Задава се краят на извънредното положение в България. В сравнение с други държави броят на смъртните случаи у нас е нисък. Означава ли това, че България е по-добре управлявана от други страни в Европа?
Краят на извънредното положение вече се вижда, но той няма да постави началото на нормалността. След 13 май Народното събрание най-вероятно няма да вземе решение за продължаване на конституционната ситуация на извънредност. Това поне е правилният към момента подход с оглед на разхлабването на карантинните мерки в цяла Европа.
След 13 май нищо съществено няма да се промени. Същите мерки, които са валидни сега, сигурно ще останат с леки промени и след заветната дата. Само че ще бъдат легализирани не с извънредно, а с нормално законодателство - в законите за бедствия и аварии или за народното здраве.
Може ли конституционно защитени права да се ограничават със закон?
Отговорът на този въпрос е положителен, но при определени условия. На първо място, Конституцията и ратифицираните от България международни договори (като Европейската конвенция за правата на човека) трябва изрично да позволяват това. За много от предприетите дотук мерки такава възможност съществува. Да вземем, например, правото на свободно придвижване, за което чл. 35(1) на основния ни закон предвижда следното:
Всеки има право свободно да избира своето местожителство, да се придвижва по територията на страната и да напуска нейните предели. Това право може да се ограничава само със закон, за защита на националната сигурност, народното здраве и правата и свободите на други граждани.
Видно е от този текст, че въпросното право не е абсолютно и може чрез закон да бъде ограничавано за защита на здравето на хората. Това не означава обаче, че НС може да въвежда каквито си иска рестрикции в това отношение. И българското конституционно право, и юриспруденцията на съда в Страсбург (която е задължителна за нас) предполагат, че ограниченията трябва да са строго необходими и пропорционални на преследваната цел. Има най-различни тестове, които могат да се прилагат, когато се оценява необходимостта и пропорционалността на предприетите мерки. Един такъв, например, е дали няма по-малко ограничителен начин, с който да се постигнат същите цели. Ако може целта да се постигне с частично затваряне на парковете, тяхното цялостно затваряне би било противоконституционно.
Накратко, от формално легалистка гледна точка няма проблем карантинни мерки да се приемат и с обикновено законодателство. Но ако Конституционният съд и парламентът не упражнят достатъчно контрол при приемането и прилагането на това законодателство, може да се стигне до “нормализация” на непропорционални и излишни ограничения.
Защо тогава изобщо бе въведено извънредно положение?
Ако мерките са възможни и с обикновено законодателство, защо тогава ручахме конституционни жабета с извънредно положение? По този въпрос може да има различни възгледи, но ми се струва безспорно, че предприемането на тази доста радикална мярка изигра своята роля за мобилизацията на хората и за общественото осъзнаване на сериозността на проблема. Преди 13 март мнозина не бяха в състояние да видят разликата между COVID-19 и обикновения грип: извънредното положение избистри картината.
Разбира се, военизираните метафори, на които извънредността разчита, са винаги опасни за демокрацията. Но все пак трябва да се каже, че сме на път да минем през официалната извънредност без трайни поражения върху конституционализма и демократичните принципи. Да, пленарните парламентарни заседания бяха временно суспендирани, което беше излишно, но дори и в тази ситуация ограничен парламентарен контрол се запази. Да, прокуратурата разви в определени казуси странна активност (по отношение на професор Асена Стоименова, например), но подобна дейност тя имаше и преди извънредното положение. А медиите у нас по принцип са в извънредно положение, ако гледаме класациите за свобода на словото (и не само тях).
Като цяло самият факт, че една демокрация може да въвежда целево извънредно положение и след това да излиза от него без да се изражда в диктатура, е добър знак.
Може ли да живеем без Национален организационен щаб?
Да, разбира се, но животът няма да стане автоматично по-добър от този факт. Генерал Мутафчийски и оглавяваният от него щаб получиха голяма подкрепа от гражданите и, разбира се, си създадоха и много врагове. Сдобихме се и с нещо като “щаб в сянка”, който за кратко функционираше официално под председателството на професор Костов, а след това продължи партизански действия, начело с доцент Мангъров.
