30 Октомври, 2017 09:49 41 728 36

Първи тест и БГ цени на Skoda Karoq

  • skoda-
  • karoq-
  • тест
Първи тест и БГ цени на Skoda Karoq - 1

Сицилия, Италия. Наш екип от мястото на събитието.

Дългоочакваният пълноразмерен SUV на Skoda, носещ наименованието Kodiaq, вече все по-често се среща по родните пътища. И точно когато започнахме да свикваме с новата визия, чехите представиха още един кросоувър. Той е по-малък от Kodiaq, а името му е Karoq. Този компактен автомобил с повишена проходимост беше показан пред публика през септември във Франкфурт, а месец след това колата дебютира и на автосалона у нас. По същото време от Skoda направиха първите тестове на модела. Това се случи на остров Сицилия, където беше и наш екип.

Екстериор

Първи тест и БГ цени на Skoda Karoq


Karoq е смятан за наследник на Yeti, но всъщност визията му е коренно различна. Габаритите му също са доста по-големи както от тези на Yeti, така и от тези на първото поколение на VW Tiguan. Но да се вмества между утвърдените сегменти не е нещо ново за Skoda и сега чехите демонстрират този прийом отново. Колата е доста сходна с дизайна на по-големия Kodiaq, но като цяло е с по-консервативна екстериорна визия. Отпред двата автомобила са почти като близнаци, а основните разлики се откриват в задната част. При Karoq чехите залагат кубизма. Като цяло дизайнът е стилен, но доста консервативен.

Интериор
Скептиците може би ще кажат, че салонът е скучен, но ние сме на мнение, че той е класически за съвременните разбирания за автомобили от типа кросоувъри. По-важното обаче е, че качеството на материалите и това на самата сглобка са на много високо ниво. При по-високите нива на оборудване приборите са електронни, а при стандартните версии те са аналогови. Един от малкото минуси е свързан с това, че белите цифри не контрастират добре на сивите циферблати.

Първи тест и БГ цени на Skoda Karoq


Иначе мултимедийната система е много добра, като особено впечатляваща е голямата Canton, монтирана във високите нива на оборудване. Що се отнася до седалките, те не са големи, но са ергономични и се характеризират с добре изразена странична поддръжка. Отзад е просторно, но трябва да имате едно на ум, че все пак се намирате в автомобил от класа на компактните кросоувъри. Багажникът е функционален, а обемът му може да се увеличи значително както за сметка на сгъваемите задни седалки, така и с възможността те да бъдат демонтирани изцяло. Последното става изключително лесно и бързо. Салонът не блести с лукс, но пък е качествено изработен от класни материали.

Двигател и ходови характеристики
Karoq е построен на Volkswagen-ската модулна платформа MQB, която отдавна е доказала предимствата си. Малкият чешки всъдеход се предлага както само с предно предаване, така и с 4х4 задвижване. При първия вариант задното окачване е на цял мост, а при 4х4 версиите то е многолостово. И при двата варианта обаче возията може да се определи като твърда. Това влияе малко негативно на комфорта, но пък в същото време прави Karoq много стабилен в завои. Дори и при висока скорост кренът е много малък. Извън асфалта Karoq обаче е по-добър от Kodiaq.


Това се дължи основно на по-късото междуосие. За включването в действие на задните колела отговаря последно поколение на муфата Haldex, която ги задейства само при нужда. Иначе въртящият момент се предава само на предните колела. Проходимостта е много добра за SUV от този клас, като единственият недостатък е по-малкият клиренс на Karoq. Тук обаче не говорим за офроуд машина, а за кросоувър с повишена проходимост, който трябва да се държи добре и на асфалт, и в лека пресечена местност. След двудневния тест, който направихме, без колебание можем да кажем, че в Karoq е намерен оптималният вариант между лека кола и такава с повишена проходимост.

Първи тест и БГ цени на Skoda Karoq


Двигателите, на които акцентираха чехите по време на теста в Сицилия, бяха добре познатият ни двулитров дизел TDI и новият 1.5-литров TSI мотор, работещ по цикъла на Милър и разполагащ с мощност от 150 конски сили. Именно новият 1.5-литров бензинов мотор ни допадна най-много. Той е динамичен и сравнително икономичен. По множеството завои в сицилианските възвишения разходът, който показа Karoq с 1.5-литров TSI, не надхвърляше 7 литра на 100 километра.


Що се отнася до трансмисиите, Karoq е идентичен с Tiguan и Kodiaq. За предаването на въртящия момент към колелата отговаря седемстепенна DSG скоростна кутия и муфа Haldex от пето поколение. Разликата е, че при стандартни пътни условия пиковият момент се предава само на предните колела. Ако трябва да обобщим динамиката и ходовите качества на Karoq, това е един много добре балансиран автомобил, който е подходящ както за града, така и за магистрала, и за лека пресечена местност.

