20 Октомври, 2023 11:24 20 666 26

Как да направим колата си хибрид само срещу 6 000 лв.

  • конверсия-
  • хибрид

Студент създаде достъпен комплект за преобразуване на стандартен автомобил в хибрид

Как да направим колата си хибрид само срещу 6 000 лв. - 1

Австралийският студент по дизайн Александър Бъртън спечели национална награда "Джеймс Дайсън" за разработването на прототип на комплект REVR, предназначен за евтино преобразуване на бензинови или дизелови автомобили в хибридни електрически превозни средства. Този комплект е достъпна алтернатива на скъпите услуги за преобразуване.

Как да направим колата си хибрид само срещу 6 000 лв.

По правило традиционното преобразуване на електрически превозни средства включва демонтиране на двигателя с вътрешно горене, скоростната кутия и друго свързано оборудване и замяната им с електрически компоненти. Комплектът REVR обаче не изисква модификация на тези компоненти. Вместо това, компактен високоенергиен аксиален електрически мотор се монтира между задните колела на автомобила и дисковите спирачки, а батерията и контролерът са разположени в багажника или на мястото на резервното колело.

Как да направим колата си хибрид само срещу 6 000 лв.

Под капака са монтирани допълнителни готови системи, включително сервоусилватели на спирачките и сервоуправление на волана, както и системи за отопление и климатизация. Този подход ви позволява да бъде предложен комплект на цена от около 5000 австралийски долара (3000 евро). Комплектът REVR превръща колата в хибрид, осигуряващ около 100 км електрически пробег преди преминаване към двигателя с вътрешно горене.

Как да направим колата си хибрид само срещу 6 000 лв.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 50 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ФЕН

    64 3 Отговор
    Пример за визионер.....Дано гигантите в автоиндустрията ...не го скастрят !
  • 2 Това го имаше още преди 15г

    14 16 Отговор
    Има един основен проблем. Няма лесен начин да се разсея топлината от електродвигателя. Нагрява се джантата и става опасно.

    Коментиран от #8

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Скъпо

    12 13 Отговор
    Скъпо. У нас има хора които правят това за доста по малка сума
  • 5 Механик

    20 3 Отговор
    Отделянето на топлина от електромотора е най-малкият проблем. По-сериозният е, че значително се увеличава подресорната маса на автомобила, нещо за което окачването въобще не е проектирано.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Гост

    9 7 Отговор

    До коментар #2 от "Това го имаше още преди 15г":

    Отделно се увеличава масата на колелото и се променя работата на окачването. И какво правим с чарколяците в багажника?

    Коментиран от #16

  • 9 Така така

    7 15 Отговор
    Хибрид? Никога и така се чупят,а на хибрида ползите и икономиите са му доста съмнителни

    Коментиран от #10, #24

  • 10 Тойота

    13 4 Отговор

    До коментар #9 от "Така така":

    Колега не се изказвай неподготвен. Прочети малко за Тойота Приус втора генерация.

    Коментиран от #12

  • 11 азкошп

    6 0 Отговор
    Купувам веднага!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Ироничен

    13 4 Отговор
    Добре съм си с трилитровия дизел. Когато ме обземе мерак за ток, ще си купя.
  • 14 Турботротинетка

    4 0 Отговор
    В багажника обаче няма да остане много място, а пък и е по-скъпо от газова уредба.
    Все пак за 100км пробег в градските задръствания - става.
  • 15 Алекс

    6 2 Отговор
    Ех да бяхте сложили и клипа ….
  • 16 Знайко

    7 6 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Е кво да се прави- по - дебели стабилизиращи щанги, по- дебели лагери, други пружини и амортисьори с шок-абсорбери, по-големи джанти със спици като перка, за да има по-добро охлаждане и може би по-широки гуми отзад за повече сцепление, след като има повече въртяш момент.
    Не е болка за умиране, а самия комплект ми се струва евтин на фона на икономията и това , че ще можеш да влизаш в центъра, който скоро ще бъде забранен за кюмбета от всякакъв тип.

    Коментиран от #19

  • 17 Глупости

    8 4 Отговор
    Хибридът работи само с CVT скоростна кутия, която стува доста над 6000 лв. Та как ще стане ъпгрейдът в тази скромна сума?
  • 18 Кварталният пункт за ГТП

    21 2 Отговор
    И два комплекта от 6 хиляди да си турите, пак ще имате Евро 1 от нас!
  • 19 Коментатор

    3 4 Отговор

    До коментар #16 от "Знайко":

    И кат се събуди, пръстите в контакта :D

    Тоя ел двигател бил с неодимови магнити, които се прецакват над 85 градуса!
    Демек трябва и водно охлаждане, обаче не може да се ползва това на двг-то поради горните причини, та в багажника трябва бая нещица да се поберат?!
  • 20 Уса

    15 1 Отговор
    Преди години български студенти откриха начин да преобразуват двигател с вътрешно горене в електромагнитен само за 1500лв.Донесоха двигателя на изложение в сащ и повече никой не чу за тяхното изобретение
  • 21 БгТопИдиот🇧🇬

    5 0 Отговор
    Китайчета отдавна продават такива ,но за сега става за малолитражки или за вътрешнозаводки транспорт.

    като в комплекта има реостат педал за ускорение ,табло и електрониката която се връзва към акумулаторите.
  • 22 Автоборса Дупница

    21 1 Отговор
    Само за 3000 лева превръщам хибрид в обикновена кола.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Буха ха

    9 1 Отговор

    До коментар #9 от "Така така":

    Какъв хибрид имаш, или си имал, за да стигнеш до тези заключения? За икономиите мога да кажа, че луксозен СУВ тежък над два тона и с над 300 к.с. ми харчи 7,5 на градско в задръстванията. Ако не е хибрид ще харчи почти двойно повече.
  • 25 Гошо газаджията

    9 3 Отговор
    Сега като ни вкарат на свободния пазар на тока, ще ви се иска да сте на газ
  • 26 Факт

    0 0 Отговор
    Да , това е лесен вариант - но не е решение! поради 2 факта: единия концентрацията на топлината от спирачките и от електродвигателя , а втория е увеличаване на присъединената маса към колелата. Това второто е особен проблем за сцеплението на колелата с настилката и с друсането особено по неравни пътища! Е, ако пътя е гладък и ако не караш бързо - става!