Днес, когато новото Ferrari 488 GTB с битурбо мотор се вихри по пътищата и пистите на Европа, Азия и Америка, не трябва да забравяме за още едно "Черно конче" с централноразположен битурбо двигател. Става дума за Ferrari F40 - един автомобил, разполагащ с 2.9-литров V-образен осмак и явяващ се приемник на модела 288 GTO. Но това най-вероятно го знаете, а сега ще ви разкажем за няколко интересни факта, които повечето от вас не са чували.
1. Мнозина считат, че всички екземпляри на Ferrari F40 са излезли от завода в традиционния за марката червен rossa corsa цвят. Това обаче не е така. 12 автомобила са с фабричен друг цвят, а първият от тях е предназначен специално за легендата Диего Марадона. Той е боядисан в черно и е поръчан за Марадона лично от президента на Наполи Корадо Ферлайно.
2. За да намалят максимално теглото на F40, инженерите от Ferrari стигат до крайности. Една такава е нанасянето на боята. За да бъде максимално олекотена колата за боядисването и са използвани по-малко от два литра боя. Това е и причината на някои от детайлите да личат карбон-кевларените оплетки, други по вътрешността въобще не са боядисани.
3. F40 се счита за първия автомобил, който преодолява границата от 320 км/ч. Конкуренцията от Porsche и Lamborghini (по онова време това са моделите 959 и Countach) достигат до 317 и 309 км/ч. съответно. А версията F40 LM е способна да развие рекордна скорост от 368 км/ч.
4. F40 разполага с два резервоара, разположени пред двете задни колесни арки. Интересното е, че при американските версии резервоарите са алуминиеви, а при европейските - гумени. Тези гумени съдове са със специална гъба вътре и задължително трябва да се сменят на всеки седем години.
5. През 1990 година цената на F40 е $339 150. Днес тези автомобили струват над милион долара, но по-интересно е колко струват резервните части и обслужването на F40. Ежегодната смяна на масло е $1 000, на всеки 10 години се препоръчва смяна на ремъци, горивопроводи и водни помпи - $15 000, гореспоменатите гумени резервоари струват $12 000, а комплект гуми - $2 000. Ветроупорното стъкло се предлага за $8 000, а комплект прагове - за умопомрачителните $26 000.
6. За участие в небезизвестната група "В" е било необходимо да се произведат не по-малко от 200 "цивилни" Ferrari-та. В момента на представянето от компанията обявяват тираж от 400 екземпляра, но в крайна сметка, поради силния интерес към автомобила, са произведени 1 311.
Технически характеристики за всички модели на Ferrari ТУК
Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Той
11:56 22.06.2016
2 Шампиона
12:58 22.06.2016
3 евтим
15:27 22.06.2016
4 Тинки Уинки
18:26 22.06.2016
5 Итало фен
20:41 22.06.2016
6 hellmaker
23:24 22.06.2016
7
21:26 23.06.2016
8 olmo
Най-хубавото в автомобилния музей беше безплатния паркинг.
Ферари за мен е като Редбул, върховно творение на маркетинга и PR.
11:53 24.06.2016
9 Евлампи
Коментиран от #13
17:25 10.02.2017
10 Разбирач
Коментиран от #14
16:45 11.02.2017
11 Йорданов
П.с. Кола МЕЧТА!!!
21:02 26.03.2017
12 Ваньо
10:30 27.03.2017
13 Иво
До коментар #9 от "Евлампи":
Къде бяха Макларън когато тази кола е направена18:11 01.04.2018
14 Баш Разбирач
До коментар #10 от "Разбирач":
Защо ти е парно? Къде ще я караш зимата?08:53 01.08.2018
15 Ddd
21:39 27.02.2019