Мюнхен, Германия. Наш екип от мястото на събитието
Ако преди 20-ина години някой е смятал, че чешката марка Skoda ще се превърне в синоним на качество и продукцията й няма да отстъпва на останалите именити западноевропейски и японски автомобили, то мнозина биха го сметнали за фантазьор. С течение на годините обаче това твърдение се превърна в безспорен факт, като чехите - не без помощта и покровителството на немците от Volkswagen - вече могат спокойно да заявят, че произвеждат наистина конкурентоспособни автомобили. В това успяхме да се убедим за пореден път, след като тествахме новото комби на Skoda Superb. Първите тестове компанията проведе в Мюнхен, а наш екип бе на мястото на събитието. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
След като показаха лифтбек версията, която силно наподобява седан, сега дойде ред и на универсала. Новото най-голямо чешко комби впечатлява с различна визия, спрямо предшественика си. Много от детайлите по екстериора са заимствани от миналогодишната концепция VisionC. Предницата е идентична с тази на лифтбека, а задната част, въпреки че е комби, е изключително спортна и стилна. Габаритите са нараснали значително спрямо предишното поколение, но това по никакъв начин не се отразява на елегантния и същевременно спортно-компактен облик на автомобила. Като цяло комбито на Superb се характеризира със скосен в задната си част таван, с остри черти и с хромирани елементи, които внасят необходимата доза лукс във визията.
Интериор
Луксозен и същевременно "стегнат" салон с изключително голямо пространство за водача и пасажерите, както и с огромен багажник. Така най-кратко може да се охарактеризира вътрешното пространство на новия чешки универсал. Въпреки че третото поколение на модела е построено върху модулната платформа MQB, върху която е изграден и VW Golf 7, габаритите са сходни с тези на Passat и компания. Дори нещо повече. Багажният обем на Superb Combi е 660 литра, като за сравнение ще кажем, че този на Mercedes-Benz E-Klasse Estate e 695 литра, а на Volkswagen Passat Variant - 650 литра. Новият Superb Combi е дълъг 4 861 мм, междуосието му е 2 841 мм, което оказва съществено влияние на простора в салона. Иначе уредите са стандартни за концерна. Консервативни по немски, но много информативни. Седалките са големи, по-твърди от стандарта, но определено ергономични. Екстри като чадъри в задните врати, ефектни ограничители за товари, тризонален климатроник, голям сензорен дисплей и още куп други глезотии допълват комфорта в огромния салон. В заключение ще кажем, че в своя клас Superb Combi е лидер по пространство.
Двигател и ходови характеристики
Моделът се предлага с 1.6-литров дизел с мощност 120 конски сили, както и два двулитрови дизелови мотора със 150 и 190 коня. В бензиновата двигателна линия влизат турбомотори с обем 1.4 и мощност 125 и 150 конски сили. Топ агрегатът е двулитров четирицилиндров с турбокомпресор и разполага с впечатляващите 280 к.с. Що се отнася до трансмисиите, те са шестстепенна механична и роботизирана DSG с два съединителя. Новата Skoda Superb е достъпна и с 4х4 версия, като предаването към колелата става посредством Haldex муфа от последно поколение. Вариантите, които ни впечатлиха най-много са дизеловото 4х4 изпълнение, което се характеризира с изключително добра динамика и в същото време с нисък разход на гориво, както и бензиновата 1.4-литрова версия на модела. Тя е с възможност за изключване на два от четирите цилиндъра, което става и при висока скорост. Идеята е да натискате плавно педала на газта с цел поддържане на скоростта. Именно тогава в сила влиза новата система. DSG трансмисията естествено е за предпочитане, но и механичната шестстепенна скоростна кутия си върши работата много добре. Возията я определяме като стегната - нито твърда, нито мека, а стабилността в завои е отлична.
Цена и оборудване
Предвид габаритите, качеството на сглобката, използваните материали, както и наличието на ефектно базово оборудване, можем да кажем, че цената за огромното комби е атрактивна. В интериора на колата са използвани 29 различни "умни" решения, 10 от които се вграждат за първи път. Интерес представляват опции като сгъваем теглич, диодно фенерче, 230-волтова розетка и USB-портове. В допълнителното оборудване е включена още иновационна мултимедийна система с интегрирани в нея Apple CarPlay и Android Auto операционни системи. Новият Superb е достъпен със седем въздушни възглавници, адаптивен круиз контрол, система, следяща т.нар. "слепи зони" и още много други. Базовата цена на новия Superb Combi стартира от 43 590 лв с ДДС, което с около 2000 лв повече от лифтбек версията.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Златко Пердашиян
12:51 07.07.2015
2 Марто
12:52 07.07.2015
3 Караиванов
Коментиран от #9
13:01 07.07.2015
4 Пердаша Златко
13:03 07.07.2015
5 ShAkAtA
13:03 07.07.2015
6 Бхд БхД
13:37 07.07.2015
7 Калоян
14:08 07.07.2015
8 Миро У😁я
На всичко отгоре цените им са конкурентни на повечето западни и японски/корейски марки. Вярно, срещат се често други марки - Мерцедес, Брабус, Бентли, Ролс-ройс, БМВ, Ауди, Фолксваген, Пежо, Ситроен, Рено,..., но целия дял на чужди марки в общите продажби и автомобилен парк в Чехия е около 30%.
Не че няма, ама е мизерен в сравнение с Шкода! Да не ви казвам, като ходих до Плзен, как обикалям с трамвай и автобус около заводите Шкода - Шкода 3-та порта, Шкода 8-ма порта... А като се качих във втората генерация на Супърб - взета на изплащане, просто красота - изпипано, луксозно, стилно. Ето, че излезе и третата генерация - пак доста добра.
