Сицилия, Италия. Наш екип от мястото на събитието.
Дългоочакваният пълноразмерен SUV на Skoda, носещ наименованието Kodiaq, вече все по-често се среща по родните пътища. И точно когато започнахме да свикваме с новата визия, чехите представиха още един кросоувър. Той е по-малък от Kodiaq, а името му е Karoq. Този компактен автомобил с повишена проходимост беше показан пред публика през септември във Франкфурт, а месец след това колата дебютира и на автосалона у нас. По същото време от Skoda направиха първите тестове на модела. Това се случи на остров Сицилия, където беше и наш екип.
Екстериор
Karoq е смятан за наследник на Yeti, но всъщност визията му е коренно различна. Габаритите му също са доста по-големи както от тези на Yeti, така и от тези на първото поколение на VW Tiguan. Но да се вмества между утвърдените сегменти не е нещо ново за Skoda и сега чехите демонстрират този прийом отново. Колата е доста сходна с дизайна на по-големия Kodiaq, но като цяло е с по-консервативна екстериорна визия. Отпред двата автомобила са почти като близнаци, а основните разлики се откриват в задната част. При Karoq чехите залагат кубизма. Като цяло дизайнът е стилен, но доста консервативен.
Интериор
Скептиците може би ще кажат, че салонът е скучен, но ние сме на мнение, че той е класически за съвременните разбирания за автомобили от типа кросоувъри. По-важното обаче е, че качеството на материалите и това на самата сглобка са на много високо ниво. При по-високите нива на оборудване приборите са електронни, а при стандартните версии те са аналогови. Един от малкото минуси е свързан с това, че белите цифри не контрастират добре на сивите циферблати.
Иначе мултимедийната система е много добра, като особено впечатляваща е голямата Canton, монтирана във високите нива на оборудване. Що се отнася до седалките, те не са големи, но са ергономични и се характеризират с добре изразена странична поддръжка. Отзад е просторно, но трябва да имате едно на ум, че все пак се намирате в автомобил от класа на компактните кросоувъри. Багажникът е функционален, а обемът му може да се увеличи значително както за сметка на сгъваемите задни седалки, така и с възможността те да бъдат демонтирани изцяло. Последното става изключително лесно и бързо. Салонът не блести с лукс, но пък е качествено изработен от класни материали.
Двигател и ходови характеристики
Karoq е построен на Volkswagen-ската модулна платформа MQB, която отдавна е доказала предимствата си. Малкият чешки всъдеход се предлага както само с предно предаване, така и с 4х4 задвижване. При първия вариант задното окачване е на цял мост, а при 4х4 версиите то е многолостово. И при двата варианта обаче возията може да се определи като твърда. Това влияе малко негативно на комфорта, но пък в същото време прави Karoq много стабилен в завои. Дори и при висока скорост кренът е много малък. Извън асфалта Karoq обаче е по-добър от Kodiaq.
Това се дължи основно на по-късото междуосие. За включването в действие на задните колела отговаря последно поколение на муфата Haldex, която ги задейства само при нужда. Иначе въртящият момент се предава само на предните колела. Проходимостта е много добра за SUV от този клас, като единственият недостатък е по-малкият клиренс на Karoq. Тук обаче не говорим за офроуд машина, а за кросоувър с повишена проходимост, който трябва да се държи добре и на асфалт, и в лека пресечена местност. След двудневния тест, който направихме, без колебание можем да кажем, че в Karoq е намерен оптималният вариант между лека кола и такава с повишена проходимост.
Двигателите, на които акцентираха чехите по време на теста в Сицилия, бяха добре познатият ни двулитров дизел TDI и новият 1.5-литров TSI мотор, работещ по цикъла на Милър и разполагащ с мощност от 150 конски сили. Именно новият 1.5-литров бензинов мотор ни допадна най-много. Той е динамичен и сравнително икономичен. По множеството завои в сицилианските възвишения разходът, който показа Karoq с 1.5-литров TSI, не надхвърляше 7 литра на 100 километра.
Що се отнася до трансмисиите, Karoq е идентичен с Tiguan и Kodiaq. За предаването на въртящия момент към колелата отговаря седемстепенна DSG скоростна кутия и муфа Haldex от пето поколение. Разликата е, че при стандартни пътни условия пиковият момент се предава само на предните колела. Ако трябва да обобщим динамиката и ходовите качества на Karoq, това е един много добре балансиран автомобил, който е подходящ както за града, така и за магистрала, и за лека пресечена местност.
