Един от автомобилите, който заслужено ни прикова вниманието и ни трябваше втори път, за да се опознаем още е новата Пета серия на BMW. За да отговорят на очакванията за един от най-продаваните луксозни седани в света, от компанията направиха много хитър ход - повече в по-малко. Какво означава това на практика - всичката техника и конструктивни решения от първия автомобил от новото поколение - 7-ма серия и лекотата и управлението на 3-та серия. Ефектът от това e осезаем, въпреки буквално порастналия средноразмерен модел, който е сравним със седма серия от две поколения назад.
В първия тест успяхме да комбинираме суха настилка със сняг и автомобилът се представи отлично, като дори ни позволи да се позабявляваме, но километрите, които изминахме бяха недостатъчни, за да свикнем с автомобила. Поради тази причина избрахме да се разходим до южната ни съседка и да комбинираме магистралата с планинските пътища и нормално градско каране. При стъпването на магистралата всичко замлъкна и това е напълно нормално, защото почти всичко в интериора идва от по-големия събрат, а той е една от най-добрите лимузини на пазара.
Активният автопилот е една от основните промени и единственото нещо, което трябва да правите докато шофирате по магистралата е леко да придържате волана. Ако забравите, автомобилът ви подсказва на всеки 30 секунди. Малко трудно се привиква към това някой друг да мърда волана, а не вие, но когато стане километрите се преодоляват неусетно. За тези обаче, които предпочитат да не използват функцията, препоръчваме да изключат системата за следене на пътя, защото в някои случаи може да бъде досадна.
Ако сте фенове на завоите, то междуградските пътища ще са мястото за вас. Промените, които се усещат в автомобила са, че той не се накланя и се усеща значително по-лек от предшественика си, като това не означава само теглото от средно 100 килограма, а и управлението. Междуосието е нарастнало с незначителните 7мм, но главната промяна тук са завиващите задни колела. На повечето хора това не прави впечатление, но ние усетихме, че автомобилът не движи задницата си по нормалния начин, а просто се пренася от завой в завой като в релси.
Ще се пренесем малко и към визуалната част на Пета серия, като започнем от предницата. Отдалеч веднага се разбира, че става дума за Баварско произведение, което обаче преди да се приближите прилича малко на Седма серия, главно заради фаровете. Ако видите автомобила отстрани обаче, веднага ще бъдете обхванати от тази странична линия, която на каквато и да било светлина подсказва за агресивни форми.
Това определено е най-предизвикателното поколение на седана, като дори не става въпрос за M5. Задната част подсказва малко за трета серия, но се отличава с бронята, която вече ще бъде само с разделени накрайници за изпускателната система. Този автомобил бе снабден и с повечето аксесоари от M Performance, като започнем от броните и красивите черни джанти, преминем към окачването и завършим с по-потентната спирачна система.
В интериора цари германска прилежност, като всички приборни инструменти идват от Седма серия и прилики с предишното поколение буквално няма. Впечатление правят хед-ъп диспея, който съдържа много повече информация и инфотеймънт системата с жестово разпознаване. Багажникът е с големи размери, а интересното е, че задните седалки могат да падат и по този начин да се използва още повече пространство - функция, която е типична за комбитата.
В ръцете ни попадна версията 540i, която разполага с 340 конски сили и 450 нютонметра идващи от 3.0-литров турбо двигател и задвижване на четирите колела xDrive. Тя седи под M550i, която очакваме да се появи по-късно тази година и могъщото M5, но предлага завидни възможности, като ускорението от 0 до 100 става за само 4.8 секунди.
Това е сравнимо с M5 от няколко поколения назад, като задминаването на автомобили във всякаква ситуация става буквално с отскок и изисква малко свикване. Средният разход на автомобила след близо 800 километра, които включваха магистрала, междуградско и градско каране бе 10.8 литра на 100 километра, което за тези 340 конски сили в луксозен седан са нещо повече от нормално.
Стартовата цена за 540i xDrive започва от 121 250 лв. с ДДС, но този автомобил трудно може да ви спре да го дооборудвате, управляваният от нас бе със значително количество допълнителни екстри и така цената нараства до 169 544 лв. Пета серия обаче, отново вдигна летвата много високо и пословичната за марката комбинативност е изпълнена изцяло.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гощо
Коментиран от #4
07:53 15.06.2017
2 onq s konq
10:12 15.06.2017
3 Ловеца на поршета
11:09 15.06.2017
4 Трифонов
До коментар #1 от "гощо":
Нали!? Не можах да разбера кой, който нищо не разбира от коли, даде тон на тая тъпотия с пръснатите в черно джанти. Погледнете внимателно всяка кола с такива - визуално колелата изглеждат по-малки (а норма в автомобилния дизайн е, че за да са правилни пропорциите на профила на един автомобил, височината на колата трябва да е максимум два пъти диаметърът на колелото ). Отделно, нищо не може да компенсира и приликата с колело със стоманена джанта без тас. Ужасно просто!!! Ама... к`во да ги правиш... клЕЕнти! Всеки иска да изглежда голем и страшен! За повече от Дачия Дъстър не стават, качили се в БМВ!13:32 15.06.2017
5 Янко
Но все пак е въпрос на вкус, Порше със черни 20 ки изглежда доста добре..
14:03 15.06.2017
6 AHYC
- Полицията!
14:54 15.06.2017