Коментиран от #14
14:12 07.07.2015
9 аууууу
До коментар #3 от "Караиванов":
Коя летва са вдигнали? Немските и френските автомобили последните години се превръщат все повече в консуматив. Ако не го разкараш до 3-5 години почват едни ремонти... Не, че и с останалите марки не се случва същото, просто у нас битуват разни доста остарели резбирания, че немските коли са здрави, а френските са евтини за поддръжка. Така беше преди 20 години, но българина ще го разбере след време, когато започне да си купува 'новите' втора ръка.14:32 07.07.2015
10 бай брадър
16:11 07.07.2015
12 НикиД
18:14 07.07.2015
13 най накрая направиха кола
18:36 07.07.2015
14 хахаха
До коментар #8 от "Миро У😁я":
Ами, да си ги карат чехите и словаците, какно се пениш?Аз разбирам да ги карат много в Швеция, САЩ, Китай, Германия, Франция, а ти ми говориш за някакви смешни държави.
Мисли преди да пишеш, бе!
21:05 07.07.2015
15 хахо
Голям компромис са това шкодичките.. както някога - след Ладите, та и сега след Алди и ФВ.
21:08 07.07.2015
16 някой си
22:17 07.07.2015
17 Десислав Попов
22:20 07.07.2015
18 kirilica
22:40 07.07.2015
19 просветеният
00:31 08.07.2015
20 Ивайло
00:32 08.07.2015
21 Иван Господинов
00:40 08.07.2015
22 МазенБенцуеее
шкодичка - тънканийка да не се минем нали
За 45 бона колкото е цената на това дърво такъв мазен бенц на 2-3 години ще взема че чак свят ще ви се завие , и като реша да го продавам ПОЗНАЙТЕ- пак ще струва повече отколкото това дърво а вие си карайте смешните шкоди РАЗБИРАЧИ !!!!
Коментиран от #23
05:24 08.07.2015
23 Иван Господинов
До коментар #22 от "МазенБенцуеее":
Точно мазен бенц ще си вземеш. С кир по волана, опърдени и издънени седалки на някой бачо. Осмърдян на мухъл и цигари салон след някое изпиране с маркуча. Бачо ти шваб ще му е спрял тока от надуване по аутобановете и за тебе ще остане кефа да оправяш тотално разпърнян скрапер дето ще обикаляш сервизите като изоглавен давайки си парите до последно. И то все няма да работи. Едно нещо правиш друго се разваля защото всичко е амортизирано. Да дадеш 45 бона да купиш боклука на някой е чиста проба идиотщина при условие че можеш да скъсаш найлоните на нещо и да си с гаранциите и със 100% сигурност какво се е случвало с тоя автомобил защото ти ще си му първия. С това клошарско мислене единствените печеливши ще са знайните и незнайни механици дето ще им построите вилите, къщите и ще им плащате екскурзиите в чужбина докато вас ще ви е страх да излезете от града за да не викате пътна помощ отдалеч. Само тъпо лапе на което парите му падат отнякъде би навряло сериозна сума в дърт автомобил при условие че може да вземе топ изпълнение, фрашкано със съвременни екстри директно от магазина . Трябва просто да не си на себе си или да си спрял отвсякъде да направиш подобна глупост. Иначе шваба си е ок с парите просто хвърля един амортизиран кошник взима на някоя комплексирана балама парите слага още някоя кинта отгоре и е пак пич с чисто нов автомобил а баламата да р05:44 08.07.2015
24 Бонго4
Коментиран от #25
05:56 08.07.2015
25 Иван Господинов
До коментар #24 от "Бонго4":
Нещо ти е сбъркана ценностната система. Колите служат да си вършиш работата и да се придвижваш те не могат да ти създадат някакъв социален статус. Всичко ти е в главата. За един нормален човек няма никакво значение дали ще спреш изпърдяна S-класа за 65 бона или нова Шкода за 65 бона. Все тая. Човек трябва да се простира според чергата си. В белите държави като Германия примерно откъдето ви идват новите коли на старо има хора които без проблем могат да си купят чисто нова S-класа но не го правят защото шефа им кара такава така че си купуват E-класа примерно или Пасат или Супърб. Все ще им свърши работа и все ще е ново. Наместо да си нбутат всичките пари в някой дръгел както се случва тук или пък на кредит защото познавам доста хора които си купуват колите така. И после тая добавка дето ще я платиш за екстри на Шкодето пак ще я дадеш ама за ремонти на дъртия бенц. А тия дърти бенцове се чупят като невидели. Във Варна примерно в сервиза записват часове за след 2 месеца. Седи грей се на авариен режим да ти дойде реда . .аси и мерца .аси и кефа - mobile.bg е задръстено с такива уникални коли и всеки се моли да си изкара парите загробени в престарелите кошници .06:42 08.07.2015
26
07:19 08.07.2015
27 Мдаа
09:00 08.07.2015
28 Julio
09:45 08.07.2015
29 yea
10:02 08.07.2015
30 Дошо
11:40 08.07.2015
31 Дошо
13:27 08.07.2015
32 нереален
12:33 09.07.2015
33 Morgoth
Цената на тази е на нивото на Пасат и Мазда 6, а Мондео и Инсигния вече ги е задминала. Не съм я гледал в детайли, но сравнението с Мазда 6 и Мондео трудно ще излезе в полза на Съпърба.
15:25 05.11.2015