7 Юли, 2015 12:44 31 224 32

Първи тест на новата Skoda Superb Combi

  • skoda-
  • superb-
  • combi-
  • тест
Първи тест на новата Skoda Superb Combi - 1
Мюнхен, Германия. Наш екип от мястото на събитието
 
Ако преди 20-ина години някой е смятал, че чешката марка Skoda ще се превърне в синоним на качество и продукцията й няма да отстъпва на останалите именити западноевропейски и японски автомобили, то мнозина биха го сметнали за фантазьор. С течение на годините обаче това твърдение се превърна в безспорен факт, като чехите - не без помощта и покровителството на немците от Volkswagen - вече могат спокойно да заявят, че произвеждат наистина конкурентоспособни автомобили. В това успяхме да се убедим за пореден път, след като тествахме новото комби на Skoda Superb. Първите тестове компанията проведе в Мюнхен, а наш екип бе на мястото на събитието. Ето и впечатленията ни.

Екстериор
След като показаха лифтбек версията, която силно наподобява седан, сега дойде ред и на универсала. Новото най-голямо чешко комби впечатлява с различна визия, спрямо предшественика си. Много от детайлите по екстериора са заимствани от миналогодишната концепция VisionC. Предницата е идентична с тази на лифтбека, а задната част, въпреки че е комби, е изключително спортна и стилна. Габаритите са нараснали значително спрямо предишното поколение, но това по никакъв начин не се отразява на елегантния и същевременно спортно-компактен облик на автомобила. Като цяло комбито на Superb се характеризира със скосен в задната си част таван, с остри черти и с хромирани елементи, които внасят необходимата доза лукс във визията.

Интериор
Луксозен и същевременно "стегнат" салон с изключително голямо пространство за водача и пасажерите, както и с огромен багажник. Така най-кратко може да се охарактеризира вътрешното пространство на новия чешки универсал. Въпреки че третото поколение на модела е построено върху модулната платформа MQB, върху която е изграден и VW Golf 7, габаритите са сходни с тези на Passat и компания. Дори нещо повече. Багажният обем на Superb Combi е 660 литра, като за сравнение ще кажем, че този на Mercedes-Benz E-Klasse Estate e 695 литра, а на Volkswagen Passat Variant - 650 литра. Новият Superb Combi е дълъг 4 861 мм, междуосието му е 2 841 мм, което оказва съществено влияние на простора в салона. Иначе уредите са стандартни за концерна. Консервативни по немски, но много информативни. Седалките са големи, по-твърди от стандарта, но определено ергономични. Екстри като чадъри в задните врати, ефектни ограничители за товари, тризонален климатроник, голям сензорен дисплей и още куп други глезотии допълват комфорта в огромния салон. В заключение ще кажем, че в своя клас Superb Combi е лидер по пространство.

Двигател и ходови характеристики
Моделът се предлага с 1.6-литров дизел с мощност 120 конски сили, както и два двулитрови дизелови мотора със 150 и 190 коня. В бензиновата двигателна линия влизат турбомотори с обем 1.4 и мощност 125 и 150 конски сили. Топ агрегатът е двулитров четирицилиндров с турбокомпресор и разполага с впечатляващите 280 к.с. Що се отнася до трансмисиите, те са шестстепенна механична и роботизирана DSG с два съединителя. Новата Skoda Superb е достъпна и с 4х4 версия, като предаването към колелата става посредством Haldex муфа от последно поколение. Вариантите, които ни впечатлиха най-много са дизеловото 4х4 изпълнение, което се характеризира с изключително добра динамика и в същото време с нисък разход на гориво, както и бензиновата 1.4-литрова версия на модела. Тя е с възможност за изключване на два от четирите цилиндъра, което става и при висока скорост. Идеята е да натискате плавно педала на газта с цел поддържане на скоростта. Именно тогава в сила влиза новата система. DSG трансмисията естествено е за предпочитане, но и механичната шестстепенна скоростна кутия си върши работата много добре. Возията я определяме като стегната - нито твърда, нито мека, а стабилността в завои е отлична.

