27 Май, 2015 08:30 39 097 94

Тест на новото Subaru Outback

  • subaru-
  • outback-
  • тест
Тест на новото Subaru Outback - 1

Повечето тестове на семейни коли с голям багажник се провеждат на изцяло асфалтирани пътища. Не така обаче стои въпросът с новата пета генерация на Subaru Outback - автомобил, който освен с голям багажник впечатлява с уникален за този клас клиренс и с прословутото за марката постоянно 4х4 задвижване. Новата генерация е вече на родна земя, а екипът ни не пропусна възможността да направи обстоен тест драйв. Той обаче протече по-малко по-различен начин  - успяхме да слезем за кратко от асфалта. Ето и първоначалните ни впечатления за автомобила.

Екстериор

След смяната на поколението Outback е станал с 25 мм по-дълъг, с 20 мм по-широк и с 10 мм по-висок. Междуосието е оставено без промяна и отново е 2 745 мм. Това, с което впечатлява новият Outback, обаче не са габаритите, а променената визия. Корекциите не са радикални, фирменият стил е запазен, но въпреки това колата изглежда значително по-модерно. Въпреки сериозния клиренс от 200 мм, колата изглежда като стилно комби. Като цяло японците от Fuji Heavy Industries са се справили сравнително добре с иначе трудната за тях задача да направят автомобил, който да допадне на претенциозния европейски вкус.

Интериор

Промените в салона се виждат от пръв поглед. Материалите са по-качествени, оборудването е по-богато, а просторът е по-голям. Наличните екстри като иновационната мултимедия Starlink и тем подобни, също допринасят за задоволителното усещане. Уредите са информативни, седалките удобни, а мястото за краката на водача и пасажерите - предостатъчно. Като цяло в салона японците са се опитали да пресъздадат усещане за един автомобил, силно доближаващ се до т.нар. премиум клас. И трябва без притеснение да кажем, че са успели. Съчетали са идеално функционалност и лукс.

Двигател и ходови характеристики

Японците много се гордеят с иновационната система EyeSight V. Това е т.нар. предотвратяваща технология за безопасност, която се базира на информацията от две камери, разположени в горната част на ветроупорното стъкло. Тя обаче не е нещо невиждано и за това ще обърнем повече внимание на боксер двигателите и 4х4 системата. Агрегатите са два - бензинов и дизелов. Първият е с обем 2.5 литра, а нафтовата алтернатива е двулитрова. Според нас оптималният вариант е дизеловият. Опозитният двигател е с много нисък център на тежестта, заради което колата е изключително стабилна в завои въпреки големия клиренс.

Дизелът е и сравнително икономичен и в същото време динамичен, като за разкриване на пълните му възможности пречи единствено недотам удачната скоростна кутия. Тя е от типа Continuously Variable Transmission. Безстепенната CVT Lineartronic кутия имитира сравнително добре автоматик, но леко спъва колата. Това е и единствената по-сериозна забележка към модела. Скоростната кутия обаче не влияе на отличното представяне на 4х4 системата. И четирите колела на Outback "гребат" в съотношение 60:40 в полза на предния мост, което се запазва дори и при движение по сух асфалт.

При нужда "умната" електроника може да прехвърли през многодисковата муфа до 80% от тягата на предния или на задния мост. Системата предвижда и т.нар. X-Mode режим, който е предназначен за пресечена местност. Той пренастройва двигателя, вариатора и стабилизиращата система, като ги прави пригодни за места, където път почти няма. След като преминахме през доста приличен по сложност терен, можем да потвърдим становището, че и новото Subaru Outback се нарежда сред най-проходимите автомобили в сегмента. Иначе на асфалт Outback се държи не по-лошо от немските премиум универсали от средния клас. Там нямаме никакви забележки.

Цена

Тя не е от най-ниските, но има и доста по-скъпи алтернативи. Ако ви допада новата външност на Outback, искате високопроходимо комби с просторен салон и практичен багажник с обем 559 литра, обърнете внимание на ТТ данните и цените на модификациите.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Капитан Бавен

    0 5 Отговор
    Някой от Subaru да обърне малко внимание на динамиката. Тези стойности не прилягат на марката.

    Коментиран от #21

  • 2 Караиванов

    9 0 Отговор
    Уникална е колата. Много по-добра от А4 олроуд, например, а и по-евтина.
  • 3 Иво

    2 1 Отговор
    Субару са фантастични, но безобразно скъпи автомобили. Имах удоволствието да притежавам една Импреза за една година и споделям впечатления :)
    А и още нещо - евтината версия на XV с 1.6 бензин съвсем умишлено не се продава тук, за да си пробутват скъпите версии местните официални "тъговци"...
  • 4 Субю

    10 0 Отговор
    Това е Outback ,колега. Не Impreza WRX STi . Не е създадена да ускорява бързо,а да е проходима и сигурна!
  • 5 Бате Цецо

    5 0 Отговор
    Невероятна кола. Скъпа е за нас, но сравнена с алтернативите никак не е скъпа.
  • 6 дедо Либен