На всички тези специалисти дължим голяма благодарност. На Мутафчийски и официалния щаб - за това, че поеха професионалната отговорност за мерките и с огромно търпение ги обясняваха на хората, без да политиканстват. А също така, че зададоха тон на отношение към ромите и малцинствата, който рязко и позитивно се отличава от тона на част от управляващите и присъдружната им кафява преса. На Мангъров и съмишлениците му дължим благодарност, че поддържаха и поддържат критичната гледна точка по въпроси, по които в целия свят няма еднозначни и доказали своята успешност решения.
И само си помислете, че вместо Мутафчийски и компания можехме да имаме ежедневни и извънредни брифинги само на Борисов, Каракачанов и Ананиев. На този фон пресконференцията на Доналд Тръмп за белината би изглеждала почти в границите на разумното.
Едно е ясно, обаче: след края на извънредното положение брифингите трябва рязко да намалеят.
Трябваше ли Борисов да слуша щаба?
Какъвто и да е, щабът е консултативен орган, а основните решения се вземат от парламента, правителството и министрите. Отговорността за тези решения е в крайна сметка политическа.
Надигат се много гласове, че всичко предприето дотук е било излишна тежест за икономиката без да има ясен медицински позитив. Или ако има, то той е по-малък от удара върху благосъстоянието на българина.
Такива притеснения със сигурност има не само у нас. Но по отношение на карантинните мерки и вземането на политическо решение за тях, безспорно е следното:
- огромната част от държавите по света предприеха същите или сходни мерки;
- държавите, които не го направиха, след това съжаляваха и бързаха да компенсират (Великобритания), а Швеция няма особени видими позитиви от политиката си. Да не забравяме, че сравнена с Италия, Испания и Балканите, Швеция е в постоянен режим на социално дистанциране, тъй като нито има големи фамилии, живеещи заедно, нито има същата култура на събирания на големи групи хора по площади, мегдани, трапези и софри;
- В Швеция смъртните случаи са около 2500, а у нас още сме под 100;
- И да бяхме оставили икономиката си “отворена”, резултатът (освен по-голямата смъртност) нямаше да е много по-различен, тъй като всичките ни търговски партньори се “затвориха”.
Вярно е, че никой още не знае как ще свърши кризата. Но поне към настоящия момент управляващите имаха по-голямо основание да послушат щаба, отколкото да не го направят.
Значи ли това, че се управляваме по-добре от останалите в Европа?
Не. Предприемането на мерките по-рано от другите бе добър ход, но той не е в състояние да компенсира управленските ни дефицити, които са видими. И добри по своя характер мерки пак трябва да се прилагат от наличната администрация. А тя допусна 90 човека да тръгнат след полет със заразен пасажер из страната, така както преди извънредното положение допускаше полети без необходимия граничен контрол.
Какво да прави опозицията?
Ролята на опозицията в една такава ситуация е сложна. От една страна съществува изкушението тя да се противопостави радикално на подхода на правителството – да подкрепи щаба в сянка и доцент Мангъров. Рискът тук е от прекалена политизация на един експертен въпрос. От чисто политическа гледна точка това също е проблематично, защото действията на официалния щаб се оказаха популярни.
Ако подкрепи като цяло подхода на правителството, а следи само за пропорционалността и необходимостта на конкретни мерки, опозицията рискува обезличаване. Няма лесни отговори на тази дилема - БСП се люшка между двата подхода, както всъщност и извънпарламентарната опозиция от Демократична България. Свалянето на извънредното положение ще върне на дневен ред традиционните теми на опозиционна дейност.
България и Европа
Това е голямата тема пред България - дали ще придвижим интегрирането си в еврозоната и как ще подпомогнем заздравяването на ЕС в тази криза? Извънредното положение като че ли засенчи този дебат. Дано след отмяната му да не бъдат забравени и приказките за бързо кандидатстване за чакалнята на еврозоната. Това кандидатстване трябваше да се случи до края на април, а дотогава има няколко часа. Пак ли управлението ще се огъне пред местните олигархични интереси?
