14 Юли, 2015 09:48 68 601 42

Как да разберем дали колата, която искаме да купим, е удряна

  • автомобили-
  • покупка-
  • удар

От дългогодишния натрупан опит сме се научили да гледаме под лупа бъдещите си автомобили. Част от знанията ни са прочетени, другите са натрупани след десетките огледи на автомобили, които сме направили. Освен типичната проверка на ходовата част, двигателя и трансмисията особено голямо внимание обръщаме на външния вид на автомобила. Търсенето (буквално) на дефекти може да се окаже зарибяваща задача. Ред е да ви запознаем с нещата, които правим, когато сме на оглед за автомобил, бил той за нас или за приятел, който ни е помолил за помощ. Много е важно преди покупката да се запознаете цялостно с автомобила, за да няма неприятни и неочаквани изненади. За съжаление голяма част от продавачите на автомобили втора ръка до последно отричат, че возилото, което предлагат, е било блъскано. Чак когато се окаже, че ремонтите са очевадни, версията се прехвърля на „Ами не знам, аз така я взех“. Ето и стъпките, които следваме при покупка, малко след проверката на двигателя и точно преди пробното шофиране.

  1. Допир

Сравнявайте фугите между предния капак и предните калници, между калниците и вратите и т.н. Освен равността на фугите, боята в самият край трябва да е толкова гладка, колкото е и в средата на детайла. Причината за това е, че във фабрични условия всичко се боядисва преди асемблирането, а в сервизни условия дребните ремонти на преден капак, например, могат да се извършат без самият той да е демонтиран от автомобила. Шансът бояджията да се е постарал в средата на капака, но не и в краищата, е голям.

Как да разберем дали колата, която искаме да купим е удряна -AutoCredit.bg

  1. Стечки или прашинки по боята

Ако ремонтната работа е свършена непрофесионално (или бързо), най-често може да откриете и от двете по прясно боядисаните детайли. Стечките стават, когато бояджията не е прецизен с нанасянето на слоевете и „налее“ повече материал от необходимото. Тежестта на боята (или лака) оказва влияние и се получават неприятни стечове. Прашинките пък подсказват, че ремонтната работа не е извършена в сервиз с камера. И двата вида забележки могат да бъдат отстранени с полиране, но ако се обърне внимание само на проблемното място, има шанс лаковото покритие там да се изтъни заради триенето с шкурки и полиращи кичета, в следствие на което да отразява близките предмети по странен начин.

Измерител на дебелина на боя, тестер за лак

Последният тест, който най-вероятно ще направите, само ако имате шесто чувство, че има ремонти, но никоя от горните точки не издава такива, може да направите със специален уред. За съжаление, цената на такъв тестер не е ниска – от 150 до 300 лв. С него можете да измерите разстоянието от лаковото покритие до най-горния слой стомана без никакви проблеми. Сравнявайки дебелината на слоя боя и лак на всички панели, ще може да прецените дали има големи разлики. Ако един панел е със слой два пъти по-дебел от на всички останали, това означава, че е бил боядисван в сервиз. Обхватът на мерене на измерителя е от 0 до 1000 uM (1000 um = 1 mm). В зависимост от марката и модела на автомобила заводските покрития могат да са от 200 до 600 uM. Обикновено всяка стойност над 600 uM издава ремонтиран детайл.

Как да разберем дали колата, която искаме да купим е удряна -AutoCredit.bg

В заключение

Изненадващо голям процент от автомобилите по нашите пътища са претърпели някакъв вид бояджийски ремонти. В голяма част ремонтите са в следствие на някакъв инцидент. Остават все пак и возила, които са боядисани, просто защото са били собственост на перфекционисти, които не търпят следи от камъчета по „муцуната“ на автомобила си, например. Запомнете, че само защото един автомобил е участвал в лека катастрофа, това не го прави лош. Ако всички манипулации по отремонтирането са извършени както трябва, той ще ви служи вярно с години. С този материал целим да направим купувачите една идея по-внимателни и по-запознати с нещата, които ни заобикалят.

Източник: blog.autocredit.bg


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 къртица

    5 1 Отговор
    И какво, ако е боядисвана колата?
    Много по-важни са окачване, електроника, агрегати, двигател.
    Има ли кола на 5-6 години, която да не е боядисвана.
    Има, ако е стояла на витрина в магазин.

