Барселона, Испания. Наш екип от мястото на събитието.
Статичното представяне на новото поколение на Kia Sportage се състоя през есента на миналата година във Франкфурт. Още тогава стана ясно, че четвъртата генерация на корейския бестселър е доста променена по отношение на екстериорна визия. Мнозина го оприличиха с малкото SUV на Porsche, но въпреки радикалната промяна в предницата автомобилът е фирмено идентичен. А що се отнася до преките впечатления от модела, успяхме да ги добием по време на първите тестове на новата Kia Sportage, които се проведоха в последните дни на януари в Испания.
Основната промяна е в предната част на автомобила, която вече не е скосена и има "отсечен" вид. Въпреки това по данни на производителя е постигната много добра аеродинамика. Коефицентът на въздушно съпротивление е 0.33. При тази предница радиаторната решетка, наречена "Тигров нос", идва почти вертикално разположена, а предните светлини са отделени от нея. Смелото решение заслужава адмирации, въпреки че по-консервативно настроените не го одобряват. Новият Sportage обаче е насочен към хора с активен начин на живот, повечето от които са далеч от определението "консервативни". И в този ред на мисли трябва да кажем, че новото поколение Sportage най-много заслужава названието Sport.
Автомобилът изглежда динамично и определено спортно ориентирано. Тази визия се подсилва още повече при изпълнението GT, което се различава от стандартната версия с ефектните ауспухни накрайници и най-вече с допълнителните LED светлини отпред. Те са осем на брой, разположени по четири от всяка страна. Изглеждат ефектно, придават допълнителна агресия и най-важното - нестандартни са. Отзад и в профил Sportage все пак напомня на предшественика си, но и там модерната визия си личи от пръв поглед. Интерес представляват и оребренията на предния капак, които са логично продължение на радиаторната решетка. Като цяло плоската предна и клиновидната задна част придават подчертан динамичен и мускулест характер на автомобила. Хромираните елементи около остъклената част пък внасят нужната доза лукс.
И тук можем да кажем, че промяната е голяма. В предходното поколение имаше доста нелогични бутони, твърда пластмаса и още куп по-дребни недостатъци, които при новия Spoartage са отстранени. Материалите са далеч по-качествени, а сглобката е изключително прецизна. Уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати с много добра информативност. И предните, и задните седалки не са големи, но притежават добре изразена странична поддръжка и са много ергономични. Разстоянието за краката на пътниците отзад е оптимално и не се усеща дискомфорт.
Един от малкото минуси е свързан с централното огледало, което не предлага перфектна видимост назад. Това обаче се компенсира от високотехнологичната мултимедийна система JBL, в състава на която влиза и камера за задно виждане, проектираща изображението на екрана с висока резолюция. И тук GT-версията се различава от стандартната с хромирани елементи и "срязан" в долната си част волан. Товарният отсек се характеризира с голяма пета врата, равен под и приблизително 500 литра обем. При нужда и респективно за сметка на седящи места отзад той може да бъде увеличен до 1 492 литра. Още нещо, на което трябва да обърнем внимание, е подобрената шумоизолация в салона. По-ниските децибели в купето се дължат на иновационни стъкла и по-качествена цялостна изолация. Ако трябва да определим салонът с две думи, те ще са "комфортен" и "стилен".
Моделът ще се предлага у нас с приличен набор от бензинови и дизелови двигатели. Мощността на агрегатите варира от 115 до 185 к.с., като при повечето от тях динамика не липсва. Дизелите се характеризират с прилично ускорение и отлична икономичност. По-добрата динамика в сравнение с досегашната дизелова гама на Sportage, която определено се усеща по време на шофиране, се обяснява с модернизираните турбокомпресори. Те са с иновационно електрическо управление на променливата геометрия чрез контролер и възбудител. Икономията на гориво е постигната чрез увеличено налягане при впръскването на гориво - решение, което допринася и за значително по-тихата работа на дизеловите агрегати. Вследствие на промените дизеловите мотори на Sportage са с подобрени показатели и на максималния въртящ момент.