Цена
Karoq е приятен автомобил във всички отношения. Консерватизмът му може да е недостатък за някои, но пък това се компенсира с отлично качество и много прилични динамични и ходови характеристики. Колата разполага с просторен салон и багажник и определено не се плаши от тежки метеорологични условия, а относно това дали е скъп или евтин, преценете сами. Ето и пълната ценова листа на модела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #17
09:55 30.10.2017
2 гост
10:06 30.10.2017
3 иво
10:08 30.10.2017
4 ЯИзкарайГаноГоведата Говедата
Коментиран от #18, #26
11:18 30.10.2017
5 незнайко
Коментиран от #8
11:26 30.10.2017
6 Александър
Коментиран от #7
11:36 30.10.2017
7 гост
До коментар #6 от "Александър":
И то стария модел !11:51 30.10.2017
8 Мартин
До коментар #5 от "незнайко":
Това са заводски даннни. Хората, от мобиле, които са го карали ти казват. Бензиновия - 7 на 100, което си е ок за 150 кончета и джипка.12:08 30.10.2017
9 Зорлем
12:08 30.10.2017
10 Трифон
Много здраве на Нисан..
Коментиран от #11
12:09 30.10.2017
11 memento
До коментар #10 от "Трифон":
с тази разлика, че в Нисан най-вероятно можеш да вземеш отстъпка за доброутро. Докато в Шкода, поради големия интерес към SUV моделите им, ще трябва да почакаш за приличен рабат. Иначе джипката не е чааааак толкова лоша.12:16 30.10.2017
12 РЕАЛНО ЗА KAROQ
Някой ще каже, че салонът е скучен, Консерватизмът му може да е недостатък за някои
Белите цифри не контрастират добре на сивите циферблати
Що се отнася до седалките, те не са големи, но са ергономични
Трябва да имате едно на ум, че все пак се намирате в автомобил от класа на компактните кросоувъри
Салонът не блести с лукс, но пък е качествено изработен от класни материали
Задното окачване е на цял мост
Возията може да се определи като твърда. Това влияе малко негативно на комфорта
като единственият недостатък е по-малкият клиренс на Karoq
Отделно е доста по скъп от Yeti
A качеството на двигателите какво е?
Не мерси!
qashkai няма толкова недостатъци -новият модел не може да стъпи и на малкия му пръст при цена от 32500лв
12:46 30.10.2017
13 FOW
Коментиран от #14
12:55 30.10.2017
14 Трифон
До коментар #13 от "FOW":
Как пък определихте возията на кола която още не се продава и със сигурност не сте карали бе мили МИШЛЕНЦА??Нисан когато имат адекватен автоматик и по-интересни двигатели тогава да имат ценови претенции! Дотогава трета глуха и да си ги карат там псевдо разбирачите, тип охлюв.
Коментиран от #15, #35
13:25 30.10.2017
15 Ивката
До коментар #14 от "Трифон":
Пич, колата са я карали в Сицилия, не четеш ли. Тук тестовете винаги са от първа ръка и не е лошо да се взимат предвид.13:54 30.10.2017
16 сдфг
Коментиран от #28, #36
14:19 30.10.2017
17 гост
До коментар #1 от "Караиванов":
Чехите толкова са търсени в момента, че ВАГ ги заплашиха със спиране на завод, за да ги окротят. ВАГ трябва да командва, а щом хората искат повече Щкода пред ФВ, то капитана не е съгласен и ги реже. Щкода ще я пуснат с поне 10% отстъпка след година и тогава може да си я купиш под 35х.лв. При Рено Каджар беше същото, първата година на 35х.лв, след две години се продава на 32х.лв. Аз лично бих избрал реното, повече ми допада, а при равна цена има повече от всичко, а и по-меката возия не е за пренебрегване по нашите пътища. Но хвала за цената, мислех, че ще е много висока, а тя е поносима дори без отстъпките.14:45 30.10.2017
18 Бай УРко
До коментар #4 от "ЯИзкарайГаноГоведата Говедата":
Ама киите са 6 класи над Големия вол! Как да купуват голям вол, като още на втората нива и се е развалил! Шкода по отношение на дизайн са като лада! Имат една красива кола и това е новия Супърб, другите са като сделано в Рашка. Тоя ръмбоид дето рекламират сега прилича на БМВ Х3 от 2008 годинаКоментиран от #19, #21
16:49 30.10.2017
19 Тъп Gъз
До коментар #18 от "Бай УРко":
Ти не беше ли тоя турбо тариката където трябваше да му завиждаме, че кара "джип" Киа Спортидж??Прати снимка да ти видя безценната консерва!
