Преди месец ви показахме данните от сайта focus2move, който публикува класация на най-продаваните модели в Европа от началото на годината. Сега ще концентрираме вниманието ви върху родния пазар.
Пак според същата статистика, месец преди приключване на календарната година, марката Dacia е лидер по продажби на нови автомобили в България. През 2017-а румънската марка е успяла да реализира в България 3 903 нови автомобила.
Второто място е за французите от Renault, които са продали у нас от началото на годината 3 562 коли. Тройката се допълва от корейската марка Kia, които са успели да продадат в България 2 823 нови автомобила.
Подреждането в топ 10 на най-продаваните нови автомобили в България се затваря от Toyota, Skoda, Peugeot, Ford, VW, Nissan и Opel. Според данните на focus2move най-голям ръст у нас спрямо аналогичния период от миналата година бележи Volvo.
Що се отнася до пазарен дял на автомобилните групи, то безспорен лидер у нас е Renault-Nissan, които имат пазарен дял в България от малко над 30%. Следват ги VW Group и PSA.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
Коментиран от #2, #3, #7
11:34 26.12.2017
2 Марио
До коментар #1 от "onq s konq":
Защо като купиш 20 годишен гнилоч си мислиш,че караш хубава кола.Да немска е ама тя няма даже ABS.Вътре е кочина като лада,не е безопасна,няма нищо.Просто не е истинско Bmw.Вече тези новите като поостареят ще са ОК.За пример ти давам първото поколение на х5.То е добро.Нищо че е старо
Коментиран от #16
12:08 26.12.2017
3 Оня с коня
До коментар #1 от "onq s konq":
В тъпанарска държава, където мутрите управляват, нормално е старите бмвта да са на челно място.12:14 26.12.2017
4 Велосипедист
12:14 26.12.2017
5 VikiVarna
Коментиран от #64
12:24 26.12.2017
6 Guest10
При така зададените критерий това са автомобилите от А и В сегмент "bubble car" или т.нар малки градски автомобили. Към тях като пример са VW Lupo
Toyota AYGO Citroen C1 и др. подобни такива. Успех !
12:51 26.12.2017
7 гост
До коментар #1 от "onq s konq":
Заради такива като теб държавата стимулира старите коли. Мнозинството е важно, да се мине метър и днес, а утре да става каквото ще. И у нас може да се карат нови коли, но трябва добър лизинг и стимул с данъчното облагане. Да е справедливо, а не с цел да се товарят бедните. Бедните не трябва да имат коли, след като нямат пари. Абсурдно е да се обяснява, че хората нямат пари и затова всички да ни тровят с изкормени дизели и канцерогени?!?Коментиран от #11, #21, #69
12:56 26.12.2017
8 Дани
13:00 26.12.2017
9 въх
За България - това е от голямо значение.
Защото първенството водят евтини пластмаски, а те се купуват в големи бройки, просто защото са евтинджос.
Това силно изкривява оценката за продажбите на коли на населението. Нещо, което единствено ме интересува от такива класации.
Коментиран от #14
13:07 26.12.2017
10 Ауто DS
Коментиран от #67
13:35 26.12.2017
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Емил
Коментиран от #13, #15, #60
15:00 26.12.2017
13 Дфен
До коментар #12 от "Емил":
По добре като нямаш акъл си стой в къщи ама то и там може да се пребиеш.Съдба.15:18 26.12.2017
14 Дачия е номер1
До коментар #9 от "въх":
Мен не ме интересува кой какво купува аз си купих миналия месец 4та дачия кучетата си лаят кервана си върви.15:25 26.12.2017
15 Тук говориш
До коментар #12 от "Емил":
За аудито в гаража нали15:26 26.12.2017
16 Мартин
До коментар #2 от "Марио":
Нямат abs ли ? Една 20 годишна 5/7 серия има повече екстри и системи за безопасност от новата Dacia. А на цената на що годе ок Dacia около 18 000лв можеш да си вземеш много по - добър автомобил.Коментиран от #18, #22
15:45 26.12.2017
17 митко
15:50 26.12.2017
18 Д фен
До коментар #16 от "Мартин":
Дай марка,километри,години,цени за обслужване,цениза застраховка,данък,евро колко3 или4,удари дали е имала колко собственика е имала има ли нещо за ремонт и колко ще струва .15:55 26.12.2017
19 Невежа
16:05 26.12.2017
20 ЕмЕм
16:47 26.12.2017
21 гост
До коментар #7 от "гост":
Точно така. Доводът, че българинът бил беден, но му се полага кола, било то и тя да е подобие на кола, е абсурдна. Всяка кола старее, гние и става все по-несигурна. Към този момент вече преобладават дизелите, към 2/3 от автопарка на страната, и 90% от тях са изрязани и изкормени, за да не създават проблеми, всеки квартален майстор ти го препоръчва, без да се мисли, че така се тровят хората. Усещате ли колко тежко става за дишане като запалят старите дизели от блока? Нямам против изрядни, пречистени било то стари или не, но имам против смрадта и това да ми инхалират канцерогени директно под носа. И аз не съм имал пари и тогава не съм имал кола, защото не е само цената на покупката, а поддържането, качествени гуми, части, застраховка, данък и др. Няма такъв закон, който да гарантира на всекиму кола.18:11 26.12.2017
22 Марио
До коментар #16 от "Мартин":
Дачията става само за служебна кола.В България не се продават скъпи коли.Аз моя range rover съм го пуснал за продажба.На нормална цена съм го пуснал,но май ще го дам бартер.А колата ми е още в гаранция.18:27 26.12.2017
23 123
Влезте в калкулатора и вижте каква кола се взима за 20 000 лева.
