Великобритания иска да забрани продажбата на двигатели с вътрешно горене от 2040 г. Днес се очаква правителството на Острова да оповести конкретния си план, съобщиха водещите британски медии.
Към забраната са включени и хибридите, разполагащи с един електрически и един бензинов или дизелов двигател. По английските улици трябва да се движат само коли на ток, сподели вестник „Таймс“.
Преди три седмици Франция също обяви намерението си да забрани дизеловите и бензиновите мотори от 2040 г. Норвегия, на свой ред, взе решението от 2025 г. всички нови коли да не отделят вредни емисии. Според експерти след предприетите мерки и ограничения от страна на държавните администрации търсенето на автомобили с двигатели с вътрешно горене значително ще намалее.
Въпреки това, с оглед на високите цени и малката дистанция, която могат да изминат с едно зареждане, електромобилите представляват минимална част от продажбите на нови превозни средства. От Daimler и Volkswagen заявиха, че се стремят до 2025 г. всеки четвърти автомобил да е с електрически двигател.
BMW от своя страна обявиха, че ще произвеждат електрическо Mini във Великобритания, въпреки Брекзит. Според британския министър на икономиката Грег Кларк това е доказателство за доверието към екологичните принципи на Острова. Той смята, че това е началото на утвърждаването на Великобритания като производител на модерни автомобили.
Първи от двигателите с вътрешно горене се разграничи шведският автопроизводител Volvo, собственост на китайския Geely. От 2019 г. всяко ново Volvo ще бъде или с хибридно или електрическо задвижване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Random
Коментиран от #50
11:16 26.07.2017
2 Кюмбе
Коментиран от #3, #10, #12
11:21 26.07.2017
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Гост
Накрая ще ви видя колко сте големи в реалния живот.
И се обзалагам че ще ви обгазявам без дори гък да кажете.
11:29 26.07.2017
5 Къртев
11:35 26.07.2017
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Lexus
Коментиран от #8
11:49 26.07.2017
8 James
До коментар #7 от "Lexus":
Фенове са, защото за 2000 лева се купува весела дърта 318ка. Като почнат да купуват електрички за същите пари, ще им станат фенове и на тях. Аз пък си мечтая за W221 S500 след 2010та с 435к.с., издува се до 500 коня, т.е. идва на нивото на S63.11:52 26.07.2017
9 българан
Коментиран от #16
12:00 26.07.2017
10 Язе
До коментар #2 от "Кюмбе":
И кой ще ти го купи?Коментиран от #11
12:08 26.07.2017
11 Кюмбе
До коментар #10 от "Язе":
Лузър, ааа прощавай.. User изглежда заинтересуван!12:13 26.07.2017
12 ЕШЩ
До коментар #2 от "Кюмбе":
На кой ще го продадеш?12:17 26.07.2017
13 по темата
12:37 26.07.2017
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Иван
До коментар #9 от "българан":
Британците имат в Северно море достатъчно петрол за собствените си нужди.Имат и инсталации за добив и на други места,примерно в мексиканският залив.Така че не зависят особено от арабите или от Русия.Може би това е една от причините да не им пука особено за ЕС.А по темата-навсякъде говорят за спиране през 2030-2040.Но произведените преди това остават в движение (може би с някои ограничения).Така че този преход ще се проточи доста години.Да спомена и ретро автомобилите (30+ години).Ако имаш такъв изправен не те лови ни Евро 6 ни 7.На запад доста хора имат ретро кола.12:42 26.07.2017
17 2399
12:45 26.07.2017
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Мартин
Коментиран от #21, #25, #26, #29
12:51 26.07.2017
20 доко
12:53 26.07.2017
21 Кюмбе
До коментар #19 от "Мартин":
Да, така е.. може би Водородните изглеждат переспективни:- добре подсигурен резервоар и безопасен.(от Тойота гърмяха по Мирай да го тестват с висок калибър пушка)
- Много по малко като количество - с 5 литра изминаваш около 600 км.
- Горе долу на цената на петрола на едно зареждане.
