Toyota представи ново поколение водородни горивни клетки

15 Февруари, 2025 11:30 2 346 14

  • toyota-
  • водород-
  • водородни клетки-
  • гориво-
  • mirai

Системата ще дебютира

Toyota представи ново поколение водородни горивни клетки - 1

Toyota потвърждава ангажимента си към водородната технология, дори когато продажбите на нейните леки автомобили с горивни клетки трудно набират популярност. Въпреки че през миналата година в световен мащаб са продадени само 1778 електромобила с водородни горивни клетки (FCEV) - значителен спад от 55,8% в сравнение с 2023 година - японският автомобилен производител представи своята система за горивни клетки от трето поколение, подчертавайки своя непрекъснат стремеж към „водородно общество“.

Тази нова система с горивни клетки, според Toyota, представлява значителен напредък в сравнение с предшественика си. Компанията твърди, че тя е по-малка, по-лека, по-надеждна и по-ефективна. Toyota изтъква и двойно по-голяма издръжливост, сравнима с тази на дизеловите двигатели, както и дизайн, който не изисква поддръжка. Освен това се твърди, че горивната ефективност се е подобрила, като се твърди, че пробегът на пътническите автомобили се е увеличил с 20%.

Toyota също така подчертава намалените производствени разходи на системата от трето поколение, като приписва това на иновациите в дизайна на клетките и производствените процеси. Това намаление на разходите в крайна сметка би трябвало да доведе до по-ниски цени както на автомобилите, задвижвани с водород, така и на стационарното енергийно оборудване.

Докато продажбите на FCEV за пътници са разочароващи, Toyota е постигнала по-голям успех с водородните приложения в търговския сектор. Нейната технология за горивни клетки понастоящем се използва за захранване на стационарни генератори, железопътни локомотиви, тежкотоварни камиони и строителна техника. В тези специализирани приложения, където инфраструктурата за зареждане с гориво често е по-контролирана и лесно достъпна, водородът предлага убедителна алтернатива на традиционните двигатели с вътрешно горене и електрическите превозни средства с батерии, особено в ситуации, в които нулевите емисии от ауспуха са от решаващо значение.

Toyota ще представи официално своята система от последно поколение с водородни горивни клетки през следващата седмица на Международното изложение за водород и горивни клетки в Токио, Япония. Компанията очаква първите търговски внедрявания на тази технология в Япония, Европа, Северна Америка и Китай някъде след 2026 година. Продължаващите инвестиции на Toyota във водорода, въпреки настоящите пазарни предизвикателства, са сигнал за дългосрочната визия на автомобилния производител и вярата му в потенциала на водорода като жизнеспособен източник на гориво за бъдещето.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алберт

    7 15 Отговор
    Айнщайн: Лудостта е да правиш едно и също нещо отново и отново и да очакваш различен резултат

    Коментиран от #2

  • 2 А50

    10 6 Отговор

    До коментар #1 от "Алберт":

    Имаш впредвид електричките на батерии

    Коментиран от #4

  • 3 Ток и жица

    8 2 Отговор
    Ако водородната клетка е стабилна и цялата система тежи по малко от батерия на електромобил, ще могат да се ползват дори и на сегашните електромобили.

    Коментиран от #5, #7

  • 4 Така е

    5 11 Отговор

    До коментар #2 от "А50":

    "Въпреки че през миналата година в световен мащаб са продадени само 1778 електромобила ....подчертавайки своя непрекъснат стремеж към „водородно общество“.

    Само в България миналата година са изградени повече на брой зарядни станции за електромобили и са продадени 6 пъти повече електромобили, отколкото водородни автомобили са продадени в световен мащаб.

    Коментиран от #8

  • 5 Само ток

    7 8 Отговор

    До коментар #3 от "Ток и жица":

    Предишната горивна клетка тежи 50 кг. Колко сте олекне двутонната Toyota mirai с новата горивна клетка? Електромобилите още сега са по-леки от нея.

