Когато Хенри Форд пуска своя легендарен Model T, той казва нещо, което остава в историята, като един от най-интересните автомобилни бисери. "Всеки клиент може да има кола в цвят по свой избор, стига той да е черен". Днес решението на Форд за производство на автомобили в един-единствен цвят е трудноразбираемо, но тогава промяната на цвета е оскъпявала значително колата.
Използването на червен цвят за украса на италианските автомобили има интересна предистория. Тя се корени още от първите Гран-при състезания, които впоследствие еволюират в съвременната Формула 1. В Европа първите Гран-при надпревари се провеждат в началото на миналия век.
Така например състезателните автомобили на Франция са били сини, на Германия - бели, на Италия - червени, на Великобритания - зелени, а на Белгия - жълти и т.н., Когато към Гран-при сериите се присъединяват и други страни това решение става доста трудно за реализация. Когато младият Енцо Ферари попада за първи път на Гран-при на Болоня през 1908 година, националният цвят на италианските коли е червен.
Надпреварата се печели от Феличе Назарро и неговия червен Fiat, който по време на състезанието достига впечатляващата за онези години скорост от 119 км/ч. Именно тогава 10-годишният Енцо казва на баща си, че един ден ще стане автомобилен състезател. Енцо Ферари винаги е бил патриотично настроен и заради това решението избора на цвят на неговите не е поставян под съмнение - червен.Днес, заради различните предпочитания на клиентите, Ferrari предлага и други цветове, но основният цвят си остава червеният. Своят състезателен цвят в исторически план помнят и други марки. Така например Bugatti-тата много често са сини, а Jaguar и Aston Martin често презентират моделите си в традиционния British racing green. Титулният цвят на BMW-тата пък доста често е бял.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
Коментиран от #12
12:13 27.07.2016
2 ники
14:03 27.07.2016
3 F1 history
Коментиран от #6
15:12 27.07.2016
4 дйидйийди
15:31 27.07.2016
5
16:04 27.07.2016
6 Пешеходец
До коментар #3 от "F1 history":
"Сребърните стрели" на Мерцедес излизат доста по-късно.Но все пак повода е точно тоя.....теглото.И така се ражда една легенда.16:10 27.07.2016
7 Роман Ценов
Коментиран от #11
19:48 27.07.2016
8 Холмс
21:47 27.07.2016
9 име
21:49 27.07.2016
10 гого
22:35 27.07.2016
11 мммдаааа
До коментар #7 от "Роман Ценов":
на 68 годишен пенсионер-далтонист като теб всичко му е черно и сиво ......пак се изказа, ама за тази възраст ти е простено!23:08 27.07.2016
12 Чичу Ади
До коментар #1 от "Миро":
Кое е българско в колата на Даскалов? Взел един Лотус, сменил му двигателя с по-мощен, сложил надпис Приста Ойл и това ли е български автомобил? Да е проектирал и произвел нещо? Че такива сбирщайн коли в БГ има от 100 години. Корса с двигател от калибра, съединител от Омега, скоротна кутия от Вектра, задължително Ремус и яки надписи на задното стъкло.... .аси оскотялия народ, все се слага сред цивилизацията. Най-красиви били българките, най-умни били българите, най-най-най...., а сме септичната яма на Европа и направо сме си страна от третия свят, пълна с неграмотни вишисти и празноглави силиконови проститутки.09:29 28.07.2016
13 Цвикау
11:29 28.07.2016
14 Марио
https://www.youtube.com/watch?v=v45T5vRlQbM
18:27 28.07.2016
15 Гост
20:05 24.02.2017
16 Гост
20:17 24.02.2017
17 Гост
20:23 24.02.2017
18 Citron
00:08 24.03.2017