3 Февруари, 2016 08:57, обновена 3 Февруари, 2016 12:42 58 044 43

Първи тест на новата Kia Sportage

  • kia-
  • sportage-
  • тест
Първи тест на новата Kia Sportage - 1

Барселона, Испания. Наш екип от мястото на събитието.

Статичното представяне на новото поколение на Kia Sportage се състоя през есента на миналата година във Франкфурт. Още тогава стана ясно, че четвъртата генерация на корейския бестселър е доста променена по отношение на екстериорна визия. Мнозина го оприличиха с малкото SUV на Porsche, но въпреки радикалната промяна в предницата автомобилът е фирмено идентичен. А що се отнася до преките впечатления от модела, успяхме да ги добием по време на първите тестове на новата Kia Sportage, които се проведоха в последните дни на януари в Испания.

ЕкстериорПърви тест на новата Kia Sportage
Първи тест на новата Kia Sportage

Основната промяна е в предната част на автомобила, която вече не е скосена и има "отсечен" вид. Въпреки това по данни на производителя е постигната  много добра аеродинамика. Коефицентът на въздушно съпротивление е 0.33. При тази предница радиаторната решетка, наречена "Тигров нос", идва почти вертикално разположена, а предните светлини са отделени от нея. Смелото решение заслужава адмирации, въпреки че по-консервативно настроените не го одобряват. Новият Sportage обаче е насочен към хора с активен начин на живот, повечето от които са далеч от определението "консервативни". И в този ред на мисли трябва да кажем, че новото поколение Sportage най-много заслужава названието Sport.

Автомобилът изглежда динамично и определено спортно ориентирано. Тази визия се подсилва още повече при изпълнението GT, което се различава от стандартната версия с ефектните ауспухни накрайници и най-вече с допълнителните LED светлини отпред. Те са осем на брой, разположени по четири от всяка страна. Изглеждат ефектно, придават допълнителна агресия и най-важното - нестандартни са. Отзад и в профил Sportage все пак напомня на предшественика си, но и там модерната визия си личи от пръв поглед. Интерес представляват и оребренията на предния капак, които са логично продължение на радиаторната решетка. Като цяло плоската предна и клиновидната задна част придават подчертан динамичен и мускулест характер на автомобила. Хромираните елементи около остъклената част пък внасят нужната доза лукс.

ИнтериорПърви тест на новата Kia Sportage
Първи тест на новата Kia Sportage

И тук можем да кажем, че промяната е голяма. В предходното поколение имаше доста нелогични бутони, твърда пластмаса и още куп по-дребни недостатъци, които при новия Spoartage са отстранени. Материалите са далеч по-качествени, а сглобката е изключително прецизна. Уредите са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати с много добра информативност. И предните, и задните седалки не са големи, но притежават добре изразена странична поддръжка и са много ергономични. Разстоянието за краката на пътниците отзад е оптимално и не се усеща дискомфорт.

Един от малкото минуси е свързан с централното огледало, което не предлага перфектна видимост назад. Това обаче се компенсира от високотехнологичната мултимедийна система JBL, в състава на която влиза и камера за задно виждане, проектираща изображението на екрана с висока резолюция. И тук GT-версията се различава от стандартната с хромирани елементи и "срязан" в долната си част волан. Товарният отсек се характеризира с голяма пета врата, равен под и приблизително 500 литра обем. При нужда и респективно за сметка на седящи места отзад той може да бъде увеличен до 1 492 литра. Още нещо, на което трябва да обърнем внимание, е подобрената шумоизолация в салона. По-ниските децибели в купето се дължат на иновационни стъкла и по-качествена цялостна изолация. Ако трябва да определим салонът с две думи, те ще са "комфортен" и "стилен".

