беше ми много интересна.Коментиран от #33
15:59 15.12.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Гошо
05:18 16.12.2022
36 Гошо
Коментиран от #37
05:21 16.12.2022
37 Гоше
До коментар #36 от "Гошо":
В момента ти пиша от телефон с графенова батерия. Това достатъчно ли ти е като отговор?07:55 16.12.2022
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Граф Цепелин
До коментар #5 от "Един":
Надали си пропуснал съществуването на дирижаблите. Корпусът (балонът) може да бъде с различна подемна сила. За различни товари. Двигателят трябва да върти 2 (4,6,8) перки. Няма нужда от писта - може да "акостира" на жълтите павета. Скоростта е по-ниска, но цената на полета е още по-. Движи се по абсолютно права линия и няма нужда от път (релси, маг-лев). За държава с размерите на България е пъти по-добро от всички видове транспорт. Производството му е безумно евтино. Само че се иска малко out of the box разбира се.20:03 16.12.2022
40 Айревя
Ти в час ли си?
До 20 години няма да има и помен от електрическите автомобили.
Коментиран от #41
20:25 16.12.2022
41 Любопитен
До коментар #40 от "Айревя":
Ако двигателите на автомобилите не са електрически след 20 години, какви смяташ, че ще са? Двигатели с вътрешно горене или ще се върнат направо парните двигатели?10:53 17.12.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 гост
До коментар #5 от "Един":
Водород, приятелю, водород15:17 17.12.2022
44 МЪСК
До коментар #15 от "Турбо":
Ти си гледай твоите цикли на колонката, за истинските коли ндей бери гайле. NMC532 клетките на Тесла с графитен анод им слагаме добавки за елиминиране на отлаганията по катода и анода. Резултат: след 12 000 цикъла батерията разполага с 90% капацитет. Тоест 3 милиона км живот. Колко струват 12 хиляди цикъла до бензиностанцията?17:20 26.12.2022
45 СМОГ
До коментар #9 от "Един":
Кое, кое? 1 млн. гърнета в софийското поле по 3 литра средно на ден по 10 м3 въздух на литър горене са ти 30 000 000 куб. м. въздух на ден. Ама не въздух, а отрова. Това е нов пласт от 15 000 000 квадрата с височина 2 метра без кислород всеки ден. Това е нов пласт от 14.4 квадратни километра, БЕЗ КИСЛОРОД, всеки ден. Летливи и нелетливите газове, които ги дишаме ние хората и кучетата край нас. Живот в газова камера, живот в мръсотия, шум и пушеща тенекия. Тоя "въздух" в затворената софийска котловина откъде да дойде? От Космоса няма как - там е вакуум. Начи става като в рибарника - всяка риба се храни с л.ната на тази пред нея. И после ммм колко вкусна риба.Бълването на отрова насред хората защо изобщо е легално? Гърнетата защо не са отдавна в пресите за претопяване.
17:29 26.12.2022