Toyota потвърждава ангажимента си към водородната технология, дори когато продажбите на нейните леки автомобили с горивни клетки трудно набират популярност. Въпреки че през миналата година в световен мащаб са продадени само 1778 електромобила с водородни горивни клетки (FCEV) - значителен спад от 55,8% в сравнение с 2023 година - японският автомобилен производител представи своята система за горивни клетки от трето поколение, подчертавайки своя непрекъснат стремеж към „водородно общество“.
Тази нова система с горивни клетки, според Toyota, представлява значителен напредък в сравнение с предшественика си. Компанията твърди, че тя е по-малка, по-лека, по-надеждна и по-ефективна. Toyota изтъква и двойно по-голяма издръжливост, сравнима с тази на дизеловите двигатели, както и дизайн, който не изисква поддръжка. Освен това се твърди, че горивната ефективност се е подобрила, като се твърди, че пробегът на пътническите автомобили се е увеличил с 20%.
Toyota също така подчертава намалените производствени разходи на системата от трето поколение, като приписва това на иновациите в дизайна на клетките и производствените процеси. Това намаление на разходите в крайна сметка би трябвало да доведе до по-ниски цени както на автомобилите, задвижвани с водород, така и на стационарното енергийно оборудване.
Докато продажбите на FCEV за пътници са разочароващи, Toyota е постигнала по-голям успех с водородните приложения в търговския сектор. Нейната технология за горивни клетки понастоящем се използва за захранване на стационарни генератори, железопътни локомотиви, тежкотоварни камиони и строителна техника. В тези специализирани приложения, където инфраструктурата за зареждане с гориво често е по-контролирана и лесно достъпна, водородът предлага убедителна алтернатива на традиционните двигатели с вътрешно горене и електрическите превозни средства с батерии, особено в ситуации, в които нулевите емисии от ауспуха са от решаващо значение.
Toyota ще представи официално своята система от последно поколение с водородни горивни клетки през следващата седмица на Международното изложение за водород и горивни клетки в Токио, Япония. Компанията очаква първите търговски внедрявания на тази технология в Япония, Европа, Северна Америка и Китай някъде след 2026 година. Продължаващите инвестиции на Toyota във водорода, въпреки настоящите пазарни предизвикателства, са сигнал за дългосрочната визия на автомобилния производител и вярата му в потенциала на водорода като жизнеспособен източник на гориво за бъдещето.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алберт
Коментиран от #2
11:32 15.02.2025
2 А50
До коментар #1 от "Алберт":
Имаш впредвид електричките на батерииКоментиран от #4
11:37 15.02.2025
3 Ток и жица
Коментиран от #5, #7
12:14 15.02.2025
4 Така е
До коментар #2 от "А50":
"Въпреки че през миналата година в световен мащаб са продадени само 1778 електромобила ....подчертавайки своя непрекъснат стремеж към „водородно общество“.Само в България миналата година са изградени повече на брой зарядни станции за електромобили и са продадени 6 пъти повече електромобили, отколкото водородни автомобили са продадени в световен мащаб.
Коментиран от #8
12:16 15.02.2025
5 Само ток
До коментар #3 от "Ток и жица":
Предишната горивна клетка тежи 50 кг. Колко сте олекне двутонната Toyota mirai с новата горивна клетка? Електромобилите още сега са по-леки от нея.20% по-добра ефективност, означава че вече няма да гори 1 килограм на 100 км, а само 800 гр. Тоест вече няма да е 5 пъти по-скъпо отколкото да караш дизелов автомобил, а само 4 пъти по-скъпо. Няма начин водородът вече да не е бъдещето с новата горивна клетка.
12:21 15.02.2025
6 Бен тен
Проблемът на тази технология не е че не е достатъчно развита. Проблема идва от скъпото гориво и от това че не е налично почти никъде. В България само на едно място може да се зареди с водород.
Та като се измислиш това е по-зле и отколкото електричките , които могат на хиляди места да се зареждат вече.
Коментиран от #9
12:21 15.02.2025
7 Не ги щат
До коментар #3 от "Ток и жица":
Toyota предлага едно от най-значимите намаления на цените в историята на автомобилостроенето за своето превозно средство Mirai с водородни горивни клетки за 2024 г., като моделът XLE е намален на $15 190 (намаление от $50 190), а ограниченото оборудване намалено на $24 115 (от $67 115). Тези отстъпки, налични само в Калифорния, идват с 0% финансиране за период до шест години и допълнително водородно гориво на стойност $15 000.Разбивка на цените:
XLE: $35 000 отстъпка, крайна цена $15 190 (плюс $1095 доставка).
Limited: $43 000 отстъпка, крайна цена $24 115 .
Дори като се вземат предвид доставката и данъците, Mirai XLE вече е най-евтината нова кола в САЩ , надминавайки началната цена на Nissan Versa от $18 330
И пак не ги щат!
Коментиран от #11
12:58 15.02.2025
8 А50
До коментар #4 от "Така е":
Обърна ли вномание на последните новини колко коли с батерии отидоха за скрап поради опасност от запалване. При нас процесите са малко по-инертни т.к. парите са в тия с ботоксовите джукиКоментиран от #10
13:18 15.02.2025
9 А50
До коментар #6 от "Бен тен":
То в началото и електрички нямаше къде да заредиш. Иначе електричките на магистрала карат плътно зад камион да им цепи въздуха, а недай си боже да закъса човек зимата с такова нещо. Водорода за сега е скъп, но нали ставаме вече соларни, еко , меко, зелени мелници, с излишния ток ще произвеждат водород, който трудно , но може да се съхранява за разлика от електричеството. Мощните батерии са отживелица13:23 15.02.2025
10 Така е
До коментар #8 от "А50":
Всички знаем че батериите горят, а водородът не!13:35 15.02.2025
11 Жапанки с чип
До коментар #7 от "Не ги щат":
Още преди много години имаше теоретични разработки на пълен водороден цикъл. Не точно за водородна клетка, а за автономно захранване на къща и автомобил, само на водород, без включване към енергото и без посещение на зарядни станции.19:26 15.02.2025
12 Живко Златков
Коментиран от #13
19:31 15.02.2025
13 Надеждата умира последна
До коментар #12 от "Живко Златков":
Само с надеждите ще си останеш!11:49 16.02.2025
14 Въглеводорода
21:16 17.02.2025