След изборите през юни 2024 година Европейският парламент ще трябва да обяви забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 година за невалидна. Превключването на "задна скорост" ще е болезнена, но неизбежна за засегнатите актьори и техните медийни спътници. Това се твърди в статия на авторитетното германско издание focus.de.
По план, забраната за двигатели с вътрешно горене трябва да влезе в сила през 2035 година. Но става все по-малко вероятно тази забрана, вече гласувана от Европейския парламент, наистина да бъде приложена.
Ще припомним, че Европейският парламент в средата на февруари 2023 година взе решение от 2035 година нито един нов автомобил, който работи на бензин или дизел, да няма да има право да бъде регистриран в Европа. Според експертите от немското издание, неправилният анализ на технологичните възможности, като същевременно се пренебрегват индустриалните интереси на Европа и нуждите на клиентите, доведе до това грешното решение.
„Европейският парламент най-накрая гласува за премахване на двигателя с вътрешно горене “, беше съобщено с фанфари на 14 февруари 2023 г. в 16:48 ч. Но тази окончателност май ще се окаже неокончателна. Най-вероятно още след новите избори през юни 2024-а Европейският парламент ще обяви забраната за двигатели с вътрешно горене за невалидна. Ето и пет причини, поради които амбициозната цел не може да проработи.
1. Електромобилността е нишов продукт в световен мащаб
Електромобилността няма да се наложи бързо в световен мащаб. В момента по пътищата по света се движат около 1.4 милиарда превозни средства - около 98 процента от тях са с двигатели с вътрешно горене. С годишни емисии от нови автомобили от 90 милиона превозни средства, бързата електрификация на целия транспорт остава мираж.
Шефът на Bosch Стефан Хартунг изчислява: „Ако трябва незабавно да преобразуваме всичко, което имаме в момента в производство, т.е. да изградим над 90 милиона превозни средства годишно напълно електрически отсега нататък, ще ни трябват около 16 години, за да подменим целия автомобилен парк.“
2. В Европа и в частност в Германия вече няма електромобилен бум
По 97 процента от германските пътища се движат коли с двигатели с вътрешно горене. И темпът на растеж на електромобилността не се увеличава, а по-скоро се забавя. През 2022 година все още имаше увеличение от 30 процента на нови регистрации; през 2023 г. само плюс 11.4 процента, а от началото на 2024-а - минус 14 процента, според проучване на VDA.
Веднага след като федералното правителство отмени своята програма за бонуси за купувачи на електрически автомобили, желанието приключи. През декември 2023 г. са регистрирани по-малко от 55 000 нови електрически автомобила - с 47% по-малко в сравнение със същия месец на предходната година. Това означава, че пазарният дял на електрическите автомобили при нови регистрации в момента е единадесет процента.
3. Инфраструктурата за зареждане бележи твърде малък напредък
„Превръщаме Европа във водещ пазар за електромобилност“, се казва в коалиционното споразумение. Истината две години по-късно: Разрастването на инфраструктурата за зареждане напредва със скоростта на охлюв.
Програма, която трябваше да инвестира около 200 милиона евро само в частни станции за зареждане, плюс свързаните с тях слънчеви системи и съхранение на електроенергия през 2024 година, беше отменена. Разочароващо: До 2030 г. около 15 милиона електрически коли трябва да могат да се зареждат на около един милион зарядни станции, но това едва ли ще се случи.
4. Китайската индустрия пред европейската
С планираната пазарна намеса Европейската комисия ще навреди сериозно на европейското индустриално общество. Местните автомобилни компании започнаха да разработват електрически автомобили доста по-късно, когато пионерът Tesla вече беше отворил пазара., а Китай бързо спечели водеща роля в електрическите и батерийните технологии с подкрепата на правителството.
Така забраната за двигатели с вътрешно горене в Европа облагодетелства предимно китайската индустрия за електрически автомобили. Урсула фон дер Лайен и Европейската комисия, която тя ръководи, така и не разбраха този геостратегически аспект на парламентарното решение. Със забраната на двигателите с вътрешно горене през 2035-а европейските чиновници ще се официализират, като полезни идиоти за китайците.
