Zafira присъства в моделната гама на Opel от 1999 година. От тогава до днес този автомобил се превърна в законодател в класа на т.нар. миниванове, като от трите му досегашни генерации са продадени 2.7 млн екземпляра. От 2011-а на пазара се появи и третото поколение на Zafira, а сега дойде време и за неговото планово обновяване. Модернизираната Zafira вече е и на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест на новата версия. Ето и първоначалните ни впечатления.
Както и досега, миниванът се отличава с плавен преход между моторния отсек и каросерията, с голям наклон на ветроупорното стъкло, както и с голяма остъклена част. "Лицето" на Zafira обаче вече не е толкова авангардно. То е значително по-сдържано отпреди, като в миналото са останали странните фарове с формата на бумеранг. Новите светлини са идентични с тези на последните Astra и Corsa и придават нужната фирмена идентичност на модела.
Именно тези светлини вече могат да бъдат адаптивни и изцяло диодни. Решетката на радиатора е станала по-широка и по форма наподобява усмивка. Панорамното челно стъкло присъства и след модернизацията, а петата врата е "покрита" от неголям, но ефектен спойлер. Като опция е достъпен и нов аеродинамичен обвес. Картинката завършва с интересните LED стоп светлини, които са свързани с хромирана лайстна.
ИнтериорВ салона на Zafira промените са още по-радикални. V-образният преден панел е съхранен, но е сериозно доработен. Нов е и воланът, формата на който е заимствана от последната Astra. Интересно за кормилото е, че то е по-малко по размери, сравнено с това на досегашната Zafira. Приборите са врязани в арматурата и са покрити с козирка. Оборотомерът и скоростомерът са изцяло нови и са разделени от цветния екран на борд компютъра. Уредите, показващи ниво на горивото и температура на охладителната течност също са цифрови.Що се отнася до централната конзола, тя е изменена до неузнаваемост. Единствено вентилационните отвори са останали сходни с тези на предшественика. Монтиран е голям осеминчов дисплей на системата IntelliLink, благодарение на който бутоните в средната част на конзолата са намалени значително, а тези, които са останали са по-удобни. Скоростният лост е качен високо и въпреки, че позицията му не изглежда оптимална е удобен. Иначе салонът е традиционно голям и много практичен.Предните кресла са големи, а между тях е технологията FlexRail, позволяваща на подлакътниците и поставките за чаши да се движат в голям диапазон. Трите реда седалки са снабдени с усъвършенствана Flex7 система, вторият ред се състои от три отделни седалки, които могат да се движат в предно-задна посока независимо една от друга. Новост е подобреният комфорт на третия ред кресла, където вече могат (макар и с малко неудобство) да се возят и ръстови пасажери. При разгънати всички седалки, мястото за багаж е малко - 152 литра, но в петместната конфигурация то нараства до внушителните 710 литра. При прибрани всички кресла товарният отсек може да стане 1 860 литра. С други думи салонът е станал още по-практичен и функционален.
За новата Zafira са налични само двигатели с турбокомпресори. Бензиновият с обем 1.4-литра се предлага в две мощностни характеристики - със 120 и със 140 конски сили, като първия не е много подходящ за сравнително тежката Zafira. По-мощният обаче е оптимален и разполага с много добри динамични характеристики. Налична е и старт/стоп система, която намалява разхода на гориво до към 8/100 в градски условия. 1.6-литровите турбо бензинови мотори са с мощност 150, 170 и 200 коня, като последният впечатлява с, направо завидна динамика.
Интересните дизели са два, като и двата са двулитрови. Мощността им е 130 и 170 конски сили, като препоръчваният от нас е този с по-голямата мощ. Благодарение на въртящ момент от 400 Нм при сравнително ниски обороти (1750), този агрегат демонстрира отлична еластичност. За да осъществите изпреварване не е необходимо винаги да сваляте предавка надолу. Двигателят радва и с изключително тихата си работа, заради което е получил прозвището "шептящ". Единственото, което не препоръчваме при новата Zafira е автоматичната скоростна кутия. Тя е с остаряла концепция, леко мудна е, а превключването на предавките е неприятно осезаемо.
Що се отнася до возията, новата Zafira е превъзходна. Тя е типичният "магистрален играч", но се справя идеално и на планински пътища с остри завои. Кормилното управление е удивително остро и прецизно, а въпреки комфортната возия, миниванът е стабилен в завои. Впечатление ни направи и подобрената шумоизолация в автомобила. С други думи, ако ви трябва автомобил от сегмента на минивановете, то не подминавайте новата Zafira.
Цени
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мирослав
Коментиран от #2
10:07 01.11.2016
2 гост
До коментар #1 от "Мирослав":
Цената хич не е висока. Колко да струва голям, семеен автомобил с турбо-тяга и 7 отделни седалки? Виж на ФВ колко струват техните, а Опел са достоен конурент на ФВ.Дори цената им е много добра спрямо френските и корейските ванове, единствено Опел предлага нова седан за 24х.лв, една идея по-скъпо от Дачия и Фиат, Пежо/Ситроен - но качеството е на съвсем друго ниво.
Коментиран от #26
10:24 01.11.2016
3 Бащата на нацията
По скоро наказателноотговорно лице, което има качеството на "свидетел" в
10:42 01.11.2016
4 Ник
Въобще, който е карал Ван добре знае, че няма по- удобен и практичен автомобил.