Здрава е, факт, но това се дължи не на авангардни технологии, а обратното, на остарели такива. Не е достатъчно безопасна, вътре си е малко дървена, и то какво ми остана? Ааа, евтиното обслужване. Моля, я пак прочетете. Влезте и във форума на Дачия, и ще се облещите за какви суми става на въпрос. По малки са от другите марки, ама с 10-50 лева за ТО, което е далеч от евтино. Кола като всички останали, но не е достатъчно евтина за да си затворим очите.
Коментиран от #29
18:50 26.12.2017
24 Невежа
19:01 26.12.2017
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Гост
Карайте си новите СЛУЖЕБНИ Дачии със здраве, но не ни давайте наклон ние какво да караме!
Коментиран от #28
19:30 26.12.2017
27 Анонимен
19:46 26.12.2017
28 Дфен
До коментар #26 от "Гост":
Ти ни казваш какво да караме но ние си знаем кое е по-добре.19:49 26.12.2017
29 Дачия фен
До коментар #23 от "123":
Кажи ми колко струва твоя съединител от представителство на твоята марка защото моя от дачия ми е 160 лева на валео.На теб колко са ти масло +филтри и труд защото аз давам 187 лева.Коментиран от #32, #35, #36
19:54 26.12.2017
30 Марио
До коментар #25 от "onq s konq":
Точно твоето нито върви нито ръмжи.И аз ще си взема бмв или мерцедес,но нови.Вече 25 годишната ти кола не е хубава.Нито върви нито е безопасна,нито екстри има.С такава кола като влезеш в по-голяма дупка с по-голяма скорост директно се завърташ или губиш контрол20:16 26.12.2017
31 Мито
20:56 26.12.2017
32 Алфата
До коментар #29 от "Дачия фен":
И аз бях много учуден, но основните чаркалъци на дачия се оказаха на идентични цени, като на алфа 159. Факт! Ремъци, ролки, водна помпа и др. А ако трябва да сравнявам дачия с алфата (особено 159), все едно да сравня куцо, гърбаво и проскубано магаре с расов ат! А за смяна на масло и филтри на дизелова (най-разпространените двигатели) дачия във фирмен сервиз, 187 лв. никак няма да са ти достатъчни. ВЕрвай ми! Горе - долу 100-тарка отгоре. Всичко го пиша от личен опит и наблюдения. Някъде, някой беше написал на времето, че дачия е двигател и трансмисия (надеждни са наистина) в някаква тенекия. Е прав е - колата като дома изисква и други удобства!Коментиран от #34
21:20 26.12.2017
33 Тя астрата
21:25 26.12.2017
34 Д фен
До коментар #32 от "Алфата":
Не зная ти за каква си мислиш но аз имам са бензинови и цените винаги са били под 200 лева. Последния път съм платил в дачия повтарям дачия пловдив 187 лева.защо никой не признава че има съединители по 2000 лева е на една дюза им искат 600 лева,после дачия е евтина кола така но и подръжката евтина.Даваш 15000 и после не търсиш евтини части,евтини майстори,не можеш да заспиш какво се е развалило пак колко ли ще ме одрусат дали ремонта ще е сполучлив и колко ще ме изкара пак.Просто забряваш всички тези простотии даже за и да се случи повреда имаш 5 години безплатна пътна помощ.Коментиран от #37
21:37 26.12.2017
35 123
До коментар #29 от "Дачия фен":
За маслото, някак мога да го приема, макар и трудно. Сигурно колата ти е извън гаранция! За съединителя обаче, не мога да ти повярвам.И защо сравняваш твоя 1.4 мпи двигател на 20 години като поддръжка със далеч по сериозни двигатели? Я иди и смени съединителя с маховика на 1.5 дци в Дачия и тогава друга песен ще запееш! И за протокола, моето масло с филтрите е 570 лева при дилъра. Така наречените Лонг лайф, смяна на 30 000. От нова до 180 000 само така е обслужване. Много или малко, ти прецени и сравни.
