8 Март, 2016 09:00 40 061 33

Първи тест на Subaru XV

  • subaru-
  • xv-
  • тест
Първи тест на Subaru XV - 1

Милано, Италия. Наш екип от мястото на събитието.

Моделът XV, който Subaru лансира през есента на 2011 година е сравнително нов за японската компания и респективно не толкова добре познат у нас. Автомобилът представлява компактен кросоувър, предназначен, както за града, така и за по-дълги пътувания. Едно от основните му предимства пред конкурентните модели е неговата проходимост, дължаща се на т.нар. Symmetrical All Wheel Drive. Системата 4х4, която традиционно е налична за всички модели на марката, присъства и във всички нива на оборудване на XV. В началото на годината, специалистите от Fuji Heavy Industries направиха рестайлинг на модела, който ще се продава и у нас. Първите тестове на обновеното XV бяха проведени в Италия, а наш екип бе на място на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления.

ЕкстериорПърви тест на Subaru XV

Платформата на модела е сходна с тази на WRX STI, но дизайнът, макар и с някои общи черти е доста по-спокоен. Освен това, както се вижда от снимките, концепцията е за кросоувър със значително по-висок център на тежестта и респективно с по-голям клиренс. В сравнение с модификацията преди рестайлинга, новата версия впечатлява с различни брони, с наличие на диодни дневни светлини, с видоизменени фарове против мъгла, както и с нова радиаторна решетка. Наличието на ефектни хромирани елементи придава необходимата доза лукс, а модерната визия е подчертана от прозрачните задни светлини. Новият спойлер отзад има, както визуална функция, така и влияние върху по-добрата аеродинамика на автомобила. Различният дизайн на летите джанти завършва модернизираната екстериорна картина.

ИнтериорПърви тест на Subaru XV

Идейно салона повтаря младежките и подчертано спортни черти на екстериорната визия. Салонът изглежда младежки, но това не пречи на функционалността му. Седалките не са големи, но са ергономични и са снабдени с оптимална странична поддръжка. Приборите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, а мултимедийната система разполага с нови функции. Нов е и дизайнът на волана. Качествените материали и прецизната сглобка са още един от плюсовете на обновеното японско кросоувърче. Мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно, а хубавото е, че и пътниците отзад разполагат с достатъчно простор. Багажникът е с обем 385 литра - не е голям, но пък товарното пространство е функционално. Един от минусите на автомобила е свързан с по-слабата шумоизолация в купето - недостатък, който се усеща при скорост от над 130 км/ч.

Двигател и ходови характеристикиПърви тест на Subaru XV

Моделът се предлага с три опозитни агрегата. По-слабият бензинов мотор е с обем 1.6 литра и мощност 114 к.с. Другите два агрегата са двулитрови, като дизеловия е с мощ 147 коня, а топ бензиновият двигател е с мощност 150 к.с. Базовите версии се предлагат с механична шестстепенна скоростна кутия, а в по-високите нива на оборудване на бензиновите модификации е налична безстепенната Lineartronic. Макар и без турбо компресор, агрегатите на XV се справят отлично с тежащия 1 370 кг кросоувър. Най-икономичен е дизеловият боксер, но на нас най-много ни допадна по-мощният бензинов мотор. Впечатлението ни е, че XV е маневрен автомобил със стегната, но не твърда возия и с уникално за този клас представяне в пресечена местност. Именно AWD системата на Subaru е най-голямото достойнство, с което XV определено превъзхожда конкуренцията.