Цена и оборудване
Предвид габаритите, качеството на сглобката, използваните материали, както и наличието на ефектно базово оборудване, можем да кажем, че цената за огромното комби е атрактивна. В интериора на колата са използвани 29 различни "умни" решения, 10 от които се вграждат за първи път. Интерес представляват опции като сгъваем теглич, диодно фенерче, 230-волтова розетка и USB-портове. В допълнителното оборудване е включена още иновационна мултимедийна система с интегрирани в нея Apple CarPlay и Android Auto операционни системи. Новият Superb е достъпен със седем въздушни възглавници, адаптивен круиз контрол, система, следяща т.нар. "слепи зони" и още много други. Базовата цена на новия Superb Combi стартира от 43 590 лв с ДДС, което с около 2000 лв повече от лифтбек версията.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Златко Пердашиян

    2 8 Отговор
    scoda sa bokluci sled 120L edna kola ne mogat da napravat
  • 2 Марто

    2 2 Отговор
    Уникална е Шкодата, просто нямам думи. За мен това е една от най-красивите нови коли.
  • 3 Караиванов

    6 1 Отговор
    Браво на чехите, Подобно на Рено и те много вдигнаха летвата. Ето това са истинските автомобили за хора от средната класа, Само дето нашата е много оредяла.

    Коментиран от #9

  • 4 Пердаша Златко

    4 0 Отговор
    Здравко, и теб трябва да те наредят след 120 L за този всеобхватен анализ :)
  • 5 ShAkAtA

    3 2 Отговор
    Б.си. Това е по-красиво и от Audi, и от VW.
  • 6 Бхд БхД

    3 1 Отговор
    Изглежда много добре с хубави икономични двигатели но базовата цена ако включваше поне кожен салон,навигация и стъклен покрив бих се навил да закупя такъв автомобил с 30% първоначална вноска ще е идеална за каране
  • 7 Калоян

    3 0 Отговор
    Нямам търпение да я видя на живо. От статията изглежда уникална. Вече започнах да се замислям за една такава.
  • 8 Миро У😁я

    2 1 Отговор
    Сигурно няма да ви изненада, но в Чехия и Словакия най-продаваните автомобили са Шкода. Непретенциозни, лесни за поддръжка, купувани са и като втора употреба, когато някой реши да продава. Направо нямат чупене!

    На всичко отгоре цените им са конкурентни на повечето западни и японски/корейски марки. Вярно, срещат се често други марки - Мерцедес, Брабус, Бентли, Ролс-ройс, БМВ, Ауди, Фолксваген, Пежо, Ситроен, Рено,..., но целия дял на чужди марки в общите продажби и автомобилен парк в Чехия е около 30%.

    Не че няма, ама е мизерен в сравнение с Шкода! Да не ви казвам, като ходих до Плзен, как обикалям с трамвай и автобус около заводите Шкода - Шкода 3-та порта, Шкода 8-ма порта... А като се качих във втората генерация на Супърб - взета на изплащане, просто красота - изпипано, луксозно, стилно. Ето, че излезе и третата генерация - пак доста добра.

    Коментиран от #14

  • 9 аууууу

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "Караиванов":

    Коя летва са вдигнали? Немските и френските автомобили последните години се превръщат все повече в консуматив. Ако не го разкараш до 3-5 години почват едни ремонти... Не, че и с останалите марки не се случва същото, просто у нас битуват разни доста остарели резбирания, че немските коли са здрави, а френските са евтини за поддръжка. Така беше преди 20 години, но българина ще го разбере след време, когато започне да си купува 'новите' втора ръка.
  • 10 бай брадър

    1 0 Отговор
    И другите са такива, имам пресни впечатления от субару които бяха еталон за здрави и качествени автомобили - вече и те са еднодневки програмирани да се почупят пологовно след изтичане на гаранцията...
  • 12 НикиД

    2 0 Отговор
    както и да го гледам , прилича на префасонирано Ауди, не че има нещо толкова лошо в това. друго не разбирам - как може толкова голям автомобил да се оборудва с 1,4 двигател, пълен абсурд.
  • 13 най накрая направиха кола

    1 2 Отговор
    доживяхме да видим нещо което да става за кола
  • 14 хахаха

    1 3 Отговор

    До коментар #8 от "Миро У😁я":

    Ами, да си ги карат чехите и словаците, какно се пениш?
    Аз разбирам да ги карат много в Швеция, САЩ, Китай, Германия, Франция, а ти ми говориш за някакви смешни държави.
    Мисли преди да пишеш, бе!
  • 15 хахо

    1 1 Отговор
    Возията е пълно дърво и това го водят премиум автомобил! Това е на всички Шкоди - каруци.
    Голям компромис са това шкодичките.. както някога - след Ладите, та и сега след Алди и ФВ.
  • 16 някой си

    1 0 Отговор
    Абе ква 120L вие да не сте полудели Superba си е уникален автомобил
  • 17 Десислав Попов

    0 1 Отговор
    Изглежда добре,но дали е здрава...много се съмнявам.Тия ВАГ-ени напоследък хич не ми ги хвали.
  • 18 kirilica

