21 Май, 2024 10:17 3 494 12

Honda представя водороден камион

  • камион-
  • водород-
  • honda

Магистралният влекач на водородни горивни клетки от клас 8

Honda представя водороден камион - 1

Тази седмица ACT Expo в Лас Вегас ще покаже продуктите на Honda с нулеви емисии, включително концепция за камион. Като част от темата за осигуряване на икономическа и екологична устойчивост на автомобилния парк, изпълнителният директор на Honda Райън Харти ще изнесе реч на тема Ultra Clean Heavy Vehicle Summit.

Производителят не крие, че концепцията на камиона показва нов демонстрационен проект с цел намиране на бизнес партньори от Северна Америка за бъдещото производство на продукти с горивни клетки.

Honda представя водороден камион

Магистралният влекач на водородни горивни клетки от клас 8 (8 / 2.4 / 4 m) с тегло 12 918 кг и товароносимост от 24 355 кг има автономен пробег от 643 километра. За камиони с тези размери такъв пробег е доста забележим и конкурентен.

Средната скорост от 112.6 км/ч се осигурява от системна мощност на камиона, която е 240 kW. Силовият тракт представлява комбинация от три 80 kW FC системи. За целта камионът е оборудван с високоволтова батерия от 120 kWh.

Honda представя водороден камион

„Комерсиалните превозни средства, включително камиони от клас 8, където горивните клетки с нулеви емисии предлагат най-добрата замяна на съществуващите дизелови двигатели, са ключова част от широкообхватната водородна бизнес стратегия на Honda.

Honda активно търси бизнес партньорства и клиенти, които да помогнат за пускането на тези водородни горивни клетки на пазара“, каза вицепрезидентът на American Honda Motor Co., Inc. по устойчивост и бизнес развитие. Райън Харти.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    7 8 Отговор
    Водородът нямал бъдеще,а Теслю?

    Коментиран от #12

  • 2 Ъхъ

    5 3 Отговор
    Модел Химденбург
  • 3 Напред

    8 4 Отговор
    Браво за Хонда, май-добрите двигатели са техните!
  • 4 Някой

    5 5 Отговор
    Как ще гърми водорода показват ли и колко блока отстрани ще падат? Като водородната Цар Бомба от 1961г, дето измерено ударната вълна е обиколила 3 пъти Земята и температура предполагана от 10 000 000 градуса. Слънцето ли е на водород.
    Отделно какво говорят за вати? Да не го превръщат в ток? Може директно да задвижват с мини взривове. Всяко превръщане от едно в друго е свързано с огромни загуби.
  • 5 Успех

    8 8 Отговор
    Със сигурност ще намерят инвеститори, които да инвестират в губещата технология водород, която осигурява 600 км пробег с едно зареждане което никой не знае къде може да стане на шест пъти по-висока цена от зареждане с дизел. Няма как светът да не очаква с нетърпение такъв камион!

    Електрическите камиони които осигуряват 900 км пробег с едно зареждане и зареждат 600 км за 30 минути на два пъти по-ниска цена от дизела нямат никакви шансове срещу тази гениална водородна концепция, на която водородната клетка трябва да се сменя на всеки 300 000 км.

    Коментиран от #6

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Байо

    4 2 Отговор
    Ако беше читав проект нямаше да ходят чак до Америка за финансиране
  • 8 5369

    3 6 Отговор
    По-голяма тпня от мотаенето на товари с камиони няма. С влак, кораб и самолет можеш да прекараш много повече стока, по-сигурно и по-бързо, но някой сенатори в САЩ ще останат без гласоподаватели. Другото е, че няма кой да финансира инфраструктурата. За къси разстояния - да, там има смисъл.

    Коментиран от #9

  • 9 Влакове и самолети

    7 3 Отговор

    До коментар #8 от "5369":

    Ми, то и от автомобили няма особена нужда, тъй като "С влак, кораб и самолет можеш да прекараш много повече хора, по-сигурно и по-бързо". Забавно, а?

    Коментиран от #10

  • 10 3953

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Влакове и самолети":

    Напълно съм съгласен. На българите ни се струва абсурдно поради ниското качество на предлаганата услуга от нашите превозвачи. Надявам си да си се возил в Германия на ICE или във Франция на TGV между големи градове. Ако го сравниш изживяването пътуване по магистрала, вероятни задръствания, търсене места за паркиране и т.н., общо взето с кола си губиш времето. Проблемно е, че и там се наблюдава спад на качеството на услугата...
  • 11 Водородните автомобили/електромобили/

    4 0 Отговор
    нямат бъдеше. Основна причина - доста по ниско КПД в сравнение с батериите. Освен това и по икономически причини. "Зеленият водород" получен от електролиза на дестилирана вода с помощта на електроенергия е много неефективен и скъп към момента.
  • 12 Ми няма

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Поне за сега е така.