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Гост
20:34 30.04.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Активист на БКП
Коментиран от #14, #20, #81, #97
20:38 30.04.2020
5 Ръмпези
Коментиран от #77
20:38 30.04.2020
6 Гробар съм
20:38 30.04.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Има нещо много гнило
Коментиран от #67
20:38 30.04.2020
9 Свидетели сме
20:42 30.04.2020
10 мечо
До коментар #3 от "Ооооо,":
марш отука да не те напомпам вав буфера20:44 30.04.2020
11 Благой от Софстрой
20:47 30.04.2020
12 Дрън
Това е набързо скалъпено словоблудство , насвързано , но затова пък дълго.
Щаба е не ужен и некомпетентен.
Правителството е трагедия .
Корупция и кражби.
Фалирала държава.
Огромна безрботица.
Назначени милионери с крадени пари.
Жалка политическа обстановка , но силните на деня няма лесно да допуснат големи промени . Това е анализа
Коментиран от #33, #34, #83
20:48 30.04.2020
13 Стрелата
20:50 30.04.2020
14 Бау
До коментар #4 от "Активист на БКП":
Да, е сега точно на овчарчето с проводниците ще благодаря, а не на хората, които са я разработили и произвели.20:51 30.04.2020
15 Някой
20:54 30.04.2020
16 Доктор Щросмайер
20:55 30.04.2020
17 Барселона Чао
21:07 30.04.2020
18 Иван
Коментиран от #24
21:10 30.04.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Бодил
До коментар #4 от "Активист на БКП":
От кога се слага ваксината в България? Май е бая преди правешкия21:17 30.04.2020
21 електорална 1
До коментар #19 от "Ян БиТурбо Бибиян":
Недей го гълча, бе! Ако всички индо-българи бяха толкова грамотни сега нямаше да сме с такъв премиер.Коментиран от #60, #121
21:17 30.04.2020
22 Марио
21:21 30.04.2020
23 Ал химик двойкаджията
21:23 30.04.2020
24 Марио
До коментар #18 от "Иван":
Абсолютно си прав.Какво махат, като мерките им остават.Това е нечовешко.Докога ще търпим?Коментиран от #41
21:25 30.04.2020
25 Пипируда ща та спаса
Коментиран от #32, #43, #45
21:28 30.04.2020
26 Защо точно на 13
21:31 30.04.2020
27 Хи Хи
21:40 30.04.2020
28 HohoBoho
---
Обрат: СЗО даде за пример Швеция като модел за нормален живот при коронавирус
- от текущите новини
21:43 30.04.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 С вирус и без вирус
21:52 30.04.2020
32 Храна за размисъл
До коментар #25 от "Пипируда ща та спаса":
Както кризите в икономиката могат да бъдат планирани,така и от какво да заболяват масово хората също може и сега момента го доказа.Друг е въпросът,колко от хората осъзнаха,че насаждането на страх от постоянните коментари по телевизиите колко заразени има и починали си е вид фокус,че виждате ли ако не се подчинявате и спазвате мерките може да се разболеете и за капак стреса липса на пари и работа до какво емоционално напрежение води във възрастните хора,постоянните ограничения прави това иначе ще има глоба,чувството за вина се засилва и във времето няма да има болни или втора вълна?
Ами те дните стават черни и тежки като те потискат с такива информации и мерки,как ще издържите психически още месец два по този начин?
Маските ли ще ви помогнат или дезинфектантите?