    Коментиран от #4

  • 2 уруспий

    4 0 Отговор
    и едно магнитче върши работа,не при всички коли но върши,ако има кит по купето просто не се залепя..а и ако колата ви харесва и добре боядисана какво ви пука,минете един стенд и ако геометрията е ок ......
  • 3 Красо Зелето

    2 0 Отговор
    По-важно е, как е направена след удара. Ако си личи, с невъоръжено око, че е боядисвана и удряна, по-добре не купувайте колата.
  • 4 БРО

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "къртица":

    Прав си друже. При нашите градски условия е почти невъзможно автомобил да оцелее без щети,били те малки или големи. Далеч по-големи са ядовете от повреден климатик/троник или теч от хидравлика пред разноцветни тенекии.
  • 5 семко

    2 0 Отговор
    Хе-хе, ами ако боята е повредена от клон или някой те е закачил с врата на паркинг, ако от слънцето се е обелил лака какво означава, че съм се търкалял по таван ли, или променя факта че колата ми е на 3 години и 30000км. Ако толкова се вманиачавате никога няма да си харесате стара кола

    Коментиран от #12

  • 6 кико калпака

    0 0 Отговор
    Много оправдания измислихте - браво! Личи си как сте лъгали раята. Скоро ще влезе в сила закона за връщане на километражите - тогава ще ви метнат хайки от журналистически разследвания и ченгели, за да демонстрират дейност. Ще се наложи да стегнете коланите. Само да споделя за хората с ОС Андроид има и приложение "Автолактестер" което работи с приставка в изхода за слушалките и измерва дебелината на лака, а струва 40$. Препоръчвам да не си губите времето по бантустанските автокъщи ако ви се играе лотария по-добре пуснете тото!
  • 7 Дошо

    1 0 Отговор
    Портокаловата кора е все по-често срещано явление при нови автомобили.За да съкратят времето за производство производителите повишават температурата в камерите за изпичане на лаковото покритие и така се получава този неприятен ефект.
  • 8 Васко

    5 0 Отговор
    Какво искате, не разбирам ?! Статията е много интересна и полезна. Някои хора точно в тези неща се вглеждат.
    Ако си купувате Опел Астра, може и да претупате нещата, тогава разбирам.
  • 9 прошльо

    2 0 Отговор
    Тук видях само как да разберем дали колата е некадърно боядисвана. Ако сменя калници капаци и брони с нови няма да разберете че е била тоталка
  • 10 вагена

    8 0 Отговор
    Карам 14 годишна кола, но си я поддържам в идеално състояние и наскоро дадох 600 лв да ми оправят всички забележки, бояджията е много добър и колата стана, като нова. Радостта трая само 1 месец, след което някой ми ритна предния калник, оправих го и него, след това някой ми е задрал задната броня и вече ми писна.
    Само искам да потвърдя колегите по долу, че е невъзможно едина кола да оцелее без щети, а за стар автомобил да се гледа под лупа е просто смешно и нелепо.
    Който иска "девствени" ламарини, трябва да си купи колата от магазина иначе няма как да стане, или да я държи постоянно в гараж и да не я кара.
  • 11 Авто–Джамбаза

    1 0 Отговор
    Роботите във фабриките нанасят слоевете боя прецизно и това се вижда в крайния резултат – еднакво гладка и равна повърхност. Тази механизирана работа не може да бъде повторена при боядисване на ръка- Дрън Дрън.
    Само че най-скъпите автомобили се сглобяват и боядисват ръчно, а тоя ми говори, че човек неможел да боядисва по-добре от робот... ;d

    Коментиран от #13

  • 12 незнайко

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "семко":

    Много полезна статия, но вече всички знаят тези полезни съвети. Прав си за вманиачаването. Колата е средство за придвижване а не за изложба.
  • 13 Купувач

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Авто–Джамбаза":

    може, но не и от български "майстор"
  • 14 Classicalfamaniac

    3 0 Отговор
    Страхотна простотия е това да гледате за разлика в цвета на детайлите на 10-15 годишна кола, че и на 8 годишна такава. Важното е да няма тежък удар - личи си по фуги, рогове, колата не върви направо и т.н. Какво значение има дали е сменена една врата и е боядисана, или просто е боядисана след като предишния собственик я е одрал в колче?!
  • 15 Иван Господинов

    2 0 Отговор
    В общи лини ако искате нова кола отивате и си я купувате от магазина така поне е сигурно, че нищо не се е случвало. Можете да вземете кола на 5000км която вече им няколко пребоядисани детайла. Във фирмата купихме 67 нови автомобила - буквално на втория ден след купуването заваляха писмата за щети. От драскотини до катастрофи при които се подменят цели детайли и мащабни ремонти. Не може да се очаква кола която е подминала 200 000 км е в изрядна форма то даже не е възможно. Особено пък ако тоя автомобил е градски. Перфектна боя може да се търси на колекционерски екземпляри стояли в климатизирани гаражи и карани само по изложения - дори тогава пак има риск.
  • 16 123