Цена

Първи тест и БГ цени на Skoda Karoq


Karoq е приятен автомобил във всички отношения. Консерватизмът му може да е недостатък за някои, но пък това се компенсира с отлично качество и много прилични динамични и ходови характеристики. Колата разполага с просторен салон и багажник и определено не се плаши от тежки метеорологични условия, а относно това дали е скъп или евтин, преценете сами. Ето и пълната ценова листа на модела.

Първи тест и БГ цени на Skoda Karoq


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    70 8 Отговор
    Много хубава кола, единствено малко скъпичка ми идва, но чехите много вдигнаха и качеството, и нивото.

    Коментиран от #17

  • 2 гост

    56 26 Отговор
    много по-добра оферта от nissan qashqai !
  • 3 иво

    47 7 Отговор
    Колата е добра-съдейки по статията...но цената и е солена.Естествено ,че е рано за изводи,но от написаното се вижда,че критерия цена-качество някак си не се връзват.....
  • 4 ЯИзкарайГаноГоведата Говедата

    49 10 Отговор
    Не ни провървя с ловешката марка, държавата изпедерастя, сега ще въздишаме. Заслужават чехите Европа, доста българи работят там за по 1300-1500лв. Пък тя нашта Бълхария да купува Кии на милиционерите, и да чака постъпления от производство. Ако всички държавни институции бяха купили Голям Вол за служебни, още щеше да го има завода. Ама нейсе! Нали мразим всичко българско и родно.

    Коментиран от #18, #26

  • 5 незнайко

    50 12 Отговор
    Данните за средния разход са жестоко сбъркони. Бензин 150 к.с 4.8 л. Дизел 150 к.с 5.0 л. Това го няма никъде по света !!!

    Коментиран от #8

  • 6 Александър

    26 4 Отговор
    Tiguan от Skoda.

    Коментиран от #7

  • 7 гост

    15 3 Отговор

    До коментар #6 от "Александър":

    И то стария модел !
  • 8 Мартин

    24 3 Отговор

    До коментар #5 от "незнайко":

    Това са заводски даннни. Хората, от мобиле, които са го карали ти казват. Бензиновия - 7 на 100, което си е ок за 150 кончета и джипка.
  • 9 Зорлем

    10 1 Отговор
    Сигурен съм, че за тези пари могат да го направят по-добър, напр. по-приятни пластмаси, или да го продават и по-евтино, но тъй като са в концерн, няма да им разрешат, за да няма канибализъм между марките на въпросния концерн. Предполагам, че и при Рено-Нисан не е по-различно.
  • 10 Трифон

    44 12 Отговор
    Несравнимо по-добър вариант от Кашкай, за който не вярва има изложен в Ринг мол. 61000 лв струва 1,6 дизел 130 кс с ръчни скорости 4х4. При Шкодата най-скъпата версия 190 кс, 7 степенен автомат 4х4 струва 61000 лв. 60 те коня и автомата едва ли ще бъдат пренебрегнати от хората които обичат шофирането.
    Много здраве на Нисан..

    Коментиран от #11

  • 11 memento

    13 4 Отговор

    До коментар #10 от "Трифон":

    с тази разлика, че в Нисан най-вероятно можеш да вземеш отстъпка за доброутро. Докато в Шкода, поради големия интерес към SUV моделите им, ще трябва да почакаш за приличен рабат. Иначе джипката не е чааааак толкова лоша.
  • 12 РЕАЛНО ЗА KAROQ

    14 13 Отговор
    Автомобил свързан със всекидневни компромиси :
    Някой ще каже, че салонът е скучен, Консерватизмът му може да е недостатък за някои
    Белите цифри не контрастират добре на сивите циферблати
    Що се отнася до седалките, те не са големи, но са ергономични
    Трябва да имате едно на ум, че все пак се намирате в автомобил от класа на компактните кросоувъри
    Салонът не блести с лукс, но пък е качествено изработен от класни материали
    Задното окачване е на цял мост
    Возията може да се определи като твърда. Това влияе малко негативно на комфорта
    като единственият недостатък е по-малкият клиренс на Karoq
    Отделно е доста по скъп от Yeti
    A качеството на двигателите какво е?
    Не мерси!
    qashkai няма толкова недостатъци -новият модел не може да стъпи и на малкия му пръст при цена от 32500лв
  • 13 FOW

    17 16 Отговор
    НЕ 32500 а 33290 лв е новия Qashkai 4x2 но да -доста по добре е Qashkai като визия и интериор от Qaroq

    Коментиран от #14

  • 14 Трифон

    18 18 Отговор

    До коментар #13 от "FOW":

    Как пък определихте возията на кола която още не се продава и със сигурност не сте карали бе мили МИШЛЕНЦА??
    Нисан когато имат адекватен автоматик и по-интересни двигатели тогава да имат ценови претенции! Дотогава трета глуха и да си ги карат там псевдо разбирачите, тип охлюв.