22:21 30.04.2020
33 Анализът
До коментар #12 от "Дрън":
Анализът ти , за съжаление, е уникално точен ...22:28 30.04.2020
34 Късмет бате
До коментар #12 от "Дрън":
Депутат, софра, запой.Преход, пасмина, застой. Болни, доктори, рушвет.Кмет, корупция, разцвет. Безпорядък, рев, искри.Алкохол, жени, псувни. Цици, интернет, Айфони. Бизнес, спонсор, милиони. Обир, банка, далавера.Ред, полиция, химера. Път, поръчка, магистрала. Катастрофа, вой, раздяла. Улици, ремонт, павета. Кражби, сеч, екодървета. Фирми, призраци, офшорки. Евро, сметки, уговорки. Избори, елит, управа.Шок, пародия, държава. Изход, бягство, терминал.Народ, история, финал...Коментиран от #47
22:34 30.04.2020
35 Джон
22:37 30.04.2020
36 ТТТ
Коментиран от #42
22:55 30.04.2020
37 ИМПЕРИАЛИСТ
ИНФOРМAЦИЯТA E ВЛACТ и упрaвлявaщитe гo знaят мнoгo дoбрe!
22:56 30.04.2020
38 А бе
23:27 30.04.2020
39 Geo
02:20 01.05.2020
40 Иван Иванов
1.Карантината за всички новопристигнали в България след 13.03 да беше 28дни в хотел по избор!
2.Да се направи тест на всички новопристигнали за тяхна сметка.Ако е отрицателен след две седмици нов!Ако и той е отрицателен нов тест!Така при 3 поредни отрицателни теста а не при два го пущат!
Коментиран от #62
04:36 01.05.2020
41 бай боре
До коментар #24 от "Марио":
Какво търпиш бе Марио, какво?????05:08 01.05.2020
42 бай боре
До коментар #36 от "ТТТ":
Абе ти човек ли си? Майка, баща, баба, дядо нямаш ли? Какви мазета, какви белини?05:14 01.05.2020
43 Ронин
До коментар #25 от "Пипируда ща та спаса":
Единствения правилен коментар от началото на тази простотия07:23 01.05.2020
44 hater
07:31 01.05.2020
45 XXXXXXX
До коментар #25 от "Пипируда ща та спаса":
КАШАТА Е ПЪЛНА И БЕЗХАБЕРИЕТО И ЛИПСАТА НА АДЕКВАТНОСТ КРАЧАТ С ГОЛЕМИ КРАЧКИ. ТОВА Е ЯСНО. И ТУК ВИНАГИ Е БИЛО ТАКА. ИЛИ КАКТО Е КАЗАНО ' НИЕ СМЕ МАЛЪК НАРОД, НО ЗА СМЕТКА НА ТОВА ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ПРОСТ' . ОЩЕ С ВЪВЕЖДАНЕТО НА ИЗВЪНРЕДНО 'ИЗВЪНРЕДНОТО ПОЛОЖЕНИЕ' НЕ ЧУХ, НЕ ВИДЯХ НЯКОЙ ТЕСЕН (ПРОФЕСИОНАЛНО) И ШИРОК('НАЛНО) СПЕЦИАЛИСТ ПО КОНСТИТУЦИОННО ПРАВО ДА ОБЯСНИ НА ИЗЛЪГАНИТЕ НЕЩАСТНИ СЪЩЕСТВА(ЧЕСТИТ 1-ВИ МАЙ), КАК И ДОКЪДЕ СА ЗАЩИТЕНИ ИЛИ НАРУШЕНИ ПРАВАТА ИМ. КЪДЕ СЕ ПОКРИ ГУРУТО НА КОНСТ(ПРОСТ)ИТУЦИЯТА ГЕОРГИ БЛИЗ(Н)АШКИ НАПРИМЕР?!07:42 01.05.2020
46 Някой
Коментиран от #120
07:59 01.05.2020
47 Забравил си
До коментар #34 от "Късмет бате":
ФАРС,МОР,ВАМПИР08:16 01.05.2020
48 Забравил си
08:18 01.05.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Антони
08:46 01.05.2020
51 Ема
09:00 01.05.2020
52 Селянин
Коментиран от #54
09:02 01.05.2020
53 Ема
09:03 01.05.2020
54 Антони
До коментар #52 от "Селянин":
По лошото е, че на полицията бюджета надхвърля милярд и нещо, а не могат дори законите да съблюдават за изпълнението им. При ефективност 5% и обслужване най-вече на властта, за какво говорим въобще.Коментиран от #119
09:08 01.05.2020
55 joro
09:08 01.05.2020
56 ЕГН
Коментиран от #100
09:44 01.05.2020
57 Бебе
Коментиран от #59
10:02 01.05.2020
58 123
Коментиран от #80
10:04 01.05.2020
59 Димитър
До коментар #57 от "Бебе":
Кой им плаща лечението, когато ние сме в неплатен отпуск.10:05 01.05.2020
60 Мария
До коментар #21 от "електорална 1":