Двигател и ходови характеристикиПърви тест на новата Kia Sportage
Първи тест на новата Kia Sportage

Моделът ще се предлага у нас с приличен набор от бензинови и дизелови двигатели. Мощността на агрегатите варира от 115 до 185 к.с., като при повечето от тях динамика не липсва. Дизелите се характеризират с прилично ускорение и отлична икономичност. По-добрата динамика в сравнение с досегашната дизелова гама на Sportage, която определено се усеща по време на шофиране, се обяснява с модернизираните турбокомпресори. Те са с иновационно електрическо управление на променливата геометрия чрез контролер и възбудител. Икономията на гориво е постигната чрез увеличено налягане при впръскването на гориво - решение, което допринася и за значително по-тихата работа на дизеловите агрегати. Вследствие на промените дизеловите мотори на Sportage са с подобрени показатели и на максималния въртящ момент.

От бензиновите предложения определено трябва да се обърне внимание на версията 1.6T 16V T-GDI 4WD. Именно тя се оборудва и с новата седемстепенна автоматична скоростна кутия с два съединителя, с която корейците определено могат да се гордеят. Пътното поведение на колата също търпи промяна. Новият усилител на волана е монтиран директно на кормилната колонка, като благодарение на него кормилото е по-директно. Електрохидравличното AWD задвижване мигновено прехвърля въртящия момент към колета с най-голямо сцепление. Въпреки сравнително високия център на тежестта и клиренс от 172 мм колата е много стабилна в завои. Возията може да се определи по-скоро като твърда, но определено не е причина за дискомфорт. Множеството електронни помощници са сработени идеално, като единственият недостатък, който открихме, е липсата на адаптивен круиз контрол.

ЦенаПърви тест на новата Kia Sportage
Първи тест на новата Kia Sportage
Четвъртата Kia Sportage, впечатляваща с иновативен и доста смел дизайн, всъщност е едно от немалкото добри предложения в класа на компактните кросоувъри. Предлага се както само с предно, така и с 4х4 предаване. Една от основните предпоставки за успех на такъв модел обаче е цената и по-конкретно съотношението й с оборудването. При новата Kia Sportage то определено е налице. В Европа цените стартират от 20 000 евро, а у нас те започват от 37 960 лв. Ето и пълната ценова листа.Първи тест на новата Kia Sportage
Първи тест на новата Kia Sportage


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алекс

    9 0 Отговор
    страхотна е, наистина прилича на Макан, а и цените и са супер. Лично аз съм фен на бензина със седемстепенния автомат.
  • 2 КИА КАЙЕН

    3 10 Отговор
    корейско Порше... ;)
    много хляб има да изядат корейците за да започнат да Продават автомобили..
    по данни на ASEA , КИА са с 2.3 % Пазарен дял в Европа ;) ;)
    Никога няма да продават на тези цени....!!!

    50 000 лв и корейски джип Кия Спортидж не са думи от едно изречение
    ..........
    http://www.acea.be/uploads/press_releases_files/20160115-PRPC_1512_FINAL.PDF
  • 3 Караиванов

    4 2 Отговор
    Ми с нормално оборудване дизел, 4х4 и автомат точно 50К. Прилична цена - нито евтино, нито много скъпо. А добре изглежда, въпреки, че и на мен нещо предницата не ми допада.
  • 4 КИА е след Грейт Уол

    0 0 Отговор
    В Европа цените стартират от 20 000 евро, а у нас те започват от 37 960 лв. Ето и пълната ценова листа.
    ***************

    те и Грейт Уол в Европа започваха от 20 000 ЕВРО....

    в БГ Вече СВЪРШВАТ на 32 000 лв

    Коментиран от #5

  • 5 Мишо

    10 0 Отговор

    До коментар #4 от "КИА е след Грейт Уол":

    Тоа па, кой ти продава ГУ в европа бе. Кия са светлинни години пред китайците. Сравнявай този спортидж с тигуан и каджар, например. Това са му конкурентите.
  • 6 КИА ко нье

    2 10 Отговор
    като направят 25 % отстъпка...може да тръгнат продажбите..

    Никакъв конкурент не е на Тигуан ..
    а Каджар се продава .....колкото КИА

    в пост № 2 има линк за продажбите им в Европа..