12:54 26.07.2017
22 Egi
12:56 26.07.2017
23 Марио
12:59 26.07.2017
24 Пазарен Либерализатор
13:05 26.07.2017
25 Иван
До коментар #19 от "Мартин":
Съгласен съм с тебе,но ти изказваш гледната точка на човек който кара (както почти всички българи) кола втора или трета ръка.Нашият пазар е вторичен (направо от вторични суровини).А новите коли ги купуват предимно в Западна Европа.Знаеш,че повечето хора там карат нови автомобили.Никой просто не го интересува какво (ще) кара българина.От нас просто нищо не зависи.Каквото продават това ще караме.Алтернативата-велосипеди и файтони.13:06 26.07.2017
26 БРУ
До коментар #19 от "Мартин":
Споко пич, както навремето ДВГ-тата са се движили с 20 км/ч и интереса им е дал развитие, така ще се случи и с батериите. Нито сега батериите са на нивото на тези преди 20 години, нито след 20 години ще са като сега.Коментиран от #28
13:13 26.07.2017
27 Vasik Atanasova
но ние няма да сме живи
13:26 26.07.2017
28 Иво
До коментар #26 от "БРУ":
Те батериите не са се видоизменили особено повече от 100 години, ти за 20 говориш. От 50 години сме на 20 години от дългоочакваното ново поколение компактни и леки батерии с огромен капацитет.Коментиран от #60
13:29 26.07.2017
29 ГОСТ
До коментар #19 от "Мартин":
Мартине, има Теслички навъртяли по 500 000 км и батерията все още е над 85% капацитет.А хората които си купуват нови коли не ги карат по толкова в 99% от случаите.
Това дето теб те тревожи е само за БГ пазара. Спокойно тук поне до 2025 няма да имаш никакви проблем да си търкаляш Голф 3 1.9 ТДИ или Пасат 1.8 mi с газова уредба
Коментиран от #33
13:47 26.07.2017
30 ДУЮ
Явно м...лите с каруците вече са по напреднали с екологията от нас.
13:51 26.07.2017
31 дарвин
Коментиран от #37, #40
13:53 26.07.2017
32 Пешо
Коментиран от #61
13:59 26.07.2017
33 Мартин
До коментар #29 от "ГОСТ":
Такиова животно в реалния живот като Тесла на 500К мили НЯМА и не се и очаква да има. Има само ЛАБОРАТОРЕН ТЕСТ, проведен от Тесла, при който уж батерията е запазила 80% от капацитета си. В реалния живот една батерия като падне под 70-75% оттам нататък настъпва срив и голяма загуба на капацитет за малък период от време. Едно е синтетично да натоварваш свежа батерия в лаборатория при 20 градуса рамките на година-две, а съвсем друго да я излагаш на влиянията на околната среда в широк темппературен диапазон година, след година, след година. И да очакваш след 7-8 години да е на 80%. Празни надежди.14:02 26.07.2017
34 Julio
А ако псевдо ел-революцията претърпи провал? Ако клиентите не харесат да кибичат по 15 минути на зарядно за некви смотани 300 км пробег (и то само ако няма опашка)? Ако вече закупилите ел-коли си загубят привилегиите за безплатно паркиране и данъчни облекчения (щото нали уж всички ще са такива)? А ако тока поскъпне двойно и тройно заради увеличената консумация (което изобщо не късае само зареждането на колите но и отопление и производство и т.н.)?
Само ще кажа че революция в дадена сфера не се прави със директиви, забрани и еко-изнудване от некви брадати примати с измислените им протести - някога създателите на ДВГ-автомобилите не са забранили на хората с каруци и коне да се движат за да се наложи колата като обичайно средство за транспорт. И това не трябва да се забравя.
Коментиран от #48
14:24 26.07.2017
35 onq s konq
14:33 26.07.2017
36 goni
15:36 26.07.2017
37 Мартин
До коментар #31 от "дарвин":
Не, чисто и просто батериите, които са нужни за задвижване на кораби и самолети на разстояния надвишаващи 20 метра, са по-големи и тежки от самия кораб или самолет. Затова никой "природозащитник" дори и с половин уста не си и помисля да зачекне тази тема.Коментиран от #38, #39
16:14 26.07.2017
38 гост
До коментар #37 от "Мартин":
Ама много те бива по фантазиите , нищо ,че лъжеш като дърт циганин , не само ,че корабите ще минат на ток , а даже няма да имат екипаж , това как ще ти се отрази , разбирачо ?https://money.bg/inovations/parviyat-avtonomen-korab-shte-bade-pusnat-na-voda-dogodina.html
Коментиран от #41
16:22 26.07.2017
39 Иво
До коментар #37 от "Мартин":
А какво би станало ако примерно 2 електрически кораба на бъдещето се сблъскат на няколко морски мили от брега и някоя от батериите на единия от тях се пробие - десетки тонове "екологично чист" никел и "зелени" киселини ще се изсипят в морето. Тогава пораженията ще бъдат малко по-сериозни от няколко мазни петънца по плажната ивица наблизо. Нещо като модерен Чернобил. Какво ли биха казали тогава зелените природозащитници?16:24 26.07.2017
40 гост
До коментар #31 от "дарвин":
И кой каза , че нищо не се казва ? Това , че ти не знаеш , изобщо не значи , че не се случва , ето ти един вече работещ от две годиниhttps://www.blitz.bg/lyubopitno/tekhnologii/feribot-na-tok-puskat-v-norvegiya_news175515.html
16:29 26.07.2017
41 Мартин
До коментар #38 от "гост":
"Hapичaт гo "Теѕlа нa мopeтaтa" и e нacpoчeнo дa влeзe в дeйcтвиe в ĸpaя нa 2018-тa гoдинa дa зaпoчнe дocтaвĸи нa тopoвe oт мяcтoтo нa пpoизвoдcтвoтo им дo пpиcтaнищeтo Лapвиĸ, ĸoeтo e нa 37 мили paзcтoяниe."...ммм, цели 37 мили - това е почти колкото разстоянието между Лондон и Ню Йорк, нали така? А за това колко си неук и елементарен, сам се опитай да си направиш сметката.