    7 0 Отговор
    Да, скъпичка е.. Но какво значи скъп автомобил?
    За мен - всяка стотинка, дадена за тази кола си заслужава.
  • 7 Боляр

    5 5 Отговор
    "иновационната система EyeSight V. Това е т.нар. предотвратяваща технология за безопасност, която се базира на информацията от две камери, разположени в горната част на ветроупорното стъкло. Тя обаче не е нещо невиждано"
    Мда, и понеже не е нищо невиждано, затова получи най-високият рейтинг в САЩ за подобен род система в класа си като далеч задмина аналагоични системи от други производители?! Поне си направете проучването както трябва. За максималният брой точки при краш-тестовете да бяхте споменали нещо, все пак се водите fakti.com, а нещо ви убягват доста факти за модела?!

    Коментиран от #15, #16, #17

  • 8 Боляр

    6 0 Отговор
    "Безобразно скъпи"....колегата, явно доста не е в час по отношение на ценовата политика на Субару в последните години. Прочети повечко пък тогава може би ще разбереш, че Субару Форестър за трета поредна година стана SUV на годината на Motor Trend в САЩ, като беше най-евтиният модел от всичките 14 претендента. 4 от 7 модела на Субару са лидери в класа си по проджаби в САЩ, като това е обусловено не на последно място заради ниските цени на колите им в сравнение с конкуренцията. Трудно се постига ръст в продажбите надвищаваш 400% за втора поредна година, ако цените не са конкурентни?!

    Коментиран от #10, #20

  • 9 Julio

    3 2 Отговор
    Явно отдавна премина времето в което голямо комби можеше да се купи за около 50-60 хилки и то натъпкано с екстри. Но 67 бинки стартова цена е доста нахално предложение дори и за Субару.
  • 10 Julio

    2 3 Отговор

    До коментар #8 от "Боляр":

    Не бива да бъркаш ценовата политика на компаниите в Сев. Америка с тази в Европа. Абсолютно вярно е че това нещо е евтино в Щатите и Канада и струва около 23-25 хил долара и то за високата версия. Специално за Аутбека знам че в Канада се продава с минимално самоучастие и около 250 долара месечна вноска. Тук за да го докараш до тея пари първоначалната ти вноска трябва да е над 50%.
  • 11 52367

    3 6 Отговор
    А тоя дизеловия боксер, оправиха ли го? Преди имаха бързи и бавни скорости, сега май всичкото е: "вервай ми" . Имам регистрация във форума на Субару от 8 години и помня, че един от по-авторитетните членове си купи моментално дизеловия 2009г. Форестър, после видях обявата му за продажба и видео как не може да изкачи наклон от 40' на задна. Теглих една на марката след качването ми на съседската Импреса- верно че се катери като котка ама егати твърдото возене... Колко опит имат в дизелите тея от Субару? 6-7 години не стигат за доволни резултати. Мятайте се на бензиновите им шедьоври и оставете други да се бутат в нафтата!

    Коментиран от #25

  • 12 jiko

    0 3 Отговор
    ...ахти скъпотията!
  • 13 Tайсън

    0 7 Отговор
    Никаква визия не докарва това джипче марката е леко прихвалена като на Рено и марката е Л..но ЕООД.
  • 14 Иван Господинов

    5 1 Отговор
    Дизайна отново е дърво отвсякъде но колата е добра. Всъщност това е единственото комби, което харесвам и бих купил. Цените обаче са доста пресолени
  • 15 Ицо

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "Боляр":

    Тази система даже доста са я пожалили. Не е нищо особено и незнам какви награди е получила, но в пъти по-несъвършена в сравнение с аналогичните системи на ауди и бмв, например. И за протокола сайте не е fakti.com, а е bg и тук пишат пичовете от мобиле, които са доста компетентни на тема автомобили.
  • 16 skier

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Боляр":

    Пич, само погледни колко минуси са ти нацъкали потребителите и пак се замисли дали да пишеш глупости. Колата не е никак лоша, но EyeSight не е нищо особено. Не забравяй, че тук четат хора, които разбират от автомобили.
  • 17 Караиванов

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Боляр":

    А бе, ти явно си некъв болен фен на марката. Какъв максимален брой звезди от краш тестовете искаш да се споменава. То остава и да ги няма. Вече почти всички нови коли имат петте звезди за безопасност. Статията е обективна, колата е хубава, но като всяка друга си има и минуси. Приеми го.
  • 18 Баш Майстора

    3 0 Отговор
    Адмираций за поредна година,за Субару.Малко е скъпичка ,но пък си струва всяка стотинка.Най добрите..Браво.
  • 19 Алфата

    2 1 Отговор
    "След 100 год." най-накрая едно достолепно Субаро, а не поредния варел! Има много общи черти с Инфинити, но все пак са земляци. Само не разбрах разхода на бензинката с бутане или с дърпане го постигнаха, или е за 50 км! Защото всеки знае, че Субаро изконно си е лакомо, особено бензина!
  • 20 Иво

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Боляр":

