Администравният съд в Щутгарт отсъди в полза на природозащитниците, които изискват предприемането на радикални мерки относно замърсяването на въздуха, съобщи немското информационно издание „Велт“. От 1-ви януари 2018 г. влиза в сила забраната за движение на дизелови автомобили. Все още съществуват правови мерки, с които решението да бъде оспорено.
Съдът изисква спирането от движение на дизеловите превозни средства, определяйки това за единствената реална възможност за редуцирането на азотните оксиди в града, след като реши, че предложеното от автопроизводителите модифициране на колите не е достатъчно ефективно. Според съдията по казуса Волфганг Керн отсъждането е абсолютно легитимно, защото опазването на здравето на хората е с приоритет пред правото на собственост и свободна търговия.
Жалбата е подадена от немската екологчина организация(DUH) през 2015 г. Природозащитниците са се аргументирали с факта, че допустимата граница на азотни оксиди в Щутгарт е прекрачвана с близо 100% през последните години. Според тях единственото решение на проблема е генерална забрана за движение на дизелови автомобили.
От министерството на транспорта в Баден-Вюртемберг заявиха, че ще разгледат внимателно постановлението на съда преди да предприемат каквито и да било действия. Говорителят на министерството Винфрид Херман отказа да даде оценка за възможността на решението.
Повече от 12 от големите градове в Германия, притиснати от евентуални санкции от Европейския съюз и жалби от DUH, трябва да решат как да се справят със замърсяването на въздуха. Това е поредния случай, който нажежава въздуха преди срещата за дизеловия скандал на 2-ри август.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пеньо
15:45 28.07.2017
2 Петър
15:51 28.07.2017
3 Гост
Коментиран от #9
16:11 28.07.2017
4 Tir
Коментиран от #12, #13
16:22 28.07.2017
5 тракторист хулиган
16:31 28.07.2017
6 гост
Коментиран от #8
16:44 28.07.2017
7 дизелист
16:44 28.07.2017
8 дизелист
До коментар #6 от "гост":
Върви ли колелото бе swag?Коментиран от #11, #14
16:45 28.07.2017
9 дизелист
До коментар #3 от "Гост":
Че в БГ можеш ли да бъдеш пешеходец, такива като госта превърнаха тротоарите във велоалеи!16:48 28.07.2017
10 КОК
16:48 28.07.2017
11 гост
До коментар #8 от "дизелист":
Скоро тука един колега ви припомни , че американците минаха от файтони на автомобили за има няма 15 г , ама в случая срока ще е поне наполовина и то само за по-новите ,15- 20 годишните след нова година почвайте да ги "дислоцирате" на село , че после пътна помощ ще трябва , щото спряно от движение МПС знаеш какво значи !16:52 28.07.2017
12 Гост
До коментар #4 от "Tir":
Няма проблем да има турбобензин в ТИР. Особено ако махнат акциза върху бензина и оставят само този за дизела16:54 28.07.2017
13 гост
До коментар #4 от "Tir":
Първо "ТИРове" в града работа нямат ! Второ ако си въобразяваш , че няма по-икономично задвижване от дизел , просто са ти много бедни познанията и трето само за сведение всички големи производители от години предлагат влекачи на метан и това е само един от възможните вариантиКоментиран от #20, #38
17:00 28.07.2017
14 гост
До коментар #8 от "дизелист":
Между другото , ако толкова ти е мила "дизеларката" , мога да ти препоръчам поне пет фирми за монтаж на метанова уредба за 100% преминаване на метан , ама ценичките почват от 3 бона да знаеш !Коментиран от #63
17:12 28.07.2017
15 НЯКОЙ
17:13 28.07.2017
16 гост
17:29 28.07.2017
17 Немеца
17:42 28.07.2017
18 Немеца
Коментиран от #19
17:42 28.07.2017
19 гост
До коментар #18 от "Немеца":
Е не всички , но да кажем тези които карат редовно , а не два пъти в месеца до село . И на 90% от тях пробега с едно зареждане не надвишава 300-400 км , а някои тука ореваха орталъка , че 300 км на ток били ужасно малко , а разликата ще бъде най-много 10 минути повече за зареждане17:59 28.07.2017
20 Atilla
До коментар #13 от "гост":
Първо върви в Щутгарт и тогава приказвай имат,или нямат работа в града.Второ да има влекачи на метан,но пробега им не надвишава 300км,а в задръстванията на Щутгарт няма да има и 150км.,като не знаеш и не разбираш нещо не се обаждайКоментиран от #21
17:59 28.07.2017
21 гост
До коментар #20 от "Atilla":