От бензиновите предложения определено трябва да се обърне внимание на версията 1.6T 16V T-GDI 4WD. Именно тя се оборудва и с новата седемстепенна автоматична скоростна кутия с два съединителя, с която корейците определено могат да се гордеят. Пътното поведение на колата също търпи промяна. Новият усилител на волана е монтиран директно на кормилната колонка, като благодарение на него кормилото е по-директно. Електрохидравличното AWD задвижване мигновено прехвърля въртящия момент към колета с най-голямо сцепление. Въпреки сравнително високия център на тежестта и клиренс от 172 мм колата е много стабилна в завои. Возията може да се определи по-скоро като твърда, но определено не е причина за дискомфорт. Множеството електронни помощници са сработени идеално, като единственият недостатък, който открихме, е липсата на адаптивен круиз контрол.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алекс
09:09 03.02.2016
2 КИА КАЙЕН
много хляб има да изядат корейците за да започнат да Продават автомобили..
по данни на ASEA , КИА са с 2.3 % Пазарен дял в Европа ;) ;)
Никога няма да продават на тези цени....!!!
50 000 лв и корейски джип Кия Спортидж не са думи от едно изречение
..........
http://www.acea.be/uploads/press_releases_files/20160115-PRPC_1512_FINAL.PDF
09:20 03.02.2016
3 Караиванов
09:21 03.02.2016
4 КИА е след Грейт Уол
***************
те и Грейт Уол в Европа започваха от 20 000 ЕВРО....
в БГ Вече СВЪРШВАТ на 32 000 лв
Коментиран от #5
09:23 03.02.2016
5 Мишо
До коментар #4 от "КИА е след Грейт Уол":
Тоа па, кой ти продава ГУ в европа бе. Кия са светлинни години пред китайците. Сравнявай този спортидж с тигуан и каджар, например. Това са му конкурентите.09:25 03.02.2016
6 КИА ко нье
Никакъв конкурент не е на Тигуан ..
а Каджар се продава .....колкото КИА
в пост № 2 има линк за продажбите им в Европа..
КИА Не Продават ..а ти плащай 50 000 , щом имаш излишни пари
Коментиран от #9
09:38 03.02.2016
7 stenly
Коментиран от #8
09:41 03.02.2016
8 Киро
До коментар #7 от "stenly":
Ми за това има и 2WD и 4WD, на кой каквото му харесва. На запад много карат сувове с предно, но аз също мисля, че оптималната вариация е дизел автомат 4х4. А тази КИА е много готина бе.09:46 03.02.2016
9 МаКаТа
До коментар #6 от "КИА ко нье":
Не знам какви класации гледате, но аз гледам по улиците в БГ и трябва да кажа, че има доста Спортиджи от досегашния модел.09:47 03.02.2016
10 Краси
09:52 03.02.2016
11 гост
Рено Каджар е доста по-добро, по-просто измислено и удобно. Тихо, пъргаво и евтино, пробвайте го и ще видите колко е по-добро от корейското недоразумение.
Коментиран от #13
09:53 03.02.2016
12 Бате Цецо
10:08 03.02.2016
13 Стоил
До коментар #11 от "гост":
И Каджар е хубав, но на мен лично Спортидж ми харесва повече. На път съм да си купя такъв автомобил. Триумя се между новия Спортидж, Каджар или Кашкай, но пак казвам - Кията най-много ми харесва. Нямам търпение да я пробвам.10:16 03.02.2016
14 гостттт
10:23 03.02.2016
15 Julio
11:02 03.02.2016
16 Един друг
11:08 03.02.2016
17 KIAaaa
https://www.youtube.com/watch?v=kRniF4JQN2U
11:27 03.02.2016
18 Един друг
Пък тая кия си е съвсем модерна, в смисъл пласмасова еднодневка, тип караш и хвърляш.
11:39 03.02.2016
19 ppp
12:03 03.02.2016
20 Владо копелето
12:17 03.02.2016
21 оооооох
тоя CRDi 16V го монтират от 2006г., та до сега.
12:27 03.02.2016
22 лъжа е
или германия не е в европа....