    Колега, цените в Щатите нямат нищо общо с тези тук.Аз живея в България, където 80000 лева за едно Субару са чувал с пари. Ако за теб не са много, поздравления. А иначе леля ми живее в Щатите от 20 години и си купи Хюндай за 18000 долара, който тук струва над 50000 лева. Ценовите политики там са съвсем други, което до някъде е нормално с оглед на покупателна способност и т. н.
  • 21 миседниш накура

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Капитан Бавен":

    този модел не е направен за бягане а за ползване от семейството-за бягане взимаш импреза с многото букви и бягаш
  • 22 Shmeker

    1 5 Отговор
    То тва кво му е семейното? Даже стъклата се отварят с комп. Разходите за части са непосилни за семеен бюджет на много семейства в Европа. А и гори като танк.
  • 23 Shmeker

    0 3 Отговор
    "При нужда "умната" електроника може да прехвърли през многодисковата муфа до 80% от тягата на предния или на задния мост. "

    Тия скоро няма да се научат да правят не-паркетно 4х4

    Коментиран от #24, #48

  • 24 ха ха ха

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "Shmeker":

    Добре че си ти големият специалист да кажеш кой какво може да прави.

    Коментиран от #32, #33

  • 25 stenly

    0 2 Отговор

    До коментар #11 от "52367":

    Приятелю, нищо лично но май това че имаш регистрация във форума ИЗОБЩО не ти е помогнало. На дизеловите мотори НЯМА понижаващи предавки. Иначе си абсолютно прав че Субару трябва да е бензиново. Това че във въпросната статия ти обясняват че по-добрият избор е дизела е копиране на резюмето от АутоБилд...а там знаем че са промити мозъци, за тях трябва само дизел и ръчна скоростна кутия.... Жив и здрав.

    Коментиран от #26, #29

  • 26 52367

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "stenly":

    Мда май съм го написал неясно, знам че дизела нямат бързи и бавни, говорех за моделите им като цяло вече отсъства тази възможност.

    Коментиран от #28

  • 27 Fuego

    0 3 Отговор
    Защо предницата изключително много ми прилича на Хюндай?
  • 28 stenly

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "52367":

    Приема се , може и аз да не съм те разбрал.
  • 29 драго

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "stenly":

    Не си прав. Чета статиите на мобиле, защото винаги са различни и сравнително обективни за разлика от тези на общата маса автомобилни медии, в това число влиза и аутобилд. Хората от мобиле са я карали и са изразили мнение, а това, че на някой се различава мнението, ми всеки има право на такова.

    Коментиран от #71

  • 30 диан

    2 0 Отговор
    еее хората тестват
    ние купили сме си VW значи по добро нема
    или или BMW по добро нема
    ама така е
    как да кажем че се минахме
    може на 100 метра да се чупи
    ама това е машината
  • 31 ГГ

    6 1 Отговор
    Много интересни мнения, повечето от хора дето не са доближавали боксер дизел на по-малко от 1 метър!

    Боксер дизелът на Субару е уникален, супер нисък център на тежестта, влизам в завоите както със седан не съм влизал (моя е Форестър).
    Динамика - супер, голям въртящ момент и среден разход под 7 смесен режим и около 7-7.2 градско.
    С хубаво масло този двигател работи като бензинов.
    Да не говорим, че заради липсата на вибрации, двигателя няма нужда от противотежести за премахване на вибрациите и е по-лек отколкото един бензинов Авенсис например!

    Оня там, дето се кланя като пред джамия на VW - за 5 години и 90 хил. км. НИЩО не съм сменял, освен консумативи! НИЩО. Били скъпи частите - ми скъпи са, щото са качествени и всичко е Made in Japan, без изключения, не са вашите ширпотреби, произведени кой знае къде!
    То се вижда колко влизат в сервиз средния клас немски конфекции и колко често Субару! И кое е по-скъпо за поддръжка!

    А на оня, дето е писал, че 4х4 на Субару е било "паркетно" - кисело е грозденцето, нали?

    Коментиран от #35

  • 32 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "ха ха ха ":

    Много ясно. Ама не знам що на тебе не ти е ясно
  • 33 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "ха ха ха ":

    Много ясно. Ама не знам що на тебе не ти е ясно
  • 34 гост

    0 0 Отговор
    пич, или колата ти е нова или просто си попаднал на кола. Да не ти разправям аз с мойто легаси за 3 години колко съм висял по сервизите и колко пари за ремонти съм дал...и пак не е в състоянието, което искам. Не стига, че сервизите, които поддържат марката са малко и дерат кожи яко, ами и частите са скъпи, няма заместители и втора употрепа се намират рядко. Супер трудно се намира читава, ако си решил да купуваш а тръгнеш ли да продаваш, мъката е още по-голяма. Не ме разбирай погрешно, оставам си фен на марката и ще продължа да набивам средства в нея - харизмата, която има колата, качеството на изработката и материалите и не на последно място системата 4х4 са изключителни. но в никакъв случай са неразвалими и евтини. За сравнение - това ми е 8-ми автомобил, имал съм всякакви ама толкова ремонти май не съм правил.