    КИА Не Продават ..а ти плащай 50 000 , щом имаш излишни пари

    Коментиран от #9

  • 7 stenly

    6 0 Отговор
    Абе не знам за вас ама аз когато чуя " suv само с предно предаване" и направо започва да ми се повръща. Що за тъпотия е това, или си вземаш нещо с 4x4, AWD, 4WD или си вземаш лек автомобил само на предно...това е все едно да чуеш TOYOTA LC с предно...

    Коментиран от #8

  • 8 Киро

    6 2 Отговор

    До коментар #7 от "stenly":

    Ми за това има и 2WD и 4WD, на кой каквото му харесва. На запад много карат сувове с предно, но аз също мисля, че оптималната вариация е дизел автомат 4х4. А тази КИА е много готина бе.
  • 9 МаКаТа

    9 2 Отговор

    До коментар #6 от "КИА ко нье":

    Не знам какви класации гледате, но аз гледам по улиците в БГ и трябва да кажа, че има доста Спортиджи от досегашния модел.
  • 10 Краси

    3 1 Отговор
    Бе не знам къде ги виждате тия 50к, при положение, че са си 60?!
  • 11 гост

    4 7 Отговор
    По-скоро това е детето на Спортидж и Субару Трибека. Честно казано за разлика от Туксон, който си подобри дизайна, Спортидж прави крачка назад, въобще не изглежда добре и повече подхожда на някоя китайска марка, а не на утвърден производител. Не го възприемам, а и цените не са привлекателни, поне пробвах Туксон и хич не ми хареса като усещане.
    Рено Каджар е доста по-добро, по-просто измислено и удобно. Тихо, пъргаво и евтино, пробвайте го и ще видите колко е по-добро от корейското недоразумение.

    Коментиран от #13

  • 12 Бате Цецо

    4 1 Отговор
    Киа Спортидж - един красив леко повдигнат хечбек с просвет по-нисък от на Москвич и 4х4, но не за всеки двигател - толкоз.
  • 13 Стоил

    7 2 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    И Каджар е хубав, но на мен лично Спортидж ми харесва повече. На път съм да си купя такъв автомобил. Триумя се между новия Спортидж, Каджар или Кашкай, но пак казвам - Кията най-много ми харесва. Нямам търпение да я пробвам.
  • 14 гостттт

    1 2 Отговор
    На живо ГТ лайн и черен изглежда супер.Така от интернет не се добива ясна представа.Идете в шоурум.На този модел най му ходи черното,ама да е с най-високото оборудване и джанти.Иначе-не.
  • 15 Julio

    3 3 Отговор
    Не е лоша колата но топ версиите са с доста нахални цени. Скока спрямо предишната версия е огромен и ги праща при Хондите, Тойотите и Маздите. Да не говорим че за 68 бинки се купува Кънтримен с прилични екстри, дръгела Тигуан (за тези които го харесват) с доста екстри а с повече мерак и изчакване на наличен модел може да се вземе и Х1, Q3 или GLA за тези пари. Ако не ви посрещнат в салона с директни 10% отсъпка за покупка на топ версия се насочете някъде другаде...
  • 16 Един друг

    3 1 Отговор
    Наближава времето когато (пак) ще качат фаровете в основата на А колоните отпред под стъклото. Явно мултиплата беше изпреварила времето си с много. Модата на грозотиите чак сега се налага. Все се сещам за новите тойоти - пълна отврат. Кията също имаха проблясък с дизайна, ама бързо им мина и се почна с имитациите на грозното първо поколоние на провала трайбека.
  • 17 KIAaaa

    5 1 Отговор
    Уникален дизайн... Точно като Субару Трибека! Добре е за джипка...Както Хонда, Мазда, Тойота! Вдигната кола(ван) с повече предно предаване отколкото 4х4! Единствено Субару Форестер е джип - истински! А не гръмки заглавия , че си купувате 4х4(с ОГРОМНИ буйви), а то рампата неможе да изкачи! МОЛЯ ВИЖТЕ:
    https://www.youtube.com/watch?v=kRniF4JQN2U
  • 18 Един друг