Като си толкова "разбиращ" , трябва ли да ти обяснявам , че точно в Щутгард съдебно решение не се обсъжда от никой , а се изпълнява веднага и безпрекословно ? А относно къде да "вървя" , можеш да си сигурен , че съм бил на доста повече места от теб !Коментиран от #23
18:45 28.07.2017
22 Трактор пее на ливада
18:50 28.07.2017
23 Чивас Регал
До коментар #21 от "гост":
Къде точно се намира ЩутгарД, че не се сетих? Явно, освен да ходиш на повече места от някого и четеш повечко, та си посетил някой от градовете във "Властелинът на пръстените". Ех, къде ли не е надничал този народ....Коментиран от #24
18:58 28.07.2017
24 гост
До коментар #23 от "Чивас Регал":
Ейй , добре че намери една буквичка , че иначе какво ли щеше да съчиниш в "дълбокоумния" си коментар "как да не забелязваме , че от съдебно решение мърдане няма "Коментиран от #27
19:03 28.07.2017
25 Густо Майна
19:05 28.07.2017
26 КИРОВЕЦ
Коментиран от #28
19:58 28.07.2017
27 Чивас Регал
До коментар #24 от "гост":
Коментарът ми не е свързан с дълбокомислие или дали е възможно неизпълнение на съдебно решение и кога влиза в сила то. Просто се държиш като много пътувал, страшно много свят видял и изръшкал, повече от всеки друг, дори и да не го познаваш, пък нещо толкова просто като Щутгарт не ти е известно! Какво да си мисля?! Пътувал си ти с Билбо Бегинс и това си е!Коментиран от #29
20:18 28.07.2017
28 гост
До коментар #26 от "КИРОВЕЦ":
Вече пуснаха , че скоро се очаква и без тракторист , представяш ли си ,кво ша праим тогава , малеййй !
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2069-elektricheski-traktor-tovarach-kramer-5055e
20:21 28.07.2017
29 Гост
До коментар #27 от "Чивас Регал":
Остави го, той си има проблеми с възприятията и вярва още в етера и глупостите на Никола Тесла, като навярно не е чувал за Айнщайн и Теорията на относителността.Иначе за едно е прав - у нас е пълно с кретени, които си мислят, че са по-важни от здравето на околните и карат дизели задимяващи всичко след себе си. Типични дебили, които нямат нищо в празните си кратуни и не осъзнават, че автомобила трябва да е изправен и чист за околните. Такива заслужават да ги натикаш в гараж в собствената им бракма и да ги оставиш само 5 минутки затворени, иначе няма как да проумеят, че тровят невинни хора и деца по улиците!
Коментиран от #31, #45
21:06 28.07.2017
30 Зорлем
Коментиран от #41
21:13 28.07.2017
31 гостТРОЛиращ празнословец
До коментар #29 от "Гост":
Що не се криеш някъде, на всяка манджа мерудия. Компетентен си по всичко, от теми за коли, през географски воаяжи, та чак до политика. На такива специалисти по всичко мнението им не тежи, словесните им пръдни се приемат с насмешка от околните:)Коментиран от #33
21:52 28.07.2017
32 Benzin forever
22:06 28.07.2017
33 Гост
До коментар #31 от "гостТРОЛиращ празнословец":
Аз нямам вина, че ти липсва мозък и не може да прецениш, че ник "Гост" очевидно не се ползва само от мен! Географски воаяжи и политика не коментирам, г-н пълноглавец!Пък на кой как се приемат мненията, едва ли точно ти може да кажеш!
Ако имаш нещо конкретно да кажеш по мнението ми - ок, но капацитетът явно не ти позволява да проумееш написаното от мен и за това се изходи с толкова нелепо мнение!
23:24 28.07.2017
34 Гого
23:44 28.07.2017
35 Нормалният човек
23:59 28.07.2017
36 onq s konq
00:15 29.07.2017
37 bai mangal
00:32 29.07.2017
38 Ghost
До коментар #13 от "гост":
Абе ти си много изостанал,по икономично и мощно от дизела никога няма да има или не в близките 20 години.И камиони на метан “ТИРОВЕ“ се предлагат от 2-3 години Ивеко имат такива СКАНИЯ също напраниха както и ВОЛВО...
Но са страхотни боклуци и производителите го знаят заради ниския въртящ момент харчат като лами с тонажи по 30-40 тона и пъплят буквално като на батерии.Да не говорим,че в баир сега са като кустенурки а на метан е още по плачевно...
Коментиран от #40
00:38 29.07.2017
39 ba4kator
09:38 29.07.2017
40 гост
До коментар #38 от "Ghost":
https://nikolamotor.com/Това как ти се струва , а ? Сигурно е слабичко или неикономично ? И само за сведение , щото сигурно имаш "трудности" с английския , до края на годината почват доставките , първоначалната вноска е 5000 долара , а месечния лизинг включва БЕЗПЛАТНО гориво и обслужване за 1600000 км. ! Вече има двама българи с транспортни фирми в Щатите които са поръчали и не по един !