    Коментиран от #36

  • 35 миседниш накура

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "ГГ":

    скъпи са защото са качествени и не се чупят-това не мога да го обясня на вагеновците и опелджиите-ама били по 10 лв накрайниците пък моите вили по 50,само че моите не съм ги сменял вече 5 години а те ги сменят по 2 пъти годишно

    Коментиран от #53, #55

  • 36 миседниш накура

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    незнам защо така се е получило при теб,и аз не съм влизал за такива сериозни ремонти както колегата с дизела-само маншоните на каретата ми се сдухват по-бързо

    Коментиран от #37

  • 37 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "миседниш накура":

    и маншони и карета и накрайници и тампони, гарнитури, радиатор, климатик, крива полуоска и още една камара по-дребни неща. Сега наред е скоростната кутия да правя и ми настръхва косата. Възможно е предишните собственици да са били само юзъри...но състоянието на колата е факт. А най-много ме дразнят от сервизите - спекулират супер много с факта, че местата, където се наемат да се занимават с марката се броят на пръстите на едната ръка и си принуден да ходиш ако не при единия то при другия. Иначе уж всички са фенове на марката и се кефят като идеш със субару при тях

    Коментиран от #46

  • 38 Роман (Маверика) Ценов

    1 3 Отговор
    И мен преди време се опитваха да ме убеждават колко хубави са Субару но добре че не направих тази грешка.

    Сега карам Форд и за жена ми Фокус. Много съм доволен от марката. Безпроблемни и здрави коли

    Коментиран от #39

  • 39 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "Роман (Маверика) Ценов":

    чеки да ти кажа какъв виц ми казаха вчера, може да е стар ама не го бях чувал.
    "Един форд запалил и го кръстили Фокус":))
  • 40 дедо Либен

    3 0 Отговор
    Ей това да мога да пипна ново - друго не ми трябва. До 100 х.км, за 5-6 г. съм сигурен, че няма да пипна нищо по нея. От там нататък - здраве. Но за сега - нямам толкова......въздух.
    Всеки има свое усещане за автомобилите - от там и това - едни да харесват един автомобил, други - друг.
    За Субару, както казва "гост" - основното е харизмата, която има колата, нейното качество на изработка, многофункционалността й и възможностите й.
  • 41 obey

    3 0 Отговор
    Това да кажеш за форд''Безпроблемни и здрави коли''е все едно да кажеш работлив и грамотен циганин...Стегнисе малко...
    А за поредното бижу на Субару,нямам думи...както винаги съвършенни!!
    Българчето винаги ще има една мечта ауди,бмв...и мерсал :)Бъдете здрави!!!
  • 42 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    3 2 Отговор
    Ето това е кола за всички пътища, а не като трошката AllRoad на Ауди ! По-смешното е, че двигателя и скоростите на алдито умира преди окачването !

    Коментиран от #44

  • 43 само селяните карат TOYOTA

    2 2 Отговор
    боклук с главно б
    бмв имат страшно добри нови модели като се има предвдид че цената им далеч не е над субарото

    Коментиран от #45, #72

  • 44 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #42 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    Точно аудито може и да е по-кола от това.
  • 45 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #43 от "само селяните карат TOYOTA":

    Е така е

    Коментиран от #63

  • 46 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Обясни по-подробно колега. Лично аз знам за какво става дума, обаче тук фолклорът носи други легенди.
    Дай малко цени и т.н., муфата дали си правил и колко ти е струвало.
  • 47 Гост

    3 2 Отговор
    Начетох се на фанатично-лупменски хвалебствия! Колата не е лоша, но за тази цена е адски нерентабилна. Лично аз за тези пари бих си купил Х3 или GLC - не защото харесвам немските коли,а защото са по-качествени от това евтино изпълнение! Ако искам истински джип, бих си взел за тези пари едно Паджеро.
    А това е едно скъпо недоразумение, което е нито най-добрия джип, нито най-добрата кола. За двигателите да не говорим, че са адски тромави.
    А който казва, че Субару е с качествен интериор, май никога не се качвал в друг автомобил.
    Аз съм се напатил достатъчно с тези ръждиви боклуци!!!
  • 48 AWD

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Shmeker":

    Da varvi dai akul na injenerite na subaru, kak da pravqt 4x4, te shte te chakat specialno da im razqsnish kak stoqt neshtata, poneje nikoga ne sa vijdali :) probvai da nauchish krastavicharq kak se otglejdat krastavici. Kogato subaru sa pravili 4x4, bmw ne sa podozirali za sushtestvuvaneto na razdatki i t.n i da ne namesvame X-driva zashtoto e palno porno vseki, koito se zanimava s avtomobili shte ti go kaje.A tezi kato teb, koito chetut po forumite i gledat klipcheta v youtube si ostavat nekompetentni po temata vupreki che mnogo vi znaqt ustata da iztukvate fakti, koito ste procheli predi malko v google :) bmw nikoga nqma da napravqt kadurna 4x4 sistema ako razchitat na spirachkite, kato na nqkoi traktor.Istinskite 4-ki ne sa s visko mufi mnogo diskovi saediniteli i t.n, nakratko quattro i AWD na subaru vsichko drugo e parodiq !

