Stellantis ще започне серийно производство на големи и средни микробуси с водородни горивни клетки в Европа, като по този начин ще разшири още повече гамата си от лекотоварни автомобили с нулеви емисии. Компанията обяви, че по-големите микробуси ще се произвеждат в завода ѝ в Гливице, Южна Полша, а средните - в Хорден, Северна Франция.
Макар че Stellantis вече предлага водородни средноголеми микробуси, те се продават предимно чрез конкретни споразумения с големи клиенти. Предстоящото преминаване към серийно производство е сигнал за по-широка търговска достъпност на микробуси с водородни горивни клетки за клиентите в Европа.
Stellantis, известна с разнообразното си портфолио от марки, включително Fiat Professional, Peugeot, Citroen, Opel и Vauxhall, управлява най-големия завод за търговски превозни средства в Европа в Атеса, Италия. Заводът в Атеса има значителен производствен капацитет от до 1200 големи микробуса на ден.
Съобщението за разширяване на производството на бусове с водородни горивни клетки съответства на ангажимента на Stellantis да предлага гама от търговски автомобили с нулеви емисии. Дългосрочният бизнес план на компанията цели продажбите на водородни ванове да надхвърлят 10 000 единици годишно от 2025 г. нататък.
Stellantis подчертава екологичните предимства на своите бусове с водородни горивни клетки, които осигуряват пробег до 400 км за средноразмерната версия и до 500 км за по-големия вариант. Освен това времето за зареждане на тези микробуси се оценява на 4-5 минути, което допринася за практичността и ефективността на търговските автомобили, задвижвани с водород.
Тази стратегическа стъпка към технологията на водородните горивни клетки е част от по-широкия ангажимент на Stellantis към решенията за устойчива мобилност, задоволяващи нарастващото търсене на екологични търговски превозни средства на европейския пазар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Браво.
21:37 30.01.2024
2 Светът минава на водород.
21:41 30.01.2024
3 Губи
21:52 30.01.2024
4 Хохо Бохо
Изборът ще е или електричка, или кола на водород...
22:01 30.01.2024
5 Пламен
Коментиран от #7, #8
23:01 30.01.2024
6 Механик
23:38 30.01.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Пак неразбрал
До коментар #5 от "Пламен":
Пък цената на бутилките под налягане 700 bar от 450 до 700 $ за литър обем и 100 кг. за килограм компресиран H2Коментиран от #9
23:57 30.01.2024
9 Пак неразбрал
До коментар #8 от "Пак неразбрал":
Поправка - цената е за килограм H200:02 31.01.2024
10 ...
Ами ако цената не е изгодна, хората ще продължат да си купуват стари автомобили на бензин и нафта или електрички...
Това е проблем на производителите, а не на купувачите...
00:13 31.01.2024
11 авто фен
Тези бусове предполагам ползват горивни клетки от Тойота,както прави и БМВ. Защото и Тойота ползва такива бусове от Стелантис и ги продава като Toyota Proace.
00:32 31.01.2024
12 А водород от къде
Водорода освен че е по скъп да се произведе е изключително взривоопасен и съхранението му скъпо.
Докато не се решат всички тези проблеми за сега практическото използване на водород като автомобилно готиво не е оправдано.
Коментиран от #13, #14
00:33 31.01.2024
13 авто фен
До коментар #12 от "А водород от къде":
Проблемите са решени от преди поне 10 години откакто се продават Тойота Мирай и Хонда Кларити.Тези коли са в продажба вече от 10 години и нито един проблем не е регистриран с резервоарите за водород.
10 евро е цената на зелен водород за зареждане в Германия. Произведеният водород от натурален газ е много по евтин под 5Евро.
Коментиран от #15
01:00 31.01.2024
14 авто фен
До коментар #12 от "А водород от къде":
А как се произвежда електричеството за ел.автомобилите. Мислиш ли,че в Африка, Русия и Азия/без Япония,Южна корея/ това електричество се произвежда само от ВЕИ, тоест е зелено,а не от въглища,както е 90% в Китай,който е най-големия пазар за ел.автомобили?01:02 31.01.2024
15 Въпроса е за водорода
До коментар #13 от "авто фен":
Първо ако сте разбрали от по горе написаното, 96% не е от електролиза. Което ще каже, че не е "зелен" водород и производството му е свързано с използването на природен газ /метан СН4/ при което се отделя /СО2 / въглероден двуокис заради който е цялата идея за "зелено сделки", нулев С отпечатк и т.н.За приозводството на водород се изисква енергия, после за транспортиране, съхранение и полчаване на електроенергия също се изисква енергия и е свързано с неизбежни загуби.
На Toyota Mirai водородната клетка която произвежда ел. енергия за електромотора се подменя на 150000мили. Колко струва нова водородна клетка не знам точно но изобщо не е евтина.
Накратко - Използването на Н2 като гориво са автомобил към момента е неефективно.
Коментиран от #16
02:10 31.01.2024
16 авто фен
До коментар #15 от "Въпроса е за водорода":
Накратко - много неверни работи сте изписал. Вие ли си ги въобразявате, или сте ъбеден,че вашето предубеждение , е истина. Но истината е съвсем различна. Горивната клетка на Тойота Мирай не се подменя на 150 000 мили! Гаранцията на водородната клетка е 150 000 мили, или близо 300 000км. Такава гаранция не получава никой стандартен автомобил Това е все едно да кажеш щом гаранцията на конвенционален ватомобил е 100 000км, значи двигателят му се сменя на 150 000км. Грешна постановка и заключение.Второ и много важно - дал съм цена от 10Евро за зелен водород, а за незелен отново повтарям цена под 5Евро. Каква е енергията за ел,автомобилите? Зелена ли е или от въглища, те пригодни ли са за днешните условия като въглероден отпечатък? Та само Китай замърсява в пъти повече заради ел.енергията от въглища отколкото спестява примерно ВЕИ на Япония и САЩ. Е къде е логиката, Германия също ползва въглища в микса,а и не само, природен газ за производство на ел.енергия също не е ВЕИ.
Така можем да направим извод,че2 използването на електричество за автомобил към момента е неефективно.
05:14 31.01.2024
17 Турбо
10:36 31.01.2024
18 Чуденка
Не съм 100% сигурен, но май водородът общо взето се пали от самосебеси като се смеси с кислород, т.е. бензинът си е направо инертна течност в сравнение с него, да не говорим за нафтата. Според мен разните апокалиптични сценарии с множество горящи електрички по паркинги и тунели ще ни се видят като невинен лагерен огън ако при такъв сценарии вместо батерии в колите има бутилки с водород.
Но, засега приемам, че съм "неостър" и няма как да се съмнявам в умовете на "специалистите" и затова ще си дундуркам колите на пропан-бутан, хи-хи
12:53 31.01.2024
19 Димитър
15:32 04.02.2024