10:42 29.07.2017
41 гост
До коментар #30 от "Зорлем":
Ами всъщност е доста показателно , че в един ден се случват това и официалната премиера на Тесла Модел 3 , не мислиш ли?16:32 29.07.2017
42 Shmeker
17:04 29.07.2017
43 Shmeker
17:04 29.07.2017
44 Кюмбе
Коментиран от #46
17:06 29.07.2017
45 МАК
До коментар #29 от "Гост":
Еййй разкарай се с твойте посредствени глупости за екологията и теорийте ти за колите без катализатор неграмотник такъв оня с коня по долу е написал много хубав отговор за такива некадърници като теб!! Хайде отивай да се переш цветно!!Коментиран от #47
17:19 29.07.2017
46 Shmeker
До коментар #44 от "Кюмбе":
Няма как да стане, защото затварят АЕЦ-овете, а те освен тока правеха и водород.17:21 29.07.2017
47 Гост
До коментар #45 от "МАК":
Господин селянин, виждам че освен въпиюща неграмотност, притежаваш и страхотна посредственост! За мен е чест да бъда наречен неграмотник от човек, който не знае как се пише "теориИте" и който не знае какво е запетая.А апотеозът на ентропията в ниско интелигентния ти словестен маскарад е "ходи се пери цветно"! Уникално, фамозно, брилянтно!
Когато най-накрая ЕС наложи забрана за катафалки като твоя пушещ дизелов курник, лично ще се явя да съдействам на ченгетата и съда да ти шибнат най-високата глоба. Явно такива самогъзници като теб, не проумяват, че не живеят сами в градовете и за това държавата трябва да ви стъпи на гушите докато се научиш да плащаш за ремонт на колата си, както правят нормалните хора!
Дано никога не гледаш онкологично болен роднина, за да проумееш за какво става въпрос
Коментиран от #48, #49
17:52 29.07.2017
48 МАК
До коментар #47 от "Гост":
некадърник като нямаш понятие какво съм постигнал с моя дизелов курник който не пуши поради високо ниво на подръжка нищи че е на 20 години не се обаждай и престани да пълниш с посредствени коментари! Да изказвам се селски защото си т..... селянин от горно нанадолнище нямащ грам понятие от дизелови двигатели!!трябва да забранят некадърници и подобни на теб да се изказват некомпетентно и да им се зачита мнението!!18:01 29.07.2017
49 МАК
До коментар #47 от "Гост":
Понеже говориш за ремонти колата си поддържим на такова ниво каквото такъв като теб няма Да го направи никога ясно ли тие !! Предвид високо интелигентния ти абзац със сложни понятия със сигурност си някой от областа на хуманитарните науки или изкуството!!! Такива като теб не ги понасям!!!Коментиран от #50
18:07 29.07.2017
50 Гост
До коментар #49 от "МАК":
Омразата към лекари май говори доста за психичната ти нестабилност. Не бях чувал някой да се хвали, че е постигнал нещо с 20 годишния си дизелов автомобил - да не си спечелил "24-те часа на Льо Ман" - хахахахахахахаВсъщност наистина София не е най-доброто място за живеене, но не е село нанадолнище, което явно битува в изключителния ти речник. Апропо, ти да не си от Париж или Виена, г-н МАК?
Не се тревожи, за такива като теб си има лечебни заведения, които разбираемо си намразил.
Аз обаче нямам вина, че не си попаднал на читав психиатър и не сме длъжни да ти четем злобните, неграмотни и неуравновесени коментари!
Заплахите си ги задръж за някой у вас!
