Швейцарският стартъп nanoFlowcell, който се занимава с изследвания и разработки в областта на батерии с проточни клетки, представи новия си проект - Quantino Twentyfive. Всъщност това е нова версия на хечбека Quantino - компактно купе, което дебютира на автомобилното изложение в Женева през 2015 г. Но сега това е четириместен роудстър с с изцяло нова технология на задвижване.
Quantino Twentyfive е оборудван с четиримоторен силов тракт (по един електрически двигател на всяко колело). Мощността на всеки електродвигател е 59 kW (80 к.с.). Двигателите се захранват от система, състояща се от два резервоара с патентования от компанията би-ЙОНен течен електролит: единият с положително заредени йони, а другият с отрицателно заредени. Помпите задвижват течностите през специален модул с йонообменна мембрана, който произвежда електрически ток.
В Quantino Twentyfive електролитът се съхранява в два резервоара от по 125 литра. С пълни резервояри автомобилът може да измине 2000 км. Роудстърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.0 секунди, а максималната му скорост е принудително ограничена от електрониката до 250 км/ч. Цената на Quantino Twentyfive и началото на производството не се споменават.
В същото време стартъпът обяви откриването на клон в Ню Йорк, където планират да установят производството на въпросния електролит bi-ION. Съставът на "горивото" не се разкрива. Известно е само, че има доста висока енергийна плътност - 600 Wh/kg. Както се твърди, bi-ION е абсолютно безвреден за околната среда и отработената течност може да се източи в канализацията. Към момента обаче в никоя страна по света няма инфраструктура за зареждане и източване на електролит. Възможно е първи да са САЩ.
nanoFlowcell Holdings е основана през 1996 г. Стартиращата компания показа първата си електрическа кола с проточно-електролитно захранване - Quant - на автомобилното изложение в Женева през 2014 г. На следващата година дебютира приличащият на купе хечбек Quantino. Серийното производство на двата модела беше планирано да започне през 2016 г., но това така и не се случи. Година по-късно стартъпът демонстрира нова итерация на концепцията Quant и публикува няколко прессъобщения за успешните пътни изпитания на Quantino.
През 2021 г. nanoFlowcell се премести в Лондон и обяви проекта Quant City – град, проектиран от известната архитектка Заха Хадид. Идеята е в този град да се произвеждат Quant електрически автомобили и bi-ION електролит за тях. Там се предвижда да бъдат разположени и изследователските и обучителни центрове на nanoFlowcell. Засега обаче Quant City съществува само виртуално. Може би ще бъде построен в САЩ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 платена реклама
Нека огрнаичат максималната скорост до 150 км/ч.
Останалото звучи като бабини деивити, защото липсва информация с какво са замененеи батериите, както и каква ще е цената на брой.
Коментиран от #10, #17, #39, #62, #63
10:37 26.12.2022
2 Харесва ми!
10:39 26.12.2022
3 Гаглей
Коментиран от #5, #41
10:42 26.12.2022
4 хХх
10:42 26.12.2022
5 Руснаците имат модерните
До коментар #3 от "Гаглей":
марки ; Газ Уаз Маз ! И още се движат на мазут и спирт както и водка!Коментиран от #45, #64
10:44 26.12.2022
6 Браво
10:51 26.12.2022
7 Живанши
11:21 26.12.2022
8 Да бе
11:42 26.12.2022
9 Чичо
12:02 26.12.2022
10 Неадекватен идиот
До коментар #1 от "платена реклама":
Пише си го бе бастун. 2 вида електролит, който се презарежда след отработване. Четене с разбиране му викат12:21 26.12.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Смех 😆🤡🤣
Коментиран от #14, #28, #29, #32
12:32 26.12.2022
13 патриотъ
12:55 26.12.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 мани мани
13:29 26.12.2022
16 ДрайвингПлежър
Коментиран от #20
13:30 26.12.2022
17 Ти учуден ли си
До коментар #1 от "платена реклама":
Това да не ти е първата статия в която заглавието ти казва точно обратното на съдържанието на статията?Всъщност електромобила не е без батерии, а е с така наречените Flowcell, което означава проточна батерия и дори се съдържа в името на компанията nanoFlowcell.
Представи си нещо като оловно киселинните батерии, на които можеш да смениш изтощеният електролит с зареден, вместо да зареждаш акумулатора с електрическа енергия.
Имаш един резервоар със зареден електролит който след преминаване през проточната батерия се разрежда и преминава в другия резервоар.