    Коментиран от #60

  • 49 Симо Ауто

    2 3 Отговор
    Имах предишния Outback. Нищо не струва като кола. Добре че го продадох

    Коментиран от #57

  • 50 obey

    3 1 Отговор
    Симо Ауто-балуш,кво разбираш от военна музика ве,нищо не струвала..кво да ти кажа...бУлгарино бмв с чип тунниг и лягаш :)
  • 51 123

    2 2 Отговор
    Колата е бомба!
    По принцип при тази марка разхода на гориво не е определящ и това производителя го знае прекрасно. И хич не му дреме, той си има собствена философия за нещата. И хич не му пука колко автомобила ще продаде, ама буквално. Тази фирма се издържа от други дейности и автомобилите са им буквално като хоби!

    За мен Subary е японският еквивалент на Volvo, или поне аз така го приемам.
    Солиден, тежък и сигурен. Направен да те предвижи от А до Б в най-добрите традиций на японското автомобилостроене и давайки ти абсолютното и реално чувство за сигурност при всякакви условия.
    И тази кола се кара бавно, без нерви, мазно и по релси. Тогава усещаш как 2 тона стомана просто "плува" по пътя.
    Който иска скорост, моля, германските каляски са под път и над път.
    Не че като "ръсне" малко дъждец и "баварките" скачат на педала на спирачките, ама нейсе, всеки си харесва неговото:)
  • 52 E92 335

    0 0 Отговор
    И защо е по-скъп от Германия с над 6000 лева и двата мотора?
    И моторите са същите от 2009г.!
    Същата свинска история като с Пасат! Само фейслифтват и не пипат моторите и айде "нов" модел!!!
  • 53 ярослав станчев

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "миседниш накура":

    Скъпи са,ама не са качествени.И сега ти казвам,защо.Наскоро познат взе за сина си Субару Импреза 98 или 99.1,6 мотор.Вече един път отваряха двигател,за да сменят семеринги на разпределителните валове.Сега пак ще отварят,за да сменят единия,който смениха и за да сменят на коляновия вал,щото пак тече като лейка.Имаха и някакъв проблем със скоростна кутия.Не казвам,че марката е лоша,просто колата,която са взели явно е дроб.И като те гепат нашите мастури,ела,че ми трябваш.Значи за японските коли частите наистина са много скъпи и яко дерат за ремонтите.Проблема е,че и техните части,които купуваме в България са китайски или турски.Нищо японско няма в тях,само цената.
    Щяха да са качествени,ако бяхме по на запад от Будапеща или оттатък Атлантика,ама тука няма как.
  • 54 321

    2 2 Отговор
    Защото "E92 335" приятелю, тези хора не са готови да предложат нов двигател, който да гарантира безупречната работа на предходните. Всъщност те могат, но самите те няма да са сигурни какво предлагат, защото не е тествано достатъчно и ако се изложат, ще се вадят мечовете:)
    Защо мислиш толкова време не вадеха дизелов агрегат?
  • 55 ярослав станчев

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "миседниш накура":

    А иначе какво не му харесвате на това Субару?Голямо комби за семейни хора,като мен.4х4,перфектно за пикници из по-забутани места с някоя "чузда" податлива булка.
    Имам почти незабележима слабост към Субитата.Преди години почти щях да си купя Импреза турбо,ама по ред причини не стана.Както и да е,минало вече,ма не знае за напред какво ще ми се навие на главата.
    Имах късмета да карам Форестър дизел преди време зимата.Хареса ми колата.Е,малко повече пластмаса има в интериора,ама иначе беше някак уютно и приятно.А за вървежа в по-дебел сняг.....хехехе,който е карал знае.
    И тоя Аутбек е добър,ама и цената няма много общо с нашата действителност.
  • 56 Fen

    1 0 Отговор
    Аз лично съм карал един път такава кола и то за около 20 километра.
    Единственото което си спомням е "чудатият" вид на боксера в коша и невероятно тежката врата, която както знаете е без рамка а само стъкло.
    Небезизвестното "хладилно" затваряне на Мерцовете от старите поколения просто пасти да яде сравнено със вратите на японеца.
    Останах с впечтление за един много масично изработен автомобил.
  • 57 айде бе

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "Симо Ауто":

    и като я продаде на какво скочи? сигурно на БМВ 1998 2.5тд? -:)))
    УМИРАМ ДА СЕ СМЕЯ С ТАКИВА ВЕЛОСИПЕДИСТИ, КАТО ТЕБ!
  • 58 Сали от Капитолия

    2 2 Отговор
    Тези Субарута не си заслужават. Не се подвеждайте по платени коментатори. Имал съм няколко в автокъщата, едвам ги прададох.

    Коментиран от #61

  • 59 Гост

    1 2 Отговор
    Субару са класа в бензиновите спортни машини на достъпна цена! Не виждам какво да коментирам немските боклуци,които са на всеки метър! Стегнат и семпъл дизайн,здраво окачване и нищо свързано с показност и гъзария! Ше има огромен успех в богатите скандинавски държави,където тези коли са почитани и карани!