5. Автомобилната индустрия отново започна да се преориентира
Сдържаният клиентски интерес вече е отразен и в моделната политика и производствените планове на автомобилните компании. Пример: VW: Те намаляват производството на електромобили в Германия; ID.3 няма да се произвежда в главния завод във Волфсбург поради ниско търсене.
Пример: Mercedes: Главният изпълнителен директор Калениус, в младежката си безразсъдност, обяви „само електричество“ като стратегия на групата. Изцяло електрическите автомобили и хибридите с плъгин технология трябва да представляват половината от продажбите до 2025-а. И това при положение, че неговият предшественик Дитер Цетше (2006-2019) не беше пуснал нито една електрическа кола на пътя. сега обаче стратегията и при Mercedes започва да се променя и от компанията заявих, че ще предлагат коли с ДВГ, докато клиентите искат.
Заключение:
Бъдещето вероятно принадлежи на електромобилността - но не навсякъде, и в доста по далечното бъдещето, не и в настоящето. Добрата новина: С решението си, което сега трябва да бъде отменено, Европейският парламент показа единствената наистина свободна от CO₂ енергия: че е въздух под налягане.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пример
Коментиран от #8
13:21 02.05.2024
2 Чъра-бъра
- Не.
- България има ли нефт?
- Не.
- Гърнето пуши ли?
- Яко отрова, направо се мре!
- Значи мача е свирен, момче!
Коментиран от #24, #31
13:23 02.05.2024
3 ВЕИ
Отговорът - батерии и масови електрически коли.
50% от смущенията на енергийната система на континентална Европа са причинени от свръхпроизводството на соларен ток в България. На 9.04, поради невъзможност да балансира над 1076 мегавата, България изнесе непланирано в рамките на 1 час 900 мегавата, което доведе до проблеми с честотата на тока в цяла Европа.
Коментиран от #25, #32, #33, #42
13:30 02.05.2024
4 електричките са най-безопасни,
Коментиран от #10
13:30 02.05.2024
5 Госあ
Коментиран от #6, #26
13:34 02.05.2024
6 Госあ
До коментар #5 от "Госあ":
Само да вметна, че в метрото в Токио се возят хора, които могат да купят и препродадат въпросния новозабогатял селяк, докато пият следобедния си чай.Коментиран от #58
13:38 02.05.2024
7 Горно Уйно
Некой път го изкарвам и на магистралата, ама редко, щото гумите ми прегряват и гърмят.
Коментиран от #77
13:40 02.05.2024
8 ФАКТически
До коментар #1 от "Пример":
Ние нямаме нужда от философи, дето знаят как стоят нещата. Нас ни требват хора дето знаят как стоят нещата УТРЕ и след 20 години.Ако се разровите ЗАЩО Щатите планират да пробиват 3 милиона шистови кладенеца за фракинг добив ОСВЕН сегашните 2 милиона - ще разберете, че лесният и евтин за вадене петрол СВЪРШИ. Очаква се в близките 3 години това да се види по касовите бележки в бензиностанциите - 1 резервоар на цената на СПА уикенд.
Е? На кого му пука дали има забрана като не може да си позволи горивото? Кой със всичкия си ще плюе електрички с 400 магистрален пробег и 20 мин. заряд, при положение че го мързи да мине 400 м пеша?
Тва е реалността, дами и господа, всичко останало са дрън-дрън ярини.
Коментиран от #15, #76, #80
13:41 02.05.2024
9 Кокошката🐔🐔🐔
Коментиран от #13, #23
13:46 02.05.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 БгТопИдиот🇧🇬
Едни френдове в Д.аво-с решатаТ вместо стадото.