    1 0 Отговор
    Независимо каква е колата, трябва да се полагат грижи за покритията. Иначе и без да е удряна в един момент лака и боята ще са непоправимо увредени и единствения начин за да изглежда добре е пребоядисването. Друг е въпроса че тук наистина никой не хае за нищо, най-малкото за това да пази чуждото имущество. И на доста хора просто спира да им пука за външния вид на колата... иначе нервите са много.

    Коментиран от #17

  • 17 вагена

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "123":

    Така е колега, вчера един дядо с колело ми удари задната брона с бумата на колелото, докато се мъчеше да го изкара след, като го беше паркирал между две коли, едната моята. Нарочно го изчаках да излезе от магазина и да се качи на колелото, защото си знаех какво ще се случи. Удара беше съвсем лек и само леко ми намърси бронята, но нямах такъв късмет с друг такъв олигофрен, който си паркирал колелото пред колата ми и докато го товарил със захар, най вероятно, колелото пада върху колата ми, чупи ми мигача, надира ми малко предния калник и предния капак, щети за 250 лв.
    Не съм го видял, но дори и да бях, най много да бях го пребил, така, че по добре, че не съм го видял.
    Питах един полицай какво мога да направя ако някой ми повреди колата, а полицая ми каза, че мога да го съдя и процедурата е супер тегава и ще ми излезе по скъпо.
    Честно казано, ако оня няма номер, т.е. не е МПС веротността да получа някакви пари, като компенсация е почти НИКАКВА, да не кажа НИКАКВА!!!!!!!!!!!!!
    В България така са направени нещата, че без намесата на застрахователните фирми(пълно каско) да не може да бъде защитена частната собственост от посегателство.
    Нямам каско, тъй като колата ми не е скъпа, но това да ти трошат колата и да не можеш нищо да направиш е прекалено.
    Някой ще каже, че ще го пребие?! Да ама после вие ще плащате на мизерника, когато реши да ви съди.
    Мутренска държава, това е истината.

    Коментиран от #18

  • 18 Наско

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "вагена":

    Не е баш така, в частта, че в България нямало начин да си защитиш собствеността. Редът в България е същият като в другите държави - в съда. Ако мислиш, че в някоя бяла държава ще ти излезе по-евтино да го осъдиш тоя с колелото, дълбоко се лъжеш. И там ще имаш същия проблем - да установиш кой е този с колелото и да докажеш, че той е счупил мигача. Разликата е в това, че българинът е чобанин (поне голямата част) и ще се изсули от местопроизшествието, освен ако собственика не го види и залови. В бяла държава ще те изчака или ще си остави телефон/ координати, или ще има камера, която да го е заснела. С други думи проблемът не е в застрахователите или липсата на ред, а в "матреяла", както и във всяко друго отношение, свързано с нашето българско общество и манталитет.
    Направо бях шокиран преди 2 седмици някой беше ударил колата на мой приятел на паркинг, но си беше оставил телефона. Оказа се жена, която беше много притеснена и оказа пълно съдействие. Това са нормални неща, но по нашите географски ширини могат да те сметнат за балък при подобна проява.
  • 19 ивака

    5 0 Отговор
    С този материял правите клиентите още по изумени и тъпи.Аз се занимавам с внос и търговия на Автомобили и мога да кажа че по прости и хамави клиенти от нашето племе няма все недоволни все нещо не им харесва чували били че колите ги подаряват в Германия ама защо е на 250 хил км ако я направеш на 120хил км А ТЯ ВРЪЩАНА а бе да ходят да си вземат от Германия или Австрия да видят за какво става дума
  • 20 Румен Янев

    2 1 Отговор
    Я да съм ви малко от полза!Един от начините е да вкарате регистрационния номер на колата на адрес - ЦЪК
    И о-чудо!!!!Надявам се да съм бил полезен

    Коментиран от #25

  • 21 светли

    3 0 Отговор
    да съм от полза . Няма такава цена на коли в БГ ако не са претърпели- я вода , я катастрофа. Да "ивака" радвай се , че все още има хамави клиенти , иначе джамбазите ще се преквалифицират в улични музиканти.
  • 22 майстора