То нали всички сме смотаняци, та трябва ти да ни отвориш очите какво е кола господин гениален!
Поинтересувай се малко от история, да ти стане ясно от кога правят коли VW и KIA, колко им е голяма моделната гама и т.н.
17:10 30.10.2017
20 Иван Господинов
18:34 30.10.2017
21 ЯИзкарайГаноГоведата Говедата
До коментар #18 от "Бай УРко":
От Големия вол и това СУВ-че кое ще заседне в нивата??? Ако смееш с това да влезеш разбира се.18:54 30.10.2017
22 Гого
Коментиран от #30
20:54 30.10.2017
23 ВАГ
Така ,по темата: прави ми впечатление двата мотора , при 115 коне дизелакът има по-малки вредни емисии ...и ся кво ше излезне,че бензините са като дизелите а не както си мислят БГ "професорите" .
Коментиран от #32
20:55 30.10.2017
24 Като гледам
21:03 30.10.2017
25 123
21:21 30.10.2017
26 Пешо
До коментар #4 от "ЯИзкарайГаноГоведата Говедата":
Не си мисли,че 1300-1500 лв са нещо в Чехия- това са все едно 700-900 лв тук съотнесено към стандарта. Аз лично работя за 1600 лв в София и не съм изключение. Да,гърбят ме от работа за съжаление, но ако си въобразяваш,че чехите живеят добре, доста се лъжеш. Свързват двата края и като си платят наем и разходи ,остават без нищо.Коментиран от #34
21:57 30.10.2017
27 Гост
Коментиран от #29
22:07 30.10.2017
28 Антон 1
До коментар #16 от "сдфг":
Абсолютно си прав за продавачите !Един приятел си хареса Супърба на Салонан във Франкфурт 2015 и го поръча тука . Не е за рязправяне какво обслужване получи и то го заведе познат на дилъра !
В КАТ след регистрацията си получи колата от регистратора , без представител на продавача , без протокол , без инструкции . без едно честито от уважение !! Без гориво и без да го предупредят за задължителното допълнително оборудване по ЗЗП !
Пълна олигофрения !
76 000 лв -Лаурент & Клемент !
22:34 30.10.2017
29 Антон 1
До коментар #27 от "Гост":
Ами пожелавам ти когато решиш да си купиш такава и приготвиш такива пари , да си купиш точно тая от 38000!:):):):С най -добри чувства ти отговарям , ако ме разбираш !
22:36 30.10.2017
30 Гоговица
До коментар #22 от "Гого":
Гоге, тоз Ол моуд на Нисан откъде го купуват ва брат, яснуу ли ти и? :))23:18 30.10.2017
31 ГОСТ
Октавия най високото ниво Vision (L&K не го гледаме) с турбобензин на заводски метан е 39900. Хиляда лева разлика за повече пространство, повече багажник и мнооооого повече екстри.
Айде нема нужда да се набутваме с "джипка"
06:39 31.10.2017
32 ГОСТ
До коментар #23 от "ВАГ":
Ти къде видя вредните емисии бе умник? Дадени са само СО2. Нищо не пише за азотни окиси и ФПЧ06:42 31.10.2017
33 Ввв
11:33 31.10.2017
34 ЯИзкарайГаноГоведата Говедата
До коментар #26 от "Пешо":
Идеята на коментара ми е, че се срива българското авто-производство, като ми е ясно как чехите вадят успешни модели в групата ВАГ- с евтина работна ръка - нашата. Тези, които са там, работят като тебе и няма разлика дали е София или Чехия. Просто там им плащат квартирите, хранят ги и ги осигуряват. Тук за 1600 като платиш квартира и разходи колко остават. Бачкане за пари има в София, тук Във В. Търново се работи за по 800 квалифициран труд на смени, и си вардиш хляба!! Никой не го е еня здрав ли си, гладен ли си, квартира, деца, скъпо ли ти е...15:38 31.10.2017
35 Голям балък
До коментар #14 от "Трифон":
Ти карал ли си Шкода бе, явно не за това пишеш глупости.Голям разбирателство се извъди слезе на дядо от москвича и вече коментираш17:51 31.10.2017
36 Гюлбие
До коментар #16 от "сдфг":
Доволен ли сте от кашкая и кой модел е вашия?14:19 25.07.2018