Коментиран от #43
16:29 26.07.2017
42 гост
16:38 26.07.2017
43 гост
До коментар #41 от "Мартин":
Ама що тъй бързо забравихме , че "батерийте са по-големи от самия кораб" , та вече имаме претенции за разстояния ??!! А ти какво искаш още от първия да тръгнат за Ню Йорк ? И това ще стане , споко , изчакай само десетина години !Коментиран от #44
16:42 26.07.2017
44 Мартин
До коментар #43 от "гост":
Първо, ще ми говориш на мен като се научиш как се пише "батериите". Не е "батерийте" колкото и да ти се иска. Кой ви дава дипломи на такива неграмотници. Второ - за да мине един 200 000 тонен контейнеровоз не 50 км, а 6000 километра без спиране за презареждане - колко трябва да е голяма и тежка смартфоновата ти батерия, пълна с екологично чист портокалов сок, а?Коментиран от #46
16:49 26.07.2017
45 1234
Коментиран от #47
16:53 26.07.2017
46 гост
До коментар #44 от "Мартин":
Ами на теб , "научения" ще ти кажа , че точно корабите скоро няма да имат нужда от "батерии" , защото ще си произвеждат тока от най-голямата "батерия" - океана ! Тогава какви разстояния ще изминават , а ?http://stroitelstvoimoti.com/откритие-графен-солена-вода-ток/
17:02 26.07.2017
47 гост
До коментар #45 от "1234":
Освен това може да прочетат за етера , изтрит от Менделеевата таблица : http://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/Tablitcata-koiato-uchim-po-himiia-ne-e-na-Mendeleev_36685.htmlКоментиран от #49
17:07 26.07.2017
48 Гост
До коментар #34 от "Julio":
Много си прав. Същите двуличници като норвежците са!Държава чиято икономика зависи 80% от добива на нефт, сега иска да им е чистичко!
Спрете добива си на нефт, ама ще умрете от глад, нали? И аз съм за електрички, но такива двуличници ме дразнят с техните фашистки методи на лобиране!
18:24 26.07.2017
49 Гост
До коментар #47 от "гост":
Аз се чудех защо пишеш глупости, а ти просто нищо не си разбирал от физика!Ако беше прочел статията, която си постнал, щеше да научиш и за един физик наречен Айнщайн. Може и да не си го чувал, но той е виновникът да се изтрие етерът. Ето цитат от статийката ти:
"Основната причина да се отхвърли концепцията на етера е фактът, че тази концепция, след развитието на Специалната теория на относителността става ненужна - електромагнитното поле е достатъчно."
Сигурен съм, че ти е трудно да проумееш за какво става въпрос, но не разбирам защо се напъваш постоянно да демонстрираш невежество?
18:33 26.07.2017
50 БАТЕ ЖОРО
До коментар #1 от "Random":
на циганите им е лесно, имат каруци. ние с хвърчила ще ходим там.20:10 26.07.2017
51 Реалист
Коментиран от #53
21:04 26.07.2017
52 Наблюдател
21:25 26.07.2017
53 Гост
До коментар #51 от "Реалист":
А ти престани да пишеш лъжи - ел. двигателите не само, че не са по-иновативни, но са половин век по-стари от ДВГ.Коментиран от #56
21:34 26.07.2017
54 реалист
Коментиран от #59
21:36 26.07.2017
55 Shmeker
22:14 26.07.2017
56 Някой
До коментар #53 от "Гост":
Първият произведен някога автомобил е бил електрически и ако по случайност не е бил открит бензина , никога нямаше да се появи ДВГ . Справка : Jay Leno s garage по CNBC23:11 26.07.2017
57 Onq s kozata
23:23 26.07.2017
58 Вуте
09:46 27.07.2017
59 Има начин
До коментар #54 от "реалист":
И кой точно ще забогатее от навлизането на електрическите автомобили? Автомобилните производители ли? Политиците? Държавите даващи субсидии?Производителите дават пари и рушвети, правят черен PR и още какво ли не за да НЕ произвеждат електромобили.