Коментиран от #39
22:24 26.12.2017
36 Анонимен
До коментар #29 от "Дачия фен":
Аз пък за моята дачия давам за масло и филтър 25 лв без труда защото сам го сменям.Коментиран от #38
22:32 26.12.2017
37 Гост
До коментар #34 от "Д фен":
ХахахахахахахаЧовече, как не те е срам да се излагаш по този начин?
Първо, не може да пишеш.
Второ, търсиш постоянно спорове с всеки, който ти каже, че нова Дачия е много по-зле от 15 годишен автомобил по-висок клас!
Трето, колата ти за 15 000 лева е гола като пушка и е със смешните 73 к.с. - все едно е някаква Лада от 1990 г. Иначе беше паднал толкова ниско, че да ми говориш как Субару нямали мощни коли и катастрофирали!
Но какво може да се очаква от човек с ник "Дачия фен" :))))))))))))))))
Коментиран от #41
22:32 26.12.2017
38 123
До коментар #36 от "Анонимен":
И какво наливаш? Изгоряло масло от фритюрник? Айде стига с този фолклор, 25 лева. Майко мила .....Коментиран от #42
22:38 26.12.2017
39 Дфен
До коментар #35 от "123":
Не е 1.4мпи а а 1.2 16v и се сменя 20000 километра и за моята съединителя е 160 при дилъра и друго ще ти обясня че първия шарнир съм го сменил на 191000 километра и оригиналния който свалих беше трв и сложих оригинален носач за 56 лева така че за подръжка с оригинални части ме питай мен не си прави труда да ровиш в нета.Коментиран от #43
22:48 26.12.2017
40 123
22:52 26.12.2017
41 То скоро
До коментар #37 от "Гост":
Ти пък няма да пишеш защото ти като твоето субаро скоро ще изчезнете от тази планета и не ми говори за мощност защото знам че форфоркото няма мотор по мощен от около 200 +коня и не намесвай форко с импреза там може да сте по известни но не с фърфоркото.Очаквай скоро извънземните да изведат тази марка далеч от хората.Коментиран от #44
22:56 26.12.2017
42 Анонимен
До коментар #38 от "123":
Маслото е Venol 10w40 цена 280 лв варел 60 л. Сменя се на 10000. Колата се кара от 300 000 км с него. Тя е на 471 000 в момента.Коментиран от #45
22:58 26.12.2017
43 123
До коментар #39 от "Дфен":
Колега, на тази кола колко да е носача? Какво има да държи, че да струва повече от 60 лева?Хайде по сериозно, моля те. На жена ми колата, Киа, която е поне 5 пъти по кола от Дачия, знаеш ли колко е маслото при дилъра? Под 100 лева! А носача знаеш ли колко е? Колкото твоя, оригинален, за първично вграждане! Е, това прави ли я дъ бест кар евар? Ми не, прави я нормална кола с прилично обслужвани и толкоз.
Ама стига с тадлзи Дачия, чиято поддръжка ако искам да е грамотна, е далече от евтина!
И никой до сега не може да извади някакъв друг плюс на Дачия освен евтини части. Което, пак казвам, е химера!
23:02 26.12.2017
44 Гост
До коментар #41 от "То скоро":
Я, много бързо смени никчето. Лошото е, че няма как да смениш неграмотността си. И точно ти да ми кажеш дали ще пиша или не, звучи доста смешно :))))))))))))))))Викаш няма Форестър с 320 к.с, а? Ами той е на база на Импреза бе невежа!
"In 2004, Subaru launched an STI variant of the Forester, the Forester STI, for the Japanese Market. It shared the same engine as the 2005 Subaru Impreza WRX STI, but thanks to different tuning generated 320 bhp (240 kW)." - https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Forester
Ти някога карал ли си кола 200 или 300 к.с?