    3 1 Отговор
    И какво от това, че е възстановявана, въпроса е как е направена.Няма как да си вземете разведена жена и да чакате да е девствена!Все пак купуваме кола на старо, пък и новите 1/3 са с транспортни щети от автовоза, ама какво от това? 90% от хората в България искат колата им втора, трета, четвърта ръка да са като чисто нови, е няма как да стане. И си обичат колите повече от децата, ама сигурно няма и 10% , които да сменят масло и обслужват колата си в официален сервиз!
  • 23 боссхосс

    1 0 Отговор
    лапайте супата бе ще търсите неудряни коли а пари за нови имате ли
  • 24 Не е важно

    4 0 Отговор
    В София ако колата не нощува в гараж, а на паркомясто или на улицата за две години се получават доволно количество драскотини. Достатачно е един котак да легне на топло на предния капак например и да си пусне ноктите.

    Отделно в подземните гаражи поради близкото паркиране при товарене и разтоварване често се случва да се издере близката кола. Като прибавим и да ти опрат предна или задна броня при паркиране и камъчетата по предния капак на две години боядисвам поне по 3-4 елемента на 4 годишен автомобил. Какво лошо има? Даже е в полза на бъдещ купувач.

    Дали е удряна колата не се познава по боята. Самото боядисване нищо не показва. В повечето случаи хората с каско боядисват за щяло и нещяло, за да не им се впише в полицата догодина като щета.

    Това с боята като критерий за удари може да важи за автомобили на 1-2 години.
  • 25 Не е важно

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Румен Янев":

    Това е много полезно наистина за коли, които са регистрирани по-отдавна в България.

    Ако е нов внос в повечето нормални държави има услуги предлагащи онлайн проверка на историята на автомобила по номер на рама срещу десетина евро. Катастрофи, сервизна история... Включително на някои коли има и снимки как са изглеждали на определена дата. Безплатно може да се проверява само дали МПС-то не е откраднато или е тотална щета, базите данни на полицията в някои европейски държави и САЩ са онлайн - Румъния, Италия, Словения и т.н.
  • 26 Разпутин

    2 0 Отговор
    На удряна кола и сайдисана жена не им личи!
  • 27 Не е важно

    4 0 Отговор
    Накратко малко Ви е странна логиката на статията. По-скоро трябва да я озаглавите "Боядисвана ли е колата на старо?". Фуги, завива сама в ляво и дясно дори и след реглаж, заварки по шасито - това по-скоро би ме отказало от една кола.

    Все едно да продаваш недвижим имот и купувача да тръгне да чопли стената да види дали под горният слой боя няма втори, трети и пети. Важно е конструкцията на сградата да е здрава. Другото е козметика
  • 28 ккк

    2 0 Отговор
    Аз съм виждал е-класа от магазина, боядисана на портокалова кора.Тва не мое да е никъв критерий.

    Коментиран от #30

  • 29 djambaza

    3 0 Отговор
    то удряня и боядисана кола НЯМА! щом е в БГ.който иска оригинал да ходи в МАГАЗиНЯ,там са новите!!!!!
  • 30 garvana

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "ккк":

    може ли снимка на този мергел,от близо
  • 31 Гост

    1 0 Отговор
    До автора на темата :) с най добри чувства.
    Не знам какво Ви е накарало да пишете тези глупости, но по никакъв случай не мога да приема че са познания в тази област.
    1. при тониране на базата на боята се пръска тест-карта и се постига точният цвят със съответния подбран лак!!!-лакът е от значение! пистолета за боядисване,боята дали е на водна основа или е ковекционална, вискозитета на работната смес, налягагането на въздуха настроено от редуцил винтила, спазването на температурните режими в камерата за боядисване ....и т.н. .....
    ....също така ако не може да се постигне точен цвят се прелива със съседния детайл и се надлакирват заедно!!!!! има много технологии, които всеки специалист упражняващ тази дейност си избира и усъваршенства индивидуално .
    2. Що се касае до дебелината на лаковото покритие......ти са десетици от милиметъра и естествено че не е от никакво значение! има хора които имат култура на застраховане и си ползват застраховките за да им е лъскав автомобила.
    3. за болчетата, гайките, шайбите,щипките и тн....като ги пипаш със качествен инструмент и си внимателен шлосер,........и бояджията след тебе си пипне работата се получава!
    4. забележките които сте показали на снимките са недопустими в сериозните сервизи.
    ---"Ще ти боядиша колата целостно, те само си измий посли стъклата!" :)

    - Не е важно дали даден автомобил е имал лек или по тежък удар!- Важното е как е направен!!!
  • 32 Христо Христов

