С настъпването на късия светъл ден светлинните уреди на автомобилите влизат в интензивен режим на работа, но се оказва, че всеки трети от тях не с добре настроени фарове.
През октомври почти четири милиона автомобила са посетили сервизи за да проверят осветителните устройства на колите си и именно на тази база е направено проучването, което установява този проблем.
Според VerkehrsRundschau, позовавайки се на статистика от Централната асоциация на германските автомобилни търговци (ZDK) и Германския контрол на движението по пътищата (DVW), само две трети от колите по пътищата в Европа са с правилно работещи фарове.
През настоящия сезон 33.1 на сто (миналата година са били 33.6%) от лекотоварните автомобили са имали светлинни дефекти, а сред леките автомобили всеки четвърти не е издържал теста - 25.3% (миналата година 27.4%).
Фактът, че една трета от търговските превозни средства и една четвърт от автомобилите все още се движат по пътищата на Европа с дефектно осветление, може да се избегне. Рискът за сигурността се увеличава ненужно през зимния сезон, защото денят е по-малък.
Затова всички шофьори се насърчават редовно да проверяват фаровете на своите автомобили, особено сега през есента и зимата, и незабавно да отстраняват неизправностите.
"Текущата статистика за неизправностите показва колко важна остава светлината в съвременните осветителни системи", казва президентът на ZDK Арне Йосвиг. Интересното тук е разпределението на основните неизправности и отклонения.
Както показва анализът, голяма част от превозните средства имат дефекти във фаровете. Фарове, които са настроени да светят твърде високо и създават ефект на заслепяване на насрещния трафик, са открити в 14.9% от проверените автомобили.
"Една трета от търговските превозни средства с дефектно осветление е тревожен индикатор, но определено е предотвратим. Светлинният тест остава незаменим инструмент за осигуряване на безопасност по пътищата - особено в тъмния сезон, когато редовните проверки на осветлението на превозните средства са от решаващо значение “, добавя президентът на германската организация Traffic Watch, Кирстен Люман.
Задните светлини на 19.5% от превозните средства също не работят нормално (миналата година 11.5%). Твърде ниско настроени фарове, с къс обсег на действие и ограничено осветяване на пътя са открити в 7.4% от случаите (предходната година: 7.7%).
В Германия, във всички сервизи, участващи в програмата, специалистите по осветление проверяват безплатно пълната функционалност на осветлението на автомобила и издават стикери, но в случай на несъответствие работата по отстраняване на проблеми - това вече е платена услуга.
Припомняме, че светлинният тест съществува в Германия от 1956 година и винаги е бил безплатен. Тази услута се организира съвместно от гореспоменатите ZDK и DVW. Тестването се провежда под патронажа на Федералното министерство на транспорта. У нас, за съжаление, такава услуга е само платена и се извършва от малко сервизи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Слави
12:45 02.12.2024
2 Абсурдистан
Коментиран от #12, #13
12:48 02.12.2024
3 Глиганов
Масови глоби, докато Ганьо спре да го мързи да сменя крушки и започне да си поддържа кoчината, която кара!
Една крушка е три лева и се сменя за две минути. Срамота!
Коментиран от #4, #6, #14
13:07 02.12.2024
4 Какви три лева?
До коментар #3 от "Глиганов":
Хората нямат пари за ракия, ти ще им искаш по три лева за крушка.13:17 02.12.2024
5 Някакво решение
Коментиран от #15
13:21 02.12.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Спират те , предписание и контрол.
В рамките на седмица отиваш в сервиз и отстраняват проблема, а от там в КАТ и те свалят от графика за инспекция❗
13:26 02.12.2024
8 Реалист 1
Това трябва да бъде задължение на техническия преглед да те информират.
14:01 02.12.2024
9 Петко
14:03 02.12.2024
10 ПИТАЩИЯ
глоби на тези "ТАРИКАТИ "с НЕРЕГУЛИРАНИ фарове ?Милиционерите се правят,че не ги виждат.
Трябват яки глоби ,спиране от движение с предписание за фаровете и сериозен нов технически преглед.
А на новите автомобили фаровете да се монтират от дизайнерите по ниско и така ще заслепяват по малко.
23:39 02.12.2024
11 Малко уточнение
09:34 03.12.2024
12 Хахаха
До коментар #2 от "Абсурдистан":
И същите после се чудят защо карам на "дълги" срещу тях. Ми те нямат разлика между "дълги" и "къси" светлини. Но важното е на тях да им е добре.13:09 03.12.2024
13 Важното е Еко категорията
До коментар #2 от "Абсурдистан":
другото ще си го оправим. Последното ГТП мина само с категоризиране на автомобила - нали все пак фаровете изкарват някаква светлина?10:41 04.12.2024
14 ник
До коментар #3 от "Глиганов":
Как ще ми смениш led крушката за 3 минути,трябва официален сервиз,това не е като на село да сменяш крушки на газката.10:55 04.12.2024
15 ник
До коментар #5 от "Някакво решение":
кви са тия правилни лампи 6343 на всяка кола номера е различен чете се номер на рама и се дават крушки не е само 6343 искам да ти кажа10:57 04.12.2024
16 всяка втора улица
18:07 04.12.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.