Автономното такси на Tesla може да се управлява с джойстик

27 Декември, 2024 11:30 1 051 5

  • tesla-
  • cybercab-
  • такси-
  • автономно такси

Припомняме, че колата не разполага с волан

Автономното такси на Tesla може да се управлява с джойстик - 1

Футуристичният Cybercab на Tesla, в който видимо липсват волан и педали, е източник на много спекулации, като една от тях е свързана с неговото придвижване. Оказва се, че решението на Tesla е изненадващо нискотехнологично, а именно добър стар контролер за видеоигри.

Според източници от музея, където в момента е изложен Cybercab, Tesla използва малък контролер, подобен на този на Xbox, за да управлява и контролира „педалите“ на автомобила. Това разкритие идва, след като се появиха задкулисни кадри, на които се вижда как Cybercab се движи по рампа в музея. Появиха се спекулации за начина на маневриране на автомобила, като се има предвид, че е малко вероятно софтуерът за пълно самоуправление (FSD) на Tesla да се справи с навигацията на закрито. Източниците на AutoEvolution потвърждават, че контролерът наистина е бил използван за тази цел, и също така разкриват, че автомобилът може да бъде управляван безжично отвън, което по същество го превръща в гигантски автомобил с дистанционно управление.

Компанията активно наема „телеоператори“, които ще действат като дистанционни шофьори за безопасност, намесвайки се, когато автономната система срещне трудности. Това отразява подхода на Waymo, където отдалечените оператори помагат в трудни ситуации като навигиране в строителни зони.

Въпреки това остават няколко пречки. Tesla трябва да измисли логистиката на услугата „роботакси“, включително по-малко бляскавите аспекти като почистване и поддръжка - предизвикателство, което наскоро накара General Motors да намали амбициите си за роботакси Cruise. Tesla трябва също така да избере място за стартиране, като последните доклади сочат към Тексас поради слабите разпоредби за автономни превозни средства.

Може би най-голямата въпросителна е свързана с потребителската версия на Cybercab. Ако Tesla възнамерява да продава тези превозни средства на обществеността, ще трябва ли купувачите да държат под ръка джйостик за неочаквани ситуации или за шофиране извън определената оперативна област на автомобила? Настоящите федерални стандарти за безопасност на моторните превозни средства ще се нуждаят от значителни промени, за да се позволи използването на превозни средства, управлявани от джойстк, по обществените пътища.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 омъскаряване

    7 3 Отговор
    На "свети" Илон-Шегобиец.. "чудесата" 🤣🤣🤣
  • 2 в такова

    9 3 Отговор
    се не качвам
  • 3 Някой си

    6 2 Отговор
    Нямаше ли един дълбоководен апарат, който стана известен наскоро, управляван също с джойстик...?
  • 4 Айзомби

    1 1 Отговор
    Кой ще се престраши да се качи в такова нещо , май никой.
  • 5 гост

    0 0 Отговор
    Това отдавна трябваше да стане с всички коли още преди поне 30 години ! И без това цялото управление е електронно , волана и педалите са най-голяма отживелица и най-опасните при катастрофа уреди ДОКАЗАНО !