    1 0 Отговор
    Трайбеката е вдигнат и раздут аутбак - голямо комби. Форестърът уж е по-добре. Имам форестър турбо и сега в снега минаваше като снегоринче отвсякъде. Обаче не е джип, защото няма рама, а е на самоносеща каросерия и в коловози и калища ще се потроши. Правя сравнение с L200 каквото имам и пред него форестърът си е лека кола, макар и с най-доброто AWD на пазара.

    Пък тая кия си е съвсем модерна, в смисъл пласмасова еднодневка, тип караш и хвърляш.
  • 19 ppp

    1 2 Отговор
    Чак не е истина колко зловещо са се ос*али с дизайна. Какво стана със спортиджа след който се обръщах на улицата. Пълно недоразумение. Абсолютна трибека е това.
  • 20 Владо копелето

    4 0 Отговор
    Всичко е въпрос на вкус. На някои не им харесва новата визия, на мен пък ми харесва, при това - много. По-важното е, че новите коли Киа вече са надеждни и луксозни.
  • 21 оооооох

    3 0 Отговор
    ала бала..
    тоя CRDi 16V го монтират от 2006г., та до сега.
  • 22 лъжа е

    0 1 Отговор
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=221291958&usage=NEW&scopeId=C&usageType=PRE_REGISTRATION&ambitCountry=DE&isSearchRequest=true&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=2016-01-01&makeModelVariant1.makeId=13200&makeModelVariant1.modelId=25&pageNumber=1
    или германия не е в европа....
  • 23 Иван Господинов

    3 1 Отговор
    Доста добре изглежда въпреки че предницата е много нехармонична. Гледам последно време доста нови Киа и Хюндай почнаха да се срещат и по нашите пътища. Гаранциите им са хубави, цените приемливи, качеството на европейско ниво, дизайна все по-отличителен и почнаха да продават. И това ще се продава въпреки че ако един ден решиш да се отървеш от нея ще загубиш доста повече пари отколкото от аналогичен европейки модел.
  • 24 Иво

    1 4 Отговор
    Тази Кия я има вече в шоуруума на 'Цариградско" Гледаш отвън, добре изглежда, отваряш вратата на водача и ... изненада, пластмасова дръжка като на китайска играчка от магазин за левче. Въобще не го сравнявайте това с Каджара на рено, което го и карах и мога да кажа, че е 2 пъти повече автомобил от Кия. Реното с 130 коня дизел и върви добре, а да не говорим за усещането вътре, И лично на мен като външност старата Кия ми харесва повече.

    Коментиран от #25, #27

  • 25 Марто

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Иво":

    рендето е с 130 коня, а киата с 185. Иначе двата автомобила са на абсолютно еднакво ниво и като каческво и като визия и като имидж. въпросът е до цена.

    Коментиран от #26

  • 26 Иво

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "Марто":

    За качеството не съм убеден. За визията - двата автомобила нямат нищо общо. За мен далече по-привлекателен е Каджара.Да не говорим, че ако тръгнеш да го продаваш след 5 години, познай коео ще продадеш по-скъпо и по-лесно...

    Коментиран от #30

  • 27 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Иво":

    Рено Каджар има усещане на завършена кола, отвътре е с кожени детайли, мека пластмаса тип пяна и доста по-широко на втори ред седалки, въобще за кола под 4,5м е чудесно наличното място както на заден ред, така и багажника.
    Архитектурно също е много добре, детайлите по двигателя са достъпни и само може да си я обслужиш, а това е важно понеже на новите коли за една крушка трябва да се ходи до сервиз. Карам Рено от доста години и това което го пише в книжката като разход е действително, така че се надявам и новите да са така. Другите производители за едни лети джанти ще ти съдерат кожата, докато рено ти дава много от опциите в серийната версия. Според мен кия много се изложиха, предното поколение беше евтиния, но атрактивно, докато това не може да се каже, че е атрактивно, а цената му е по-висока. С две ръце съм за Каджар.
  • 28 Сашо