Когато зареденият електролит е на привършване, отиваш на зарядната станция на която ти източват изтощения вече електролит, а в другия резервоар ти пълнят зареден.
Тази батерия няма капацитет, а само мощност. Капацитетът зависи от обема на резервоарите.
Коментиран от #44
13:30 26.12.2022
18 123
13:36 26.12.2022
19 Според зависи
А проточните батерии не са нещо ново за стационарно съхранение на енергия, където капацитета на съхранение на енергия е по-важен от мощността.
Батерията на този автомобил има мощност 240 kw, за една къща 15 киловата стигат, което означава 16 пъти по-евтина батерия, а капацитета ще зависи от бидоните в които се съхранява електролита. Един тон цистерна на палет струва 200 лв и може да съхранява 600 киловатчаса енергия неопределено време. Тоест можеш да си я съхраниш от лятото за зимата.
13:48 26.12.2022
20 Тебе те знаем
До коментар #16 от "ДрайвингПлежър":
"Така ще си и остане като прототип"А освен това след една-две години на електромобилита ще се спука, нали?
Модата им ще отмине и ще потънат в забвение.
13:51 26.12.2022
21 Другият един
14:04 26.12.2022
22 Васил
Коментиран от #27
14:45 26.12.2022
23 7676
щяха да се леят безаналогови дитирамби
колко са велики.Сега жигулата била най
добра.Другото било глупости.Нищо, и на
Леонардо са се присмивали , и на Жул
Верн , но колелото се върти напред във
времето.
14:52 26.12.2022
24 ПЕНДО
14:53 26.12.2022
25 ДАААА ДААА И КЕЙМ ТРЕЙЛС Е ПОЛЕЗЕН
16:07 26.12.2022
26 Айнщайн
16:12 26.12.2022
27 Стругар
До коментар #22 от "Васил":
Знаеш ли какво е това нещо DPF?16:27 26.12.2022
28 гост
До коментар #12 от "Смех 😆🤡🤣":
Електролита е воден разтвор на определени соли , подобен на морска вода , който е фирмена тайна естествено , пише го черно на бяло в сайта на фирмата !! Наистина можеш да го излееш в реката или морето и нищо няма да се случи , освен че ще изхвърлиш доста пари !!16:30 26.12.2022
29 гост
До коментар #12 от "Смех 😆🤡🤣":
И няма нищо общо с петрол или други изкопаеми боклуци , а в колата няма ДВГ , нито любимите ви клетки на водород , а резервоарите са обикновени пластмасови и не са под налягане !! Проблема е , че трябва мрежа от зарядни в която някой да инвестира , а такъв още не се е намерил , но скоро може и да се намери , иначе наистина обикновена бензиностанция с не скъпо преоборудване става такава станция ! В един резервоар се източва разредения електролит , а от друг се зарежда зареден , като всичко отнема 5-6 минути ! Ако можеш да търсиш и друго освен ТАСС , пишеш името на фирмата и ти излиза директно сайта !Коментиран от #30
16:37 26.12.2022
30 хдйдйдй
До коментар #29 от "гост":
Всичко изглежда толкова лесно!Коментиран от #34
16:57 26.12.2022
31 Екоталибан
Коментиран от #33, #42
17:24 26.12.2022
32 Дънинг-Крюгер
До коментар #12 от "Смех 😆🤡🤣":
Когато си силно интелектуално затруднен, но за сметка на това много държиш всички да го разберат... 🙂18:07 26.12.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 гост
До коментар #30 от "хдйдйдй":
Еми явно не е толкова лесно , след като вече 7 години не може да се намери достатъчно голям инвеститор , но това не значи , че технологията не е готова и не работи ! Просто са пропуснали и подробността , че цената на модела е около 300 000 долара ,а на другия модел по-големия дори е над милион ! Но при масово производство ще падне , но все пак няма да е като за масова кола !18:24 26.12.2022
35 Багерист
18:37 26.12.2022
36 реди
Коментиран от #38
19:11 26.12.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Не е нужно да си много умен
До коментар #36 от "реди":
За да сметнеш, че на денонощие за ежедневният пробег всеки електромобил трябва да зареди по 8 киловатчаса на ден. Точно толкова колкото да загрееш 100-литров бойлер.Това може да стане с мощност 1 киловат, което е около 4 пъти по-малко отколкото може да издържи всеки един контакт във всяко едно жилище.
Тоест имах както достатъчно мощност така и достатъчно енергия във всяка една къща.