    Коментиран от #62

  • 60 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #48 от "AWD":

    Точно аз бих им дал акъл ако ме сложат началник на развойния им отдел или както го нарича там, срещу съответното заплащане.
    Но проблемът е друг - маркетингов трик, с който зарибяват такива като теб, дето гледат клиповете в нета, а не такива като мен дето са се занимавали с доста автомобили за достатъчно дълго време.
    И след като ви зарибят и ви накарат да повярвате, започват да ви "дерат" кожиците заради тия нарочно измислени скъпо поддържащи се кошници. На тройни цени в сервизите, както казаха хората с такива моли.

    Коментиран от #64, #73

  • 61 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #58 от "Сали от Капитолия":

    Бат Сали само от немско разбира..... В БГ всичко друго освен немско дърво не е кола...... Не е ли Мерцедес,БМВ,Ауди,Фолксваген,Опел...... Не става!
  • 62 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #59 от "Гост":

    Кое му е спортното на кола под 200 к.с? Пък да говориш за немски боклуци, показва пълната липса на познание на автомобилите. Дори не мога да те оправдая заради тъпото противопоставяне на поддръжници на немски и японски автомобили, защото Субару нито е от класа на Мерцедес, а по скоро на Опел.
    Аз харесвам всякакви автомобили, но Субару не е от класата нито на Ягуар, нито на БМВ, нито на Мерцедес, че да го величаете!!!
  • 63 манчев

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "Shmeker":

    относно мнението ти за селяните и тойотите, възпитано бих ти казал да го ....
  • 64 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #60 от "Shmeker":

    Като си се занимавал с коли какво ще ни препоръчаш..... Масовите немски матрьошки от Мерцедес,БМВ,Ауди,Фолксваген и Опел! Да не казвам какви боклуци са и колко са прехвалени!
    Пиша всичко това като човек,който работи с коли и има наблюдения! Специално Субару е страхотен бранд,особенно бензиновите мотори са наистина класа!

    Коментиран от #65, #67

  • 65 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #64 от "Гост":

    А ръждата и тя ли е "бонус" към тази класа?

    Коментиран от #70

  • 66 Не си знам името

    1 0 Отговор
    Браточки в съседния на нас двор има такова сладурче искам да Ви кажа че на живо е още по яко.
  • 67 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #64 от "Гост":

    Коя кола на Опел е боклук?
    Може да имат 1-2 по-капризни двигателя, ама като цяло са железни коли. Освен това от 15 години са ОК с ръждата. Имат и японски двигатели, като си фен на японското. Не знам що ги намесваш.

    Мерцедес, Ауди и БМВ от последните 15-20 години са коли със НАРОЧНО скъпа поддръжка. Цените на резервните части също са високи - все пак това са коли от висок клас, хората които ги карат не им пука особено.
    Но пък БМВ имат и може би най-нормалното съотношение на цени на поддръжка и надеждност.

    Субару не е никакъв бранд, това е добра кола, която да си купиш НОВА и да я караш докато излезе новия модел - 4-5 години, за които може да не ти направи скъп проблем. Отвратителен дизайн, отвратително грозни и вън и вътре. Гнилочи.

    Коментиран от #69, #80

  • 68 Не си знам името

    2 2 Отговор
    Отдавна не съм коментирал нещо в сайта но като гледам сте си отново едни и същи заядливци.Аз карам немски автомобил и какво от това,нищо не ми пречи да почитам и уважавам японските автомобили дори напротив.Защо винаги опошлявявате всяка тема с глупавите си коментарии.Хората поне се стараят и то супер успешно за разлика от нас които само кибичим и цъкаме с език като руски будилници.ШМЕКЕР а на теб искам да ти кажа понеже винаги се бараш голям разбирач точно СУБАРУ SVX 3.3 230 к.с от 1993 г. ще разплаче сума ти Беемвета и Мерцедеси и понеже казваш че са грозни,на този модел дизайна е създаден от Джуджаро и към днешна дата този автомобил се определя като модерна класика.Между другото един ваш съгражданин ако си софиянец естествено продаваше едно такова бижу и ме хвана яд че в момента нямах свободни пари.

    Коментиран от #79

  • 69 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #67 от "Shmeker":

    Съвременните коли са със срок на употреба до изтичане на гаранцията,плюс/минус някоя година отгоре! Това е корпоративната идея! Колите стават буквално неизползваеми или непоносимо тежки за подръжка и ползване след 10-тата година! Това,че в БГ не ни стиска си е наш проблем! Точно Субару е калсика за хората с възможности,които не искат да се набиват на очи! Това е в класа на Волво! Семпли,издържани и здрави машини! Това,че частите били скъпи.....Не са скъпи за доктор,адвокат,съдия,учител или чиновник от Скандинавието,където тези машини са сред най-караните и използвани! Отдавна БМВ,Мерцедес или Ауди не са коли със славата на нещо недостижимо! Напротив,продават се единствено на изток в големи количества,заради комплекси и стари догми! Само в БГ може да видиш 10/15 годишно "лукс" возило на милион километри пред панелка! Това си е комплекс! Никой в една нормално функционираща държава не би се занимавал с такива боклуци! Затова и ще ни се смеят по целия свят....12 годишно Порше Каен с газова уредба за 20 хиляди лева.... Бай Ганьо е недостижим...до първата по-сериозна повреда,когато ремонтът струва колкото цялото возило,при това със части от моргата в Германия или Италия! За нови части не говорим! Но пък за пред блока и до село става.....