Ако опел вземат да вкарат по- големи двигатели няма въобще да сгрешат. Динамиката на 2.0л на Вагените е корено различна и значително по- добра. Рено започнаха да предлагат Гранд Сценик с 2.0л. турбо бензин, който много,много ме впечатли като динамика така и с икономия. Извън градско при 120км.ч. този двигател даде разход 6,7л. на 100. Има недостатъци в интериора и няма резервна гума- дори и "патерица".
10:54 01.11.2016
5 Някой
12:44 01.11.2016
6 Караиванов
Коментиран от #10
14:08 01.11.2016
7 строител
Да се разберем: не закачайте арматурата и козирката, те са наша работа!
14:15 01.11.2016
8 Гост
15:05 01.11.2016
9 Кракра
Коментиран от #20
16:43 01.11.2016
10 Папур Шпеков
До коментар #6 от "Караиванов":
Сещали се хората за Зафира като се кажел миниван, да ама друг път. Еспейс е първия истински европейски такъв17:44 01.11.2016
11 гост
19:43 01.11.2016
12 digu
20:02 01.11.2016
13 прост
21:03 01.11.2016
14 Димитър Колев
21:09 01.11.2016
15 Митко
Коментиран от #16
21:12 01.11.2016
16 До Митко
До коментар #15 от "Митко":
Като гледам Митко, май проблемите ти при всичките автомобили се дължат на задкормилното устрайство ;)21:21 01.11.2016
17 Опел са зле
21:23 01.11.2016
18 Иван Господинов
21:59 01.11.2016
19 Живко Христев
22:50 01.11.2016
20 ТеодорМ
До коментар #9 от "Кракра":
Хаха, научили са се, но просто Зафира е една идея по-малка от тези с еднаквите седалки. Визирам VW Sharan, Seat Alhambra, Ford Galaxy. Ford-а е чисто нов, реално в България от началото на 2015, докато VW и Seat са от 2010 с фейслифт 2013. Малко поостарели, но пък имат своите предимства(плъзгащи врати). При тези 3 вана седалките на 2-рия ред са абсолютно еднакви, а на 3-тия ред се събира и голям човек до към 186-188см висок.Зафира наистина е класика, защото е среден ван, по-голяма от Verso на Тойота, като с новия Tauran на VW (който порасна сега) е еднаква, да не е и все още малко по-голяма. С въвеждането на тихите дизели и матричните ЛЕД светлини е с едни гърди напред. Мисля, че само Ford към момента имат подобно нещо в S-Max. Но те имат и предимство с предлагане на 4х4. Да там цената е доста по-висока, но и има защо, окачването е съвсем различно, а и има по-голям комфорт, но, НО при по ниско оборудване и без 4х4, цената на Зафира е просто трепач.
Коментиран от #21
23:05 01.11.2016
21 ТеодорМ
До коментар #20 от "ТеодорМ":
Поправям се, Ford Galaxy е в България от началото на 2016г.23:09 01.11.2016
22 Niko
23:14 01.11.2016
23 СВИДЕТЕЛ
НИСКА!
КАТО СИ КАЧИШ СЕМЕЙСТВОТО И БАГАЖА НЕ МОЖЕШ ПО НИКАКЪВ ЧЕРЕН ПЪТ ДА Я ПОДКАРАШ!
БОКЛУК ЗА ПАРИ!
09:08 02.11.2016
24 Nazy
11:56 02.11.2016
25 Различен
Ванът е Митцубиши Грандис! Возите се 7 човека по 100 килограма, минавате 1500 км. и слизате, без да сте се претрепали от път.
Разход под 7 ако сте с 90-100 км., 7,2 ако сте със 120 км., и 7,8 ако сте със 150-160 на магистрала! Здрав, с гаранция 12 години против корозия. За 200 хиляди км. съм сменил един преден амортисьор, по моя вина и една предна главина с диск, след закачане в бетонен блок, паднал на магистралата по средата в мъгла в 2 часа през нощта, като колата е спасила сина ми и приятелите му, със скъсана гума и изкривена джанта! Другото са си консумативи и ремъци и шайби и накладки!
Вози по-добре от Инфинити, БМВ и всякакви глезотии и простотии!
14:32 02.11.2016
26 пост
До коментар #2 от "гост":
Качеството може да е на съвсем друго ниво от Дачия, но от Фиат и френските не е. Жалко, че са се отървали от фаровете бумеранг. Това беше най-привлекателното в цялата кола.09:50 03.11.2016
27 6x3.14R
От февруари 2018 съм притежател на Опел Зафира 1.4Турбо 2017 модел със 140 к.с - фейслифт,чисто нова.В града е много пъргава макар 1650-1700-те си килца. Турбото я прави добра при изпреварвания,а иначе съм карал и друг модел 2017 опел с чист 1.4 и е направо мъртвец.
Висок съм 1.97 и зад волана съм като в хола-страшно удобна е.
На магистралата винаги си ги прави 200 от воле
В момента е на 40.000 км,разхода в града (Бремен) е високичък- м/у 7.5-8.5 л/100,а иначе на аутобана на 120 кмч с темпомат - 5.5 л/100
15:44 04.07.2020
28 янис
11:23 23.10.2024