31 Юли, 2017 14:13 3 814 16

Еврокомисар удря рамо на ДВГ в ЕС

  • дизел-
  • двг-
  • ес

Еврокомисарят Гюнтер Йотингер се изказа против единната забрана за бензинови и дизелови двигатели в Европейския съюз

Еврокомисар удря рамо на ДВГ в ЕС - 1
Снимка : БТА / АП

От 2040 г. Франция и Великобритания планират да забранят двигателите с вътрешно горене. Като реакция от немското правителство поискаха единни европейски правила. Въпреки това германският еврокомисар Гюнтер Йотингер оцени предприемането на радикалната мярка по едно и също време в цялото европространство като избързана и безсмислена, съобщи вестник „Тагесшпигел“.

„Изходната ситуация в страните членки на ЕС е различна. Все още държави като Полша извличат своята енергия преобладаващо от въглища. Ранното преминаване към електромобилност не би подобрило климата, поради покачването на емисиите на въглероден диоксид(CO2)“, сподели Гюнтер Йотингер пред в. „Райнишен Пост“.

Затова той смята, че двигателите с вътрешно горене имат още потенциал. „Предстоят иновативни промени на бензиновите и дизеловите двигатели. Ново гориво, което не отделя CO2-емисии, ще бъде скоро разработено“, вярва еврокомисарят.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 jambazina

    31 1 Отговор
    Евробюрократите не казват нищо за замръсяването от самолетите, корабите, комбайните и тем подобна техника. Правим еко реформи, но само ако бъркат в джоба на обикновения човек.

    Коментиран от #2

  • 2 Капитал

    17 0 Отговор

    До коментар #1 от "jambazina":

    Много правилно. Тия идиоти направиха така че един прост мотор има повече кубатура, мощност и цилиндри от един автомобил! А ТИРовете? ТЕЦовете? Самолетите? КИТАЙ? Които още пърпорят на тетраетил? Те не замърсяват!

    Коментиран от #4

  • 3 Има начин

    4 13 Отговор
    Доказано е, че електромобилите отделят по-малко емисии, дори когато се зареждат с електроенергия произведена единствено от ТЕЦ, дори при спазване на евродирективите за вредни емисии хотели автомобилите. Всички знаем, че нормите така или иначе не се спазват при автомобилите, така че е ясно Кой му плаща на този еврокомисар.

    Страни като Полша, както и всяка друга страна, при преминаване на електрическа мобилност, в един момент ще започнат да изпитват недостиг на ток, а най-евтин и бърз начин за производство на ток в момента са фотоволтаиците. По този начин, Полша по естествен начин ще премине към производство на все повече по-чиста енергия в енергийния микс.

    Коментиран от #5

  • 4 Има начин

    6 6 Отговор

    До коментар #2 от "Капитал":

    Китай е още по-напред. Там още сега, всеки един автопроизводител е длъжен да продава поне 8%електромобили, Иначе въобще няма право да продава автомобили с ДВГ. За 2020 година процента е 12%електромобили. Имам чувство, че от най-мръсната страна, те най-бързо ще преминат на чиста енергия и чист транспорт, точно както от най-бедната страна, в момента са сред първенците в потреблението, включително на автомобили.

    Коментиран от #6

  • 5 123

    20 3 Отговор

    До коментар #3 от "Има начин":

    Леко си се объркал! Само производството на батериите за електроавтомобил генерира толкова СО2, колкото един среден автомобил от същия клас отделя в атмосферата за 8-9 години /СО2 около 120/. После за всеки волт, който се произвежда, тъй като почти навсякъде по света, с изключение на няколко държави ползващи приоритетно ядрена енергия, ел. енергията се получава в следствие на изгаряне на въглища, мазут и природен газ. Токът необходим за едно зареждане на ел. автомобил генерира почти толкова СО2 колкото най-новите модели бензинови и дизелови агрегати.
    Като сметнеш, че батериите са изключително опасен отпадък, който има живот около 10 години се оказва, че да караш ел.автомобил е два пъти по-замърсяващо от обикновените возила.
    А това за фотоволтаиците са пълни глупости - скъпа енергия, ниско ефективна, панелите са скъпи и малотрайни, при тяхното производство дали не се отделя СО2. Най-евтината и стабилна ел. енергия идва от АЕЦ.

    Коментиран от #12

  • 6 Капитал

    3 2 Отговор

    До коментар #4 от "Има начин":

    И къде са тези 8% електромобили в Китай? След като водещите производители я имат я нямат по едно единствено (почти) концептуално моделче? А може би се виждат в Бежинския въздух? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Beijing_smog_comparison_August_2005.png Китай НЯМА контрол над раждаемостта. Китай НЯМА контрол над замърсяването. Вкл. и над индустриалното замърсяване което е истинският голям замърсител!