Тези българи са 90% от болните.Не им пука за нищо и не плащат нищо.Да сме живи и здрави да живеят на наш гръб още дълго, докато гласуват правилно срещу заплащане.10:12 01.05.2020
61 Няма значение кой съм
Коментиран от #64, #72, #116
10:20 01.05.2020
62 Мария
До коментар #40 от "Иван Иванов":
Прав си, но на практика той заразява цялата рода и половината село без проблем, а аз не съм виждала роднини и приятели от два месеца.10:22 01.05.2020
63 Нестандартен
Коментиран от #79
10:34 01.05.2020
64 Антони
До коментар #61 от "Няма значение кой съм":
Това не го определя някой, вие или някой щаб или така нататък. Определя се свободата на движение от самите хора и прочетете какво означава думата конституция. Най-добрите практики показват, че свободното движение няма ефект върху заразените. Плашейки гаргите няма да постигнете нищо. В момента анализа ми показва, че има контролирано заразени от болници, КППта и допускане на болни от чужбина свободно да заразяват. Стойки си вкъщи казват немски експерти, че се увеличава шанса от бактериални инфекции, гъбички, плесен и подобие, а там процесите са необратими пред вирусна инфекция. Да не говорим за маските, че поне Кантарджиев се вразуми за носенето им на открито. Вземете прочетете поне малко за здравето си при стоенето вкъщи. Никой няма право да налага, призовава някой да прави масово нещо, особено това да си стои някой вкъщи. Давайте личен пример, а не призив. Всеки си решава и аз имайки опит от незнам колко страни по света не бих дал и моя личен пример, защото той ще е строго индивидуален за мен и може да е противоположен за други. Такава отговорност носи всеки за себе си и стига сте решавали вместо други.10:37 01.05.2020
65 Добри Чинтулов
Няма нужда от приказки, още по- молко от писане а от действия.
Коментиран от #66
10:46 01.05.2020
66 Антони
До коментар #65 от "Добри Чинтулов":
Да всеки си действа. Мисли глобално, действай локално.10:54 01.05.2020
67 Вярно е
До коментар #8 от "Има нещо много гнило":
Аз когато писах със същото заглавие тук,имах повече минуси.Тогава хората не мислеха,че говоря глупости .10:54 01.05.2020
68 Шаран БГ
10:55 01.05.2020
69 Ема
10:58 01.05.2020
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 КПСС...БКП
Коментиран от #82
12:20 01.05.2020
72 КПСС...БКП !!!
До коментар #61 от "Няма значение кой съм":
Това го кажи на циганите.Те веднага ще те разберат.12:27 01.05.2020
73 Фермер
12:34 01.05.2020
74 Бойко
13:08 01.05.2020
75 Българин
Коментиран от #78, #103
13:12 01.05.2020
76 незнайко
13:18 01.05.2020
77 Дупези Мисирков
До коментар #5 от "Ръмпези":
Не ,,разбутвайте" мозъците на хората. Има медицински оторизирани лица щаб-НОЩ ! Не политизирайте вземането на решения от здравен характер даже и срещу пари. По време на криза не трябва да има леви и десни.Коментиран от #84
13:19 01.05.2020
78 Сиси
До коментар #75 от "Българин":
Колко са болните цигани и колко от тях са нарушили карантината и колко са осъдени и колко са осигурени???. Дано някой управляващ чете написаното, ако не трябват действия.13:20 01.05.2020
79 xss
До коментар #63 от "Нестандартен":
За минималната заплата трябва да се работи МАХ 2-3 часа... Ти ми говориш за 9 ???Работодателя питал ли те е някога как си финансово...имаш ли нужда от увеличение?!
