Милано, Италия. Наш екип от мястото на събитието.
Моделът XV, който Subaru лансира през есента на 2011 година е сравнително нов за японската компания и респективно не толкова добре познат у нас. Автомобилът представлява компактен кросоувър, предназначен, както за града, така и за по-дълги пътувания. Едно от основните му предимства пред конкурентните модели е неговата проходимост, дължаща се на т.нар. Symmetrical All Wheel Drive. Системата 4х4, която традиционно е налична за всички модели на марката, присъства и във всички нива на оборудване на XV. В началото на годината, специалистите от Fuji Heavy Industries направиха рестайлинг на модела, който ще се продава и у нас. Първите тестове на обновеното XV бяха проведени в Италия, а наш екип бе на място на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления.
Платформата на модела е сходна с тази на WRX STI, но дизайнът, макар и с някои общи черти е доста по-спокоен. Освен това, както се вижда от снимките, концепцията е за кросоувър със значително по-висок център на тежестта и респективно с по-голям клиренс. В сравнение с модификацията преди рестайлинга, новата версия впечатлява с различни брони, с наличие на диодни дневни светлини, с видоизменени фарове против мъгла, както и с нова радиаторна решетка. Наличието на ефектни хромирани елементи придава необходимата доза лукс, а модерната визия е подчертана от прозрачните задни светлини. Новият спойлер отзад има, както визуална функция, така и влияние върху по-добрата аеродинамика на автомобила. Различният дизайн на летите джанти завършва модернизираната екстериорна картина.
Идейно салона повтаря младежките и подчертано спортни черти на екстериорната визия. Салонът изглежда младежки, но това не пречи на функционалността му. Седалките не са големи, но са ергономични и са снабдени с оптимална странична поддръжка. Приборите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, а мултимедийната система разполага с нови функции. Нов е и дизайнът на волана. Качествените материали и прецизната сглобка са още един от плюсовете на обновеното японско кросоувърче. Мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно, а хубавото е, че и пътниците отзад разполагат с достатъчно простор. Багажникът е с обем 385 литра - не е голям, но пък товарното пространство е функционално. Един от минусите на автомобила е свързан с по-слабата шумоизолация в купето - недостатък, който се усеща при скорост от над 130 км/ч.
Моделът се предлага с три опозитни агрегата. По-слабият бензинов мотор е с обем 1.6 литра и мощност 114 к.с. Другите два агрегата са двулитрови, като дизеловия е с мощ 147 коня, а топ бензиновият двигател е с мощност 150 к.с. Базовите версии се предлагат с механична шестстепенна скоростна кутия, а в по-високите нива на оборудване на бензиновите модификации е налична безстепенната Lineartronic. Макар и без турбо компресор, агрегатите на XV се справят отлично с тежащия 1 370 кг кросоувър. Най-икономичен е дизеловият боксер, но на нас най-много ни допадна по-мощният бензинов мотор. Впечатлението ни е, че XV е маневрен автомобил със стегната, но не твърда возия и с уникално за този клас представяне в пресечена местност. Именно AWD системата на Subaru е най-голямото достойнство, с което XV определено превъзхожда конкуренцията.
Подробни технически характеристики за всички модификации ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БГ Шпагат 50лв60мин
09:19 08.03.2016
2 Миро
09:45 08.03.2016
3 гост
09:47 08.03.2016
4 WRX
10:31 08.03.2016
5 Julio
Ако живеете на черен път и редовно трябва да изтегляте комшията и жена си от калта и снега е ОК. Иначе - не...
10:56 08.03.2016
6 Суб
11:22 08.03.2016
7 опсмопсус
Напълно обикновена, без нова линия или концепция!