Коментиран от #48
23:09 26.12.2017
45 123
До коментар #42 от "Анонимен":
Аха, бакшиш, разбрах те😀 Еми нормално.....Коментиран от #46, #47
23:11 26.12.2017
46 Анонимен
До коментар #45 от "123":
Всеки си прави сам сметката на мен тази марка ме устройва защото се е доказала.23:23 26.12.2017
47 321
До коментар #45 от "123":
Там са истинските автомобили ти да си видял субаро такси ааааааааааааааа няма и да видиш щото се чупят бързо колкото и вървят.Коментиран от #49
23:23 26.12.2017
48 Д фен
До коментар #44 от "Гост":
Карал съм и колкото километри имам като шофьор ти толкова нямаш като шофьор +тези които си се возил зад шофьора.Коментиран от #50
23:30 26.12.2017
49 123
До коментар #47 от "321":
Така е, защото такси в БГ е кола с евтина поддръжка, не като в Германия, където клиента е важен и марката я знаем всички.Коментиран от #51
23:33 26.12.2017
50 Гост
До коментар #48 от "Д фен":
Бакши, имаш километри само на такива трошки дето нямат даже и климатик и са под 100 к.с.То само бакшиш може да се радва на такава скопения!
Коментиран от #52
23:35 26.12.2017
51 321
До коментар #49 от "123":
Марката е дачия мерц и ваген тук си прав един път на бялото да кажеш че е бяло ще стане от теб човек може би.Коментиран от #53
23:44 26.12.2017
52 Те 100
До коментар #50 от "Гост":
+коня ги даваха на магистрала хемус на мармалад са.Коментиран от #55
23:46 26.12.2017
53 123
До коментар #51 от "321":
Благодаря, лягам си спокоен.23:48 26.12.2017
54 Господин никой
23:52 26.12.2017
55 Гост
До коментар #52 от "Те 100":
Човече, фрапиращо неграмотен си!Покарай малко Дачията, че няма да имаш за лизинга - само висиш тук. Май никой не иска да се води на "прекрасната" Дачия :))))))))))
Коментиран от #56
23:55 26.12.2017
56 Лягай вече
До коментар #55 от "Гост":
Аз отдавна не работя на мен ми работят 4 дачии на двойна езда може само да си мечтаеш да си на мое място.Лягай да спиш че утре те чака тежък ремонт на бързия премиум леш.Коментиран от #57
00:03 27.12.2017
57 Гост
До коментар #56 от "Лягай вече":
Да си мечтая да съм нагъл и неграмотен бакшиш? Ами не, мерси!Пък какво ме чака утре, едва ли ти ще ми кажеш! Леш е само тъпата ти Дачия, комплексарче!
00:09 27.12.2017
58 Маймай
Коментиран от #59
00:12 27.12.2017
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 15 Март
11:55 27.12.2017
62 sdasd
13:43 27.12.2017
63 Антон
Обаче премиум, и ганя е горд собственик на бракуван премиум автомобил, задължително от немското топ 3 , спрян пред панелката в люлин.
АхахахахахахАахахахха
Коментиран от #66
15:26 27.12.2017
64 Ввв
До коментар #5 от "VikiVarna":
Нищо16:09 27.12.2017
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 ben10
До коментар #63 от "Антон":
братле я ходи си карай гордо дачията и не коментирай. ако човек има достатъчно акъл може да прецени дали колата е била пазена или е пълен трошляк. тия нови играчки дачии мачии дето вътре има само волан и климатик. като си намера една хубава запазена германка на старо има да си я юркам. Мерцедес от 2003 караме 7-та година е като топка. я да видя дачията като и мине гаранцията колко ще издържи.16:46 29.12.2017
67 Чичу Ади
До коментар #10 от "Ауто DS":
Точно така пич. Правилно си напипал почвата, но май не си разбрал това кал ли е, или обикновени екскременти. Самият факт, че Дачия продава повече от Рено, а Шкода повече от ФауВе, говори за немотията на купувача. Истината е, че на хората им писна да ги доят с премиум цени за едни и същи коли. Световната криза отрезви европееца, което се отрази на пазара за автомобили. Все пак, самият Голф се продава повече от целият френско-японски алианц в Европа. Никой не иска да кара Дачия, но трябва да се правят компромиси. Даймлер може да не продават и половината на Рено, но печалбата им е в пъти повече. За производителите това е важно, само за комплексираните собственици е важна бройката... Един познат си купи 5 годишна Сандеро, неразличима от нова. Карах я, няма друга такава каруца.21:39 31.12.2017
68 Дачия
07:53 02.01.2018
69 Очистител
До коментар #7 от "гост":
Тровят те вносителите на старо, защото именно те свалят катализаторите за да ги продадат после за 50 Ойро отгоре. Тровят те глупаците които не знаят че DPF филтъра се регенерира сам а бърьат да го свалят. И да, и бедните имат нужда от кола щот от цигани по улиците не смееш да се почешеш по гъза!17:31 03.01.2018