Дреме ми как е сега!
13:28 01.05.2020
80 Много си прав
До коментар #58 от "123":
При тези мерки които отпаднаха и ще отпаднат сега,положението няма да е извънредно !13:29 01.05.2020
81 Чума
До коментар #4 от "Активист на БКП":
Мисля, че не само БЦЖ ваксината, а комплекс от събития, които ни е дарила Социалистическа България! Първо - дисциплината! Виж как още щом разбрахме, че има опасност, веднага, тренирани по средношколски бригади, военни обучения /ГТО, НВО, ВТО/ и казарми се укрихме за норматив! Като мина вълната изпълзяхме и излязохме на позиция да прогоним врага! Сетне - храната в нашите младост и детство - разкош! БДС на храните, москвича, багажника, на село при дъртите - прасето, агнета, екологични тикви, краставици и домати! И карпузи, зелки и кауни! Трето - ТКЗС - ваксината!!! Това е невероятна школа и закалка за справяне със всякакви пандемии и рухнали икономики! Цял ден на слънце на полето, с овцете - 40 стотинки трудоден! Няма да ни уморят лесно! И да загинем, то ще е след джендарите!13:30 01.05.2020
82 Димитър
До коментар #71 от "КПСС...БКП":
Пиши колкото си искаш и си яж лещата, циганите ядоха агнешко по Велик ден, ще ядът и по Гергьов ден и така до........кога???? При всички управляващи е така.13:31 01.05.2020
83 Чоки
До коментар #12 от "Дрън":
Ми като не ти харесва ситуацията в България какво още правиш тук. Плюй си на петите и дим да те няма.Коментиран от #112
13:35 01.05.2020
84 Чума
До коментар #77 от "Дупези Мисирков":
Що да няма политика по време на криза, бе! Не ние я правим политиката, а политиците използват всяка ситуация да извлекат дивиденти за себе си! Да говорим обратното е лицемерие и да си кривим душите! Изобщо, за нашите управници кризата, бедствието, аварията са спасение! Манна небесна! Помниш ли село Бисер като го заля язовира! Половината правителство с ботушите и спасява! А защо се допусна, не е интересно! Героизма е впечатляващ!!! Рейтинга гони пореден пик! Хеликоптера се управлява лично от генерала - слава и почит! Защото капитаните нямали достатъчно нальот и щели да счупят хеликоптера!Коментиран от #106
13:37 01.05.2020
85 бай Шиле
13:39 01.05.2020
86 Матей
Коментиран от #87
13:44 01.05.2020
87 Чук и Гек
До коментар #86 от "Матей":
Не знам! Социолозите така казват, че на нас ни харесва да сме турбоидиоти и подкрепяме положението!13:48 01.05.2020
88 бай Шиле
13:57 01.05.2020
89 Запомни
Коментиран от #90
14:04 01.05.2020
90 Сърп и чук
До коментар #89 от "Запомни":
Благодарим, адвокат Хаджигенов!14:05 01.05.2020
91 Запомни
14:07 01.05.2020
92 вили
14:23 01.05.2020
93 Заеби
14:31 01.05.2020
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Хххх
14:52 01.05.2020
96 Италиано сърбин
14:59 01.05.2020
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Димитър
Коментиран от #102
15:38 01.05.2020
99 Ани
15:50 01.05.2020
100 Нема
До коментар #56 от "ЕГН":
Репортерите са по добре платени и от лекари и от полицаи, нали заради техните заплати гледаме реклами на всеки 20 минути и от както сме в къщи и пред телевизора тези реклами са с двойна продължителност.Еден полицай с повече от 12 часа на КПП през деня или ноща получава около 1500 лв. с извънареднея труд, а заплатата на журналистите е с една нула отзад.16:29 01.05.2020
101 Заради греховните
16:35 01.05.2020
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 БЕБЕ
До коментар #75 от "Българин":