14:00 02.05.2024
13 Шматка
До коментар #9 от "Кокошката🐔🐔🐔":
Да, ама половината от обществения транспорт са дизеляци!!Коментиран от #22
14:07 02.05.2024
14 Кон с каруца
Коментиран от #18
14:10 02.05.2024
15 фактИЧЕСКИ
До коментар #8 от "ФАКТически":
Това не е вярно. Провери си източниците.14:12 02.05.2024
16 тъй шъй
Коментиран от #28
14:17 02.05.2024
17 Северозапад
14:18 02.05.2024
18 ДДТ
До коментар #14 от "Кон с каруца":
Ще забранят да се пър.ди в европарламента.14:20 02.05.2024
19 Българин
И не само за китайците - забраната за ДВГ беше в услуга на господарите им отвъд атлантика но китайците се възползваха и въпреки многото пречки за китайските коли те са и по-хубави и по евтини от всички други. Та с продажници които управляват ЕС така се получава - ЕС умира защото се самопростреля за да угоди на господарите си.
14:23 02.05.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Ддда
14:25 02.05.2024
22 Няма страшно
До коментар #13 от "Шматка":
Китайците продават електрически автобуси.14:34 02.05.2024
23 Българин
До коментар #9 от "Кокошката🐔🐔🐔":
"Който не може да си позволи кола на ток да се вози на обществения транспорт"И ти ли си от екоталибаните за които токът идва от контакта и щом не пуши значи не замърсява.
Същите които са се назобали със еко-опорки и ми казват че щели да си зареждат колите от ВЕИ ама не мислят че 99% от хората ще си зареждат колите нощно време (защото ще им е по-евтино) а тогава ВЕИ-тата не произвеждат ток а значи токът пак ще идва от изкопаеми горива и е по-замърсяващо даже и от старите дизели.
Същите за които токът е нещо непонятно и идея си нямат че ако всички са на ток нито има мощности да го произвеждат нито има съответната инфраструктура да го пренася.
Коментиран от #43
14:36 02.05.2024
24 Шофьор
До коментар #2 от "Чъра-бъра":
А ток има ли- Не
14:37 02.05.2024
25 Енергетик
До коментар #3 от "ВЕИ":
"Отговорът - батерии и масови електрически коли"Само че има един малък проблем - обикновено хората през деня си карат колите а през нощта си ги зареждат а ВЕИ не произвеждат нищо тогава. Та проблема с ще стане още по голям.
Коментиран от #27, #44
14:40 02.05.2024
26 Име
До коментар #5 от "Госあ":
Вие си търсите "робството"!Коментиран от #30
14:42 02.05.2024
27 МЪСК
До коментар #25 от "Енергетик":
Вашите проблеми са моята печалбаКоментиран от #36
14:53 02.05.2024
28 КМЕТ
До коментар #16 от "тъй шъй":
С ДВГ до табелата - 100 лв данък.За електричката - също 100 лв.
ДВГ в града + 1000-3000 лв данък обществено здраве (според емисиите). Електричката - 0 лв, защото няма гърне и няма емисии при движение. Тея ракови, белодробни и сърдечни клиники кой да ги издържа? Този който пуши изгорели газове, разбира се. В концентрирана градска среда и СМОГ.
Няма икономика и няма пари при масово нездрави хора. В Северна Европа са го вденали.
Коментиран от #74
14:57 02.05.2024
29 Ти си
15:04 02.05.2024
30 3-фазния
До коментар #26 от "Име":
Кои вие и какво робство при 3 лв литъра гориво от Венецуела срещу 2 лв/100км български ток и безплатен ВЕИ ток, 0 поддръжка, 0 ремонти, 0 данък и безплатно паркиране в синя зона?Кой е свободния и кой е робинята в поза "партер" на колонката и по сервизите?
Коментиран от #35
15:05 02.05.2024
31 Злогош
До коментар #2 от "Чъра-бъра":
А бе откъде се навъдихте толкова нежни и чувствителни бе ? Пушело им , миришело им , шумно им било , прах се вдигал , някой ги тровел !Аман от меки китки .