    9 1 Отговор
    Карам спортидж от 2011. В момента е на 120 000 км. Качеството на колата е над средното за нови автомобили. Нямам нито един ремонт и нито едно влизане в сервиз извън гаранционното. Колата я карам здраво, изобщо не и треперя. Ползвам я за всичко, включително за товарна. Екстрите, които предлага за цената и от 44 000 са за много по-висок клас - подгряване на всички седалки, 4 ел.стъкла, камера за заден ход .... да не изброявам. КИА е изключителен автомобил за практични хора.
  • 29 Каузи пердути

    0 0 Отговор
    След пет год .....Нито КИА ще продадеш, нито КАДЖАР
    освен на 15 % от цената им !!

    Фолсвагените ...Най-продаваемите Стоят с години в сайтовете за коли...или Рекламират сам оснимките , с текст "Автомобилът се намира Извън БГ"...защо не ги внасят Предварително ???

    освен ако не са с пренавити километражи и съотв. взети без пари от Европа!!

    "Премиумите" в Европа след Втората год са на "Минус 50 % " от цената!

    това са "чистак новия внос" ...който ни продават тук , на 80 % от цената !
    .............

    Имотите Изгубиха 50 % от цените си..колите са Следващите..никой да не си прави илюзии...Срив ЩЕ има , колкото повече се отлага..ще е по-болезнен

    Коментиран от #35

  • 30 реплика пост 26

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Иво":

    долният пост І№ 29 е реплика на пост № 26
  • 31 мдаааа

    0 1 Отговор
    абе тия през седмица ли пускат нов модел,....вече им загубих сметката
  • 32 Роман Ценов

    2 2 Отговор
    Грозничка е.
  • 33 Жжж

    3 1 Отговор
    Уникален автомобил!!!
  • 34 Нов чо

    1 1 Отговор
    Да стартират от около 38 но много резко скачат на близо 65 -68 що ли ?
  • 35 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "Каузи пердути":

    На Запад си има таблици, сметки и цени според специализирана оценка по модел и амортизация.
    У нас колите си стоят защото: Купуват на 33х.лв, карат 3-5 години 50-100х.км и пускат колата за продан на 28х.лв. Няма кой да я купи. Според Западняшките сметки 3-5 годишна кола от премиум марка е на 60% от цената си, а бюджетните или по-слаби марки на 45-50% от първоначалната цена.
    Аз ако купя една Кия 2012г за 32х.лв ще трябва да знам, че тя няма да струва повече от 16-17х.лв днес, но отвори мобилето и виж дали има такива цени, съответно на повече км.
  • 36 Пепи

    2 4 Отговор
    Не разбирам как ще си купя Кия а няма да си купя ЦРВ с всички екстри за същите пари? Трябва да ме е ударила гръмотевица или кукувица да ми е изпила ума..не разбирам какви са тези коментари
  • 37 koko

    6 0 Отговор
    Кактв Каджар, вие полудяхте ли?Кое му е премиум на Каджара?Гладка и евтина пластмаса, а техниката на Рено без коментар.Двигателя 15 дци...архаичен,само където е наблъскана с електроника.След 5 години реното ще се продава два пъти по-евтино от кията.Качеството в дългосрочен план на корейците е съпоставимо с това на Мазда и Хонда,а на французите всичко го знаят.Той пазара на коли втора ръка сам говори за това.Вижте цените на Колеос и Кашкай втора ръка.При идентични модификации реното е с 5-6 хил.по-евтино.Защо ли?Просто Рено губи ужасно от цената си при автомобилите на старо.И киа не е цвете за мирисане в цените на старо, но там техниката и качеството са класа над тези на рено.Единственото вълнуващо нещо в Каджар е предницата.За сметка на това задницата е на Сандеро.