Единствените облагодетествани са населението.
По-чисти и тихи градове, по-малко разходи за транспорт, по-надеждни автомобили без никаква нужда от ремонт и поддръжка на двигателя. Възможност за напълно независимо осигуряване на енергийните нужди за перо транспорт, както на ниво държава, така и на ниво населено място, фирма или семейство.
Като допълнителна екстра, при достигане на критичен брой електромобили, е възможно да се изгради смарт грид мрежа, в която акумулаторите, освен консуматор, да са и източник на енергия и да служат за акумулиране на енергия от ВЕИ. Това ще позволи затварянето на много тец-ове, което в момента горят въглища дори и през лятото.
Много на брой фотоволтаици, вятърни генератори и акумулатори, свързани в интелигентна мрежа, ще образуват една голяма виртуална електроцентрала, чиято мощност, е от порядъка на няколко атомни електроцентрали, а капацитетът няколко пъти по-голям от капацитета на ПАВЕЦ Чаира, който е най-големият в региона. Така освен енергийните нужни за транспорт, ще е възможно да се осигури електроенергия и за бита и производството.
Забелязахте ли колко индустрии ще ИЗГУБЯТ ПАРИ. По-точно няма да сме длъжни ДА ИМ ДАВАМЕ ПАРИТЕ СИ.
Коментиран от #62
10:26 27.07.2017
60 Бри
До коментар #28 от "Иво":
Все още имат плюс и минус, никакво развитие нали...12:43 27.07.2017
61 Кюмбе
До коментар #32 от "Пешо":
Да и аз го чух това за производството, че повече наранява природата в Топ Гиър. Ама истината е, че самите батерии, от които има огромен излишък вмомента могат да бъдат рециклирани и използвани в автомобили, вместо да стоят по складове. Вмомента има толкова много материял за батерии, че ума не ви го побира.14:12 27.07.2017
62 Гост
До коментар #59 от "Има начин":
Поредната ти приказка от 1001 нощ.Разбира се, че трябва да се търси начин за по-чисти градове и по-малко стрес, обаче това с фотоволтаиците и вятърните турбини, са пълна демагогия!
Не е нужно постоянно да пишеш лъжи, че това щяло да реши проблема, защото единствения факт е, че тези ВЕИ и волтаици работят само 20% през времето в годината, а няма начин за съхранение на енергия. За това има и излишък, както сам беше писал.
19:20 27.07.2017
63 Има начин
Ако само от 5% от автомобилите в България са електромобили - 140 000 бр. с батерия 100 киловатчаса, то потенциалът им за съхранение на енергия е два пъти по-голям - 14 000 MWh - могат да приемат всичката енергия произведена от АЕЦ Козлодуй за седем часа. Ако оставят 50% от заряда си за шофиране, останалото количество енергия е точно колкото може да се съхранява в ПАВЕЦ Чаира.
Мощността, която могат да приемат е 18 900MW - мощност по-голяма от мощността на 9 атомни централи, като Козлодуй.
Мощността, която могат пиково да отдадат е 56 000MW - мощност по-голяма от мощността на 28 атомни централи, като Козлодуй.
Сам разбираш, че България няма нужда от такава мощност, а дори да имаше, мрежата не може да поеме такава колосална мощност.
Средната мощност на консумация по това време на годината е около 4000 мегавата през деня и 3000 мегавата през нощта. Следователно дори да спрат всички електроцентрали и тези 140 000 електромобила захранват с цяла България през най-натовареното време, ще изразходват от батериите им 30 киловата мощност - все едно се движат със 130 км в час - доста под максималната проектна мощност. В реални условия, натоварването би било по-малко, защото ще работи все някоя електроцентрала, фотоволтаик или
23:08 27.07.2017
64 Гост
23:09 27.07.2017
65 Има начин
Средната мощност на консумация по това време на годината е около 4000 мегавата през деня и 3000 мегавата през нощта. Следователно дори да спрат всички електроцентрали и тези 140 000 електромобила захранват с цяла България през най-натовареното време, ще изразходват от батериите им 30 киловата мощност - все едно се движат със 130 км в час - доста под максималната проектна мощност. В реални условия, натоварването би било по-малко, защото ще работи все някоя електроцентрала, фотоволтаик или ветрогенератор.