За 1 милион електромобила, нали ще са необходими 8 милиона киловатчаса на ден. АЕЦ Козлодуй всеки час произвежда по 2,15 милиона киловатчаса, тоест може да ги зареди за 4 часа работа.
Тоест както в държавата има достатъчно енергия така и електропреносната система може да издържи.
Обаче пък тъпанарите не могат да се усетят, че един милион електромобила струват 100 милиарда лева, а точно на това финансовата система не може да издържи в България през следващите 30 години поне до 2050 година няма никаква вероятност да има толкова електромобили.
Освен това не във всяко жилище можеш да си включиш електромобила да се зареди в контакта.
Това са реалностите и истинските сметки, за всеки който може да ги направи.
Коментиран от #49
20:18 26.12.2022
39 кириленко
До коментар #1 от "платена реклама":
тук няма батерия има ийоно обмен на електролити
Коментиран от #59
20:35 26.12.2022
40 гост
20:44 26.12.2022
41 Георги
До коментар #3 от "Гаглей":
А ти какво произведе, Гаврош?Коментиран от #61
21:09 26.12.2022
42 Гост
До коментар #31 от "Екоталибан":
Батериите отдавна не се палят. Пак си има няма 4 години назад с инфотоКоментиран от #56
21:10 26.12.2022
43 Георги
21:13 26.12.2022
44 Бай Онзи
До коментар #17 от "Ти учуден ли си":
И по стар български обичай още 2 туби по 20л електролит резерва в багажника. На официалната страница на фирмата не пишат ще става ли да се точи електролита с маркуч или не. Защото ако не става да су смукнеш електролит от на комшията колата не ми я хвалете21:19 26.12.2022
45 Бат Мишо
До коментар #5 от "Руснаците имат модерните":
кът им се смееш на руснаците ко карат що не идеш с някоя електричка на -50 градуса из Русия или на електролитса те намерят в колата на другата сутрин леко посинял след като си изминал с колата си цели 15 метра
Коментиран от #46
22:12 26.12.2022
46 Бат Мишо
До коментар #45 от "Бат Мишо":
еле и електромоторите както са в колелетата и лятото на дупките пак толкос ще минеш преди да изскочат роторите из наще и руските пътища или да окъсят в няко дълбока бараКоментиран от #47
22:14 26.12.2022
47 Бат Мишо
До коментар #46 от "Бат Мишо":
Аз за наще пътиша вече се чудя откъде да си купя БТР ти за руските приказваш където 60 % е офроуд, а кът иизлезеш от европейската част ще търсиш елени да впрягаш че по бързо става22:16 26.12.2022
48 Статията си свърши работата
Идеята за производство на електроенергия по описания начин не е нова и работи. Определени електролити преминаващи през йонна клетка предизвикват отделяне на електричество. Не е ново и желанието електролитите които се използват да са безопасни за човека и околната среда. Това, че са създали подобни електролити също не е ново. Новото е ако те имат достатъчна ефективност.
Това означава, че могат да се зареждат многократно, да се получава съответно количество енергия и да е икономически оправдано най-вече. Дали пробива за който се говори в статията е реален предстои да разберем.
Коментиран от #50
22:16 26.12.2022
49 реди
До коментар #38 от "Не е нужно да си много умен":
до "не е нужно да си много умен"Сметката, която си направил може и да важи за кратко каране в градски условия, но за преход от 400 климентра ще се наложи да зареждаш автомобила точно "бавно и трудно". Също да не забравяме, че електроенергията е (или поне досега е била) изкуствено дотирана. Тоест цената не е пазарна.