    Коментиран от #40

  • 38 IDOOO

    3 0 Отговор
    KIA отдавна не са това което бяха.Времето доказа че CEED е качествен автомобил в дългосрочен план,а през 2007 всички ги плюеха.После новите Спортидж и Соренто пак затвърдиха качеството на марката.Вижте само по улиците колко много Спортиджа се появиха.Разумните и пресметливи хора започнаха да не робуват на марка, а да оценяват надежността на моделите им.Лошото за нас потребителите е че цената им постоянно расте с годините.В началото докато пробиваха на пазара можеше да си вземеш модел на супер изгодна цена, а сега гонят цените на CR-V и Rav-4.Явно свъшиха авантите и качеството струва пари.Къде изобщо намесвате Рено при SUV.До сега имаха два модела пълен провал RX4 и Колеос.На Каджара се падна трудната задача да печели позиции, но времето ще покаже.

    Коментиран от #39

  • 39 ГЮЛЕМЕТОВ

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "IDOOO":

    Абсолютно си прав.Реших да купувам голф 7, но минах и през магазина на киа сийд.Купих киа с 10 000 лева по евтина от голфа а като качество и сглобка на същото ниво.
  • 40 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "koko":

    Говорим за каджар, което е много по-различно от Колеос-това е впрочем повече корейския продукт на Самсунг с оборудване на Рено. Каджар е техника на Кашкай, само че е по-красива, по-семейно ориентирана и пипната на правилните места: широко място за пътниците отзад, добър багажник, меко окачване и удобен за шофиране. Сравнено с това което предлага, на еднакво ниво и двигатели със Спортидж, то корейското е с 8х.лв по-скъпо, по-тромаво, по-грозно. И нещо много важно, реното се произвежда в Испания където произвеждат повечето европейски марки, не е внос от Азия.

    Коментиран от #43

  • 41 гост

    1 0 Отговор
    Според мен кола трябва да се купува само заради емоцията, която поражда в човек. Ако една френска или италианска кола ти харесват, чувстваш се приятно когато ги ползваш, то няма как да не са подходящи за теб. Важното е усета, а не цена, марка, страна производител или други фактори. Ако не се чувстваш добре в голф, колкото и да ти говорят как си струвал и как си пазел стойността, то най-голямата глупост е да се загробиш с голяма сума пари, а в действителност да не чувстваш емоция от карането, употребата или просто от гледането на автомобила.
    И обратното дори да ти казват, че Алфа не струва, но ти се усмихваш всеки път когато я погледнеш, без значение дали си дал някой лев повече за ремонт, значи си направил правилната покупка. Аз всеки път щом вляза в Реното си или го гледам се чувствам много приятно и мога с часове да се взирам, пак ми е приятно, значи Реното е колата за мен.
  • 42 гост

    3 0 Отговор
    Колеоса също беше копие в техниката, но на стария Кашкай, а резултата е ясен.Каджар не предлага с нищо по-вече от Спортидж.Въпрос на вкус.Това че се сглабя в Испания едва ли е определящо в полза на Каджар.Че нали Спортиджа дори с 1.7 crdi отвява малкия дизел на рено, да не говорим за 2.0 дизела с 184к.с.Какво сравнение може да има изобщо за динамиката.Виж дизайна е нещо субективно.За мен разликата в цената си има своето логично обяснение и то не е в полза на Рено.Нека времето да покаже.Аз предвиждам същия крах като Колеос.Всеки си дава парите и си решава за себе си кое му е приятно и кое му дразни окото.Каджар просто запълва нишата от SUV при рено, но идентичния Кашкай избива рибата по продажби.Защо?Ами просто,рено след покупката губи в пъти по-вече от стойността си на старо сравнено с Кашкай,Спортидж,РАВ4,ЦРВ и други....всеки да си прави изводите.Умната покупка не е само удоволствие и галенена на окото, тя също и възвръщаемост.
  • 43 Марио

    3 0 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    По-тромаво от Реното.Ти добре ли си.Кията върви в пъти повече от Реното.