ЦенаПърви тест на Subaru XV
Един любопитен факт е, че към момента именно XV е най-евтиното ново Subaru, което може да се купи у нас. Иначе не може да се каже, че XV е евтин кросоувър, но той не е и скъп. Базовата цена на обновения модел е 44 480 с ДДС, което позиционира модела в т.нар. "златна среда", но в нея влизат доста екстри. Най-съществената от тях е Symmetrical AWD. Освен уникалното 4х4, при което стандартно въртящият момент се предава към предния и задния мост в съотношение 60:40, за тези пари ще получите автомобил с прословутото японско качество, който ще ви предложи функционалност, а благодарение на небезизвестните боксер агрегати - и необходимата доза спорт. Късите надвеси, 220-милиметровия клиренс, ниският общ център на тежестта и перманентното предаване, пък няма да ви подведат дори и в по-тежки офроуд условия.Първи тест на Subaru XV

Подробни технически характеристики за всички модификации  ТУК


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БГ Шпагат 50лв60мин

    5 2 Отговор
    Дизела на Субару... аре да не разлайвам кучетата. Тяхното Symmetrical AWD е най-добрия избор за градска кола. После са торсените на мутро-чалгарските А-луди-та и Х-drive на просто-чалгарските БМВ-там, акъла и парите в БГ хич не си ходят заедно, виж анаболи и чалга се лепят на немско, като мухи на ....
  • 2 Миро

    3 0 Отговор
    Отлично джипче се е получило. Браво на японците. Само цената ако беше една идея по-ниска...
  • 3 гост

    4 1 Отговор
    фен съм на марката, ама до сега дизайна на джиповете им беше...мани мани. Виж това вече прилича на нещо...чак се замислям дали да не сменя аутбека за такова след някоя друга година, като стане по-достъпно.
  • 4 WRX

    4 0 Отговор
    Много добре , браво на Субару !
  • 5 Julio

    3 3 Отговор
    Покупката на тая машина има смисъл само ако ще й товарите AWD-то на 100%. На живо е откровенно незабележима (не вярвам новата броня и лед-светлините да са я направили по-хубава), с малък багажник на фона на конкуренцията и с не много привлекателна цена.
    Ако живеете на черен път и редовно трябва да изтегляте комшията и жена си от калта и снега е ОК. Иначе - не...
  • 6 Суб

    8 2 Отговор
    Немците,толкова здрав автомобил,не могат и да сънуват.
  • 7 опсмопсус

    1 6 Отговор
    Oтзад е трагично немърливо спретната!
    Напълно обикновена, без нова линия или концепция!

    Коментиран от #8

  • 8 Шишо швепса

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "опсмопсус":

    На мен пък точно отзад ми харесва най-много.

    Коментиран от #10, #11

  • 9 Киро Снакса

    5 5 Отговор
    Тамън излиза от завода и вече е с остарял и постен интериор, само волана е хубав. Екстериора също е доста скучен и недоизмислен, типично по японски. Единствените неща дето си заслужават са задвижването и мотора, като цяло за да стигнат немците имат бая хляб да ядат, но затова пък е евтинко.
  • 10 TIME

    17 1 Отговор

    До коментар #8 от "Шишо швепса":

    Субару е може би единствената марка автомобили, при която производителят се стреми да доусъвършенства автомобилите си, а не да измисля нещо друго всяка година. Така са постигнали изключителна функционалност и издръжливост на автомобилите си. Субару е преди всичко автомобил, а не средство, с което собственикът да избива комплекси, да финансира автосервизи или да запълва гаража си през зимата. Всеки имал Субару веднъж, спира да мисли за други автомобили. Субару е автомобил за хора разбиращи от автомобили. За всички онези, които са зомбясали по VW, BMW, и Мерцедес ще кажа, че съм имал по един кенеф от тези и освен да обогатявам знанията си по ремонт на автомобили други хубави спомени нямам. От 2 години имам Импреза и вече други марки не ме интересуват! Нека този, който не е имал досег с такъв или какъвто и да е автомобил, да не се прави на голям разбирач, като ръси глупости базирани само на ограничената му логика гледайки една снимка!