12:44 03.02.2016
23 Иван Господинов
13:43 03.02.2016
24 Иво
Коментиран от #25, #27
13:58 03.02.2016
25 Марто
До коментар #24 от "Иво":
рендето е с 130 коня, а киата с 185. Иначе двата автомобила са на абсолютно еднакво ниво и като каческво и като визия и като имидж. въпросът е до цена.Коментиран от #26
14:01 03.02.2016
26 Иво
До коментар #25 от "Марто":
За качеството не съм убеден. За визията - двата автомобила нямат нищо общо. За мен далече по-привлекателен е Каджара.Да не говорим, че ако тръгнеш да го продаваш след 5 години, познай коео ще продадеш по-скъпо и по-лесно...Коментиран от #30
14:11 03.02.2016
27 гост
До коментар #24 от "Иво":
Рено Каджар има усещане на завършена кола, отвътре е с кожени детайли, мека пластмаса тип пяна и доста по-широко на втори ред седалки, въобще за кола под 4,5м е чудесно наличното място както на заден ред, така и багажника.Архитектурно също е много добре, детайлите по двигателя са достъпни и само може да си я обслужиш, а това е важно понеже на новите коли за една крушка трябва да се ходи до сервиз. Карам Рено от доста години и това което го пише в книжката като разход е действително, така че се надявам и новите да са така. Другите производители за едни лети джанти ще ти съдерат кожата, докато рено ти дава много от опциите в серийната версия. Според мен кия много се изложиха, предното поколение беше евтиния, но атрактивно, докато това не може да се каже, че е атрактивно, а цената му е по-висока. С две ръце съм за Каджар.
16:06 03.02.2016
28 Сашо
16:07 03.02.2016
29 Каузи пердути
освен на 15 % от цената им !!
Фолсвагените ...Най-продаваемите Стоят с години в сайтовете за коли...или Рекламират сам оснимките , с текст "Автомобилът се намира Извън БГ"...защо не ги внасят Предварително ???
освен ако не са с пренавити километражи и съотв. взети без пари от Европа!!
"Премиумите" в Европа след Втората год са на "Минус 50 % " от цената!
това са "чистак новия внос" ...който ни продават тук , на 80 % от цената !
.............
Имотите Изгубиха 50 % от цените си..колите са Следващите..никой да не си прави илюзии...Срив ЩЕ има , колкото повече се отлага..ще е по-болезнен
Коментиран от #35
17:03 03.02.2016
30 реплика пост 26
До коментар #26 от "Иво":
долният пост І№ 29 е реплика на пост № 2617:04 03.02.2016
31 мдаааа
17:49 03.02.2016
32 Роман Ценов
18:52 03.02.2016
33 Жжж
20:42 03.02.2016
34 Нов чо
22:17 03.02.2016
35 гост
До коментар #29 от "Каузи пердути":
На Запад си има таблици, сметки и цени според специализирана оценка по модел и амортизация.У нас колите си стоят защото: Купуват на 33х.лв, карат 3-5 години 50-100х.км и пускат колата за продан на 28х.лв. Няма кой да я купи. Според Западняшките сметки 3-5 годишна кола от премиум марка е на 60% от цената си, а бюджетните или по-слаби марки на 45-50% от първоначалната цена.
Аз ако купя една Кия 2012г за 32х.лв ще трябва да знам, че тя няма да струва повече от 16-17х.лв днес, но отвори мобилето и виж дали има такива цени, съответно на повече км.
07:59 04.02.2016
36 Пепи
08:59 04.02.2016
37 koko
Коментиран от #40
09:20 04.02.2016
38 IDOOO
Коментиран от #39
11:04 04.02.2016
39 ГЮЛЕМЕТОВ
До коментар #38 от "IDOOO":
Абсолютно си прав.Реших да купувам голф 7, но минах и през магазина на киа сийд.Купих киа с 10 000 лева по евтина от голфа а като качество и сглобка на същото ниво.11:20 05.02.2016
40 гост
До коментар #37 от "koko":
Говорим за каджар, което е много по-различно от Колеос-това е впрочем повече корейския продукт на Самсунг с оборудване на Рено. Каджар е техника на Кашкай, само че е по-красива, по-семейно ориентирана и пипната на правилните места: широко място за пътниците отзад, добър багажник, меко окачване и удобен за шофиране. Сравнено с това което предлага, на еднакво ниво и двигатели със Спортидж, то корейското е с 8х.лв по-скъпо, по-тромаво, по-грозно. И нещо много важно, реното се произвежда в Испания където произвеждат повечето европейски марки, не е внос от Азия.Коментиран от #43
11:49 05.02.2016
41 гост
И обратното дори да ти казват, че Алфа не струва, но ти се усмихваш всеки път когато я погледнеш, без значение дали си дал някой лев повече за ремонт, значи си направил правилната покупка. Аз всеки път щом вляза в Реното си или го гледам се чувствам много приятно и мога с часове да се взирам, пак ми е приятно, значи Реното е колата за мен.
12:39 05.02.2016
42 гост
18:23 05.02.2016
43 Марио
До коментар #40 от "гост":
По-тромаво от Реното.Ти добре ли си.Кията върви в пъти повече от Реното.00:28 10.09.2018