15:11 02.05.2024
32 Ония с Фордо
До коментар #3 от "ВЕИ":
И къде ти е инфраструктурата за зареждане бе мозък ?Ти искаш да впрегнеш каруцата пред коня !
15:15 02.05.2024
33 Гост
До коментар #3 от "ВЕИ":
Аз плащам тока по 30 ст. На отрицателни цени е само за онази прослойка, която се закача нелегално към жиците. Ти от кои си?15:16 02.05.2024
34 Гост
15:18 02.05.2024
35 000013
До коментар #30 от "3-фазния":
Намери ми електричка втора ръка за 1000 лева с добра батерия която мога да я ползвам поне 10 години и веднага я копувам и само нея ще карам !Коментиран от #37
15:20 02.05.2024
36 Евро Пейка
До коментар #27 от "МЪСК":
И какво правим с това което ми показваш на снимката след като му изтече технологичната ефективност и трябва да се сменят с нови ?Коментиран от #38
15:24 02.05.2024
37 3-фазния
До коментар #35 от "000013":
Днес е четвъртък. Пожелавам ти да спечелиш 6/49 и да си купиш каквато искашКоментиран от #41
15:32 02.05.2024
38 МЪСК
До коментар #36 от "Евро Пейка":
Какво направихте с полетата стари филтри и чаркалаци, с разливите и милионите тонове смрaд за последния век? Защо не виждам форумни екoлози да чистят деретата и моретата с пликче?Клетките се рециклира рат, изгорелите газове и нафтата - не.
15:35 02.05.2024
39 Литии
15:59 02.05.2024
40 Турбо
16:09 02.05.2024
41 Турбо
До коментар #37 от "3-фазния":
Забравихте ли режима на тока след 1989 година?16:17 02.05.2024
42 Точно толкова
До коментар #3 от "ВЕИ":
беше мощността на ПАВЕЦ Чаира. Ако не бяха го повредили умишлено тия 900МВт щяха да отидат там, а вечерта в пикпотреблението - на скъпата тарифа. Сега платихме глога, а можеше да не плащаме и да спечелим. Въпросът е кой по-точно щеше да спечели, това в България е вечният въпрос.17:13 02.05.2024
43 Въпросът ще се
До коментар #23 от "Българин":
реши(у нас) типично по български. Понеже токът през деня бил по-евтин от нощния заради соларите, то се изравнява цената му на дневна тарифа. По-евтината нощна тарифа е била заради АЕЦ. Ако все пак токът е на две тарифи дневната ще е по-евтината.Коментиран от #48
17:22 02.05.2024
44 На всеки заводски
До коментар #25 от "Енергетик":
или учрежденски паркинг където по цял ден стоят паркирани колите на работещите - зарядни устройства, разбира се срещу заплащане. Някои по-богати фабрики могат безплатно да зареждат служителите си.Коментиран от #51, #53
17:29 02.05.2024
45 Факт
Коментиран от #46, #47
17:42 02.05.2024
46 Да бе
До коментар #45 от "Факт":
Дизела умре, от утре камионите, рейсовете и колите че ги бутаме. А да, корабите с греблаКоментиран от #49
17:57 02.05.2024
47 В действителност
До коментар #45 от "Факт":
тока припадна… още преди да са започнали сериозните продажби..Коментиран от #50
18:11 02.05.2024
48 Ти си
До коментар #43 от "Въпросът ще се":
Тока от ВЕИ е по-скъп от тоя от ТЕЦ . Най-рентабилен е този от АЕЦ . Най-евтин и екологичен е от ВЕЦ но неможе да покрие цялостно нуждите от електро енергия на страната ни ......Коментиран от #52, #72
18:31 02.05.2024
49 Факт
До коментар #46 от "Да бе":
Кораба е най лесен дуе ветър пеке слънце а наоколо неизчерпаем източник на водород ако не знаеш формулата на водата твой проблем.Даже се чудя как има още де билида правят кораби с дизелови двигатели а иначе ел бусове и камиони колкот щеш даже и в софия ги има номер 123 напримерКоментиран от #56
18:37 02.05.2024
50 Факт
До коментар #47 от "В действителност":
Дали я виж дизеловите продажби 50% 2050-та 12% и то само в Германция 2023-таКоментиран от #59