А това са сметки само за 5% от автомобилите в България. Въпрос на време е! Сега Разбираш ли какъв е потенциалът за съхранение на енергия?
Зимно време и при нужда, е възможно да се използват квартални газови електроцентрали, който същевременно произвеждат и топлина за отопление и гореща вода с КПД до 90%, за разлика от КПД на двигателите на автомобилите. За разлика от въглищните централи, от газовите не се отделят толкова вредни вещества и могат да стартират за минути при нужда, без да е необходимо да горят, когато няма нужда от тях както се случва с въглищните централи.
http://energia.elmedia.net/bg/2012-6/editorials/газовата-централа-в-сърцето-на-микромрежата_00574.html
Коментиран от #67
23:10 27.07.2017
66 Много добре
Смогът няма място в градовете и белите ни дробове.
Американците са минали от файтони на коли за 15 години. Долу-горе толкова ще отнеме и подмяната на автопарка с такъв с нулеви преки емисии, считано от тази година, в която стандарт за бробег вече е над 300 км.
Нещата са откровено прости - който иска петролна кола - да дава газ на село или в трети страни :)
13:06 28.07.2017
67 гост
До коментар #65 от "Има начин":
8000 Мвт , което е двойно на потреблението на България се произвеждат за 4 часа дневно от фотоволтаици с площ 12000 дка , което е по-малко от 1/4 от София и няма нужда да се съхраняват в колите , домашната батерия на Тесла струва 3500 долара , а след десетина години ще струва 1500 и ще стане толкова задължителна колкото всичката бяла техника в жилищата , вече е в сила стандарт в ЕС , че след 2020 всички нови , а след 2035 и всички стари сгради трябва да произвеждат сами всичката енергия която потребяват , включително индустриалните , така че "обществените" АЕЦ , ВЕЦ , ФЕЦ и т.н. наистина май ще работят само за електромобилите .Коментиран от #68
14:55 28.07.2017
68 Гост
До коментар #67 от "гост":
Не разбирам защо продължавате да се излагате с тези тъпи фотоволтаици? Като няма слънце една седмица, с колело ли ще ходиш зимата на работа?Извинявай, забравих че ти отричаш Айнщайн и бълнуваш етера на изкукуригалия Никола Тесла!
Коментиран от #69
19:04 28.07.2017
69 гост
До коментар #68 от "Гост":
Ами явно трябва да ти се обяснява като на бавноразвиващ , че първо фотоволтаиците произвеждат ток и при облачно време , макар и по-малко , а случаи когато над ЦЯЛА България да е облачно НЯМА , дори и през зимата и че технологията на фотоволтаиците още не достигнала и 50% от потенциала си за ефективност и цена , но за какво да се моря , като тебе единствено те интересува да плюеш всичко , дето не е свързано с петрол ?Коментиран от #70, #72
19:18 28.07.2017
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Гост
До коментар #69 от "гост":
Още веднъж ще кажа, как тези елементарни обиди, показват че коефициеентът ти на интелигентност явно не превишава двуцифрено число!И е пълно със случаи, в които в ЦЯЛА България е облачно.
Но какво да обяснявам на човек, който вярва в етера и не разбира от истинска наука. Като научиш кой е Айнщайн и Нийлс Бор, заповядай да дискутираме за фотона в електронно-дупчестия преход в полупроводниците от които са съставени фотоволтаиците!
Коментиран от #73
09:18 29.07.2017
73 гост
До коментар #72 от "Гост":
https://greentech.bg/archives/73031Специално за теб, от твоя "любимец" , знам че много цениш плановете му !
Коментиран от #74
12:05 29.07.2017
74 Гост
До коментар #73 от "гост":
И какво трябва да ми покаже това? Някой имал планове да построи няколко хиляди кв, км. с фотоволтаици - чудесно.Забравих, че това е Мъск, а ти си болен негов фанатик!
Няма лошо хората да имат мечти, планове и да работят здраво за тях. Не виждам обаче по никакъв начин не може да обори фактите, които съм написал 100 пъти и които ти всеки път се правиш, че не виждаш!
Както казах: Публикувано във факти.бг: Като научиш кой е Айнщайн и Нийлс Бор, заповядай да дискутираме за фотона в електронно-дупчестия преход в полупроводниците, от които са съставени фотоволтаиците!
Всичко останало са демагогия и лъжи!
17:36 29.07.2017
75 Лъжа
01:06 31.07.2017
76 ЧЕСТНО
21:52 31.07.2017