Mercedes-Benz и Stellantis спрират работата си по съвместните европейски проекти за батерии за електрически автомобили и преосмислят в каква посока ще се движат напред с възможността за преминаване към по-евтини литиево-желязо-фосфатни клетки.
През 2021 година Mercedes-Benz и Stellantis за първи път създадоха съвместно предприятие за производство на силови клетки, като го нарекоха Automotive Cells Company (ACC). По-рано тази година бе обявено, че ACC е събрало инвестиции от 4.7 милиарда долара.
Тези пари ще послужат за изграждането на четири завода. Съвместното предприятие вече отвори един завод в Дюврин, Франция. Въпреки това, според Bloomberg , работата по бъдещите фабрики на ACC в Германия и Италия е спряна.
ACC обаче все още не е взела окончателно решение какво ще прави с тези производствени площадки. От съвместната компания заявяват, че планират да останат гъвкави по отношение на темповете на инвестициите, отговаряйки на пазарните тенденции.
Окончателно бъдещата съдба на тези заводи ще бъде решена в края на годината. Председателят на ACC Ян Винсент каза, че търсенето на електрически превозни средства в Европа се е забавило - въпреки че продажбите на електромобили са нараснали с 14.8% на годишна база през април.
На "хартия" тези темпове са по-бързи от продажбите на неелектрифицирани автомобили, но са значително по-бавни от тези на хибридите. Той също така отбеляза, че се очаква растеж главно в сегментите на т.нар. масови авточмобили.
Именно към масовия пазар повечето западни производители на EV досега не са успели да се насочат, а в същото време китайските производители на автомобили започват да го правят, особено в Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хахаха
Коментиран от #4
10:19 06.06.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 факуса
11:08 06.06.2024
4 Иван
До коментар #1 от "Хахаха":
Супер са, само дето батериите са боклуци.Цената на една батерия е колкото целия електромобил.
Иначе казано хората си купиха не коли, а батерии и сега си слубат косите.
Коментиран от #5
11:10 06.06.2024
5 Нострадамус
До коментар #4 от "Иван":
Кой да предположи, че батерията е слабото място на електромобилите? Сто и кусур години по-късно пак се настъпва същата мотика, нищо че електрофилите твърдят, че не била вече мотика, а гребло.Коментиран от #7
11:22 06.06.2024
6 Много ясно
12:02 06.06.2024
7 йухъгтфре
До коментар #5 от "Нострадамус":
Не батерията е проблем, а концепцията която налагат- 100% електрически автомобил просто е грешният вариант... Единственият смислен вариант е "последователен хибрид" и китайците много бързо го усетиха това- ДВГ-то се използва само като генератор, батерията е в порядъка на 40квт и реално осигурява 150км. пробег лятото и 100км. зимата... Това е напълно достатъчно за 90% хората и спокойно си зареждат колата вечерта... А в момента в който им потрябва да направят София-Бургас спокойно се движат в СУВ с размерите на БМВ Х5 и с разход от 8/100 бензин...Няколко от китайските ми партньори карат такива хибриди и първоначално бях шокиран като видях колите да показват среден разход от 2-3л./100км. при изминати 50-60 000км.- на 5-ят ден каране на такъв хибрид се усетих, че ДВГ-то НЕ се е включвало изобщо...
При такъв тип хибриди отпада нуждата от хиляди зарядни станции и сложна инфраструктура- нужен е само 1 контакт на паркинга...
06:37 09.06.2024
8 Да ви питам
Че НЕЗНАМ
Да знам за тесли
Да знам за vw id7
Знам за Audi
Знам за хитри трикове с малки генератори на газ , вода или нафта бензин. За повече километри.
Нека да си кажем Мерцедес отпаднаха от надпреварата за електрически коли.
Нека някой който има електрически Мерцедес
Да напише.
Самата марка не се наложи на пазара на електрически коли. Сега тези който си купили електрически Мерцедес
Фирмата Мерцедес им казва КОЙ СЕ МИНАЛ ДА СИ КУПИ СЕ Е МИНАЛ ПАРИ НАЗАД НЕДАВАМЕ.
ГОЛЕМА АНТИРЕКЛАМА ЗА ТАЗИ МАРКА Мерцедес.
08:53 09.06.2024