18:38 02.05.2024
51 Къпан пор
До коментар #44 от "На всеки заводски":
Работник с електричка,ти майтапиш ли се? Повечето ми колеги карат коли трета употреба на по 20+ години.Коментиран от #54
18:39 02.05.2024
52 По принцип си прав, но
До коментар #48 от "Ти си":
соларите работят само през деня и днес например на токовата борса в 11ч. е 40лв./МВтч като спада до 4,7лв./МВтч в 14ч въпреки, че е облачно. Има дни когато цената е отрицателна особено в летните почивни дни. Рано или късно ще минем на борсова цена където нощната няма да е по-евтина от соларната в часовете по обяд. Това са пазарни игри/цени нямащи нищо общо със себестойността.18:51 02.05.2024
53 Антон
До коментар #44 от "На всеки заводски":
За работниците си има безплатен служебен транспорт от фирмата или градски транспорт.Коментиран от #55
18:52 02.05.2024
54 Шефовете, зам. шефовете,
До коментар #51 от "Къпан пор":
секретарките им, съпруги, деца на началниците - и те са хора. Оттам ще се почне, може да направят покрити с панели паркинги и да зареждат от соларите.18:56 02.05.2024
55 Ходил ли си в "Аркус"
До коментар #53 от "Антон":
Лясковец или в АЕЦ-Козлодуй? Точно в АЕЦ могат да си зареждат без пари целогодишно, имаш ли представа какви паркинги има там?18:59 02.05.2024
56 Ти си
До коментар #49 от "Факт":
Водородът и днес се използва в някои индустрии като 95% от него се произвежда по икономически ефективни методи, но с помощта на изкопаеми енергийни източници или т.нар. "черен" водород. Водородът произведен от природен газ (метан) или петролни продукти е с цена около 1600 евро на тон, а от въглищата - към 1000 евро на тон, става ясно от публикация на комисията по наука и технологии във френския Сенат.При производството се емитират около 9-13 тона въглероден диоксид на тон водород при производството от метан и между 13-18 тона при производството от петрол. Най-замърсяващо е производството на водород от въглища - 20 тона от добитите по открит способ въглища и 24 тона - за закритите мини.
Коментиран от #57
19:54 02.05.2024
57 Факт
До коментар #56 от "Ти си":
Който няма Аец е така като Германия Австрия и други примитияни държави.Във Франция и Япония е друга работата20:08 02.05.2024
58 бай Даньо
До коментар #6 от "Госあ":
Ами ти не можеш да пише правилно, пък акъл за електромобили даваш21:19 02.05.2024
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Милен
Ако тези хора са против ел автомобилите щото видиш ли тока идвал от въглища, предлагам незабавно да спрат ел. уредите си и да спасят планетата или да запалят дизеловия генератор и да опушат съседа си
Коментиран от #69, #75
01:50 03.05.2024
62 Фактически грешки
Има директива предвиждаща ограничение на вредни емисии САМО ЗА НОВО-ПРОИЗВЕДЕНИТЕ двигатели след 2035 г..
Никой няма да спира или забранява двигатели
Коментиран от #70
02:51 03.05.2024
63 Аз съм
03:18 03.05.2024
64 ЗАКЪСНЯЛ
Коментиран от #65
10:27 03.05.2024
65 МНЕНИЕ
До коментар #64 от "ЗАКЪСНЯЛ":
Напълно си прав, защото оправданието ще е просто от ЕС така изискват... така изискват, но след като сме изкупили 12-15 годишните им МПСета. А приемането на високите такси е най-лесно, ето ГТП са скочили двойноА иначе, си тренираме да пишем еднопръстово по лаптопа без файда
10:32 03.05.2024
66 Трифонов
10:40 03.05.2024
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Айсамани
на баба и дедо!Просто виждаме как горят като факли-мотори,коли,автобуси.Б0к луци!