    Коментиран от #74, #77

  • 70 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "Гост":

    Ръждата е за старите коли! Да не мислиш,че другите брандове са по-добри!? Преди да се пусне в продажба една кола минава хиляди тестове за надеждност и якост! Ламарините,еърбеците и пластмасовите брони са с еднакво качество за всички нови коли! Въпросът е какво ти харесва и на кое си фен! После идва "облицовката" на тази пластмаса и разбира се цената на "марката"!
  • 71 stenly

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "драго":

    ОК, съгласен съм с това и изобщо не налагам мнение. Работата е там че аз го говоря на база притежавани няколко автомобила от дадената марка(не едновременно естествено) и на доста карани такива, включително и дизеловите варианти. Повярвай ми ако и ти опиташ и твоето мнение ще е в полза на бензиновият мотор.
  • 72 stenly

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "само селяните карат TOYOTA":

    Ти колко автомобила от въпросната марка си притежавал? Виждам изказваш се все едно си имал цялата гама от портфолиото им . Щом твърдиш че е боклук то поне кажи на твоето субару какво му имаше или са те наредили защото си балък и си си купил най-якия дръгел и затова ги ругаеш.
  • 73 stenly

    1 0 Отговор

    До коментар #60 от "Shmeker":

    Явно си голям спецЯлист по автомобилите... Мога ли да ти задам един въпрос. Ако вдигнем на подемник по едно Субару Форестър, Импреза, Легаси, Аутбек, Импреца СТИ, Форестър ХТ и единият човек хване примерно задна дясна а другият предна лява гума и колата е "на скорост"(било то автомат или ръчна) какво ще стане? Любопитен съм да чуя отговорът ти?

    Коментиран от #78

  • 74 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #69 от "Гост":

    Защо си противоречиш? Как така става, че едновременно сме комплексари и хора без пари? И стига вече с тоя бай Ганьо, защото съм се нагледал на кретенизма и на западняците - като дойдат тук да управляват техните фирми стават най-големите курвари и пияници! Простата разлика е, че в техните държави имат ред и законност!!!
    А това, че някой у нас си е купил Порше Каен за 20 бона с газ, показва просто липсата на доходи, а не комплекси. Но колкото и да му е скъп ремонта пак няма да докара 80-те хиляди за новото Субару. Ако обаче за теб Субару е по-качествения автомобил от Порше, то тогава ще е безсмислено да обсъждаме автомобили, защото си пълен лаик!!!
    На Запад е пълно с употребявани автомобили и недей да пишеш глупости, че там има само нови автомобили. Да не говорим, че има благородници с Ролсове, които сега струват около 20 000 евро, но държат и на традициите. Дори английската кралица често се появяваше с Jaguar Daimler Super V8 LWB от преди 1990г. Сигурно и те са комлексари, а?
    А това, че Субару не гние, го кажи на някой, който не е виждал Субару на живо.
    Моя дръгел на 14 години не гние, защото има яка галванизация за разлика от японските ширпотреби. И не е нито БМВ, нито Мерцедес.
    И ако ме изкараш комплексар, то явно нямаш други аргументи, защото нито едно Субару няма класата на това, което има един английски или немски автомобил!!!
  • 75 usa

    1 0 Отговор
    Mnogo obektivna ststia. Pozdravlenia.
  • 76 Koльо Камиона

    1 0 Отговор
    Карах такова зимата, рент а кар в Америка, разбира се бензин, но иначе същото. Не е никак лошо, но CVT трансмисията е не само пълен боклук, но и в някои ситуации направо опасна. Натискаш газта, но не превключва и няма никакво ускорение. Ако решите да го купувате - настоявайте за продължително пробно шофиране и се убедете че особеностите на трансмисията са приемливи за вас.
  • 77 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "Гост":

    Тая кола точно не е семпла, не можеш да ме накараш да ти повярвам, че ще ми струва по-евтино да я имам от една добра астра.
  • 78 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "stenly":

    Какво имаш предвид? Въртят ли ги или ги държат както са ги хванали? Ако е така и моторът върви би трябвало да се въртят свободните.

    Коментиран от #89

  • 79 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #68 от "Не си знам името":

    Еми да разплаче. Уважавам японците, но не ме кефи че не се развиват. Не може да правиш кола за 80 бона и да слагаш муфа!!
  • 80 Night Rider

    1 1 Отговор

    До коментар #67 от "Shmeker":

    "До коментар #64 от " Гост":
    Коя кола на Опел е боклук?
    Може да имат 1-2 по-капризни двигателя, ама като цяло са железни коли. Освен това от 15 години са ОК с ръждата. Имат и японски двигатели, като си фен на японското. Не знам що ги намесваш."