Нима има грамотни цигани, щото имаш два отрицателни гласа.16:40 01.05.2020
104 БРЦК
17:48 01.05.2020
105 Мария
Коментиран от #107, #115
18:24 01.05.2020
106 Има африкански
До коментар #84 от "Чума":
План за безводието на бг,целта е да клекнем пред нови собственици и цени,собственици на нашите води,които са вече европейски,като пукната ни18:43 01.05.2020
107 Ефектът
До коментар #105 от "Мария":
Е разреждане на напрежението и проверка на нагласите,за да ни надхитрят и да стане така както е замислено,по иезоитски...18:53 01.05.2020
108 ааа
20:01 01.05.2020
109 е х оооооооооо
от типа на ТЕЗИСИТЕ - писани от Тодорчо - първия работодател на Б-ко
20:20 01.05.2020
110 Жжжж
20:21 01.05.2020
111 Амин
20:30 01.05.2020
112 Точно така.на,който нему харесва тук,да
До коментар #83 от "Чоки":
Си плюе на петите и да забегнеАз предлагам да се насочи към Русия,че там е раят,а не в Европа или Америка,е да се почуства удовлетворен! .4
20:44 01.05.2020
113 никой
завесата се вдига .........актьорите са същите , но са маскирани , репликите са заучени , но актьорите сричат - сценария ги изненадва ...............ами сега ?
спешно съвещание на режисьори и продуценти за отстраняване на проблема .............АНТРАКТ - подмана на декорите и вкарване на нови артисти ..............
НО публиката е недоволна и вика - ВРЪЩАЙ парите
зад сцената настъпва ПАНИКА .........
КАК СЕ ИЗЛИЗА ОТ КРИЗАТА - търси се сюжет , но къде и как ?
.........възможностите са изчерпани ............
Има решение - НАПУСКАНЕ на кораба но с ПЛЯЧКАТА „„„„„„„„„„„
А ПУБЛИКАТА ДА СЕ ОПРАВЯ С пробойните В КОРПУСА и липсата на спасителни лодки и пояси .
Коментиран от #114
20:46 01.05.2020
114 ко каза ко
До коментар #113 от "никой":
нищо не ти се разбира, кви кораби, кви театри...22:33 01.05.2020
115 кажи чичовото
До коментар #105 от "Мария":
какво те тревожи Марче. Ние сме си добре, ходим до магазина, чат пат до аптека. Ти можеш да отидеш и прическа да си направиш, нокти да си направиш, кое ти липсва сега22:38 01.05.2020
116 Храна за размисъл
До коментар #61 от "Няма значение кой съм":
Ти досега ако не беше тази измислена ситуация да се рекламира по медиите замислял ли си се колко хора умират дневно?Защо светът се ръководи чрез страх от наказания и ако не си като другите в кошарата веднага ставаш черната овца на стадото?Манипулират тълпата за да живее под страх и чувство за вина,че ако не спазва правилата ще има глоби и наказания и се спазват изкуствени закони с които се засилва недостига и на ментално ниво колективното съзнание е на жертва.
Научени сме да не носим отговорност за живота си и действията,да слушаме авторитети и да нямаме собствено мнение различно от стадното.
Е,с едни и същи действия искаме да постигнем различни резултати.
22:56 01.05.2020
117 Ваня
23:34 01.05.2020
118 Бурията
07:38 02.05.2020
119 Хасан
До коментар #54 от "Антони":
Полицията е изпълнителна власт.Демек изпълнява заповеди това и е работата.Друг въпрос е дали тези заповеди са адекватни.08:41 02.05.2020
120 Глас
До коментар #46 от "Някой":
Да гласувал съм и какво.Нима мислиш че не подменят бюлетини и протоколи.Помниш ли АРЕНА АРМЕЕЦ.Когато се броят честно глосовете ще има смисъл от гласуване.08:49 02.05.2020
121 Браво
До коментар #21 от "електорална 1":
Тук цяма цензура може спокойно да пишеш цигани.08:55 02.05.2020
122 Пустиняк
18:21 02.05.2020
123 до 122 за капепетата
13:15 03.05.2020
124 незаконните капепета
13:19 03.05.2020