11:38 03.05.2024
69 Оле Мале
До коментар #61 от "Милен":
Я, какъв киселяк се завъдил тук? Той е клиент и си плаща и не го вълнува нищо, което се случа зад завесите. Енергетиците да се оправяли, щото не било негова работа. Тцъ, тцъ, тцъ!Имаше една дума, която звучеше нещо като "тесногръдие" май...
12:33 03.05.2024
70 Да, бе да
До коментар #62 от "Фактически грешки":
Да, не било по врат, ами било по шия. Не забраняват ДВГтата, а "само" забраняват колата да е с "ненулеви емисии". Малко като със зелените сертификати - не бяха задължителни, но без тях никъде не можеше да отидеш.Такива "буквалисти" са ми любими.
Коментиран от #71
12:37 03.05.2024
71 Написано е пределно ясно
До коментар #70 от "Да, бе да":
.... но явно няма кой да чете. Уж ще забраняват колите с двигатели с вътрешно горене след 2035. Това първо не е много сигурно. Второ, колите с двигатели с вътрешно горене произведени до 2035 ще могат да се ползват без проблем и след тази дата. Не е много сложно.Коментиран от #73
14:42 03.05.2024
72 Разсъждаваш като
До коментар #48 от "Ти си":
енергетик дълги години работил в ТЕЦ.Наистина когато се построиха първите солари през 2012г. токът им бе изкупуван по 0,70лв./кВтч или 700лв/МВтч. с държавна субсидия. Оттогава цената на фотоволтаиците постоянно намалява, КПД-то им се вдига, цената на контролерите и инверторите се запазва и сега цената на тока е колкото на ТЕЦ ако си плаща емисиите. Тенденцията е такава и с перките. Цената на тока от АЕЦ е ниска, но да не забравяме как беше построен( с държавни и отдавна девалвирани пари) и още не е решен въпросът с отпадъците. Ако се сумират всичките три компонента цената не е ниска, просто поддръжката е най-евтината. За ВЕЦ е така и ако се ремонтира ПАВЕЦ Чаира (900МВт) и се построят още две (ПАВЕЦ Батак и ПАВЕЦ Доспат по 600МВт) ще има къде да се съхранява евтиния и непродаваем през деня слънчев ток.17:20 03.05.2024
73 Тревя
До коментар #71 от "Написано е пределно ясно":
Мите-електриков, пак го играеш педантичен "дръж ми шапката"?20:17 03.05.2024
74 Абе Кмете!
До коментар #28 от "КМЕТ":
В твоето село да не би след като се е изцяло електрифицирало да няма ни един болен човек, ни един с кръвно и с белодробно заболяване, да не би средната продълвителност на живота да е скочила на 150 години? Или пък са фалирали всички сърдечни и белодробни клиники поради липса на пациенти? Я стига глупости, 1 април отдавна мина!09:10 04.05.2024
75 Пилотът Гошу
До коментар #61 от "Милен":
Има един проблем обаче, а той е, че никой те не пита.03:59 17.06.2024
76 Пилотът Гошу
До коментар #8 от "ФАКТически":
Страшна стъкмистика. На пазара ли я чу или сам си я писа?04:02 17.06.2024
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Анонимен
13:19 27.06.2024
79 Киро
15:25 07.08.2024
80 Име
До коментар #8 от "ФАКТически":
Това което казвате може и да е вярно, не съм го проверявал. Мен основно ме вълнува какъв е капацитетът на батерията след година, две, три, четири и т.н. Другото което ме вълнува е да не съм ограничен със зареждането и да става за около 5 минути. Друг много важен въпрос е свързан с екологията и доколко производството на ел.енергия и батериите е по-екологично от автомобили с конвенционални двигатели. Рециклирането на батерии изобщо не искам и да го повдигам като проблем. Да, трябва автомобилите които не отговарят на заводските си критерии да бъдат спирани от движение, но това е нещо съвсем различно.12:29 16.09.2024