От 2040 г. Франция и Великобритания планират да забранят двигателите с вътрешно горене. Като реакция от немското правителство поискаха единни европейски правила. Въпреки това германският еврокомисар Гюнтер Йотингер оцени предприемането на радикалната мярка по едно и също време в цялото европространство като избързана и безсмислена, съобщи вестник „Тагесшпигел“.
„Изходната ситуация в страните членки на ЕС е различна. Все още държави като Полша извличат своята енергия преобладаващо от въглища. Ранното преминаване към електромобилност не би подобрило климата, поради покачването на емисиите на въглероден диоксид(CO2)“, сподели Гюнтер Йотингер пред в. „Райнишен Пост“.
Затова той смята, че двигателите с вътрешно горене имат още потенциал. „Предстоят иновативни промени на бензиновите и дизеловите двигатели. Ново гориво, което не отделя CO2-емисии, ще бъде скоро разработено“, вярва еврокомисарят.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 jambazina
Коментиран от #2
14:18 31.07.2017
2 Капитал
До коментар #1 от "jambazina":
Много правилно. Тия идиоти направиха така че един прост мотор има повече кубатура, мощност и цилиндри от един автомобил! А ТИРовете? ТЕЦовете? Самолетите? КИТАЙ? Които още пърпорят на тетраетил? Те не замърсяват!Коментиран от #4
16:30 31.07.2017
3 Има начин
Страни като Полша, както и всяка друга страна, при преминаване на електрическа мобилност, в един момент ще започнат да изпитват недостиг на ток, а най-евтин и бърз начин за производство на ток в момента са фотоволтаиците. По този начин, Полша по естествен начин ще премине към производство на все повече по-чиста енергия в енергийния микс.
Коментиран от #5
16:34 31.07.2017
4 Има начин
До коментар #2 от "Капитал":
Китай е още по-напред. Там още сега, всеки един автопроизводител е длъжен да продава поне 8%електромобили, Иначе въобще няма право да продава автомобили с ДВГ. За 2020 година процента е 12%електромобили. Имам чувство, че от най-мръсната страна, те най-бързо ще преминат на чиста енергия и чист транспорт, точно както от най-бедната страна, в момента са сред първенците в потреблението, включително на автомобили.Коментиран от #6
16:38 31.07.2017
5 123
До коментар #3 от "Има начин":
Леко си се объркал! Само производството на батериите за електроавтомобил генерира толкова СО2, колкото един среден автомобил от същия клас отделя в атмосферата за 8-9 години /СО2 около 120/. После за всеки волт, който се произвежда, тъй като почти навсякъде по света, с изключение на няколко държави ползващи приоритетно ядрена енергия, ел. енергията се получава в следствие на изгаряне на въглища, мазут и природен газ. Токът необходим за едно зареждане на ел. автомобил генерира почти толкова СО2 колкото най-новите модели бензинови и дизелови агрегати.Като сметнеш, че батериите са изключително опасен отпадък, който има живот около 10 години се оказва, че да караш ел.автомобил е два пъти по-замърсяващо от обикновените возила.
А това за фотоволтаиците са пълни глупости - скъпа енергия, ниско ефективна, панелите са скъпи и малотрайни, при тяхното производство дали не се отделя СО2. Най-евтината и стабилна ел. енергия идва от АЕЦ.
Коментиран от #12
17:31 31.07.2017
6 Капитал
До коментар #4 от "Има начин":
И къде са тези 8% електромобили в Китай? След като водещите производители я имат я нямат по едно единствено (почти) концептуално моделче? А може би се виждат в Бежинския въздух? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Beijing_smog_comparison_August_2005.png Китай НЯМА контрол над раждаемостта. Китай НЯМА контрол над замърсяването. Вкл. и над индустриалното замърсяване което е истинският голям замърсител!Коментиран от #7
18:16 31.07.2017
7 гост
До коментар #6 от "Капитал":
Закона влиза в сила от 2018 г , а в момента в Китай има над 1 000 000 електромобила и бъди сигурен ще се увеличават поне с толкова всяка следваща година , а след 5-6 години и с много повечеКоментиран от #9
18:28 31.07.2017
8 ььь
18:50 31.07.2017
9 Калкулатор
До коментар #7 от "гост":
Супер два милярда жители -> 1 милион регистрирани електромобили.А в едномилионна София има над 3 милиона регистрирани автомобили с ДВГ
Коментиран от #16
23:54 31.07.2017
10 Mercedes-Benz
00:33 01.08.2017
11 Гого
13:10 01.08.2017
12 Кюмбе
До коментар #5 от "123":
А ти знаеш ли колко се рециклират, и колко по екологично е това?Коментиран от #15
13:56 01.08.2017
13 Кюмбе
13:58 01.08.2017
14 Кюмбе
14:04 01.08.2017
15 123
До коментар #12 от "Кюмбе":
1. Задай си по-ясно въпроса? Какво дали знам колко се рециклира?2. Особено за България проблема с ел. автомобилите ще е още по-голям. Всички ТЕЦ-ове са в големите градове. Всички рециклиращи инсталации са в големите градове. Вероятно и батерии ако тръгнем да произвеждаме, завода ще е някъде на Цариградско шосе... Например София ще стане много по екологичен град, ако се направят много и истински велоалеи. Реално няма да могат да се ползват само 2-3 месеца в годината.
3. За водорода съм съгласен. Още повече за автономните клетки, без значение от горивото. За студения ядрен синтез. За електричеството - само ако се произвежда по метода на Тесла - от етер.
14:35 01.08.2017
16 гост
До коментар #9 от "Калкулатор":
Не знам какъв "калкулатор" си , ама една вярна цифра не си написал . Първо Китай е под 1,4 млд. и от няколко години почти не се увеличава благодарение на закона за едно дете , а електромобили се продават само от 4-5 години , така че над 1 милион такива е огромна цифра и огромен ръст , а 8% от продажбите при 28 милиона в момента е 2,24 милиона за догодина . Относно София също си се поизхвърлил бая , 3 милиона са колите в цяла България , ама карай , явно така си лафите с аверчетата на едро .09:44 02.08.2017