След като стана ясен новият президент на САЩ, спекулациите за това какво ще промени Тръмп в държавната политика започнаха веднага. Любопитна и пълна с вариации е темата за американската автомобилна промишленост, след като Доналд Тръмп поеме кормилото.
Американското автомобилно лоби преди всичко се вълнува от въпроса как да бъдат продадени повече нови автомобили? Жителите на северните щати живо се интересуват от превозните средства с алтернативно задвижване и поради тази причина там компанията Tesla просперира най-много.
На юг пък е точно обратното. Любителите на свръхмощни и тежки пикапи искат единствено по-ниски цени на бензина и още по-големи "truck-ове". Това са традиции, с които трябва да се съобрази всеки, който седне в мекото президентско кресло в Белия дом.
Какво обаче може да предложи Тръмп на американските производители на автомобили, така че да облекчи трудната им битка с конкуренцията и да ги привлече на своя страна?
Хипотетичните отговори са няколко. Единият вариант е Тръмп да задели част от бюджета на партиите, а парите да бъдат пренасочени в различни програми за покупка на нов автомобил - било то пикап от GM или електромобил от Tesla. Тук обаче се стига до въпроса до каква степен е възможно парите на данъкоплатците да бъдат отклонени към автомобилната индустрия?
Тръмп е повече бизнесмен, отколкото политик и може би добре ще прецени рисковете на подобна стъпка. Той обаче може да пренасочи и свои активи в автомобилната индустрия, с цел по-нататъшни печалби, защото както е известно интересите на компаниите на Тръмп се простират навсякъде.
Освен това Тръмп, като отявлен автомобилен фен, неведнъж е казвал, че иска да възроди златната епоха на американската автомобилна промишленост, когато бензинът се лееше като река в огромните (по днешните разбирания) цилиндри на мускулестите автомобили. Друг е въпросът, че бензиновите реки няма как да се появят току-така.
За тях трябва да се воюва. Това е втората възможност. Предшествениците на Тръмп не се притесняваха да използват сила, но пък е известно, че Тръмп не е любител на военните действия. Той по-скоро ще се опита да се помири с политическите кръгове в Латинска Америка или пък да се "сдуши" с някои от влиятелните шейхове от Близкия Изток…
Има и трета възможност, с която спекулират много от германските медии. Според нея Тръмп може да работи за промяна на данъчната политика за чуждестранни компании, като целта ще е конкретно насочена към азиатските автомобилни производители и най-вече към все по-настъпващата в Щатите китайска промишленост.
Така или иначе курсът на Тръмп, що се отнася до автомобилите, ще е твърдо насочен към стабилизиране на родното автопроизводство. По кой от възможните пътища ще тръгне новият американски президент Доналд Тръмп, предстои да узнаем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
Коментиран от #2
10:02 10.11.2016
2 dexter
До коментар #1 от "Миро":
Да, обаче в Щатите съвсе малък процент от хора искат да карат щатски автомобил. Повечето карат японски, а тия с повече възможности - немски.Американски са единствено truck-овете, макар че половината от тях не са Made in USA. РАМ се прави в Мексико, Форд май и те там.
Най-американския truck е Тойота Тундра - в Сан Антонио.
Коментиран от #3
11:50 10.11.2016
3 Гост
До коментар #2 от "dexter":
В Щатите малък процент вече са и американците.13:38 10.11.2016
4 епа ти
18:18 10.11.2016
5 Марио
22:30 10.11.2016