    Коментиран от #15, #35

  • 15 Ивката

    9 7 Отговор

    До коментар #14 от "Трифон":

    Пич, колата са я карали в Сицилия, не четеш ли. Тук тестовете винаги са от първа ръка и не е лошо да се взимат предвид.
  • 16 сдфг

    23 6 Отговор
    Karoq е готин автомобил и е един от паркетниците, които бях белязал да огледам на изложението миналата седмица. Като интериор и екстериор е консервативен, но не е лош, това което най-много ми хареса е големия багажник, един от най-големите в класа. Цената му е около тази на кашкай и спортидж. Но... е разбира се има едно НО. Търговците на шкода (еуратек) могат да ти убият всякакво желание за покупка на тази марка, първо подходиха към мен все едно съм някакъв бунак и второ почнаха да ми разтягат едни как ако сега съм поръчал колата, ще я имам едва ли не след половин година, отгоре на всичко и отстъпки не дадоха. Пратих ги у лево и поръчах кашкай, тамън за нова година ще си направя подарък, трудно преглътнах по-малкия багажник, но така е когато конкуренцията дреме.

    Коментиран от #28, #36

  • 17 гост

    10 3 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Чехите толкова са търсени в момента, че ВАГ ги заплашиха със спиране на завод, за да ги окротят. ВАГ трябва да командва, а щом хората искат повече Щкода пред ФВ, то капитана не е съгласен и ги реже. Щкода ще я пуснат с поне 10% отстъпка след година и тогава може да си я купиш под 35х.лв. При Рено Каджар беше същото, първата година на 35х.лв, след две години се продава на 32х.лв. Аз лично бих избрал реното, повече ми допада, а при равна цена има повече от всичко, а и по-меката возия не е за пренебрегване по нашите пътища. Но хвала за цената, мислех, че ще е много висока, а тя е поносима дори без отстъпките.
  • 18 Бай УРко

    11 12 Отговор

    До коментар #4 от "ЯИзкарайГаноГоведата Говедата":

    Ама киите са 6 класи над Големия вол! Как да купуват голям вол, като още на втората нива и се е развалил! Шкода по отношение на дизайн са като лада! Имат една красива кола и това е новия Супърб, другите са като сделано в Рашка. Тоя ръмбоид дето рекламират сега прилича на БМВ Х3 от 2008 година

    Коментиран от #19, #21

  • 19 Тъп Gъз

    7 7 Отговор

    До коментар #18 от "Бай УРко":

    Ти не беше ли тоя турбо тариката където трябваше да му завиждаме, че кара "джип" Киа Спортидж??
    Прати снимка да ти видя безценната консерва!
    То нали всички сме смотаняци, та трябва ти да ни отвориш очите какво е кола господин гениален!
    Поинтересувай се малко от история, да ти стане ясно от кога правят коли VW и KIA, колко им е голяма моделната гама и т.н.
  • 20 Иван Господинов

    12 10 Отговор
    Много грозно, безлично и схлопано изглежда. Като кола може и да става за нещо но тоя дизайн лъха на евтиния и безвкусица
  • 21 ЯИзкарайГаноГоведата Говедата

    8 0 Отговор

    До коментар #18 от "Бай УРко":

    От Големия вол и това СУВ-че кое ще заседне в нивата??? Ако смееш с това да влезеш разбира се.
  • 22 Гого

    12 9 Отговор
    Тук някои хора взеха да сравняват Нисан с Шкоди /VW/по отношение на автомобили с по-висока проходимост. Когато японците правехa такива коли тези ги бяха виждали само на снимка. Доста по- назад са от Нисан и в задвижването на паркетници - All Mode 4х4 на Нисан. Който не вярва да пробва на хлъзгав път едните и другите паркетници.

    Коментиран от #30

  • 23 ВАГ

    8 9 Отговор
    Гледам БГ"разбирачите" пак коментират кола която искат но НЕ могат да си купят , и когато гроздето кисело .... спокойно след 10 години ще я имате, колите на ВАГ (за разлика от Рено) издържат над 20 години.

    Така ,по темата: прави ми впечатление двата мотора , при 115 коне дизелакът има по-малки вредни емисии ...и ся кво ше излезне,че бензините са като дизелите а не както си мислят БГ "професорите" .