    Коментиран от #12, #14

  • 11 опсмопсус

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "Шишо швепса":

    E, всеки с вкуса си!Иначе за техника, бият немците отвсякъде, особенно след като ауди уж ще маха торсен диференциала!
  • 12 WRX

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "TIME":

    Подкрепям колега
    +1
  • 13 subaru legacy

    4 5 Отговор
    И субаруто си има слаби страни , мит е здравината му .
  • 14 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "TIME":

    пич, напълно съм съгласен с теб, че се опитват да усъвършенстват всеки детаил и не случайно примерно окачването е еднакво за няколко модела на марката и за различни модификации през годините. Факт е също, че са изключително здрави машини, но с едно голямо НО. Както всяка марка и тази си има слаби места, както всяка марка и тук ако не се полагат особени грижи, било от немарливост или от прекалена вяра в здравината актомобила, се налагат ремонти, само че за разлика от автомобилите от подобен клас цените са в пъти по-високи.
  • 15 Киро Снакса

    3 0 Отговор
    N10 Защо така нападаме марки бе колега, май ти избиваш комплекси?
    Имал съм форестър 2.5xt и бая бърках в джоба за ремонти и то със сериозни суми, освен че е грозничко. Човек за да мине от БМВ или мерцедес на субару и да каже че е по-добро или трябва верно да са били страши кенефи (стари, неподдържани) германките, или да има душевни проблеми. Ма то едни се радват на чалга, други ценят и имат усет за истинска музика, "въпрос на вкус" казало кучето и се облизало под опашката.
  • 16 did

    0 2 Отговор
    Това е почти същото като Сузуки С-крос от края на 2013 година - интериорно и екстериорно. Имам го и е в същия бял цвят. 1.6, бензин. Цената му излезе 37 000 лв., което за ново 4х4 е добра сделка. Навъртях 120 к км., като не е имало абсолютно никакви проблеми с автомобила. Смесен разход - 7 л.
  • 17 TIME

    2 4 Отговор
    Явно коментарът ми не е бил разбран правилно! Не казвам, че Субару, не се поврежда, а че е много по-издръжлив. Когато купуваш автомобил втора употреба нямаш гаранции. КИРЧО, имаш типична реакция на тинейджър, който мисли само за гестаповският си ваген. Моторът 2.5хт на субару е един от най-големите, с който се обурудват автомобилите на субару - серийно производство. Естествено, че поддръжката му е по - скъпа. Както и при тъпите БМВ-та например. Едно М3 има по-скъпа поддръжка от обикновенна 3-та серия. Но като цяло хич не ми сравнявай поддръжка на БМВ или Мерцедес със Субару. По отношение на БМВ, нали знаеш, че не провеждат събори без да има поне едно Субару. Прав си всичко е въпрос на вкус, но за разлика от каращите "ваг.ни", аз няма да с оближа г.зъ!!
  • 18 Мишо

    2 0 Отговор
    Подкрепям коментарите на Субару феновете.Автомобилите са здрави,издръжливи,но за бога какъв е този дизайн?Какво може да те впечатли в тази задница.Пълна дисхармония на линиите .Интериор 80-те години.Разбирам,че наблягат на механичната част,но естетическата наслада от красивия дизайн явно е последна грижа на горките японци.Длъжен съм да кажа,че не съм зомбиран фен на марки и производители и съм 50 годишен мъж с доста опит в живота.
  • 19 Bat Sande

    5 1 Отговор
    Едно истинско Бубару трябва да е грозно!!!
    Вие да сте виждали красива самурайска маска/доспехи?! Идеята/ философията е такава. На мен всички останали са ми толкопва еднакво красиви вече, че не искам да ги виждам.
  • 20 Гоя

    0 10 Отговор
    Отврат , смрад , простотия и идиотия ------------------ без друг коментар и грозотия тя поне се вижда във всяко тъпо субурууу
  • 21 ЯпоН

    0 9 Отговор
    Субаро е кенеф прилича на трабант
  • 22 Bat Sande

    5 0 Отговор
    Пич Трабанта е един от първите "кенефи" в който са използвани полимери за конструкцията. От там му излиза и нарицателното "кашон" Доста време след това много велики марки възприемат идеята и започват да правят такива коли, но те вече не са "кашони" ами са по- и най-... Само, че трабанта ще бъде запомнен с това и в момента се продава на цени по-високи от колкото е струвал като нов и вероятно ще продължи да се покачва както става с класиките. Тези след него едва ли ще имат същата участ...поне повечето.
  • 23 Мишо

