Принципно, двигателите с вътрешно горене работят по-добре през зимата, но въпреки това всички знаем, че през студените месеци на годината автомобилът ни харчи повече. Това е така заради няколко основни фактора.
Загряване. За достигане до оптимална температура на двигателя, през зимните месеци е необходимо много повече време. Смазочната течност е по-гъста при студено време и за достигане на оптимален работен режим е нужна повече енергия, идваща от... резервоара.
Електричество. Всички допълнително включвани през зимата ел. системи, като размразители на стъкла, вентилатор на парното, подгрев на седалките и т.н. са причина двигателят да се товари повече. С други думи всичката ел. енергия косвено се получава пак от резервоара.
Сняг. Движейки се по заснежени пътища, макар и покривката да не е дебела или пък снегът да е утъпкан е все едно да тичаш бос на плажа. Малките пробуксувания, които дори не се усещат от водача "дърпат" за съжаление повечко гориво от резервоара. Съпротивлението от снега също играе роля.
Гуми. Известно е, че съпротивлението на зимните гуми е значително по-голямо от това на летните, което също влияе, макар и минимално, на разхода.
Акумулатор. Когато е студено батерията на колата се изтощава доста по-бързо, което от своя страна налага значително по-голямо натоварване на алтернатора.
Средна скорост. Зимата тя е по-ниска, но разходът се увеличава от това, че доста по-често се кара на по-ниска предавка и съответно на по-високи обороти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
Коментиран от #2, #11, #30, #38
11:10 21.12.2017
2 Комшията на оня с коня
До коментар #1 от "onq s konq":
Плагиат защо му използвате никаКоментиран от #8
11:12 21.12.2017
3 ХХХ
Коментиран от #10
11:27 21.12.2017
4 Заинтересовань
Някой знае ли защо е така?
Коментиран от #5, #6
11:37 21.12.2017
5 интеркулер
До коментар #4 от "Заинтересовань":
Защото работят по-добре със студен въздух.11:41 21.12.2017
6 Asd
До коментар #4 от "Заинтересовань":
По-ниската температура на горивната смес и по-високите съдържание на кислород са причините. При старите състезателни автомобили се използваха intercooler за да охлажда горивната смес и тя да не детонира предварително във всумкателния колектор.11:44 21.12.2017
7 onq s konq2
11:55 21.12.2017
8 onq s konq
До коментар #2 от "Комшията на оня с коня":
Моито беенве зимъска ништо не харчи щото не мой запали и седи в гаража покрито с весници и чаршафи та да не мръзне милото!Плагиат скрий се бърже.
Коментиран от #9
12:19 21.12.2017
9 Гост
До коментар #8 от "onq s konq":
Явно не знаеш какво е плагиат12:32 21.12.2017
10 Читател
До коментар #3 от "ХХХ":
4-5 киловата? Имаш ли идея колко мощност е това за един климатик?Говориш пълни глупости.
Коментиран от #22
12:32 21.12.2017
11 Добри
До коментар #1 от "onq s konq":
Твоето има късмет, моето се кара абсолютно всеки ден без Наченките какво е времето12:36 21.12.2017
12 Stefko 88
Коментиран от #13, #14, #15
12:37 21.12.2017
13 Гост
До коментар #12 от "Stefko 88":
Явно си "капацитет"! Има се предвид, че като е студено времето, когато автомобила не се кара, акумулатора се изтощава по-бързо от периода на годината когато е топло. Съответно, за да се дозареди, натоварва повече алтернатора, съответно необходима е повече енергия/гориво/. Ама това не е като да можеш да мислиш, нали?!Коментиран от #24
12:46 21.12.2017
14 Аман от неграмотни
До коментар #12 от "Stefko 88":
Явно не правиш разлика между ток и напрежение. Как примери изходящия ток? И би ли обяснил за променливия ток и правия ток. И алтернатора не се върти по бързо а консумира повече енергия от двигателя и респективно двигателя се нуждае от повече гориво12:56 21.12.2017
15 ТАС
До коментар #12 от "Stefko 88":
Алтернатора може при едни същи обороти да произвежда различно количество електроенергия. Всичко зависи от тока подаван на възбудителната намотка в ротора.При повишаване на произвежданата ел. енергия се повишава натоварването на двигателя.
От поне 30-40 години масово генераторите на колите са трифазни асинхронни(дори на жигулитата бяха такива). При тях диодния блок е за изправяне на тока от трифазния алтернатор. Тока произвеждан от генератора не е един същ постоянно, а зависи от консумацията. На алтернатора се дава максимален произвеждан ток.