Коментиран от #8
13:16 08.03.2016
8 Шишо швепса
До коментар #7 от "опсмопсус":
На мен пък точно отзад ми харесва най-много.Коментиран от #10, #11
13:25 08.03.2016
9 Киро Снакса
15:14 08.03.2016
10 TIME
До коментар #8 от "Шишо швепса":
Субару е може би единствената марка автомобили, при която производителят се стреми да доусъвършенства автомобилите си, а не да измисля нещо друго всяка година. Така са постигнали изключителна функционалност и издръжливост на автомобилите си. Субару е преди всичко автомобил, а не средство, с което собственикът да избива комплекси, да финансира автосервизи или да запълва гаража си през зимата. Всеки имал Субару веднъж, спира да мисли за други автомобили. Субару е автомобил за хора разбиращи от автомобили. За всички онези, които са зомбясали по VW, BMW, и Мерцедес ще кажа, че съм имал по един кенеф от тези и освен да обогатявам знанията си по ремонт на автомобили други хубави спомени нямам. От 2 години имам Импреза и вече други марки не ме интересуват! Нека този, който не е имал досег с такъв или какъвто и да е автомобил, да не се прави на голям разбирач, като ръси глупости базирани само на ограничената му логика гледайки една снимка!Коментиран от #12, #14
16:03 08.03.2016
11 опсмопсус
До коментар #8 от "Шишо швепса":
E, всеки с вкуса си!Иначе за техника, бият немците отвсякъде, особенно след като ауди уж ще маха торсен диференциала!16:04 08.03.2016
12 WRX
До коментар #10 от "TIME":
Подкрепям колега+1
16:47 08.03.2016
13 subaru legacy
16:54 08.03.2016
14 гост
До коментар #10 от "TIME":
пич, напълно съм съгласен с теб, че се опитват да усъвършенстват всеки детаил и не случайно примерно окачването е еднакво за няколко модела на марката и за различни модификации през годините. Факт е също, че са изключително здрави машини, но с едно голямо НО. Както всяка марка и тази си има слаби места, както всяка марка и тук ако не се полагат особени грижи, било от немарливост или от прекалена вяра в здравината актомобила, се налагат ремонти, само че за разлика от автомобилите от подобен клас цените са в пъти по-високи.17:17 08.03.2016
15 Киро Снакса
Имал съм форестър 2.5xt и бая бърках в джоба за ремонти и то със сериозни суми, освен че е грозничко. Човек за да мине от БМВ или мерцедес на субару и да каже че е по-добро или трябва верно да са били страши кенефи (стари, неподдържани) германките, или да има душевни проблеми. Ма то едни се радват на чалга, други ценят и имат усет за истинска музика, "въпрос на вкус" казало кучето и се облизало под опашката.
17:46 08.03.2016
16 did
18:16 08.03.2016
17 TIME
18:33 08.03.2016
18 Мишо
20:57 08.03.2016
19 Bat Sande
Вие да сте виждали красива самурайска маска/доспехи?! Идеята/ философията е такава. На мен всички останали са ми толкопва еднакво красиви вече, че не искам да ги виждам.
21:57 08.03.2016
20 Гоя
22:03 08.03.2016
21 ЯпоН
22:06 08.03.2016
22 Bat Sande
22:19 08.03.2016
23 Мишо
22:23 08.03.2016
24 бай брадър
22:29 08.03.2016
25 Bat Sande
И най-скъпия Трабант '90г: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=215646113&adLimitation=&scopeId=C&climatisation=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&zipcode=&makeModelVariant1.makeId=24200&pageNumber=20
22:32 08.03.2016
26 toyo
Toyota-ta e OK, za sega ;]
23:27 08.03.2016
27 TIME
09:59 09.03.2016
28 Крум Янкулов
10:47 09.03.2016
29 опсмопсус
Здравината при Субару е спорна, някои много реват, но повечето са доволни.Скъпо е за поддръжка, това е ясно!
По-евтини и дуракоустойчиви са Тойота, Нисан,Хонда, Мазда!
Тойота особенно са правени с теслата, но са брутално здрави, без турските кенефи!
19:50 09.03.2016
30 опсмопсус
Наистина отзад не е добре направена, не ми хареса.
Но линията отстрани и отпред е супер!
Коментиран от #31
12:45 10.03.2016
31 Стоян
До коментар #30 от "опсмопсус":
Имам Субару легаси 2.5 и Бмв е60 525 дизел едното е AWD другото само със задно и по двете съм правил ремонти учудващо е , че някой части на БМВ са по евтини от на Субарото , и двете коли се чупят , но според мен и двете марки за бг пътищата са ок , на ХВ бях на тест драйв автоматичната кутия със 2.0 л бензин 150 коня изклучително слаб мотор кутията е свт все едно караш трамвай , не беше толкова шумно в купето , багажникът е много малък с две деца абсурд да сложиш и багаж , плюса му е само AWD -то и високият клиренс .21:03 03.10.2016
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 ДЪДЪЕ
ТОВА Е СУБАРУ - ВСИЧКО ОСТАНАЛО СА ГЛУПОСТИ1
00:09 13.09.2020