27 Юли, 2023 08:59 17 614 10

Ето кои са най-големите производители на гуми

  • гуми-
  • производители-
  • класация

Първото място с годишни продажби от над 28 милиарда евро се заема от Michelin

Ето кои са най-големите производители на гуми - 1

В новата класация на най-големите производители на гуми, съставена от Tyres&Accessories въз основа на резултатите от 2022 г., няма промени в ТОП-9, а първите четири компании с оборот от 14 до 28 милиарда евро значително изпреварват групата от пет " преследвачи“ с приходи от 4-8 млрд. евро.

Първото място с годишни продажби от над 28 милиарда евро се заема от Michelin, както и миналата година, но в същото време разстоянието от Bridgestone, който беше най-големият производител на гуми в продължение на много години, е само 1 милион евро. Следват Goodyear и Continental, като докато първите три компании отчетоха ръст на оборота от над 4 млрд. евро спрямо предходната година, германският концерн увеличи продажбата на бизнеса си с гуми с 2 млрд. евро. Заслужава да се отбележи, че тазгодишната класация не включва Cooper, който беше закупен от Goodyear през 2021 г. за 2,5 милиарда евро.

Местата от пето до девето са заети от Sumitomo, Pirelli, Hankook, Yokohama и ZC Rubber. Японската Sumitomo е увеличила продажбите си в сравнение с 2021 г., но все още е със 7 милиарда евро зад Continental, докато разликата между Pirelli и Hankook се е увеличила леко. В миналогодишната класация бяха много близо.

През следващата година японската Yokohama, която купи Trelleborg Wheel System (TWS) за 2 милиарда евро, ще увеличи значително оборота си. Сега TWS се нарежда на 25-то място в класацията с оборот от 1,2 милиарда евро, а ако просто комбинирате двете компании, Yokohama ще може да се издигне от осма на седма позиция, изпреварвайки Hankook.

Най-големият китайски производител на гуми все още е ZC Rubber (който произвежда гуми под марки като Goodride и Westlake), който се задържа стабилно на девето място и леко е увеличил приходите си спрямо предходната година.

Този път Toyo и Maxxis си размениха местата. В продължение на много години японската Toyo значително увеличи продажбите, което ѝ позволи най-накрая да влезе в топ 10, а тайванската Maxxis миналата година намали оборота си със 7%, поради което изпадна от челната десетка, в която присъства от 12 години. За да се изкачи с още едно място в класацията, Toyo трябва да увеличи оборота си с 1,1 милиарда евро и макар новооткритият завод в Сърбия да осигурява допълнителни продажби, вероятно ще отнеме още няколко години, докато компанията го направи.

Китайската Sailun се покачи с три позиции тази година, заемайки 12-о място с оборот от 3 млрд. евро. Именно Sailun стана най-бързо развиващата се компания в класацията с ръст на продажбите от впечатляващите 19%. Благодарение на тези показатели Sailun остави след себе си Linglong, който също наскоро отвори завод в Сърбия, но влоши продажбите с 10,5% и загуби пет позиции наведнъж.

Kumho се изкачи с две места тази година до 15-то място в списъка, следвано от индийската MRF, Titan International и Nexen също подобриха позициите си, докато Nokian, която беше силно засегната от руско-украинския конфликт, падна от 18-о на 20-о място. В момента финландската компания е започнала изграждането на нов завод в Румъния, а гумите под марката Nokian се произвеждат от китайската Sentury.

Индийската JK Tire е най-близо до първите двадесет, следвана от компаниите Double Coin, Ceat, Triangle, TWS, Kenda, Guizhou Tyre, BKT и Prometeon Tire Group.

Ето кои са най-големите производители на гуми


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миии

    18 3 Отговор
    Преди карах с Nokian, но откак почнаха да ги правят, къде ли не и "довиждане" Сега практичен избор с Nexen и са супер съотношение цена-качество😉

    Коментиран от #6

  • 2 Как ще се рециклират

    9 3 Отговор
    Тези гуми не се знае
  • 3 Джоко

    20 3 Отговор
    Пак ни заобикалят големите. Избират Сърбия и Румъния. Тук от 15 години няма политическа платформа с която да се разговаря дългосрочно за бизнес. Трайно се оформяме шести картофен пояс на Европа.

    Коментиран от #4

  • 4 матрЯла на Боци

    21 4 Отговор

    До коментар #3 от "Джоко":

    Заобикалят ни, защото няма работна ръка, сериозно! Знам поне няколко чужди фирми, които затвориха или искат да преместят в др. държава, защото няма желаещи да работят. Не става въпрос за заплати, просто не искат, нямат квалификация, а и желание да се обучават. Предпопитат да си седят в кръчмата, вкъщи, момите да си "намерят богаташ"или да са "инфлуенцъри"!
  • 5 Търкалям

    9 3 Отговор
    едни летни ханкук вентус ево сув К-117, 20 цола, произведени в завода в Корея и съм доволен от съотношението цена/качество. 375 лв. бройката издържаха 35 000 км. Отново обух колата с гуми от същата марка, но новия модел К-127. Зимните са от същата марка, произведени в ЕС-Унгария и са под всякаква критика.

    Коментиран от #8

  • 6 Аз пък

    9 3 Отговор

    До коментар #1 от "Миии":

    Карам с Кумхо всесезонни. Моделът им от 2019 е доста добър за цената си и се държи добре на пътя зима/лято.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Ганя

    4 3 Отговор

    До коментар #5 от "Търкалям":

    На 16 цола е същата работа. Летните са добре,но зимните са много зле.
    Зимни никога няма да сложа Ханкок . Най-добре за моят размер са Гудиар ( 215/55/16 )
  • 9 Бай Тошо

    4 0 Отговор
    Колкото и странно да звучи, най добрата гума е Нексън
  • 10 Жоро

    0 0 Отговор
    Никой от тук присъстващите не споменава Michelin, той не е за бедняци!!!