    0 0 Отговор
    Относно източната философия не съм съвсем съгласен.Пример давам с Мазда .Кодо философията прелива във форми и линии,които подчертават цялостната идея,създават усещане за хармония и мисъл.Значи можело.Подчертавам не съм Мазда фен нито съм анти Субаро,просто е недопустимо дизайнът да бъде игнориран.
  • 24 бай брадър

    1 0 Отговор
    Хм, интересно, аз пък карам първото си Субару (Аутбек 3.0 Н) и най-вероятно то ще ми е последното - принципно си поддържам колите добре, с оригинални части и без компромис - е, братко тая кола ще ме разори. Наистина, 4х4 задвижването и е уникално добро, но дотам - откъм комфорт трудно ще достигне немските автомобили, откъм разход не ми се приказва.. все едно карам М5. Откъм надеждност под всякаква критика... И те се комерсиализираха като всички други марки и след 100 К км почват бавно но сигурно да се разпадат.. Ама то да не знае каква кола да си купи човек - Казват че Тойота все още държи фронта?
  • 25 Bat Sande

    0 1 Отговор
    Ето ти най-скъпото BMW 7ма серия '77г :http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=220025063&scopeId=C&climatisation=&isSearchRequest=true&adLimitation=&zipcode=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=1970-01-01&maxFirstRegistrationDate=1980-12-31&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=33%2C34%2C35%2C36%2C37%2C38%2C39%2C40%2C41%2C63&makeModelVariant1.modelGroupId=24&pageNumber=1
    И най-скъпия Трабант '90г: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=215646113&adLimitation=&scopeId=C&climatisation=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&zipcode=&makeModelVariant1.makeId=24200&pageNumber=20
  • 26 toyo

    0 2 Отговор
    Do kolegata "бай брадър"
    Toyota-ta e OK, za sega ;]
  • 27 TIME

    3 0 Отговор
    Наистина Субару не се хвалят с красотата или лукса си. До колегата бай брадър, Аутбек 3.0 е голям автомобил с голям мотор. Няма как да е евтино да притежаваш такъв автомобил. Без да те обиждам, има една приказка "не може хем да е дебел, хем да не боли". Импрезата ми е 2.0 125к.с. и разхода си е съвсем нормален.
  • 28 Крум Янкулов

    0 1 Отговор
    ИНТЕРИОРА НА КИТАЙСКИЯ H6 Е ПО ДОБЪР
  • 29 опсмопсус

    0 1 Отговор
    При липсата на бе ен ве фенове, дискусията е добра!
    Здравината при Субару е спорна, някои много реват, но повечето са доволни.Скъпо е за поддръжка, това е ясно!
    По-евтини и дуракоустойчиви са Тойота, Нисан,Хонда, Мазда!
    Тойота особенно са правени с теслата, но са брутално здрави, без турските кенефи!
  • 30 опсмопсус

    1 1 Отговор
    Вчера огледах една на бул"България"!
    Наистина отзад не е добре направена, не ми хареса.
    Но линията отстрани и отпред е супер!

    Коментиран от #31

  • 31 Стоян

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "опсмопсус":

    Имам Субару легаси 2.5 и Бмв е60 525 дизел едното е AWD другото само със задно и по двете съм правил ремонти учудващо е , че някой части на БМВ са по евтини от на Субарото , и двете коли се чупят , но според мен и двете марки за бг пътищата са ок , на ХВ бях на тест драйв автоматичната кутия със 2.0 л бензин 150 коня изклучително слаб мотор кутията е свт все едно караш трамвай , не беше толкова шумно в купето , багажникът е много малък с две деца абсурд да сложиш и багаж , плюса му е само AWD -то и високият клиренс .
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 ДЪДЪЕ

    0 0 Отговор
    КАРАШ И СЕ ЗАБАВЛЯВАШ !
    ТОВА Е СУБАРУ - ВСИЧКО ОСТАНАЛО СА ГЛУПОСТИ1