    3 0 Отговор
    Има някои общополезни съвети в статията, въпреки че лично на мен не ми дава нищо ново - все пак от над 40 г. се занимавам с автомобили. По-скоро искам да допълня един екстремно важен елемент, на който много рядко се обръща внимание при покупката на автомобил втора ръка. Автомобилът ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА СЕ ОГЛЕДА ОТДОЛУ за състоянието на каросерията и степента на корозия! Много често, външно погледнато лъскави и "издокарани" коли, са просто гробници отдолу - със силна корозия, понякога до степен на потъване (издънване) пружините на окачването и дори откачане (отваряване) на задния мост! Аз съм имал такъв инцидент в движение със 100-110 км. в час и по чудо овладях автомобила (с голяма доза късмет, че нямаше други коли в близост). Така че запомнете, има напудрени коли, които отдолу и под подовото покритие са развалини! А възстановяване купето на една кола е най-скъпата дейност и много често не си струва разходите. Казаното дотук се отнася повече за автомобилите, произведени до 1999 г. (особено за "Опели" и "Фордове"), но с тези влажни подземни гаражи и неграмотно миещи автомивки, такава проверка на автомобила е повече от необходима.

    Коментиран от #33, #36, #40

  • 33 Румен Янев

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Христо Христов":

    Към опела и форда спокойно може да прибавим мазда и нисан особено вкарани от Австрия!Отвън лаченки а отдолу гредите физически изчезнали ....
  • 34 пенди

    1 0 Отговор
    ко даваш че ко искаш казва старите хора !!!!!! за толкова пари толкова
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Флексин Зидойч

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Христо Христов":

    Нечовешки си прав. Ама по този начин, уби търговията на доста авто къщи (морги). Само внимавай, да не те надушат кой си, че може да те свитнат вечер, докато се прибираш. Шегата настрани, но е истина. Кой не се е сблъсквал с такъв проблем, той не знае какво е! Колите внесени от Австрия и Германия, са гнили от всякъде. Добре, че някой е измислил кит-а, иначе нямаше да караме коли и до ден днешен. А колите от Италия, пък нямат двигатели. От където и да го погледнем сме прецакани, защото не можем да си купим и нова кола.
  • 37 зззз

    1 0 Отговор
    Който желае не пребоядисван автомобил да си купува нов!
  • 38 666

    1 0 Отговор
    За толкова пари толкова , в магазина не са пребоядисвани и дори гаранция дават . Само ,че на Българина му е съдрана кесията иска нова кола ама без пари , да ама не безплатен обяд няма . И това ,че даден елемент е пребоядисан не винаги означава , че е бил удрян , елемент би могъл да се пребоядиса и след нарушено лаково покритие !
  • 39 ГОСПОД

    1 0 Отговор
    Аз продавам употребявани автомобили и се изненадвам всеки път когато клиент ми каже " МА ТЯ НЕ Е БОЯДИСВАНА НАЛИ "
    А Вие господа некомпетентни професори , ако искате да сте професионалистите за каквито се мислите се поинтересувайте малко, посъберете информация и ще разберете какви малоумни статии публикувате.
    94% от 10-15 годишните автомобили НЯКОГА във времето,НЯКЪДЕ по света , ПОРАДИ НЕЩО СИ са били цялостно или частично пребоядисвани. Останалите 6% си стоят по гаражите в Европа и Вие господа клиенти с големи прИтенции и малки парички НЕ можете и да се снимате в такава кола. За това не четете глупостите на Сульо и Пульо а гледайте реално на нещата.

    Коментиран от #41

  • 40 До ИЦО

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Христо Христов":

    Монтьорче си нали?! Главорезче! Като те гледам доста хора си розплакал. Най-много обичате от долу да работите, ТАМ ВИ Е НАЙ-ГОЛЯМАТА ЛАПАНИЦА
  • 41 кара Лада

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "ГОСПОД":

    Много си прав! Перфектната кола я има и е около нас - нова от магазина. Всичко останало за кокошарници с които тарикатите трябва да преглътнат някои компромиси. А любителите на колите по 1-2-3000лв трябва просто да се примирят че карат пълни коптори които следваща спирка им е прес машината.
  • 42 Сульо

    2 0 Отговор
    Абе то убаво хамави клиентите, ма ако почна що за стока са родните автотъргаши... То ясно, че кола без забележки няма как да дойде на цена, ма никой не ви плюе в устата да лъжете като на дъртият м....л пра дядо му.