    20% по-добра ефективност, означава че вече няма да гори 1 килограм на 100 км, а само 800 гр. Тоест вече няма да е 5 пъти по-скъпо отколкото да караш дизелов автомобил, а само 4 пъти по-скъпо. Няма начин водородът вече да не е бъдещето с новата горивна клетка.
  • 6 Бен тен

    5 5 Отговор
    Автомобилите с горивни клетки са достатъчно развити и от предпоследното поколение.
    Проблемът на тази технология не е че не е достатъчно развита. Проблема идва от скъпото гориво и от това че не е налично почти никъде. В България само на едно място може да се зареди с водород.
    Та като се измислиш това е по-зле и отколкото електричките , които могат на хиляди места да се зареждат вече.

    Коментиран от #9

  • 7 Не ги щат

    8 3 Отговор

    До коментар #3 от "Ток и жица":

    Toyota предлага едно от най-значимите намаления на цените в историята на автомобилостроенето за своето превозно средство Mirai с водородни горивни клетки за 2024 г., като моделът XLE е намален на $15 190 (намаление от $50 190), а ограниченото оборудване намалено на $24 115 (от $67 115). Тези отстъпки, налични само в Калифорния, идват с 0% финансиране за период до шест години и допълнително водородно гориво на стойност $15 000.



    Разбивка на цените:


    XLE: $35 000 отстъпка, крайна цена $15 190 (плюс $1095 доставка).

    Limited: $43 000 отстъпка, крайна цена $24 115 .


    Дори като се вземат предвид доставката и данъците, Mirai XLE вече е най-евтината нова кола в САЩ , надминавайки началната цена на Nissan Versa от $18 330



    И пак не ги щат!

    Коментиран от #11

  • 8 А50

    8 6 Отговор

    До коментар #4 от "Така е":

    Обърна ли вномание на последните новини колко коли с батерии отидоха за скрап поради опасност от запалване. При нас процесите са малко по-инертни т.к. парите са в тия с ботоксовите джуки

    Коментиран от #10

  • 9 А50

    6 7 Отговор

    До коментар #6 от "Бен тен":

    То в началото и електрички нямаше къде да заредиш. Иначе електричките на магистрала карат плътно зад камион да им цепи въздуха, а недай си боже да закъса човек зимата с такова нещо. Водорода за сега е скъп, но нали ставаме вече соларни, еко , меко, зелени мелници, с излишния ток ще произвеждат водород, който трудно , но може да се съхранява за разлика от електричеството. Мощните батерии са отживелица
  • 10 Така е

    4 5 Отговор

    До коментар #8 от "А50":

    Всички знаем че батериите горят, а водородът не!
  • 11 Жапанки с чип

    3 5 Отговор

    До коментар #7 от "Не ги щат":

    Още преди много години имаше теоретични разработки на пълен водороден цикъл. Не точно за водородна клетка, а за автономно захранване на къща и автомобил, само на водород, без включване към енергото и без посещение на зарядни станции.
  • 12 Живко Златков

    2 3 Отговор
    Надявам се че, цената на водорода ще падне значително за да караме и ние на водород !

    Коментиран от #13

  • 13 Надеждата умира последна

    4 2 Отговор

    До коментар #12 от "Живко Златков":

    Само с надеждите ще си останеш!
  • 14 Въглеводорода

    1 1 Отговор
    Чета тука разсъжденията на хипер, мега ,гига мозъците и специалистите в автомобилната и не само техника( повечето даже нямат шофьорска книжка или кола) и се прекръствам. Най-големият автомобилен производител в света( ТОЙОТА) и най-големият производител в света на ДВГ ( ХОНДА) от години работят върху тази технология и не се отказват. Та за бъдещето бих заложил на тях, а не на БГ "специалистите". p.s. За мое съжаление и ваша информация България я няма на "автомобилната карта" на света, т.е. БГ вкусове, интереси и покупки( нищожна бройка) относно автомобили, никой авто производител не взима предвид.