Коментиран от #51
18:52 29.07.2017
51 МАК
До коментар #50 от "Гост":
Нещо си се объркал личи си че си надут комплексар май нещо се засегна!! Злобен съм към такива като тебе и подобни на теб който се изказват без да са си цапали ръцете и да вникват в нещата! Напротива имам уважение към лекарите те са нашите ремонтни иженери за нас като биомашини!! Аз съм учил за транспортната техника достатъчно и съм си цапал ръцете за да се заяждам с право на базата на опит с мойте коли и рвзултатите са доста добри!! Ако си лекар не ти прави чест да се изказваш на тези теми тук!! Все едно дасе изказвам по медицински въпроси без да съм завършил това!!където не разбирам не се обаждам!!аа не пиша тука зада заплашвам няма никакъв смисъл от това, просто не понасям такива като теб дървени философи изказващи се по въпроси далеч от компетенция им!!!Коментиран от #52
19:11 29.07.2017
52 гост
До коментар #51 от "МАК":
Айде сега г-н МАК , стига глупости и дай по същество . Искаш да ни убедиш , че благодарение на "неземната" ти поддръжка , 20 годишната ти любимка , която и като нова е била най-много Евро 1 е в състояние да изпълни поне Евро 5 , да не говорим , че след година две влиза Евро 7 ? Или , че за тия 20 години не е изхвърлила достатъчно сажди да убие едно село народ , но понеже "обективното" ти око не ги забелязва , значи те не съществуват ?Коментиран от #53
19:49 29.07.2017
53 МАК
До коментар #52 от "гост":
Не бъркаш ти искаш да убедиш другите в твойте теории!!! Няма да обяснявам само ще спомена ме след подмяна на стоковия филтър със такъв от висок клас отзад съвсем няма никой!!! Нормите излязоха такива, че във пункта ми казаха че катализатора работел перфектно а то такъв отдавна няма така че това което съм постигнал много други като мен са го направили а какво съм направил няма да споделям доста грамотни промени съм направил и резултата е задоволителни норми далеч под нормите ако ги бях оставил тези екоглупости!!! Хайде гледай си работата няма да хабя думи за такъв като теб!! Който гое правил знае закакво става на въпрос!!!Коментиран от #54
20:07 29.07.2017
54 гост
До коментар #53 от "МАК":
Ако ще ми се "хвалиш" с резултати от български пункт за емисии , просто няма какво да коментираме , а това дето го били "казали" още повече потвърждава мнението ми . И сигурно ще ме убеждаваш , че на всеки 30-40 000 км ще даваш по над 1000 лева за филтър "от висок клас" , щото на българската нафта и толкова са му много да изкара ?Коментиран от #56
21:44 29.07.2017
55 Кожо
22:11 29.07.2017
56 МАК
До коментар #54 от "гост":
хайде махай се от коментарите некадърнико!! какви 1000 лева изобще не се гледаш какво пишеш!!пълни глупости!!не,на 50000 филтъра със препарати се мие и продължава курса!!недей да се изказваш за коли изобще защото не си компетентен в тази област - хайде марш от тука комплексарКоментиран от #57, #59
22:57 29.07.2017
57 Гост
До коментар #56 от "МАК":
Пич, ти май не осъзнаваш, че пишеш с повече от един човек?!Я ни кажи какво си завършил и какъв ценз имаш, та само ти да имаш право да се изказваш за дизеловите печки, а ние да не можем?
Коментиран от #58
23:48 29.07.2017
58 МАК
До коментар #57 от "Гост":
Изобще няма да ти казвам какво и как съм завършил. ами няма нужда да се изказваш некомпетентно за дизелите защото говориш глупости а гарантирано има още няколко посредствени като теб къде пишат глупости затова тъпите коментари отначало повечето са със минуси защо ли??хайде много ти здраве спирам да пълня излишно коментарите заради такива дървени философи като теб!!Коментиран от #60
00:06 30.07.2017
59 гост
До коментар #56 от "МАК":
Аха , и така до края на света ! Да не говорим , че дъртата ти печка , не е имала и не може да има фабрично такъв филтър , както и абсолютно необходимата за него електроника и управление , поради което на твоята "кола" той е все едно "на свинче звънче " , даже и по зле и не би изкарал и 5000 , да не говорим за 50000 и като си лафите с "аверчетата" сигурно много тарикатско звучи да си мечтаете за "филтри" дето "се миели с препарати" , ама ако влезеш в немски пункт за прегледи , ще те изгонят с ритници , а дригата ти ще замине за скрап без право на обсъждане !06:11 30.07.2017
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Дууууууухай
Коментиран от #62
01:18 31.07.2017
62 гост
До коментар #61 от "Дууууууухай":
Ами да , как са пропуснали , то по улиците не можеш се размина от самолети , пък и ти редовно летиш зад тях , та ти се налага да ги дишаш директно от "ауспуха" .01:49 31.07.2017
63 GASDiesel
До коментар #14 от "гост":
На хората дето обясняват за газо-дизел да им кажа че това не решава проблема с азотните окиси за които реват германците! Газо-дизел решава проблема само със саждите! Който не е малък!За да има по-малко азотни окиси трябва да падне температурата на горене и излишния кислород. Което става с по-малка компресия/ сгъстяване и дросел който да ограничава излишния въздух.
За да паднат азотните окиси си трябва преработка на двигателя. Не е невъзможно но е скъпичко.
Коментиран от #64, #65
10:20 31.07.2017
64 гост
До коментар #63 от "GASDiesel":
И кой ти говори за "газо-дизел" , май не четеш , пише 100% преминаване на метан !12:07 31.07.2017
65 гост
До коментар #63 от "GASDiesel":
И не си много в час , метана издържа всякакви "дизелови" компресии , даже работи по-добре отколкото на "бензиновите"12:11 31.07.2017
66 Нов гост
00:35 29.08.2017