    Коментиран от #32

  • 24 Като гледам

    6 7 Отговор
    качеството е на нивото на дъстър тъй че 20000 лева е огромна разлика за мен и не си струва чак толкова тези пори отгоре.
  • 25 123

    3 6 Отговор
    ЦЕНАТА Е ОТРАЖЕНИЕ НА ПРЕСТИЖА А ТОЙ Е ЗА ТОЗИ КОНЦЕРН ТАКА АУДИ ПАК АУДИ ТОГАВА ФОЛКСА ТОГАВА СЕАТ И ИДВА ШКОДАТА.А ИНАЧЕ Е ОТ ГОЛЕМИТЕ МОДЕЛИ КЪМ ЖЕНСКИТЕ КОЛИЧКИ КАТО ЛУПО ТОВА Е ПРЕСТИЖА.КАЧЕСТВОТО Е ДРУГО НЕЩО И ТО Е СЛЕД 2015 ГОДИНА ОКОЛО 5 ГОДИНИ ОКОЛО 200 000 КМ.КАЗВАМ ПРЕСТИЖА ЩОТО ШЕФА-СОБСТВЕНИККАРА НОВ МЕРЖАН-МАЙБАХ.ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР НОВ БАВАРЕЦ-7-ЦА.ШЕФОВЕ НА ОТДЕЛИ НОВИ А8.ШКОДАТА Е ЗА ОБИКНОВЕНИТЕ РАБОТНИЦИ ЗАЩОТО КВАЛИФИЦИРАНИТЕ КАРАТ НОВИ ФОЛКСВАГЕНИ ОТ ПАСАТ НАГОРЕ.АМА НОВИ НЕ НА 5 ГОДИНИ.
  • 26 Пешо

    6 2 Отговор

    До коментар #4 от "ЯИзкарайГаноГоведата Говедата":

    Не си мисли,че 1300-1500 лв са нещо в Чехия- това са все едно 700-900 лв тук съотнесено към стандарта. Аз лично работя за 1600 лв в София и не съм изключение. Да,гърбят ме от работа за съжаление, но ако си въобразяваш,че чехите живеят добре, доста се лъжеш. Свързват двата края и като си платят наем и разходи ,остават без нищо.

    Коментиран от #34

  • 27 Гост

    2 4 Отговор
    38000 кое точно му е скъпото?

    Коментиран от #29

  • 28 Антон 1

    6 3 Отговор

    До коментар #16 от "сдфг":

    Абсолютно си прав за продавачите !
    Един приятел си хареса Супърба на Салонан във Франкфурт 2015 и го поръча тука . Не е за рязправяне какво обслужване получи и то го заведе познат на дилъра !

    В КАТ след регистрацията си получи колата от регистратора , без представител на продавача , без протокол , без инструкции . без едно честито от уважение !! Без гориво и без да го предупредят за задължителното допълнително оборудване по ЗЗП !

    Пълна олигофрения !
    76 000 лв -Лаурент & Клемент !
  • 29 Антон 1

    7 2 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Ами пожелавам ти когато решиш да си купиш такава и приготвиш такива пари , да си купиш точно тая от 38000!:):):):
    С най -добри чувства ти отговарям , ако ме разбираш !
  • 30 Гоговица

    1 5 Отговор

    До коментар #22 от "Гого":

    Гоге, тоз Ол моуд на Нисан откъде го купуват ва брат, яснуу ли ти и? :))
  • 31 ГОСТ

    8 0 Отговор
    38800 базата?

    Октавия най високото ниво Vision (L&K не го гледаме) с турбобензин на заводски метан е 39900. Хиляда лева разлика за повече пространство, повече багажник и мнооооого повече екстри.

    Айде нема нужда да се набутваме с "джипка"
  • 32 ГОСТ

    5 1 Отговор

    До коментар #23 от "ВАГ":

    Ти къде видя вредните емисии бе умник? Дадени са само СО2. Нищо не пише за азотни окиси и ФПЧ
  • 33 Ввв

    7 5 Отговор
    Поредния ВАГ-инов боклук
  • 34 ЯИзкарайГаноГоведата Говедата

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Пешо":

    Идеята на коментара ми е, че се срива българското авто-производство, като ми е ясно как чехите вадят успешни модели в групата ВАГ- с евтина работна ръка - нашата. Тези, които са там, работят като тебе и няма разлика дали е София или Чехия. Просто там им плащат квартирите, хранят ги и ги осигуряват. Тук за 1600 като платиш квартира и разходи колко остават. Бачкане за пари има в София, тук Във В. Търново се работи за по 800 квалифициран труд на смени, и си вардиш хляба!! Никой не го е еня здрав ли си, гладен ли си, квартира, деца, скъпо ли ти е...
  • 35 Голям балък

    4 2 Отговор

    До коментар #14 от "Трифон":

    Ти карал ли си Шкода бе, явно не за това пишеш глупости.Голям разбирателство се извъди слезе на дядо от москвича и вече коментираш
  • 36 Гюлбие

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "сдфг":

    Доволен ли сте от кашкая и кой модел е вашия?