    Кое им е много хубавото на ХЛОПЕЛ? Че са по-посредствени автомобили и от ФИАТ ДОБЛО ли? Та едно скапано ново Рено Меган е много по-иновативно от който и да е нов ръждилник (ХЛОПЕЛ) ;) Да не говорим за Форд които направо се изстреляха пред ръждите ;)
    Иначе Субару са с "паркетно" 4х4 де... ;) Те за това в Канада и Аляска им скъсват задниците на тия "паркетни" Субарута в снеговете и преспите и продължават да ги купуват, а истинските "жипки" като Х5 Х6 или Кю7 нещо не ги пипат много много ;)

    Коментиран от #84, #86, #87, #88

  • 81 Fen

    3 2 Отговор
    Всъщност колеги, ако се замислим реално, Outback-a няма много конкуренти.
    Колко такива модели познавате от други марки, имам предвид повдигнати комбита, 4х4, и т.н. Аз се сещам за Audi A6, Passat Allroad, Volvo XC 70 и то май това са, айде и Skoda Scout да прибавим, макар че тя си е направо бюджетен автомобил сравнено със другите.
    Та Subaru с кое от по горните да го сравня? Единствено ценово се равнява на Passat-a.
    Сложено до останалите, Subaru губи само и единствено със слабите си и лакоми двигатели, поне за мене. Едно 3,0 ТДИ във Audi направо го пребива, ама дотук.
    Японеца не отстъпва по нищо от останалите, като в някои случаи остарялата му моторизация и техника е предимство.
    И накрая остава, че вкусът на бъдещият собственик е от значение. Важното е на него какво му харесва ииии разбира се, за какво има пари.
    Такава кола се купува не със 3000 лева месечен доход, трябват поне 6-7000 чисти и то постоянно.
    А за хората имащи такива доходи, фенове на Subaru, им дреме на шмайзера факта, че колата не набирала и ала бала други щуротий, нямащи пряка връзка със ежедневното управление.
    Та така...:)

    Коментиран от #82

  • 82 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #81 от "Fen":

    Колко процента от българите имат 6-7000 лева доход? А колко процента у нас имат дори 3000 месечен доход? За това Субару у нас не е популярна - на старо е изгнила и нерентабилна! За 80 000 лева повечето у нас биха предпочели Х3 или новото GLC, просто защото са с по-качествен интериор и по-мощни двигатели.

    Коментиран от #83

  • 83 Кольо Камиона

    2 1 Отговор

    До коментар #82 от "Гост":

    В Америка и Канада Субару изобщо не се сравнява с БМВ и Ауди. Те си го произвеждат в щата Индиана, цената е сравнима с малките джипки на Тойота, Нисан и Хонда, и го карат хора средна ръка. Големи джипове БМВ, Ауди, Лексус, Рейдж Ровър и т.н. карат баровците. Тъй като в България на практика няма средна класа, по улиците виждам главно 20 годишни кочини, а по центъра на София - последната дума на автомобилостроенето. В селските райони - Лади, Москвичи, голфове, опелчета и някоя местна мутра с някой Туарег. Америка е друга бира.

    Коментиран от #85

  • 84 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #80 от "Night Rider":

    Е те там ги карат нови. Никой не знае после какво става а и не му се иска да разбира
  • 85 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #83 от "Кольо Камиона":

    Точно така и трябва да бъде и в Европата.
  • 86 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Night Rider":

    Между другото опелите също са галванизирани от някоя си дата от 1998-ма насам, може би не всички модели, щото комбо 2000-та година си гние...
  • 87 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Night Rider":

    Във връзка с Опел ще пусна видео от доброто сатро Топ Гиър, когато наистина имаше смисъл да го гледаш..
    Само за едно нещо не мога да се съглася - дизелите им са смислени в наши дни, все пак са си икономични, повечето са с верига и имат добър ресурс...
  • 88 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Night Rider":

  • 89 stenly

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Shmeker":

    Правилно си ме разбрал. А при същото положение но с Импреца СТИ, Форестър ХТ и Аутбек Н6 какво ще се получи, пак ли ще се въртят само диагоналните свободни или не?

    Коментиран от #90

  • 90 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #89 от "stenly":

    За това не съм сигурен, но не били било опасно да ги държат?
  • 91 Кобрата

    0 0 Отговор
    Добре изглежда Subaru-то и с този дизелов BOXER ще има прилична тяга

    Коментиран от #92

  • 92 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #91 от "Кобрата":

    О, да дизайнът на тази кола е добър, решетката като форма май е взета от Ауди А7... ама не се набива на очи
  • 93 Неутрален

    0 3 Отговор
    Не съм болен по никоя марка, но както каза един колега в една предходна статия думите "японска кола" и "дизайн" в едно изречение просто нямат място! Тука направо останах без думи няма такава грозотия:((
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.