    2 0 Отговор
    Абе като ви чета коментарите се чудя, вие коли виждали ли сте, какви сте, къде живеете? Шкода от много отдавна, от както са собственост на VW, са си най-нормални коли среден клас като Опел, Рено, Форд, Пежо, Фиат и тн. Като качество са на нивото на VW, Ауди, Сеат, с които са от една група. 1.4 мотор от много отдавна е достатъчен за почти всяка семейна кола. Като марка е най-продаваната вносна марка в Германия за 2014. Каква возия, каква здравина ви гони като сигурно освен 120Л друго не знаете. Кола като кола.
  • 19 просветеният

    1 0 Отговор
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/25365-uspehite-na-skoda-pritesniha-volkswagen-ag/ това е за всички непросветени, които не се интересуват, а са слушали истории като малки.
  • 20 Ивайло

    3 0 Отговор
    Каруци или не, качете се в такъв автомобил, мненията ви не са обективни и не са базирани на реални впечатления от НОВИ шкоди. Вече не са това, което бяха и се стараят макар, че са под шапката на VW,които ги ограничават, за да не ги минат по продажби. Този, които е споменал каруца и, че вози зле, да не пише глупости и да погледне, че това е първата Шкода, която ще се предлага с DCC адаптивно окачване,естествено пак заимствано от VW. А другият глупак, които не разбира кво е Downsizing и се впечатлява негативно от 1,4-литров мотор, за тази "ОГРОМНА" кола да проумее, че този малък двигател е с турбо и е 150 к.с., които са достатъчни за 1650кг автомобил. Няма смисъл от 2,0-литров атмосферен двигател, които няма да е толкова еластичен и няма да постига малко по-добрия разход на "миксера". Аман от ограничени хора, защото просто не приемете различното, новото? Не можете да спрете потока от нови технологии, затова поне им се радвайте.
  • 21 Иван Господинов

    1 0 Отговор
    Прекрасна кола. Стилен дизайн, прегледен и много добре подреден кокпит, много място, огромен багажник ..... всичко от което се нуждае едно семейство. Предполагам цената ще е една идея по-ниска от аналогичният модел на компанията майка но с повече екстри. Идеална кола за интелигентни хора които търсят надежден и практичен автомобил и не плащат данък обществено мнение и гъзария.
  • 22 МазенБенцуеее

    0 5 Отговор
    Шкода хаха че това е фолксваген за бедни , какво караш - шкода хаха
    шкодичка - тънканийка да не се минем нали
    За 45 бона колкото е цената на това дърво такъв мазен бенц на 2-3 години ще взема че чак свят ще ви се завие , и като реша да го продавам ПОЗНАЙТЕ- пак ще струва повече отколкото това дърво а вие си карайте смешните шкоди РАЗБИРАЧИ !!!!

    Коментиран от #23

  • 23 Иван Господинов

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "МазенБенцуеее":

    Точно мазен бенц ще си вземеш. С кир по волана, опърдени и издънени седалки на някой бачо. Осмърдян на мухъл и цигари салон след някое изпиране с маркуча. Бачо ти шваб ще му е спрял тока от надуване по аутобановете и за тебе ще остане кефа да оправяш тотално разпърнян скрапер дето ще обикаляш сервизите като изоглавен давайки си парите до последно. И то все няма да работи. Едно нещо правиш друго се разваля защото всичко е амортизирано. Да дадеш 45 бона да купиш боклука на някой е чиста проба идиотщина при условие че можеш да скъсаш найлоните на нещо и да си с гаранциите и със 100% сигурност какво се е случвало с тоя автомобил защото ти ще си му първия. С това клошарско мислене единствените печеливши ще са знайните и незнайни механици дето ще им построите вилите, къщите и ще им плащате екскурзиите в чужбина докато вас ще ви е страх да излезете от града за да не викате пътна помощ отдалеч. Само тъпо лапе на което парите му падат отнякъде би навряло сериозна сума в дърт автомобил при условие че може да вземе топ изпълнение, фрашкано със съвременни екстри директно от магазина . Трябва просто да не си на себе си или да си спрял отвсякъде да направиш подобна глупост. Иначе шваба си е ок с парите просто хвърля един амортизиран кошник взима на някоя комплексирана балама парите слага още някоя кинта отгоре и е пак пич с чисто нов автомобил а баламата да р
  • 24 Бонго4