Диода, като електронен блок не може да регулира нищо, той изправя това което му е подадено. Командването, колко да произвежда алтернатора се извършва по друг начин.
13:11 21.12.2017
16 Гост
се обеднява сместа.
13:44 21.12.2017
17 Миро
Коментиран от #39
13:48 21.12.2017
18 гост
13:50 21.12.2017
19 някой
Коментиран от #21, #40
14:01 21.12.2017
20 Пламен
14:39 21.12.2017
21 Зорлем
До коментар #19 от "някой":
Е, тъй де, затова зимата като се "сгъсти" въздуха и сместа обеднява. И тъй като е трудно да се намали постъпващия въздух, по-лесно е да се добави повече гориво и воала - повишен разход. Това означава, че на 2000 оборота зимата колата ти е малко по-мощна, но едва ли някой успява да го забелжи реално.16:07 21.12.2017
22 Емо
До коментар #10 от "Читател":
Киловата, конски сили, а не ток! Умнико...Коментиран от #23
16:17 21.12.2017
23 Читател
До коментар #22 от "Емо":
Никъде не споменавам за ток. Говоря мощност! Тя се измерва във ватове.16:42 21.12.2017
24 Stefko 88
До коментар #13 от "Гост":
И понеже го натоварва повече данеби да вдига оборотите? При ускорение те са си вдигнати и без друго по инерция на скорост пакКоментиран от #25, #26
17:23 21.12.2017
25 Читател
До коментар #24 от "Stefko 88":
Не вдига оборотите, но се явява товар за двигателя. От там - повишава разхода на гориво. Ако колата ти работи на място... и вдигнеш 2000 оборота например, ще гори по-малко гориво, ако караш на 1-ва предавка с 2000 оборота. Когато си на място - няма товар за двигателя.Същото е и с алтернатора - приема постоянно въртеливо движение, но когато не зарежда акумулатора - не е товар за двигателя.
17:36 21.12.2017
26 ТАС
До коментар #24 от "Stefko 88":
Всички помощни системи на двигателя свързани към коляновия вал(алтернатор, водна помпа, маслена помпа, климатик, сервоуселвател за волана) отнемат от мощността подавана към колелата. Колко отнемат и завишат разхода зависи от мощността на двигателя. Обикновенно са от 10 до 30% от изходната мощност на вала на двигателя.Включването на климатик за повечето коли взима от 6 до 14 конски сили (в зависимост от климатика) от мощността на двигателя. Колкото с по малка мощност е двигателя толкова по осезаемо е. Може да се стигне до спри климатика да качим баира.
Коментиран от #35
18:11 21.12.2017
27 кучето шаро
19:06 21.12.2017
28 коки
19:55 21.12.2017
29 Марин
както го прави от Холандия до Гърция!??
*****************
КОМУНИСТИТЕ СЕ ОКАЗАХА НАЙ-ГОЛЕМИТЕ НАЦИОНАЛИСТИ!!!
20:54 21.12.2017
30 ГОСТ
До коментар #1 от "onq s konq":
не само твоето всички са такаКоментиран от #31
21:07 21.12.2017
31 Гостъ
До коментар #30 от "ГОСТ":
Аман от неграмотни хейтъри21:23 21.12.2017
32 Vasik Atanasova
21:43 21.12.2017
33 BMW
22:00 21.12.2017
34 Гокт
22:26 21.12.2017
35 hmhmhm
До коментар #26 от "ТАС":
Хубаво е че при дискусиите се раждат истини.22:52 21.12.2017
36 АМАН
01:06 22.12.2017
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Гост
До коментар #1 от "onq s konq":
Купи си xdrive.11:33 23.12.2017
39 Гост
До коментар #17 от "Миро":
Прескочи от Северната страна на Стара Планина, и ще видиш, как нещата се променят.11:29 24.12.2017
40 Bat Sande
До коментар #19 от "някой":
Да допълня само, че термодинамичното КПД на ДВГ се определя от разликата в температурите на входящите и изходящите газове. Колкото е по-голяма разликата - толкова е по-високо КПДто (като следствие е това което ти си описал). Ако приемем, че на изхода имаме константа, то можем да влияем на температурата на входа (интеркулер). Съответно и по-ниската температура увеличава разликата още преди интеркулера ако изобщо има такъв.22:00 12.12.2018