    Коментиран от #7

  • 7 гост

    5 9 Отговор

    До коментар #6 от "Капитал":

    Закона влиза в сила от 2018 г , а в момента в Китай има над 1 000 000 електромобила и бъди сигурен ще се увеличават поне с толкова всяка следваща година , а след 5-6 години и с много повече

    Коментиран от #9

  • 8 ььь

    3 0 Отговор
    От дека че доди току?
  • 9 Калкулатор

    2 3 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Супер два милярда жители -> 1 милион регистрирани електромобили.
    А в едномилионна София има над 3 милиона регистрирани автомобили с ДВГ

    Коментиран от #16

  • 10 Mercedes-Benz

    12 5 Отговор
    Най-накрая един мислещ човек, разсъждаващ логично! Аман от "зелените" и изискванията им! Не правят сметка, че "зелените" им коли се зареждат с ток от въглищата, а батериите им, за да бъдат произведени са нужни токсични материали и изкопаеми извадени от машини с ДВГ!!!
  • 11 Гого

    1 4 Отговор
    Парадокса във България е че дизела е по евтин от бензина това си е чиста стимулация да се купуват стари и избушени дизеляци!
  • 12 Кюмбе

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "123":

    А ти знаеш ли колко се рециклират, и колко по екологично е това?

    Коментиран от #15

  • 13 Кюмбе

    3 1 Отговор
    Никой не говори за самолети, макар, че с новите модели има подобрения откъм замърсяване ама явно това не го знаете... Тук става въпрос за САЖДИТЕ В ГРАДОВЕТЕ! Извън града няма за какво да се безпокоите, карайте ако искате е SL 73 AMG.
  • 14 Кюмбе

    2 4 Отговор
    Няма смисъл и да ви казвам, че смартфони излизат по често от преди именно заради тази причина - има твърде много батерии които не се използват... идеята за електричество е идеална а ако тя не ви устройва имам 1 дума за вас - ВОДОРОД - Toyota Mirai - 5 литра - 600 километра, както пишеше в данните и - струва колкото 1 нормален резервоар вмомента - и не ми плямпайте, че водород нямало - може да се създаде и това не би представлявало никакви проблеми. ИСТИНАТА Е, ЧЕ ДОКАТО ИМА ПЕТРОЛ, НИКОГА НЯМА ДА НАПРЕДНЕМ ЗАРАДИ ПО-МАЛКОТО ДОБРО ВСИЧКИ ПЛЮЯТ НАЛЯВО И НАДЯСНО. ПОНЕ МАЛКО ДОБРО АКО Е СТИГА СТЕ ПЛЮЛИ АМИ НАПРАВЕТЕ НЕЩО ПО ВЪПРОСА... ЩОМ НА МЕН МИ Е ЗЛЕ ДАЙ И НА ВУТЕ ДА МУ Е ЗЛЕ, А ОПРАВДАНИЕ ВИНАГИ ИМА, ДАЛИ ЩЕ Е В 1ния ПРОЦЕНТ БОГАТИ ИЛИ ПРОИЗВОДСТВОТО ВИНАГИ СЕ НАМИРА - ЖАЛКАРИ!
  • 15 123

    2 3 Отговор

    До коментар #12 от "Кюмбе":

    1. Задай си по-ясно въпроса? Какво дали знам колко се рециклира?
    2. Особено за България проблема с ел. автомобилите ще е още по-голям. Всички ТЕЦ-ове са в големите градове. Всички рециклиращи инсталации са в големите градове. Вероятно и батерии ако тръгнем да произвеждаме, завода ще е някъде на Цариградско шосе... Например София ще стане много по екологичен град, ако се направят много и истински велоалеи. Реално няма да могат да се ползват само 2-3 месеца в годината.
    3. За водорода съм съгласен. Още повече за автономните клетки, без значение от горивото. За студения ядрен синтез. За електричеството - само ако се произвежда по метода на Тесла - от етер.
  • 16 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #9 от "Калкулатор":

    Не знам какъв "калкулатор" си , ама една вярна цифра не си написал . Първо Китай е под 1,4 млд. и от няколко години почти не се увеличава благодарение на закона за едно дете , а електромобили се продават само от 4-5 години , така че над 1 милион такива е огромна цифра и огромен ръст , а 8% от продажбите при 28 милиона в момента е 2,24 милиона за догодина . Относно София също си се поизхвърлил бая , 3 милиона са колите в цяла България , ама карай , явно така си лафите с аверчетата на едро .