    0 3 Отговор
    "Само тъпо лапе на което парите му падат отнякъде би навряло сериозна сума в дърт автомобил при условие че може да вземе топ изпълнение, фрашкано със съвременни екстри директно от магазина" - чичо къде прочете че е топ изпълнение бе ???? Защото в статията пише : "Базовата цена на новия Superb Combi стартира от 43 590 лв с ДДС" АДЖЕБА БАЗОВА ЦЕНА РАЗБИРАШ ЛИ КАКВО Е БЕ ЧИЧО ? А сега за ТОП изпълнение тип БИИ ГЪЗАР ще требе да се бръкнеш поне с още 15-20 бона отгоре КАПИШ ? ТОП ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ШКОДА Е САМО ЕДНО И СЕ НАРИЧА LAURENT&KLEMENT - ТАМ ЧИЧО НЕ ОЧАКВАЙ ДА МИНЕШ ТЪНКО ? ЗА ДА СИ ГЪЗАР ТРЕБЕ ДА СЕ РАЗВЪРЖЕ КЕСИЙКАТА :) А ГЪЗАР С ШКОДА ЗА 65 БОНА ХАХА НАЛИ СЕ СЕЩАШ НЕ ВЪРВИ :) ЗА ТАКИВА ПАРИ ИМА ПРЕМИУМ МАРКИ ВЕЧЕ

    Коментиран от #25

  • 25 Иван Господинов

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "Бонго4":

    Нещо ти е сбъркана ценностната система. Колите служат да си вършиш работата и да се придвижваш те не могат да ти създадат някакъв социален статус. Всичко ти е в главата. За един нормален човек няма никакво значение дали ще спреш изпърдяна S-класа за 65 бона или нова Шкода за 65 бона. Все тая. Човек трябва да се простира според чергата си. В белите държави като Германия примерно откъдето ви идват новите коли на старо има хора които без проблем могат да си купят чисто нова S-класа но не го правят защото шефа им кара такава така че си купуват E-класа примерно или Пасат или Супърб. Все ще им свърши работа и все ще е ново. Наместо да си нбутат всичките пари в някой дръгел както се случва тук или пък на кредит защото познавам доста хора които си купуват колите така. И после тая добавка дето ще я платиш за екстри на Шкодето пак ще я дадеш ама за ремонти на дъртия бенц. А тия дърти бенцове се чупят като невидели. Във Варна примерно в сервиза записват часове за след 2 месеца. Седи грей се на авариен режим да ти дойде реда . .аси и мерца .аси и кефа - mobile.bg е задръстено с такива уникални коли и всеки се моли да си изкара парите загробени в престарелите кошници .
  • 26

    4 0 Отговор
    Колата си е хубава, аз бих се радвал и на нова Rapid-ка, които иска да си кара дъртите премиуми.....
  • 27 Мдаа

    2 0 Отговор
    Една от най-хубавите коли на която съм се возил е супърб. Аз съм възголемичък и на ръст и на килограми, като седнах отзад не можах да повярвам колко място има. За малките мотори на големи автомобили и аз съм въздържан, още повече че за тия 1,4 бензини мисля имат някакви проблеми при фолксваген, ако не се ги оправили разбира се. Не мога да разбера защо сте толкова критични и пренебрежителни към марката. Защото в България правим страхотни автомобили може би. Или караме издухани таралястници с емблеми на капака, обаче за малко пари, дето ще им паднат ламарините ако тръсне малко повече. Ако можех да си взема една такава нова хич нямаше да ми пречи, но нямам възможност.
  • 28 Julio

    0 2 Отговор
    Кви са тия кораби бе, близо 4,90 дължина. Това е по-дълго от половината големи СУВ-ве. С такова нещо дори в София си "мъртъв" откъм паркиране, а какво остава за по-големите европейски градове...
  • 29 yea

    2 0 Отговор
    много файска!
  • 30 Дошо

    1 2 Отговор
    Шкода - По-доброто Алуди.Като ще набива човек пари в боклуци поне да е Шкода.Така и така е едно и също поне да е по-евтино та да има пари за безкрайните ремонти по СОЦваген-а.
  • 31 Дошо

    0 2 Отговор
    Забравих да кажа че моята Хонда Сивика 1984 модел ще ступа всеки СОЦвагин ракавицата е хварлена ,ако ви стиска елате да ви изям
  • 32 нереален

    0 0 Отговор
    Хубаво АУДИ!
  • 33 Morgoth

    0 0 Отговор
    Хубава е колата, но някак сме свикнали шкодите да са малко по-народни, при това не по разбиранията на немците за народно.
    Цената на тази е на нивото на Пасат и Мазда 6, а Мондео и Инсигния вече ги е задминала. Не съм я гледал в детайли, но сравнението с Мазда 6 и Мондео трудно ще излезе в полза на Съпърба.