22:21 26.12.2022
50 Бат Мишо
До коментар #48 от "Статията си свърши работата":
за най твърдоглавите от вас плющи руснаците ко карат - земаме 1 акумулатор какъвто искате чистак бърсак - зжарим го в фризера на -40 и сутринта отиваме да палите зе видим кой се смее последен и на кого - те и германците са им се смеели на леките танкове на нафта докът не са далдисали да затънат и да открият че кът си на бенз не може да запалиш огън под картера и си ДОТАМ и ако нямаш колиба с пеца на 5 крачки са наиграваш - хората си знаят пътищата климата и колите им са твърде хубани щото ги вкарват от жапанкитеКоментиран от #51
22:25 26.12.2022
51 Бат Мишо
До коментар #50 от "Бат Мишо":
Имам приятел с Тойота Литайс щар по щар в Ямал и си фърка чуека и зарежда без пари нафтица , дръвца без пари ,а за пенсионерите и газта и тока е фрее - ако си на бенз -се ще имаш 1 пенсионер у вас да я дадеш да я напълни - пък вийй си житкайте електриките и му се смейте колко е прос докът чакате на опашката за кюмюр тъс зимаКоментиран от #52
22:30 26.12.2022
52 Бат Мишо
До коментар #51 от "Бат Мишо":
ПС 2000 дизел е и вика човека кат я запаля на есен я гася напролет - ние спим тя си работи щото а си угасил или дръпнал ръчна тръгваш напролет или палиш огън под картера22:33 26.12.2022
53 Пръцко
01:14 27.12.2022
54 Тъпчо
Коментиран от #58
02:07 27.12.2022
55 Вътю Т.Панчев
02:20 27.12.2022
56 Екоталибан
До коментар #42 от "Гост":
Палят се най-редовно, защото доста хора просто ги изхвърлят, тъй като не се рециклират и когато почнат да пресоват отпадъците нарушават целостта на батериите и почват пожари. Има колкото щеш такива.Коментиран от #60
02:31 27.12.2022
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Ами не си много умен
До коментар #54 от "Тъпчо":
Това със смяната на електролита е напълно работещо решение и едно време го практикуваха, за да проверят по-бързо дали е читав акумулатора.08:31 27.12.2022
59 Шишо бакшишо
До коментар #39 от "кириленко":
Много ги разбирате тия работи УМНИЯ ЧОВЕК НЕ Е ЗА ПОДЦЕНЯВАНЕ АМА АЗ СЪМ ПРОСТ И НЕ МИ ИДВА НА АКЪЛА КАК СЕ ОБМЕНЯТ ТИЯ НЕЩА БЛАЖЕНИ СА ВЯРВАЩИТЕ08:31 27.12.2022
60 Верно ли не се рециклират
До коментар #56 от "Екоталибан":
А защо са си поставили за цел за 2027 100% от батериите за електромобили да се рециклират ако днес въобще не могат да се рециклират дори на 1%.Не би ли омръзна толкова активно да демонстрирате неграмотността си? Вече 100 пъти пускам клипове с работещи фабрики които още преди години рециклираха 90% от материалите на батерията до степен за повторно използване за производство на батерии, като засега не рециклират само силиконовите уплътнители, а просто ги накълцват за пълнеж на на асфалтови пътища.
Очаква се през следващите две години рециклиращите предприятия да станат толкова много, че да започнат да фалират защото все още няма достатъчно материал за рециклиране.
08:36 27.12.2022
61 Гаглей
До коментар #41 от "Георги":
От 10 години само това правя09:10 27.12.2022
62 Хаха
До коментар #1 от "платена реклама":
Не липсва информация с какво са заменени батериите:))).10:12 27.12.2022
63 Дивергент
До коментар #1 от "платена реклама":
Всъщност пак е с батерии, но електролита е в допълнителни резервоари и се използва веднъж. Проблем, ще има със зареждането. Казват, че електролита не замърсява околната среда, но не казват по кой стандарт.не се знае и цената на километър пробег.11:37 27.12.2022
64 Туньо
До коментар #5 от "Руснаците имат модерните":
Бе друго си е с рашенската техника...на всички путино и русофили им пожелавам до гроб все стакива ментета да се придвижват..да, да, ама не
беше казал един умен българин.
11:55 27.12.2022
65 прогноза за времето
Коментиран от #66
19:58 27.12.2022
66 СкъсанЛявЧервенШушон
До коментар #65 от "прогноза за времето":
Скъп но и много повече енергия за литър. God Bless America! Пак американците дават нещо ново на Света, а руснаците война.Коментиран от #71
12:53 28.12.2022
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 СкъсанЛявЧервенШушон
13:24 28.12.2022
69 СкъсанЛявЧервенШушон
13:34 28.12.2022
70 Тралала
Енергията има едни същи закони, независимо какъв е източника. Единствено природата създава енергия. Човеците не са създали и една система създаваща такава-единствено системи преобразуващи енергия от един вид в друг. От там тръгваме към падението на електрическите.
23:06 28.12.2022
71 Водород
До коментар #66 от "СкъсанЛявЧервенШушон":
Аз не съм алчен за повече енергия . На мен 4.2 мотор на бензин ми стига , че ми и остава. 5 цента за литър не струва дори бутилка с вода . Колкото до избухването на акумулаторите , трябва твоята учителка по химия , да бъде уволнена незабавно , и пратена на женският пазар да продава домати.05:39 30.12.2022